Ericsson przejmuje firmę Red Bee Media

0

Przejęcie to, które wymaga jeszcze uzyskania zezwoleń odpowiednich władz, stanowi część strategii firmy Ericsson zakładającej rozwój w segmencie usług nadawczych. W ramach przejęcia Ericsson wykorzysta swoje najwyższej jakości technologie i usługi do pomocy nadawcom i właścicielom treści w zapewnieniu konwergencji usług wideo i usług mobilnych. Firma zyska 1 500 wysoko wykwalifikowanych pracowników, jak również urządzenia do świadczenia usług medialnych i prowadzenia działalności operacyjnej w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii i Australii. Pozwoli to jeszcze bardziej wzmocnić ofertę usług nadawczych firmy Ericsson, która została utworzona w 2007 r. i rozszerzona w 2012 r. przez przejęcie działu usług nadawczych firmy Technicolor.

Dzięki przejęciu 1 240 pracowników Red Bee Media w Wielkiej Brytanii liczba pracowników w brytyjskim oddziale firmy wzrośnie do około 4 000, z czego ponad jedna trzecia będzie pracować w dziale usług medialnych. Dzięki temu oddział brytyjski stanie się centrum usług medialnych firmy Ericsson.

Firma Red Bee Media powstała w 2005 r. i od tego czasu zdobyła pozycję silnego i zróżnicowanego przedsiębiorstwa z rosnącą bazą klientów na całym świecie. Świadczy ona szeroką gamę usług medialnych dla największych nadawców i platform szerokopasmowych: od zarządzania zasobami medialnymi, przez usługi związane z emisją i cyfrową transmisją wideo, do usług dostępu w wielu językach oraz usług kreatywnych. Firma Red Bee Media, znana z wysokiej jakości usług związanych z emisją, jest również największym w Europie dostawcą metadanych — co roku dostarcza ponad 100 000 godzin napisów dla największych nadawców.

Branża telewizyjna i medialna przechodzi obecnie bezprecedensowe zmiany wynikające z dużego zapotrzebowania klientów na bogatą i interakcyjną rozrywkę dostępną w każdym miejscu i czasie. Konwergencja technologii telekomunikacyjnych, szerokopasmowych i medialnych oraz wykorzystanie sieci IP i sieci mobilnych do dostarczania takich usług zapewnia usługodawcom nowe możliwości.

Nowe usługi rozszerzają i na nowo definiują to, w jaki sposób klienci korzystają z rozrywki, co z kolei stawia przed firmami na całym świecie nowe wyzwania ekonomiczne i kreatywne. Dotyczy to zarówno nadawców, jak i operatorów telekomunikacyjnych i innych firm z branży medialnej. Według raportu firmy Ericsson na temat usług mobilnych opublikowanego w czerwcu 2013 r. treści wideo w największym stopniu przyczyniają się do zwiększenia ruchu w sieciach mobilnych, a do końca 2018 r. ich ilość ma rosnąć o 60 procent rocznie.

Czytaj również:  Google zapłaci 500 mln euro kary za unikanie opodatkowania we Francji

„Ericsson wprowadza istotne zmiany w swoim przedsiębiorstwie, potwierdzając swoje zaangażowanie w usługi telewizyjne i nadawcze oraz kontynuując strategię rozpoczętą w 2007 r.” — powiedział Magnus Mandersson, wiceprezes wykonawczy i dyrektor działu usług globalnych w firmie Ericsson. „Zapewniamy nadawcom korzyści dzięki zwiększeniu dostępu do treści cyfrowych, co umożliwia czerpanie większych zysków z treści telewizyjnych. Ilość treści wideo przesyłanych w sieciach mobilnych znacznie wzrasta, a firma Ericsson jest w stanie zaspokoić potrzeby zarówno nadawców, jak i operatorów telekomunikacyjnych dzięki swojej wiedzy technicznej i możliwościom w zakresie świadczenia usług”.

Kluczowe możliwości firmy Ericsson w dziedzinie sprzętu, oprogramowania, integracji systemów oraz usług w zakresie zarządzania operacjami zostały wykorzystane przez dostawców usług telekomunikacyjnych i szerokopasmowych na całym świecie i pomogły im osiągnąć sukces. Ericsson dostarcza innowacyjne rozwiązania do gromadzenia, wymiany i dystrybucji treści oraz zapewniania wieloekranowej rozrywki, oparte na 20-letnim doświadczeniu firmy — laureata nagrody Emmy — w dziedzinie badań i rozwoju w sektorze medialnym.

Świadcząc usługi nadawcze, Ericsson wykorzystuje również swoją pozycję lidera w dziedzinie usług zarządzanych i obsługuje największych nadawców regionalnych i globalnych, zwiększając wydajność ich operacji biznesowych w zakresie treści przekazywanych na żywo i treści tematycznych.

Firma Ericsson to największy dostawca usług zarządzanych, obsługujący operatorów, którzy mają ponad 1 mld abonentów na całym świecie. Inwestuje w procesy, metody i narzędzia w tym segmencie już od ponad 15 lat, a ostatnio wykorzystała swój udany model biznesowy w innych branżach, takich jak sektor użyteczności publicznej, transport i telewizja.

Sfinalizowanie transakcji podlega odpowiednim ustawowym zatwierdzeniom administracyjnym i konsultacjom. Po jej zakończeniu firma Red Bee Media zostanie włączona do działu usług globalnych firmy Ericsson.