Na drogach pojawiają się jednoślady

O połowę wzrośnie liczba motocykli na polskich drogach

Obserwowana od kilku lat zdecydowana dominacja popularności motorowerów nad motocyklami została w pierwszym kwartale tego roku przełamana. Ilość nowych motocykli zarejestrowanych w okresie styczeń-marzec 2016 stanowi 56% ogółu nowych jednośladów[1]. W liczbach prezentuje się to następująco – od początku roku przybyło 3 733 motocykli oraz 2 944 motorowerów.

Pomoc niezależnie od pojemności

Assistance komunikacyjne przez większość osób jest raczej kojarzona ze wsparciem dla kierowców i użytkowników samochodów. Motocykle i motorowery postrzegane są jako pojazdy niewymagające dodatkowej ochrony. Z uwagi na ich gabaryty w razie awarii można je przecież łatwo samodzielnie przetransportować do domu lub mechanika. To bardzo złudne podejście. Współczesne jednoślady są równie skomplikowanymi maszynami wymagającymi fachowej obsługi i dedykowanej oferty assistance. Warto zatem zapoznać się z dostępnymi na rynku ubezpieczeniami i usługami asystenckimi skierowanymi do motocyklistów i motorowerzystów. Zawłaszcza, że w porównaniu do produktów samochodowych ich koszt jest niewielki.

– Przygotowana przez nas oferta skierowana jest do wszystkich użytkowników jednośladów, od miłośników małych skuterów zaczynając na fanach potężnych maszyn kończąc. Otrzymają oni pomoc w razie awarii lub wypadku, a także w wyniku przebicia opony czy rozładowania akumulatora. W większości przypadków staramy się usprawnić pojazd na miejscu awarii, aby można było kontynuować podróż. Jeżeli to niemożliwe, zapewniamy holowanie do serwisu i udostępniamy samochód zastępczy – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Wsparcie na terenie Europy

Najbardziej zagorzali miłośnicy jednośladów nie poprzestają na podboju rodzimych szos. Wybierając się na zagraniczną wyprawę warto rozważyć zakup dodatkowego ubezpieczenia, które ochroni nie tylko sprzęt, ale również kierowcę.

– Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników wprowadziliśmy w tym roku możliwość zakupu pakietu assistance obejmującego nie tylko Polskę, a całą Europę. Oprócz wsparcia w przypadku awarii i wypadku posiadacz polisy otrzymuje również ubezpieczenie kosztów leczenia oraz assistance medyczne. Wykupując ją zyskujemy ochronę na czas całego sezonu, od początku marca do końca października. Jest to usługa skierowana do posiadaczy motocykli – dodaje Piotr Ruszowski.

Motocykliści, którzy zdecydują się na dodatkowe ubezpieczenie zyskają ochronę na terenie: Albanii, Andory, Austrii, Belgii, Białorusi, Bośni i Hercegowiny, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogóry, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Islandii, Liechtensteinu, Litwy, Luksemburga, Łotwy, Macedonii, Malty, Mołdawii, Monako, Niemiec, Norwegii, Portugalii, europejskiej części Rosji, Rumunii, San Marino, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, europejskiej części Turcji, Ukrainy, Watykanu, Węgier, Wielkiej Brytanii oraz Włoch.

Przed wyjazdem na zagraniczną wyprawę warto też sprawdzić przepisy dotyczące motocykli w krajach, przez które będzie przebiegała trasa. Mogą one czasem być powodem niemiłych niespodzianek.

Wraz ze słońcem na drogach pojawiają się jednoślady – artykuł do pobrania



[1] Analiza PZPM na podstawie danych CEP (MSW).

Po raz pierwszy od lat to motocykle cieszą się większą popularnością od motorowerów i skuterów. Niezależnie od wielkości silnika, właściciele dwóch kółek powinni wraz z nadejściem wiosny i początkiem sezonu zrobić przegląd posiadanego ubezpieczenia i pakietów assistance.