ABS Investment S.A. w akcjonariacie Mode S.A.

0

ABS Investment S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od lutego 2011 r., zajmująca się działalnością inwestycyjną oraz doradczą, dokonała zakupu akcji notowanej na alternatywnym rynku Spółki Mode S.A. i przekroczyła próg 5% głosów na jej WZA. ABS Investment S.A. zamierza aktywnie uczestniczyć w dalszym rozwoju tego podmiotu.

Spółka poinformowała o nabyciu 300.000  szt. akcji Mode S.A. i posiada obecnie 385.000 szt. akcji, co stanowi ponad 6% głosów na jej WZA. Podmiot ten jest notowany na rynku NewConnect od listopada 2011 r. i zajmuje się produkcją wysokiej jakości nowatorskich rozwiązań służących do automatycznego generowania fotografii produktów oraz ich prezentacji w formacie 360°. Urządzenia znajdujące się w ofercie Mode S.A. są sprzedawane przez dealerów i agentów w 20 krajach na świecie. Głównymi odbiorcami jej produktów są przede wszystkim agencje reklamowe, fotografowie, sklepy internetowe, muzea, a także producenci oraz sprzedawcy biżuterii i zegarków. ABS Investment S.A. wiąże bardzo duże nadzieje z nową inwestycją i będzie chciało aktywnie uczestniczyć w dalszym rozwoju Mode S.A. Emitent ma również zamiar skutecznie wykorzystywać efekty synergii wynikające z potencjalnej współpracy z innymi podmiotami wchodzącymi w skład jego portfela inwestycyjnego.

„Spółce Mode przyglądałem się od kilku lat. Zainteresowanie było spowodowane innowacyjnym produktem, jakim ona dysponuje. Wydaje się, że istnieje spora możliwość uplasowania tego produktu również u innych spółek z portfela i otoczenia ABS. Jestem również przekonany, że zastosowanie urządzenia jest o wiele szersze niż to, na jakie wskazuje obecna struktura sprzedaży. Mam nadzieję, że wraz z innymi Akcjonariuszami Mode znajdziemy sposób na dynamiczny rozwój tej firmy, po nieco słabszym ostatnim okresie.” – ocenia Sławomir Jarosz, Prezes Zarządu Spółki ABS Investment S.A.

W minionym tygodniu na rynku NewConnect zadebiutowała spółka portfelowa ABS Investment S.A. – Outdoorzy S.A., w której Emitent posiada akcje stanowiące 35,24% udziału w jej kapitale zakładowym oraz tyle samo udziału w ogólnej liczbie głosów na WZA. Spółka ta zakończyła pierwszy dzień notowań 72% wzrostem kursu akcji w stosunku do kursu odniesienia i był to zarazem jeden z najlepszych tegorocznych debiutów na alternatywnym rynku. Outdoorzy S.A. działają w branży e-commerce i zajmują się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. Spółka pozyskała w ofercie prywatnej środki w wysokości 625 tys. zł, które przeznaczyła m.in. na zwiększenie zatowarowania swojego magazynu, aby móc realizować zamówienia w opcji wysyłki w ciągu 24 godzin. Outdoorzy S.A. zamierzają również wprowadzić responsywną wersję sklepu, która pozwoli na korzystanie z niego użytkownikom urządzeń mobilnych.

Czytaj również:  Fundusz ERNE VENTURES przejął spółkę publiczną, aby uruchomić giełdę kryptowalut