Barter SA. Ekspansja na rynku ekogroszku

0

W ubiegłym roku wiosną Barter uruchomił pierwszy punkt we franczyzowej sieci „U Górnika”. Obecnie spółka ma już ponad 350 składów we wszystkich województwach w Polsce, a ich liczba do końca roku ma wzrosnąć do 500.

– „U Górnika” to największa w Polsce sieć wyspecjalizowanych punktów, zajmujących się sprzedażą opału, m.in. ekogroszku i innych gatunków węgla dla klientów detalicznych – mówi Grzegorz Dworakowski, dyrektor ds. rozwoju rynku towarów konfekcjonowanych Barter SA . – Ich atutem jest szeroka sieć dystrybucji, docierają do klienta poprzez składy węgla, sklepy budowlane „Mrówka”, stacje paliw czy sklepy ogrodnicze. Tworząc swoją sieć mieliśmy na celu rozszerzenie i stabilizację sprzedaży, promowanie nowych produktów konfekcjonowanych, zapewnienie jakości i stałej dostępności naszego produktu. A także wygodę klienta, który może liczyć na pełną obsługę.

Współpraca ze składami „U Górnika” jest obopólnie korzystna, bowiem Barter przeprowadził szeroką kampanię marketingową i reklamową sieci, zadbał też o wizualizacje punktów sprzedaży.

Białostocka spółka dociera do detalistów nie tylko poprzez składy opałowe, ale także za pośrednictwem detalicznych sieci handlowych, do których należy m.in. Leroy Merlin, Nomi czy Bricoman.

– Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy na temat współpracy z największą w Polsce siecią sklepów dyskontowych – dodaje Grzegorz Dworakowski.

Węgiel z polskich kopalni i z Czech

Barter dywersyfikuje też źródła pozyskiwania surowca i rozszerza współpracę z polskimi kopalniami.

– Wychodzimy na przeciw rynkowym trendom – mówi prezes Barter SA,  Bogdan Rogaski. – Do tej pory współpracowaliśmy z dwiema kopalniami z Górnego Śląska, a obecnie negocjujemy z kolejnymi dwiema. Zwiększy to udział krajowego węgla w naszej ofercie. Ale nie tylko – niewykluczone, że będziemy również importować go z Czech.

Udział węgla pakowanego w worki systematycznie rośnie w wolumenie obrotów firmy. Docelowo spółka zamierza sprzedawać ok. 200 tys. ton konfekcjonowanych produktów rocznie. Przebojem rynkowym okazał się sztandarowy ekogroszek Barteru – Eco Power, który stanowi 45 proc. obrotów firmy w tym segmencie. To średnia półka w ofercie Barteru – opał ekologiczny, o niskiej zawartości siarki i dużej kaloryczności.

Na drugim miejscu – z 15 proc. udziałem – jest Czarny Jan, ekonomiczne paliwo o bardzo dobrych parametrach. Swoją klientelę ma też Krzesimir najwyższej jakości ekogroszek, produkowany z wyselekcjonowanego węgla m.in. z polskich kopalni na Górnym Śląsku. Coraz lepiej sprzedają się też grubsze frakcje węgla, głównie orzech.

Jakość przekonała odbiorców

– Eco-Power jest obecnie liderem na krajowym rynku– mówi prezes Barter SA, Bogdan Rogaski. – A co ciekawe, w przeciwieństwie do innych krajowych dystrybutorów, postawiliśmy na jakość, a nie ilość. Zainwestowaliśmy w profesjonalne centra pakowania węgla, a także w ogromne hale – magazyny surowcowe i magazyny wyrobów gotowych, dzięki którym węgiel jest odpowiednio zabezpieczony na każdym etapie pakowania i dystrybucji, co gwarantuje zachowanie wysokich, stałych standardów użytkowych produktu. Ta strategia przełożyła się na wieloletni efekt, bowiem klient, który przekona się do produktu, sięgnie po niego po raz drugi.