AB chce zwiększyć sprzedaż w sieci. Pomóc ma w tym centrum dystrybucyjne uruchamiane właśnie pod Wrocławiem

Grzegorz Ochędzan, dyrektor finansowy, członek zarządu AB SA

Grzegorz Ochędzan, dyrektor finansowy, członek zarządu AB SA

Spółka AB, dystrybutor IT oraz sprzętu gospodarstwa domowego i zabawek, zamierza zwiększyć udział sprzedaży internetowej w swoich przychodach. By odnieść sukces na tym rynku i utrzymać pozycję lidera, chce poprawić standard obsługi odbiorców, m.in. skrócić czas oczekiwania na towar. Pomoże w tym otwierane właśnie w Magnicach pod Wrocławiem nowoczesne centrum dystrybucyjne.

Te cele spółka chce osiągnąć m.in. poprzez poprawę obsługi magazynowej oraz inwestycje w narzędzia e-handlu, czyli w infrastrukturę informatyczną, którą dostarcza swym partnerom. Dzięki temu klienci mają otrzymać lepszy produkt, mając dokładniejsze opisy, infografikę i możliwość lepszego zapoznania się z produktem w sklepach internetowych spółki.

– Nie chcę powiedzieć, że jesteśmy tutaj liderem, ale na pewno podmiotem, który chce być mocno obecny na rynku e-commerce mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Grzegorz Ochędzan, dyrektor finansowy, członek zarządu AB SA. – E-commerce to jest ta relacja B2C, czyli do klienta końcowego, a my chcemy wspomóc naszych partnerów w obsłudze klienta końcowego. Chcemy skrócić ten czas dostawy pomiędzy wysłaniem towaru z naszego magazynu a odbiorem go przez klienta.

Na przełomie maja i czerwca spółka otwiera nowoczesne centrum dystrybucyjne w podwrocławskich Magnicach. Obiekt, w który spółka do końca I kwartału zainwestowała 70 mln zł, nastawiony jest na nowy asortyment towarów, automatyzację i właśnie e-commerce. Przeprowadzka ma potrwać do sierpnia br.

– Z jednego centrum przy obecnej infrastrukturze i usługach spedytorów zewnętrznych jesteśmy w stanie obsługiwać nie tylko całą Polskę, tak jak do tej pory to robimy, lecz także rynki ościenne podkreśla Grzegorz Ochędzan.

Skonsolidowane przychody AB po trzech kwartałach roku obrotowego 2014/2015 przekraczały 5,2 mld zł, wobec 4,2 mld rok wcześniej. Zysk netto spółki przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł ponad 54,2 mln i był o 10 mln wyższy niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

25 proc. wzrostu przychodów, ponad 27 proc. wzrostu zysku netto podsumowuje wyniki prezes Grzegorz Ochędzan z AB SA. Odnośnie do planów inwestycyjnych na przyszłość, pragnę zwrócić uwagę na to, że na przełomie maja i czerwca kończymy i rozliczamy inwestycję w Magnicach, to jest nasza największa inwestycja, która ma przynieść nowy rozdział w historii spółki i całej grupy. To, co można powiedzieć, to na pewno to, że bardzo wiele będziemy poświęcać uwagi jeszcze większemu udziałowi e-commerce w naszym przychodzie i myślę, że te inwestycje, które będą w przyszłości realizowane, to inwestycje właśnie w rozwój sprzedaży, rozwój rynków i rozwój produktowy.

Jak przypomina, dwa lata temu AB kupiła 100 proc. udziałów czołowego polskiego dystrybutora zabawek firmy Rekman. Dzięki tej akwizycji ma nadzieję na konsolidację tego bardzo rozdrobnionego rynku

– Jednym z pomysłów i kierunków rozwoju jest nowa sieć franczyzowa, Wyspa Skarbów, którą inicjujemy i zaczynamy realizować. Majmy dużo doświadczenia w rozwoju naszych dotychczasowych sieci franczyzowych w Polsce: Alsen, Kakto, od zeszłego roku jesteśmy także w Czechach i na Słowacji [szyld Digimax – red.], w zasadzie jesteśmy tutaj liderem. Mamy ponad 1,5 tys. punktów sprzedaży w tych trzech krajach. Te kompetencje i ten bagaż doświadczenia na pewno przerzucimy na nową sieć franczyzową.