Czekanie na niedziałającą sieć

komputer telefon

Wyniki ankiety przeprowadzonej ostatnio przez firmę Avaya wskazują, że skomplikowane osieciowanie wielu firm powoduje, że oddziały IT z opóźnieniem wprowadzają ulepszenia systemu co negatywnie wpływa na funkcjonowanie.
Ankieta firmy Avaya wykazała, że większość firm musi czekać prawie miesiąc (27 dni) – czyli maksymalny czas, na jaki zezwalają procesy zarządzania siecią – zanim zostaną wprowadzone znaczące ulepszenia w systemach biznesowych. Ze średnią dziesięciu wprowadzanych zmian rocznie, firma może spędzić średnio nawet 9 miesięcy czekając na usprawnienia, które mogą wspomóc wzrost przedsiębiorstwa, zwiększyć produktywność pracowników, polepszyć sprzedaż oraz usprawnić analizy rynku. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest stopień skomplikowania sieci; czas oczekiwania na dostosowanie rozwiązań IT wpływa na wydatne zmniejszenie stopnia konkurencyjności danej firmy.
Aby skończyć z czekaniem na działającą sieć, Avaya radykalnie uprościła infrastrukturę sieciową dzięki technologii Fabric Connect zastosowanej w rozwiązaniu Automated Campus, które teraz rozciąga się także na sferę Internetu bezprzewodowego za pomocą nowej serii różnych rozwiązań Wireless LAN.

Portfolio sieciowe firmy Avaya może wyeliminować potrzebę długiego oczekiwania na usprawnienie sieci wymaganych przez ogromną większość tradycyjnych używanych rozwiązań. Avaya Fabric Connect automatycznie konfiguruje dystrybucję i główne przełączniki co powoduje, że personel działu IT musi jedynie skonfigurować urządzenia zewnętrzne. Fabric Connect firmy Avaya obecnie obejmuje także nową serię Wireless LAN 9100 dla bezdotykowej obsługi punktów dostępu i usług dostarczanych dla urządzeń zewnętrznych. Oddziały IT oszczędzają godziny, jeśli nie dni i zmniejszają szansę wystąpienia błędów krytycznych, które negatywnie wpływają działanie przedsiębiorstw. Minimalizuje ryzyko zmniejszenia przychodów i poprawia możliwości kariery zawodowej pracowników departamentów IT.

Obsługując standard Wi-Fi nowej generacji (802.11ac), seria Wireless LAN 9100 może jeszcze bardziej zredukować czas oczekiwania użytkownika końcowego pozwalając na szybszy przepływ danych. WLAN 9100 Application Control rozpoznaje i współpracuje z ponad 1000 najbardziej popularnych aplikacji do użytku biznesowego i indywidualnego. Pozwala także administratorom na utworzenie spójnych zasad blokowania, ograniczania i/lub priorytetyzowania dostępu dla poszczególnych aplikacji w ten sposób, że aplikacje kluczowe dla biznesu mają zawsze pierwszeństwo.

Avaya wdrożyła Fabric Connect dla wielu ze swoich największych klientów, włączając w to zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi. Rozwiązanie to stanowi także oś, na której opiera się InteropNet. Rezultat? W zeszłym roku sieć oparta o Avaya Fabric Connect wymagała zaledwie 1/10 zasobów potrzebnych w latach poprzednich.

Cytaty:
„Poprzednio potrzebowaliśmy sześciu tygodni na wprowadzenie zmian do sieci; dziś możemy je wdrożyć zaledwie w ciągu kilku dni.”
-Albert Knoll, Network Operations Manager, Fujitsu Technology Solutions komentując bezproblemowe wdrożenie Avaya Fabric Connect

„Widzimy, że oddziały IT robią bardzo wiele aby unikać niepotrzebnego ryzyka. Model ‘maintenance window’ pochodzący jeszcze z lat 80. jest metodyczny I bardzo precyzyjny. Nie mamy mu nic do zarzucenia, sprawiliśmy jednak, że dzięki naszym rozwiązaniom jest on całkowicie zbędny”. – Simon Culmer, dyrektor zarządzający, Avaya Wielka Brytania

„Przy wielu rozwiązaniach infrastrukturalnych dla internetu bezprzewodowego, konkretne aplikacje używane przez poszczególnych użytkowników sieci są niewidzialne dla pracowników działu IT. A przecież ta informacja jest niezwykle ważna, żeby odpowiednio sprofilować i zarządzać siecią. Rozwiązanie WLAN 9100 firmy Avaya pozwala administratorom sieci zastosować i wdrożyć zasady wspomagające zarządzanie siecią, poprawiające jej funkcjonowanie oraz bezpieczeństwo. Ostatecznym rezultatem jest wysokiej jakości komfort każdego użytkownika”. – Alan Hase, viceprezes, Unified Access oraz Identity Solutions.