Columbus Energy S.A. zmienia strategię rozwoju na lata 2016-2020

Dawid Zieliński, Prezes Zarządu Spółki Columbus Energy S.A.
Dawid Zieliński, Prezes Zarządu Spółki Columbus Energy S.A.

Columbus Energy S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect, dokonała aktualizacji strategii rozwoju na lata 2016-2020 i przedstawiła nowe prognozy finansowe. Do końca 2020 r. Emitent zamierza zrealizować łącznie 34.000 montaży instalacji fotowoltaicznych i osiągnąć 70 mln zł zysku netto w 2020 r.

Zmiana strategii rozwoju Columbus Energy S.A. wynika przede wszystkim z wejścia przez Spółkę w decydujący etap negocjacji z instytucjami finansowymi oraz pozytywnej weryfikacji wskaźników sprzedażowych nowego produktu. W grudniu 2016 r. Emitent podpisał list intencyjny z Nest Bank S.A. oraz ze spółką zależną Columbus Energy Finanse Sp. z o.o., który stanowi rozpoczęcie prac zmierzających do zawarcia umowy o współpracy w zakresie zarówno odkupu wierzytelności Klientów z tytułu sprzedanych „Abonamentów na Słońce”, jak i ich bezpośredniego finansowania. Spółka przesunęła realizację masowego montażu instalacji fotowoltaicznych w ramach programu abonamentowego na 2017 r. oraz wprowadzi do swojej oferty dla klientów indywidualnych nowy produkt -„Termomodernizacja wraz z finansowaniem”. Zarząd Columbus Energy S.A. zamierza zbudować potencjał sprzedażowy oraz zasobów niezbędnych do realizacji 10.000 instalacji fotowoltaicznych rocznie i osiągniecia ponad 55 mln zł zysku netto w 2019 r. oraz 70 mln zł zysku netto w 2020 r.

Dawid Zieliński, Prezes Zarządu Spółki Columbus Energy S.A.
Dawid Zieliński, Prezes Zarządu Spółki Columbus Energy S.A.

„Rynek konsumencki odpowiedział bardzo pozytywnie na propozycję montażu instalacji fotowoltaicznych w abonamencie, szczególnie po modyfikacji oferty produktowej z października ub. roku. Aktualnie Spółka będzie mocno inwestować w poszerzanie zasobów sprzedażowych oraz pracować nad wizerunkiem i rozpoznawalnością marki Columbus Energy. Dzięki podpisaniu listu intencyjnego z Nest Bank S.A. wierzymy, że jest bardzo blisko, aby rozpocząć masowy montaż instalacji i pracować już tylko nad skalą biznesu. Założenia strategii są realne, a wszystko będzie zależeć od determinacji zespołu, efektywności skalowania biznesu, skutecznej sekurytyzacji należności oraz wdrażania nowych i coraz lepszych instrumentów finansowych.” – mówi Dawid Zieliński, Prezes Zarządu Spółki Columbus Energy S.A.

Columbus Energy S.A. intensywnie pracuje nad rozwojem swojego nowego produktu o nazwie „Abonament na Słońce”, którego największą przewagą konkurencyjną jest niezależność od regulacji prawnych w zakresie prawa energetycznego, a także niezależność od dotacji dla właścicieli domów jednorodzinnych. Spółka planuje sprzedać i zamontować w latach 2016-2020 ponad 34.000, a do 2022 r. ponad 60.000 instalacji fotowoltaicznych. Powinno to pozwolić Emitentowi generować od 2020 r. zysk netto w wysokości 70 mln zł rocznie. Wizja rozwoju Columbus Energy S.A. przewiduje stanie się podmiotem świadczącym kompleksowe usługi energetyczne w zakresie energii elektrycznej, ciepła oraz chłodu z wykorzystaniem nowych technologii m.in. fotowoltaiki, pomp ciepła, a także termomodernizacji, czyli wizja dla tzw. Ery Energetyki Rozproszonej. Spółka chce łączyć te usługi z ich długoterminowym finansowaniem i  zamierza stale rozbudowywać swoją ofertę o nowe produkty oraz nowe segmenty odbiorców.

„Rynek Odnawialnych Źródeł Energii w Polsce będzie przechodził intensywną transformację do tzw. Ery Energetyki Rozproszonej. Dzisiaj sprzedajemy instalacje fotowoltaiczne w abonamencie. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie usługi termomodernizacji domów z atrakcyjnym i długoterminowym finansowaniem. Energooszczędność tanieje, koszty technologii mocno spadają, a co za tym idzie, coraz więcej rozwiązań będzie się opłacać.” – podsumowuje Prezes Zieliński.

Głównym celem dla Columbus Energy S.A. jest ugruntowanie pozycji lidera na rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych w Polsce. Spółka chce również przenieść notowania akcji na rynek regulowany GPW w Warszawie, co ma nastąpić już w 2017 r. Emitent począwszy od 2018 r. zamierza przeznaczać do 50% wypracowywanego zysku netto na wypłatę dywidendy dla Akcjonariuszy.