Nowy wiceprezes oraz 31-proc. wzrost przychodów Veeam Software w III kw. br.

Peter C. McKay – prezes i dyrektor operacyjny (COO) w Veeam Software
Peter C. McKay - prezes i dyrektor operacyjny (COO) w Veeam Software

Veeam® Software odnotował 31-procentowy wzrost przychodów w trzecim kwartale 2016 roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dzięki pozyskaniu 71 procent firm z rankingu Fortune 500 oraz 51 procent firm z rankingu Global 2000 jako swoich klientów, firma zanotowała 49 procentowy wzrost ze sprzedaży nowych licencji dla dużych przedsiębiorstw. Wyniki te pokazują rosnący popyt na rozwiązania stałej dostępności (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku) wśród organizacji przechodzących transformację cyfrową.

Gwałtowny wzrost ilości aplikacji i danych, a także rozwój technologii mobilnych oraz chmury wymuszają transformację z organizacji wykorzystujących technologie IT na przedsiębiorstwa w pełni cyfrowe. Analitycy IDC przewidują, że ilość inicjatyw transformacji cyfrowych do roku 2020 wzrośnie więcej niż dwukrotnie, a przedmiotowe projekty będą stanowić podstawowy element napędzający wydatki w zakresie informatyzacji na całym świecie.

„Cyfrowa transformacja to coś więcej niż trend. To rzeczywistość biznesowa, wymagająca przekształcenia sposobu obsługi klienta oraz odblokowania nowych poziomów produktywności przedsiębiorstwa, co stanowi teraz najwyższy priorytet dla CIO oraz decydentów IT”, powiedział Peter McKay, Prezes i Dyrektor ds. Operacyjnych w Veeam. „Veeam odgrywa kluczową rolę w procesie tej transformacji, co widać po naszych dobrych wynikach za trzeci kwartał. Brak zapewnienia dostępności 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku oznacza utratę wszystkich atutów transformacji cyfrowej. Co raz więcej przedsiębiorstw wybiera oferowane przez nas rozwiązania dostępności, porzucając starsze technologie, które nie mogą zapewnić pracy bez przerw”.

Veeam mianował Paula Mattesa, wcześniej Dyrektora Generalnego Działu Chmury i Sprzedaży dla Przedsiębiorstw dla Ameryki Północnej i Południowej w firmie Microsoft, na stanowisko Wiceprezesa Grupy ds. Chmury. Wdrażanie chmury nadal rośnie, gdyż przedsiębiorstwa pragną skorzystać z oszczędności, uniwersalności oraz skalowalności możliwych przy zastosowaniu tej technologii. Aby lepiej sprostać wymaganiom klientów, firma Veeam niedawno wprowadziła nową generację platformy dostępności – Veeam Availability Platform for Hybrid Cloud. To rozwiązanie pozwala przedsiębiorstwom każdej wielkości na zagwarantowanie stałej dostępności dla obciążeń wirtualnych, fizycznych i chmurowych. Paul Mattes będzie pracował nad zwiększaniem rosnącej obecności Veeam na rynku chmury oraz utrzymaniem pozycji firmy jako wiodącego dostawcy usług Backup as a Service oraz Disaster Recovery as a Service dla dostawców usług w chmurze.

„Hybrydowa chmura pozwala połączyć najlepsze elementy lokalnego środowiska oraz chmury, dzięki czemu dział IT może wybrać optymalną platformę, która sprosta wymaganiom określonej usługi” – powiedział Paul Mattes. „Jednakże Veeam zdaje sobie sprawę z tego, że zalety takiego rozwiązania znikają, jeśli infrastruktura chmury hybrydowej nie jest stale dostępna. Dzisiejszy dynamiczny rynek wymaga dostępności danych przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu i 356 dni w roku. Veeam sprawia, że spełnienie tego wymagania staje się realne. Naszym celem jest wyznaczenie drogi dla rynków usług BaaS i DRaaS, oferując najlepsze rozwiązania, które spełniają wymagania naszych klientów. Będąc nakierowanym wyłącznie na kanał partnerski, zapewniamy dostawcom usług Veeam w ramach programu VCSP oraz naszej sieci partnerskiej platformę technologiczną umożliwiającą tworzenie i dostarczanie takich usług”.

Inne najważniejsze trendy z trzeciego kwartału 2016 r. to m.in.:

  • Dynamiczny wzrost w zakresie usług w chmurze, szczególnie przy rosnącym popycie na usługi DRaaS (Disaster Recovery as a Service). Program Veeam Cloud & Service Provider (VCSP), oferujący gotowe rozwiązania dla dostawców usług i umożliwiający im pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie stałych przychodów, zanotował wzrost rzędu 63 procent w zakresie ilości transakcji, w porównaniu do roku poprzedniego. Program VCSP stale rośnie i obecnie obejmuje ponad 13 200 dostawców usług w chmurze na całym świecie, z których ponad 2 300 firm posiada licencje na świadczenie usług w zakresie Veeam Cloud Connect.
  • Zwiększona liczba pozyskanych partnerów w ramach programu Veeam Strategic Alliance. Veeam i Cisco wprowadziły na rynek rozwiązanie dostępności (Veeam Availability Solution) dla Cisco UCS; VMware przyjęło Veeam do programu VMware Technology Alliance Program (TAP) jako globalnego partnera; ponadto Veeam został niedawno uznany partnerem ekosystemu IBM dla IBM Cloud.
  • 216 500 klientów na całym świecie: w trzecim kwartale 2016 r. Veeam zwiększył o 11 500 całkowitą liczbę płatnych klientów, utrzymując historyczną średnią wzrostu wynoszącą około 3 500 nowych klientów na miesiąc. Veeam ogłosił również zwycięzców lotu weightless ZERO-G Experience®, zorganizowanego dla uczczenia pozyskania przez firmę 200 000 klientów. O ile palmę zwycięstwa wywalczył Hard Rock Hotel & Casino Las Vegas, Veeam wyróżniło również trzech innych klientów: Shearman and Sterling LLP (USA), Societe Generale (Francja) oraz University of Queensland (Australia).
  • 12,5 miliona wirtualnych maszyn zabezpieczonych przy użyciu rozwiązań stałej dostępności Veeam.
  • Wzrost do 43 000 liczby ProPartnerów na całym świecie: zaangażowanie Veeam w rozwój kanału partnerskiego zwiększa atrakcyjność rozwiązań dostępności dla nowych resellerów i VAR-ów.
  • Przychody ze sprzedaży nowych licencji dla Microsoft Hyper-V: 37-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.