REKLAMAtłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl
HANDEL Digital Signage, czyli skuteczna komunikacja marki z klientami

Digital Signage, czyli skuteczna komunikacja marki z klientami

Każdego dnia doświadczamy 4000-6000 kontaktów z reklamą. To więcej niż nasi przodkowie przez całe swoje życie. W gąszczu różnorodnych komunikatów, walka o zauważalność marki wymaga zastosowania bardziej niekonwencjonalnych metod prezentacji treści niżeli tradycyjne rozwiązania, takie jak ulotki, gazetki czy tablice ogłoszeń. Dlatego nikogo nie powinna dziwić rosnąca popularność systemów Digital Signage które, umożliwiają przekazywanie rozmaitych treści, zarówno informacyjnych, jak i reklamowych, z wykorzystaniem cyfrowych nośników obrazów.

Potencjał polskiego rynku Digital Signage potwierdza raport „Invidis Digital Signage Yearbook 2015/2016”. Polska uplasowała się w nim na 8. miejscu w całym regionie EMEA (Europa Bliski Wschód, Afryka). Główne obszary, w jakich znajduje zastosowanie Digital Signage to, według autorów reportu, branża retail, transportowa oraz komunikacja korporacyjna.

Rozwiązania Digital Signage są szeroko stosowane w branży spożywczej – mowa tu nie tylko o dużych sieciach handlowych, coraz częściej zainteresowani tą usługą są lokalni właściciele sklepów. Dlaczego? Digital Signage pozwala im na bieżąco aktualizować informacje o promocjach. Digital Signage ma prosty interfejs do zarządzania treścią, gdzie użytkownik może umieszczać gazetki, ulotki z daną ofertą, promocjami. Jest to prosty w obsłudze system, który bez problemu może opanować każdy, tym bardziej, że każdy nowy klient ma dostęp do bezpłatnego szkolenia z jego obsługi” – komentuje Jacek Podsiadły, Dyrektor ICT w Infinite IT Solutions.

Coraz częściej nad rozwiązaniami Digital Signage pochylają się również uczelnie. Kierują one swój komunikat do młodych osób, które od wczesnego wieku obsługują smartfony, posiadają smartwatche i są praktycznie cały czas online, więc Digital Signage, jako narzędzie multimedialne, jest w przypadku tej grupy odbiorców najbardziej adekwatnym sposobem przekazania informacji.

Chyba każdemu zdarzyło się obejrzeć towar w sklepie, a później zakupić go w sieci. Coraz częściej tradycyjne sklepy stają się jedynie witrynami, a cały handel przenosi się do Internetu. Za przykład mogą posłużyć tutaj wirtualne przymierzalnie, które wykorzystują technologię Digital Signage. Skanery sczytują naszą sylwetkę, a my wybieramy na ekranie krój, kolor i model ubrania, zatwierdzamy wybór, a praktycznie następnego dnia kurier dostarcza nam ubranie do domu. Przedsiębiorcy daje to wymierne oszczędności, wynikające z wykupienia mniejszych powierzchni w galeriach handlowych oraz ograniczenia liczby osób potrzebnych do obsługi klienta.

Niewątpliwą przewagą systemów Digital Signage nad tradycyjnymi nośnikami informacji jest możliwość interakcji z obiorcami. W ramach kampanii promocyjnej podczas premiery filmowej „Minionki Rozrabiają” widzowie mogli za pomocą smsów sterować postaciami na ekranie Digital Signage. Podobnego zaangażowania nie byłaby w stanie raczej wywołać perfekcyjnie przygotowana ulotka.

Digital Signage systematycznie wkracza w nowe obszary zastosowań, dlatego przyszłość tego narzędzia wydaje się niezagrożona. Systemy Digital Signage na dobre zagościły w sklepach, galeriach handlowych, urzędach, korporacjach, uczelniach, muzeach czy restauracjach, a w połączeniu z innymi technologiami np. eyetracking czy kinect, otwiera się przed Digital Signage szereg dodatkowych możliwości zastosowania.

Źródło: Nova Skills, Customer Experience Management. Jak zadbać o doświadczenia klientów i skutecznie nimi zarządzać.

Exit mobile version