ATM Grupa rozważa wprowadzenie na GPW swojej spółki Aidem Media

Maciej Grzywaczewski,

CEO Magazyn Polska

Koncern medialny ATM Grupa rozważa upublicznienie swojej spółki Aidem Media, produkującej aplikacje mobilne, jednak nie wcześniej niż w 2016 roku. Grupa nie planuje w najbliższym czasie akwizycji, dlatego chce przeznaczyć na dywidendę 70 proc. ubiegłorocznego zysku, który wzrósł w stosunku do 2013 roku blisko trzykrotnie. ATM Grupa w 2015 roku będzie prowadzić projekty głównie dla Telewizji Polskiej, Telewizji Polsat oraz Telewizji Puls.

– Strategicznie zastanawiamy się nad wprowadzeniem jednej z naszych spółek – Aidem Media – na giełdę. Produkuje ona aplikacje na urządzenia mobilne, które sprzedaje na całym świecie. Musimy ten proces dobrze przygotować, więc na pewno nie nastąpi jeszcze w tym roku – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Maciej Grzywaczewski, wiceprezes zarządu ATM Grupa SA, producenta programów telewizyjnych.

Jak dodaje, koncern medialny w chwili obecnej nie ma skonkretyzowanych planów inwestycyjnych i akwizycyjnych. W ocenie Grzywaczewskiego aktualna struktura 10 spółek w ATM Grupie dobrze funkcjonuje.

– W ramach najbliższych produkcji ATM Grupy dla Telewizji Puls uruchamiamy reality „Dom Wróżek” z udziałem wróżbitów i wróżek. To zupełnie nowa produkcja, a zarazem nowe otwarcie w kontaktach z Telewizją Puls – tłumaczy wiceprezes zarządu ATM Grupa. – Na jesieni przygotowujemy dla Telewizji Polsat serial komediowo-obyczajowy „Powiedz tak” o dziewczynie, która zakłada agencję organizacji przyjęć weselnych.

Maciej Grzywaczewski uzupełnia, że ATM Grupa współpracuje także z Telewizją Polską. Dla TVP2 firma przygotowuje serial „Prokurator”, napisany przez braci Wojciecha i Zygmunta Miłoszewskich, autorów kryminałów.

– W najbliższym czasie w Telewizji Polskiej na antenie pojawi się teleturniej, czyli powrót do naszej dobrej tradycji robienia teleturniejów. To są cztery najświeższe rzeczy, które są już w produkcji, mamy podpisane umowy i działamy – zwraca uwagę Grzywaczewski.

Strategia ATM Grupy opiera się zarówno na umowach długoterminowych, jak i zawieranych na bieżąco, np. w cyklach półrocznych. Tak jest w przypadku spółki Profilm, która jest producentem serialu „Ojciec Mateusz”.

W raporcie bieżącym z 27 marca zarząd ATM Grupy zarekomendował przeznaczenie 12,76 mln zysku na dywidendę (z 17,98 mln zł zysku netto za 2014 rok), co daje 0,15 groszy na jedną akcję i oznacza (zgodnie z kursem zamknięcia tego dnia) stopę dywidendy w wysokości 3,9 proc.

– To jest sugestia zarządu. Proszę pamiętać, że ostateczną decyzję podejmuje Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy i tak już bywało w poprzednich latach, że ono zmieniało decyzję – podkreśla Grzywaczewski. – Trudno w tej chwili powiedzieć, na co będzie przeznaczona pozostała 1/3 część zysku. Musimy poczekać na walne zgromadzenie, a to nastąpi prawdopodobnie w czerwcu.

ATM Grupa w 2014 roku osiągnęła 153,09 mln zł przychodów (w porównaniu do 121,27 mln zł w 2013 roku) oraz zysk netto w wysokości 17,98 mln zł (wobec 6,27 mln zł rok wcześniej). W stosunku do analogicznego okresu sprzed roku daje to odpowiednio dynamikę w wysokości 26 i 186 proc.

– W tym roku może nie zachowamy takiej dynamiki jak w 2014 roku, ale zamierzamy zwiększyć zarówno przychody, jak i dochody – deklaruje wiceprezes zarządu ATM Grupa SA.