Outdoorzy S.A. liczą na dynamiczny rozwój po debiucie na NewConnect

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie

Outdoorzy S.A., Spółka zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, zadebiutowała we wtorek na rynku NewConnect, kończąc pierwszy dzień notowań 72% wzrostem kursu. Emitent zamierza realizować przyjęty plan rozwoju i umacniać swoją pozycję rynkową.

Kurs odniesienia podczas wtorkowego debiutu Spółki na rynku NewConnect wynosił 0,25 zł, a na zamknięciu sesji kurs wzrósł do 0,43 zł. Wartość obrotów akcjami Outdoorzy S.A. przekroczyła 188 tys. zł. Był to tym samym jeden z najbardziej udanych tegorocznych debiutów na alternatywnym rynku. Emitent pozyskał w trakcie przeprowadzonej oferty prywatnej środki w wysokości 625 tys. zł, które przeznaczył m.in. na zwiększenie zatowarowania swojego magazynu, aby móc realizować zamówienia w opcji wysyłki w ciągu 24 godzin. Outdoorzy S.A. planuje także wprowadzić responsywną wersję sklepu, która umożliwi korzystanie z niego użytkownikom urządzeń mobilnych. Zarząd Spółki jest przekonany, że debiut na rynku NewConnect wpłynie bardzo korzystnie na zaufanie jej partnerów biznesowych do niej oraz pozwoli umacniać pozycję rynkową.

„Cieszymy się z tak udanego debiutu oraz zaufania inwestorów, jakie zostało nam okazane. Uważam, że po tak dobrym debiucie inwestorzy z pewnością będą uważnie obserwować Spółkę. Nasze działania w najbliższych tygodniach będą koncentrowały się na maksymalizacji sprzedaży w okresie świątecznym, który jest dla nas niezwykle istotny oraz dopięciu kilku ważnych projektów na sezon wiosenny, a związanych z produktami własnej marki TOTEM. Bardzo nam zależy, aby zintensyfikować także prace nad nową wersją sklepu.” – ocenia Paweł Miśkiewicz, Członek Zarządu Spółki Outdoorzy S.A.

Spółka zakończyła 4 kw. roku obrotowego 2015/2016 najwyższymi w historii kwartalnymi przychodami netto ze sprzedaży, które ukształtowały się na poziomie prawie 1.999 tys. zł i wypracowała zysk netto w kwocie 32 tys. zł. W analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego wartość przychodów netto ze sprzedaży sięgnęła 1.338 tys. zł, a strata netto przekroczyła 30 tys. zł. Wyraźny wzrost przychodów Emitenta był wynikiem pozyskania przez niego środków z emisji akcji serii C, które pozwoliły zwiększyć stany magazynowe oferowanych towarów. W ten sposób Outdzoorzy S.A. zmniejszyli liczbę zamówień wycofywanych przez Klientów z realizacji z powodu zbyt długiego czasu oczekiwania na dostarczenie towaru. Spółka przeniosła się już do nowej siedziby, która jest znacznie większa i dostosowana do potrzeb. Pozwala na sprawną obsługę znacznie większej ilości zamówień niż dotychczas. W całym roku obrotowym 2015/2016 Emitent wypracował zysk netto w wysokości 52 tys. zł przy przychodach netto w sprzedaży na poziomie 5.817 tys. zł.

„Jeśli chodzi o naszą najbliższą perspektywę to wystartował już praktycznie sezon zimowy oraz świąteczny, który jest dla nas okresem intensywnej sprzedaży. Wkrótce rozpocznie się sezon wyjazdów narciarskich oraz ferie zimowe, więc liczymy na udany 1 kw. roku obrotowego 2016/2017. Nasze plany na przyszły rok zakładają podwojenie liczby odwiedzających sklep, co powinno przyczynić się do wzrostu przychodów ze sprzedaży. Chcemy także zwiększać osiągane marże poprzez rozwój własnej marki produktów TOTEM.” – dodaje Łukasz Golonka, Członek Zarządu Spółki Outdoorzy S.A.

Outdoorzy S.A. jest podmiotem, który powstał w 2013 r. z przekształcenia spółki cywilnej Outdoorzy Spółka Cywilna Paweł Miśkiewicz i Łukasz Golonka. Głównymi Akcjonariuszami Spółki są ABS Investment S.A. oraz Robinson Europe S.A. Emitent działa w branży e-commerce i prowadzi sklep internetowy – outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym. Posiada on w swojej ofercie produkty prawie 250 najlepszych oraz najpopularniejszych marek, co stanowi jego znaczącą przewagę konkurencyjną. Strategia rozwoju Spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Spółka opiera swoje inwestycje na 4 głównych filarach: kapitale ludzkim, marketingu, technologii oraz ofercie.