WSiP coraz bliżej przejęcia Profi-Lingua. Po zakończeniu transakcji spółka zamierza otwierać kolejne placówki

CEO Magazyn Polska

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne zapowiadają inwestycje w rozwój szkół językowych Profi-Lingua, w tym otwarcie co najmniej kilkunastu nowych placówek. Spółka podpisała na razie przedwstępną umowę zakupu. Liczy na to, że po zakończeniu transakcji wzmocni swoją działalność zarówno jako wydawca podręczników, jak i operator sieci szkół językowych. WSiP zamierza też oferować nowe produkty edukacyjne łączące tradycyjne metody nauczania z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Jak informuje prezes zarządu WSiP Jerzy Garlicki, przejęcie sieci szkół językowych to kolejny etap realizowanej strategii spółki. Przejmowana przez wydawnictwo firma Profi-Lingua jest jednym z największych ośrodków nauczania języków obcych w Polsce. Posiada oddziały w centrach 16 dużych miast. W sumie dysponuje siecią ponad 20 placówek – 19 własnych oraz kilku franczyzowych.

Przejęliśmy szkoły Profi-Lingua ze względu na strategię, którą realizujemy od kilku lat – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Jerzy Garlicki, prezes zarządu Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych. – Ta strategia to przejście z profilu wydawnictwa tradycyjnego w kierunku serwisów i rozwiązań edukacyjnych. Stworzenie platformy edukacyjnej i ekosystemu dopełniamy poprzez serwisy dostarczane także w językach obcych.

Prezes WSiP dodaje, że spółka ma już konkretny pomysł na to, jak dalej rozwijać placówki Profi-Lingua.

– W kwestii synergii i oferty produktowej przede wszystkim zależy nam na tym, żeby pójść w kierunku języków obcych. Z drugiej strony nasza strategia to wejście w usługi i serwisy edukacyjne. To daje możliwość bycia bliżej uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowania nad rozwiązaniami, które są szyte na miarę – mówi Garlicki.

Zapowiada także poszerzenie bazy lektorów oraz stworzenie – na początek – co najmniej kilkunastu nowych szkół. Dalsze plany zależeć będą od zainteresowania i zapotrzebowania klientów.

– Mamy pomysł na to, w jaki sposób rosnąć, rozwijać się na terenie całej Polski. To dopiero pierwszy krok w tym kierunku. Planujemy otwarcie nowych szkół. Będą się rozwijały w tych miejscach, gdzie ich brakuje, ewentualnie tam, gdzie jakość dotychczasowego kształcenia nie jest wystarczająca. O potrzebach i lokalizacji również będzie decydował klient i zapotrzebowanie rynkowe – podkreśla prezes WSiP.

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, przejmując Profi-Lingua, nie kryją, że wzorują się na międzynarodowych liderach branży. Jak tłumaczy Garlicki, spółka stara się jednak światowe strategie dopasować do oczekiwań krajowego rynku. W tym kontekście zapowiada m.in. inwestycje w cyfryzację, tworzenie produktów łączących serwisy i tradycyjną edukację.

– To strategia oferowania rozwiązań serwisów edukacyjnych, bliżej klienta – wyjaśnia Jerzy Garlicki. – Oczekiwania, które dyktuje rynek, m.in. związane z doskonaleniem umiejętności języków obcych, to jest to, co realizujemy. Jest bardzo duża synergia pomiędzy naszą wiedzą związaną z metodyką nauczania a tym, co stworzyła Profi-Lingua. To powoduje, że warto dziś razem się rozwijać.