500 000 spraw „Wirtualnego Urzędnika“

500 000 spraw „Wirtualnego Urzędnika“

Ponad pół miliona spraw urzędowych Polaków załatwił już „Wirtualny Urzędnik“ na stronach e-urzędów, będąc skutecznym rozwiązaniem problemu niedziałającego wyszukiwania.

Niska jakość wyszukiwania spraw urzędowych na stronach e-urzędów to problem 9 na 10 e-urzędów w Polsce.

Badanie jakości obsługi obywateli poprzez wyszukiwarki, przeprowadzone na stronach internetowych urzędów 20 największych miast w Polsce, pokazuje jak zaniedbany jest to temat.

Okazuje się, że w przypadku 9 na 10 badanych stronach miast, wyszukiwarki nie dostarczają odpowiedzi na nawet 3 najczęstsze pytania interesantów, związane m.in. z dowodem osobistym (odbiór, niezbędne dokumenty), prawem jazdy (wymagane dokumenty, opłaty) czy też zasiłkami (np. „becikowe“).

Jak to możliwe by dopracowane i kosztujące nawet milion złotych strony internetowe administracji lokalnej w tak marginalny sposób traktowały sprawy urzędowe, które często stanowią istotny udział w wizytach na tychże stronach? Obywatelom pozostaje przeszukiwanie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP), który prezentuje informacje w niezwykle nieprzystępny sposób.

„Wirtualny Urzędnik“ to najskuteczniejsza odpowiedź na problem fatalnie działających wyszukiwarek na stronach urzędów miast, ministerstw, organów administracji.

Rozwiązanie „Wirtualny Urzędnik“ okazało się skutecznym rozwiązaniem problemu zw. z wyszukiwaniem i pomocą na stronach urzędowych. Działając na stronach internetowych w kilkunastu miastach i ministerstwach w Polsce, obsłużył już sprawnie ponad 500 000 spraw urzędowych, całkowicie automatycznie, bez zajmowania czasu urzędników.

To oprogramowanie to nowoczesne i inteligentne rozwiązanie informatyczne dla każdej strony internetowej urzędów administracji lokalnej i centralnej. Dodane do witryny e-urzędu, poprawia wyszukwianie i daje błyskawiczną pomoc interesantom, szukającym informacji jak załatwić sprawę w urzędzie.

Przykład wyglądu „Wirtualnego Urzędnika“

www.wirtualnyurzednik.pl InteliWISE przyklad.png

„Wirtualny Urzędnik“ działa jak wyszukiwarka, wyświetlając natychmiastowe odpowiedzi na setki powtarzających się pytań obywateli.

Rozwiązanie korzysta z przygotowanych, dedykowanych odpowiedzi na pytania, bazujących na kartach spraw BIP. Porządkuje i uaktualnia to bazy wiedzy urzędów „spraw do załatwienia”.

Statystyki z wykorzystania rozwiązania informatycznego „Wirtualny Doradca“ z urzędów miast oraz stron administracji publicznej w Polsce wskazują jednoznacznie na kluczowe sprawy dla mieszkańców, inwestorów ale także urzędników, a są to m.in.:

Wymiana dowodu osobistego Jak pobrać zaświadczenie o wpisie w CEIDG
Rejestracja pojazdu zarejestrowanego na terenie kraju Zgłoszenie zbycia pojazdu
Opłaty za wydanie/wymianę dowodu osobistego Opłaty za rejestrację samochodu
Kiedy mogę odebrać dowód osobisty? Podatek od nieruchomości
Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych Becikowe

 

Całkowicie polskie rozwiązanie zostało docenione na świecie.

W 2014 roku, rozwiązanie „Wirtualny Urzędnik“, rozwinięte w 100% przez polską firmę InteliWISE S.A. zostało przez globalny koncern IBM wybrane spośród tysięcy aplikacji na świecie i zakwalifikowane do globalnego TOP 25 aplikacji w konkursie Watson Mobile Developer Challenge.

Źródło: statystyki i raportowanie z rozwiązania Wirtualny Urzędnik InteliWISE.