Branża hotelarska w Polsce urośnie w 2016 roku

hotel

W 2016 roku obcokrajowcy stanowić będą znacznie ponad 20 proc. wszystkich gości hotelowych w Polsce. Wzrośnie także zainteresowanie Polską w zakresie turystki medycznej, coraz większe znaczenie mieć będą opinie gości hotelowych zamieszczane w Internecie, szczególnie w mediach społecznościowych. Wzrośnie także znaczenie działań z zakresu CSR, na które coraz częściej zwracają uwagę klienci – to główne wnioski z czwartej edycji raportu “Hotel Sales & Marketing Trends 2016” przygotowanego przez ekspertów Profitroom przy współpracy firmy doradczej Deloitte.

W tegorocznym opracowaniu zostało ujętych łącznie 21 trendów, które nawiązują do zagadnień związanych z czynnikami bezpośrednio kształtującymi sytuację na rynku hotelarskim, jak i do powszechnych zmian technologicznych czy społecznych wpływających na sposób dokonywania rezerwacji. Informacje zawarte w Trendach 2016 pozwalają sądzić, że branża hotelarska w Polsce może liczyć na dalszy wzrost i rozwój w przyszłym roku. Niewątpliwie jest to dobra informacja zarówno dla osób powiązanych z branżą hotelarską, jak i dla tych, którzy po prostu korzystają z usług różnych obiektów, ponieważ poprawi się także ogólny komfort gości, a także jakość komunikacji z nimi.

Z raportu można dowiedzieć się także o wzroście popularności Polski jako celu podróży dla gości z zagranicy oraz uzyskać wskazówki, w jaki sposób przygotować się na ich przyjęcie w hotelach. Według danych GUS tylko w roku 2015 udzielono ponad 13 mln noclegów gościom z zagranicy, a liczba ta z roku na rok wzrasta. Szacuje się, że w 2016 roku obcokrajowcy znacznie przekroczą próg 20 proc. wszystkich gości hoteli. Trend taki rysuje się z powodu zawirowań geopolitycznych i innych nieoczekiwanych zmian, które obniżyły bezpieczeństwo turystów w lokalizacjach dotąd bezpiecznych. Warto także zwrócić uwagę na fakt, iż duże zainteresowanie Polską występuje również w zakresie turystyki medycznej, która stała się skutecznym pomysłem na wyróżnik biznesowy wielu obiektów w Polsce. Dzięki rozwojowi usług związanych z szeroko pojętą ochroną zdrowia, i ich promocją zagranicą, do Polski przyjeżdża nawet 350 tysięcy osób (głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Rosji), które korzystają z zabiegów czy leczenia właśnie w naszym kraju.

W “Hotel Sales & Marketing Trends 2016” opublikowano także prognozy związane ze zmianą postaw w trakcie procesu rezerwacji w hotelach. Między innymi zaprezentowany został trend, który dotyczy wzrostu znaczenia opinii innych gości hotelu w procesie zakupowym. Według danych Profitroom użytkownik internetu przed zarezerwowaniem pobytu w danym hotelu przegląda średnio aż 18 stron internetowych, a wśród nich portale z opiniami czy też profile w mediach społecznościowych. Celem tych działań jest zweryfikowanie swoich informacji o marce, którą są zainteresowani i podjęcie decyzji zakupowej m.in. na podstawie recenzji innych osób. Dostrzega to coraz więcej osób odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż w hotelach, w związku z czym prognozuje się wzrost znaczenia informacji o gościu jako zasobu, którego posiadanie pozwala lepiej zarządzać wizerunkiem marki, a w rezultacie konkurować z innymi obiektami w tej wymagającej branży.

Czy komunikaty dopasowane do odbiorców będą w 2016 roku jeszcze popularniejsze? Według ekspertów Profitroom staną się wręcz koniecznością. – 70 proc. gości hotelowych oczekuje bardziej spersonalizowanych doświadczeń w myśl hasła “less ideas more experience”. W 2016 roku nie będziemy mówili już o segmentach gości, ale o ich profilach. O profilach, które mogą być zmienne w czasie, zależnie od sytuacji w jakich gość się znajduje. Planuje podróż służbową? A może wybiera wymarzone wakacje? Cała sztuka polegała będzie na rozpoznaniu potrzeb klienta na poszczególnych etapach i zapewnieniu mu spersonalizowanych doświadczeń. Targetowanie w 2016 roku to już nie tylko dopasowywanie przekazu pod gościa, ale do etapu podróży, na którym się znajduje – podsumowuje Karolina Antonowicz, Customer Success Director w Profitroom.

Nieodzownym elementem każdego dobrego hotelu staje się podejmowanie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Między innymi poprzez wdrażanie rozwiązań oszczędzających prąd, wodę, efektywne zarządzanie odpadami. – Obserwując rynek hotelarski, zwracamy uwagę na rosnące znaczenie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności hoteli. W dobrych hotelach standardem staje się dbanie o ochronę środowiska, wspieranie społeczności lokalnych, tworzenie dobrych warunków dla pracowników a w konsekwencji tworzenie unikalnego doświadczenia dla klientów z Polski, i coraz częściej z zagranicy. Nasze doświadczenia pokazują, że klienci coraz częściej zwracają uwagę na tego typu działania, już na etapie wyboru hotelu, nie tylko w czasie pobytu w nim – mówi Paulina Kaczmarek, menedżer Sustainability Consulting w Deloitte.

Te i wiele innych informacji na temat trendów w branży hotelarskiej na 2016 rok znajdują się na stronie http://www.profitroom.pl/trendy-2016, z której można pobrać kompletny raport z 19 trendami przygotowanymi przez firmę Profitroom i dwoma, których autorami byli współtworzący wydanie pracownicy firmy doradczej Deloitte. Raport “Hotel Sales & Marketing Trends 2016”, to najpopularniejsze w polskiej branży hotelarskiej opracowanie trendów, które będą kształtowały marketing i sprzedaż hoteli w 2016 roku. Jest to już czwarta edycja przygotowana przez ekspertów z firmy Profitroom, w tym roku wzbogacona o prognozy opracowane przez Deloitte. Trendy zawarte w poprzednich latach sprawdziły się niemal w 100 proc. dlatego warto się zapoznać z nowym raportem i poznać odpowiedź na pytanie co czeka polskie hotele w 2016 roku?