AB chce zwiększyć sprzedaż w sieci. Pomóc ma w tym centrum dystrybucyjne uruchamiane właśnie pod Wrocławiem

0
Grzegorz Ochędzan, dyrektor finansowy, członek zarządu AB SA

Grzegorz Ochędzan, dyrektor finansowy, członek zarządu AB SA

Spółka AB, dystrybutor IT oraz sprzętu gospodarstwa domowego i zabawek, zamierza zwiększyć udział sprzedaży internetowej w swoich przychodach. By odnieść sukces na tym rynku i utrzymać pozycję lidera, chce poprawić standard obsługi odbiorców, m.in. skrócić czas oczekiwania na towar. Pomoże w tym otwierane właśnie w Magnicach pod Wrocławiem nowoczesne centrum dystrybucyjne.

Te cele spółka chce osiągnąć m.in. poprzez poprawę obsługi magazynowej oraz inwestycje w narzędzia e-handlu, czyli w infrastrukturę informatyczną, którą dostarcza swym partnerom. Dzięki temu klienci mają otrzymać lepszy produkt, mając dokładniejsze opisy, infografikę i możliwość lepszego zapoznania się z produktem w sklepach internetowych spółki.

– Nie chcę powiedzieć, że jesteśmy tutaj liderem, ale na pewno podmiotem, który chce być mocno obecny na rynku e-commerce mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Grzegorz Ochędzan, dyrektor finansowy, członek zarządu AB SA. – E-commerce to jest ta relacja B2C, czyli do klienta końcowego, a my chcemy wspomóc naszych partnerów w obsłudze klienta końcowego. Chcemy skrócić ten czas dostawy pomiędzy wysłaniem towaru z naszego magazynu a odbiorem go przez klienta.

Na przełomie maja i czerwca spółka otwiera nowoczesne centrum dystrybucyjne w podwrocławskich Magnicach. Obiekt, w który spółka do końca I kwartału zainwestowała 70 mln zł, nastawiony jest na nowy asortyment towarów, automatyzację i właśnie e-commerce. Przeprowadzka ma potrwać do sierpnia br.

– Z jednego centrum przy obecnej infrastrukturze i usługach spedytorów zewnętrznych jesteśmy w stanie obsługiwać nie tylko całą Polskę, tak jak do tej pory to robimy, lecz także rynki ościenne podkreśla Grzegorz Ochędzan.

Skonsolidowane przychody AB po trzech kwartałach roku obrotowego 2014/2015 przekraczały 5,2 mld zł, wobec 4,2 mld rok wcześniej. Zysk netto spółki przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł ponad 54,2 mln i był o 10 mln wyższy niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Czytaj również:  Dekpol w I półroczu 2019 r. zwiększył obroty i zyski

25 proc. wzrostu przychodów, ponad 27 proc. wzrostu zysku netto podsumowuje wyniki prezes Grzegorz Ochędzan z AB SA. Odnośnie do planów inwestycyjnych na przyszłość, pragnę zwrócić uwagę na to, że na przełomie maja i czerwca kończymy i rozliczamy inwestycję w Magnicach, to jest nasza największa inwestycja, która ma przynieść nowy rozdział w historii spółki i całej grupy. To, co można powiedzieć, to na pewno to, że bardzo wiele będziemy poświęcać uwagi jeszcze większemu udziałowi e-commerce w naszym przychodzie i myślę, że te inwestycje, które będą w przyszłości realizowane, to inwestycje właśnie w rozwój sprzedaży, rozwój rynków i rozwój produktowy.

Jak przypomina, dwa lata temu AB kupiła 100 proc. udziałów czołowego polskiego dystrybutora zabawek firmy Rekman. Dzięki tej akwizycji ma nadzieję na konsolidację tego bardzo rozdrobnionego rynku

– Jednym z pomysłów i kierunków rozwoju jest nowa sieć franczyzowa, Wyspa Skarbów, którą inicjujemy i zaczynamy realizować. Majmy dużo doświadczenia w rozwoju naszych dotychczasowych sieci franczyzowych w Polsce: Alsen, Kakto, od zeszłego roku jesteśmy także w Czechach i na Słowacji [szyld Digimax – red.], w zasadzie jesteśmy tutaj liderem. Mamy ponad 1,5 tys. punktów sprzedaży w tych trzech krajach. Te kompetencje i ten bagaż doświadczenia na pewno przerzucimy na nową sieć franczyzową.