22 C
Warszawa, Polska
wtorek, Lipiec 17, 2018
Tagi Karl Schlicht

Informacje o: Karl Schlicht

Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła markę Toyoty na 28,9 mld dolarów (26,5 mld Euro). Lexus awansował w rankingu na 10. pozycję, w porównaniu do 11. miejsca w ubiegłym roku. Zdecydowały o tym systematyczne podnoszenie jakości produktów i szeroka gama odnowionych modeli. Wartość Lexusa wyceniono na 4,3 mld dolarów (3,9 mld Euro). Ranking BrandZ™ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. O dominującej pozycji marki decyduje innowacyjność firmy, wynikająca z szeroko zakrojonych badań nad nowymi technologiami, odważna polityka, najwyższa jakość i trwałość jej produktów oraz ogromny wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej, świadomej mobilności. W 2014 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Nowatorski sedan jest już dostępny w Japonii. Na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Toyota okazała się pionierem nowej technologii już po raz drugi. W 1997 roku firma wprowadziła na rynek Toyotę Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie ponad 7 milionów hybryd. Europejscy kierowcy mogą wybierać spośród 15 modeli Toyoty i Lexusa. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5% do poziomu 10,2 milionów samochodów, co także pozytywnie wpłynęło na wartość marki w tegorocznym zestawieniu. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Hybrydy stanowią już 23% całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa w Europie; wzrost o 3...

Sprzedaż modeli hybrydowych Toyoty i Lexusa sięgnęła 152 tys. egzemplarzy w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. i stanowi obecnie niemal ¼ całkowitej sprzedaży w Europie. W krajach Europy Zachodniej już co trzeci samochód japońskiego...
Pierwszy seryjny model na wodorowe ogniwa paliwowe – Toyota Mirai

Toyota Mirai już dostępna w Europie. Cena od 66000 Euro + VAT

Latem 2000 roku do portu w Rotterdamie została dostarczona Toyota Prius, która trafiła na rynek jako pierwszy samochód hybrydowy w Europie. Słowo „Prius” znaczy „pierwszy” — nowatorski model już 15 lat temu zwiastował nową...

GORĄCY TEMAT

dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, psycholog, ekspert kierunku zarządzanie i przywództwo, kierownik studiów podyplomowych Creative Leaedership

Władza kontra przywództwo: jak powstają liderzy

Dwight Eisenhower twierdził, że miarą dobrego przywództwa jest przekonanie ludzi do robienia tego, czego chce lider. Jednak nie dlatego, że zostają do tego zmuszeni,...
Piotr Soroczyński, główny ekonomista KIGvideo

Czy split payment zagrozi płynności finansowej małych przedsiębiorstw?

Podzielona płatność wywołała duży niepokój wśród przedsiębiorców. Im mniejsze firmy, tym więcej obaw. Co jest tego przyczyną? Przy płatnościach wykonywanych masowo między przedsiębiorcami można w tym...
Piotr Soroczyński, główny ekonomista KIGvideo

Czy split payment zagrozi płynności finansowej małych przedsiębiorstw?

Podzielona płatność wywołała duży niepokój wśród przedsiębiorców. Im mniejsze firmy, tym więcej obaw. Co jest tego przyczyną? Przy płatnościach wykonywanych masowo między przedsiębiorcami można w tym...
Radosław Kuczyński Prezes Zarządu EFL

Nastroje w MŚP najgorsze od ponad 3 lat

Barometr EFL, wskaźnik monitorujący nastroje w mikro, małych i średnich firmach, spadł w III kwartale br. do najniższego poziomu od początku 2015 roku (od...

Wielka 5 patologii biznesowych

Najnowsze badania Instytutu Gallupa mówią, że 15% ludzi na świecie jest usatysfakcjonowanych ze swojej pracy. Dla Polski wskaźnik ten wynosi 17,6%, co i tak...