Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Dostęp do specjalistycznej wiedzy, podniesienie efektywności w zarządzaniu, poprawę procesów biznesowych, oszczędności finansowe… - to jedne z wiodących celów dzisiejszych przedsiębiorstw. Jak je osiągnąć w działaniach IT, które w coraz większym stopniu będą rzutować na sukces całych firm? „Jeśli...
Najbardziej poszukiwany pracownik w polskich metropoliach? Wykwalifikowany lingwista. To bardzo ważny profil kandydata zwłaszcza w sektorze operacji biznesowych, który zgodnie z prognozami ABSL pod koniec I kwartału 2017 ma zatrudniać 250 000 osób. Mediana zarobków osób z zaawansowaną znajomością angielskiego...
Polski rynek call center rośnie w tempie jednocyfrowym. Jednym z kluczowych trendów widocznych w ostatnim czasie jest konsolidacja sektora. Swoją pozycję na rynku właśnie poprzez przejęcia innych podmiotów z branży, umocniły ostatnio Arteria i CCIG. Z najnowszej edycji raportu PMR...
Kierowanie działem zakupów nie jest łatwe. Jednym z większych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorstwa, jest zarządzanie łańcuchem dostaw i utrzymywanie należytych relacji z dostawcami. Wiele firm robi to na własną rękę. Niektóre – zdecydowały się jednak przenieść całość lub...
Nawet ponad 10 000 zł brutto miesięcznie mogą zarobić specjaliści z kilkuletnim doświadczeniem. Zarobki w polskim sektorze BPO/SSC są coraz wyższe i zapewne ten trend się utrzyma. W bieżącym roku możliwy jest nawet 5% wzrost wynagrodzeń w sektorze -...
Rozwój outsourcingu postępuje. Wyprowadzanie części działalności przedsiębiorstwa na zewnątrz nikogo już nie dziwi, ale na Zachodzie powoli daje zauważyć się nowy trend - łączenie outsourcowanych usług. - Taki zabieg pozwala nie tylko na oszczędności, ale także pozyskanie wartości dodanej....
W ostatnich latach zainteresowanie Managed Services rośnie. Coraz więcej firm dostrzega, że współpraca z partnerem, który w pełni przejmuje określony proces, po prostu się opłaca. Czy Twoja firma również powinna skorzystać z Managed Services? W jakich obszarach można liczyć...
Spotkanie Executive Club pod hasłem ,,Innowacyjne zarządzanie. Nowe technologie siłą biznesu” poprowadzi prof. dr hab. Piotr Płoszajski – Kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Do dyskusji zaproszeni zostali przedstawiciele spółek: Google Polska, PayU, Cisco Systems Poland, Grupa...
Bayer Service Center Gdańsk (SCG), który obchodzi właśnie swoje 5-lecie, ogłasza dalsze plany związane ze zwiększeniem zakresu obsługiwanych procesów. SGC liczy obecnie  ok. 400 pracowników, choć pierwotnie zakładano zatrudnienie 200 i obsługuje oddziały Bayer z ponad 20 państw Europy...
Polska umacnia pozycję wiodącej europejskiej lokalizacji dla sektora nowoczesnych usług dla biznesu. W kraju działa już ponad 1000 centrów BPO/SSC, w których zatrudnionych jest ponad 200 tys. osób. W ciągu ostatnich lat roczne tempo wzrostu branży dochodziło do 20...
Dostawca rozwiązań informatycznych Grupa SMT, dostrzegając potencjał korporacyjnych systemów rezerwacji hoteli, zamierza rozwijać spółkę iAlbatros, która w ciągu kilku ma stać się głównym podmiotem SMT. Spółka już teraz oferuje dostęp do 250 tys. hoteli na świecie. Zarząd szacuje, że w 2019...
W Warszawie przybywa centrów usług dla biznesu, które specjalizują się w zaawansowanej obsłudze finansowo-księgowej globalnych firm Pośród 40 lokalizacji w Polsce, w których rozwija się sektor BPO/SSC, Warszawa jest ośrodkiem o największej liczbie centrów nowoczesnych usług dla biznesu. Według najnowszych danych...
Dzięki rozwojowi outsourcingu procesów biznesowych, w miastach regionalnych notowane jest rekordowo duże zapotrzebowanie na powierzchnię biurową. Firmy z tego sektora lokują działalność także w mniejszych ośrodkach miejskich i wchodzą do miast satelitarnych dużych aglomeracji      Z 1,4 mln m kw....
Coraz więcej działów HR firm, bez względu na to, czy zatrudniają kilkadziesiąt czy kilka tysięcy pracowników, korzysta z usług firm zewnętrznych. Miarą sprawnie działającego działu kadr staje się to, jak deleguje on zadania i które z nich powierza zewnętrznym...
Sektor Outsourcingu Procesów Biznesowych oraz Centrów Usług Wspólnych, określany także jako Branża Nowoczesnych Usług dla Biznesu, a w skrócie BPO/SSC, jest obecny w Polsce od blisko 20 lat. Jego rozwój silnie wpływał też na inne dziedziny polskiej gospodarki. Skorzystały...
"Designed in California. Assembled in China" – głosi napis na obudowie iPhone’ów. I choć outsourcing największych amerykańskich spółek, wywołuje spory polityków i niekończące się dyskusje ekonomistów, wydaje się dzisiaj jedynym sposobem nie tylko na międzynarodowy sukces, ale - paradoksalnie...
Ostatnie badania IDC utwierdziły nas w przekonaniu, że popyt na usługi IT w Polsce nie słabnie, a wręcz przeciwnie dopiero nabiera rozpędu. Szacowany wzrost na poziomie 4 proc. dla sektora usług IT w 2015 roku, w tym 25 proc....
Centra usług wspólnych, centra outsourcingu procesów biznesowych czy centra badawczo-rozwojowe już od kilku lat mocno napędzają polską gospodarkę, a co za tym idzie, są coraz ważniejszym elementem polskiego rynku pracy. Wg. danych ABSL, centra te generują w Polsce już...
Z raportu „Bezpieczeństwo Informacji w Polsce 2015” opracowanego przez HSM Polska wynika, że blisko 60 proc. przedsiębiorców deklaruje, iż dokumentacja jest niszczona wewnątrz firmy. Ponad 90 proc. jest świadomych, że wyciek wrażliwych informacji może doprowadzić do poważnych strat, a...
Outsourcing procesów biznesowych to rozwiązanie dla każdej firmy, niezależnie od stopnia jej rozwoju. Na jakie korzyści mogą liczyć przedsiębiorcy, którzy korzystają ze wsparcia profesjonalistów? Na czym polega outsourcing procesów biznesowych? Outsourcing procesów biznesowych (BPO) to rozwiązanie polegające na zlecaniu wykonania niektórych...
O usługach compliance można mówić wiele, bowiem temat zgodności z lokalnymi przepisami dotyczy różnych dziedzin. Szczególnie istotne, z punktu widzenia przedsiębiorcy, są usługi związane z księgowością i podatkami. Wyzwania, które wiążą się ze spełnieniem lokalnego, podatkowego compliance zależą od...
W tym roku spółka chce utrzymać zysk na podobnym poziomie, jednak przychody Qumaka mogą być niższe o ok. jedną piątą od ubiegłorocznych. Firma szykuje się do urealnienia poziomu zatrudnienia, będzie także rozwijać outsourcing pracowników. Jednocześnie spółka będzie inwestować w rozwój własnych...
Polska jest europejskim liderem sektora nowoczesnych usług dla biznesu, którego wzrost w minionym roku wyniósł blisko 20%. Rosnąca konkurencja sprawia, że w walce o klienta liczą się tylko najlepsi. Liderzy branży outsourcingu contact center muszą oferować wielojęzyczną i omnikanałową...
W połowie lutego na łamach „Pulsu Biznesu” ukazał się artykuł pt. „Urzędnicy wynajmą informatyków”, którego przyczynkiem stał się przetarg Centralnego Ośrodka Informatyki, zlecającego konsultantom, wyspecjalizowanym w 23 dziedzinach, prace z zakresu programowania i testów. Nowa metoda realizacji projektów IT...
Najwyższy wzrost ofert pracy w sektorze usług dla biznesu (BSS) jest zauważalny w zawodach związanych z łańcuchem  dostaw, HR i obsługą płac oraz obsługą klienta. Zarobki pracowników branży zwiększyły się na przestrzeni ostatniego roku o 6-11 proc. i nadal będą...
Do niedawna największym klientem usług outsourcingowych były przede wszystkim międzynarodowe korporacje. Jednak od paru lat korzyści, wynikające ze zlecenia części procesów biznesowych na zewnątrz, coraz mocniej kuszą instytucje publiczne. W ciągu zaledwie 24 miesięcy 30% urzędów skarbowych wyoutsoursowała swoje...
Obecnie jednym z lepiej rozwijających się sektorów w Polsce jest branża SSC/BPO. Firmy z tego sektora – centra usług wspólnych, zajmujące się m.in. obsługą księgową, informatyczną czy obsługą klienta – cały czas tworzą nowe miejsca pracy (w samym ubiegłym...
15 września w warszawskiej siedzibie Google Polska w Warsaw Financial Center odbyło się Spotkanie Klubowe Executive Club pod hasłem ,,Innowacyjne zarządzanie. Nowe technologie siłą biznesu”, które poprowadził prof. dr hab. Piotr Płoszajski –  Kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole...
Sektor nowoczesnych usług dla biznesu rozwija się i zatrudnia na szeroką skalę. W 2022 rekrutować planuje aż 98 proc. organizacji. Oprócz rozwoju już istniejących centrów, w kraju lokowane są kolejne inwestycje z sektora nowoczesnych usług dla biznesu (BSS). W związku...
Polski rynek wierzytelności czeka ożywienie, gdy trafią tam niezapłacone rachunki za gaz czy energię elektryczną. Na razie dostawcy w Polsce nie korzystają z outsourcingu energetycznego, ale ponieważ jest on stosowany w innych krajach, jest tylko kwestią czasu to, by trafił i tu – uważa...
Business speed dating, śniadanie networkingowe i unikalna konferencja poświęcona korzyściom, jakie daje zlecanie części zadań na zewnątrz firmy – to tylko niektóre z propozycji czekających na gości III edycji Targów Outsourcingu – Innowacje dla Twojego Biznesu. Targi i towarzysząca...
Grupa INDATA planuje dołączyć do czołówki firm IT/ICT w Polsce. Po zakończonym sukcesami 2015 roku, notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych holding zapowiada rozwój portfolio usług i produktów, zwiększenie skali działalności oraz liczne akwizycje zarówno w Polsce, jak i w Europie....
,,Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.” Tak o strategii biznesowej mówił Henry...
Outsourcing daje gwarancję wysokiej jakości, ale jest droższy? Nie zawsze. Według analizy Atmana, przeniesienie serwerów do zewnętrznego centrum danych może być nawet o połowę tańsze w porównaniu do kosztów utrzymania własnej serwerowni. W perspektywie 20 lat oznacza to dla...
Firma Shell właśnie zainaugurowała nowe biuro jednej z największych małopolskich inwestycji – Shell Business Operations. Zatrudnieni w centrum menadżerowie podejmują strategiczne dla firmy decyzje, które mają przełożenie na globalny rynek. Ponad 2,7 tys. specjalistów z dziedziny prawa, zasobów ludzkich, zarządzania projektami, księgowości czy...
Jeszcze kilka lat temu zaledwie niewielki procent polskich przedsiębiorców słyszał o tych usługach – dziś korzysta z nich coraz większa liczba polskich firm. Pomagają zmniejszyć koszty i usprawniają funkcjonowanie biznesu. Przedstawiamy 5 nowoczesnych rozwiązań biznesowych, które podbijają polski rynek...
Nowe Centrum Usług Wspólnych dla Łańcucha Dostaw kieruje wszystkimi działaniami związanymi z planowaniem produkcji i logistyką produktów dla regionu EMEA. Firma Whirlpool oficjalnie zainaugurowała dzisiaj działalność swojego nowego Centrum Usług Wspólnych dla Łańcucha Dostaw w Łodzi. W uroczystości wziął udział...
Prowadzić działania marketingowe samodzielnie, czy zlecać je zewnętrznie? To pytane zadaje sobie wielu przedsiębiorców, jednak duża część z nich wybiera drugie rozwiązanie z wielu różnych powodów. Dlaczego warto? Jakie są z tego korzyści? Czas dowiedzieć się, co to jest...
Kinga Piecuch stanowisko prezesa zarządu SAP Polska objęła z początkiem 2014 r. Wśród kluczowych zadań, jakie stawia przed sobą nowa prezes, będzie umacnianie i rozwój współpracy z dotychczasowymi klientami oraz konsekwentne promowanie rozwiązań SAP wśród przedsiębiorstw poszukujących skutecznego wsparcia...
Jak pokazuje raport “The Challenges of Working in Virtual Teams”* prawie 80 proc. specjalistów w globalnych firmach pracuje w zdalnie zarządzanych zespołach, o wysokim stopniu zróżnicowania kulturowego. Cykliczne badania dotyczące tego zagadnienia wskazują, że aż 41% członków zespołu wirtualnego...