Międzynarodowy dystrybutor sprzętu IT Asbis niedawno przeprowadził rebranding jednej ze swojej marek – Canyon, oferującej sprzęt audio, i liczy na wzrost udziałów w rynku. Asbis odnotowuje także wzrost zainteresowania wideorejestratorami spod szyldu Prestigio – swojej głównej marki, którą sygnowane są tablety i smartfony. Poza tym firma nadal podejmuje walkę o udziały w wartym 40 mln zł rynku e-booków, na którym mierzy się z Kindle&HASH39;em Amazona.
– Jeśli chodzi o markę Canyon, to w ramach rebrandingu stawiamy pierwsze kroki na rynku. Postanowiliśmy zaadresować ją do klienta dynamicznego i młodego, takiego, który nie boi się nowych, kolorowych i ciekawych rozwiązań – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Andrzej Zalewski, country manager marki Prestigio dystrybuowanej w Polsce przez Asbis.
Odnowiona marka Canyon oferuje akcesoria związane z audio, czyli głośniki i sprzęt słuchawkowy. Nowym wizerunkiem chce zdobyć młodych odbiorców.
Natomiast koronną marką, którą na naszym rynku sprzedaje Asbis, jest Prestigio. Jak mówi Zalewski, na rynku rośnie zainteresowanie wideorejestratorami tej marki.
– Marka Prestigio jest niekwestionowanym liderem rynkowym w segmencie B-brandów. Rynek być może nie jest trudny, ale dla wszystkich wymagający. W minionym roku udało nam się na tzw. open markecie uzyskać 7-8-proc. udział w rynku smartfonów i bardzo porównywalny udział w rynku tabletów – wyjaśnia country manager marki Prestigio w Polsce.
Według serwisu iMagazine.pl w okresie od maj 2013 do czerwiec 2014 roku w Polsce sprzedano 1,63 mln tabletów, z czego co 14. urządzenie to był produkt marki Prestigio. To dało firmie trzecie miejsce pod względem popularności wśród Polaków.
Z kolei ubiegłoroczne dane firmy Virtualo wskazują na dynamiczny rozwój rynku e-booków, który warty jest już 40 mln zł. Prestigio według cytowanego raportu miało 1,6 proc. udziałów w rynku. Dla porównania monopolista Amazon wraz ze swoim Kindle&HASH39;em kontrolował prawie trzy czwarte polskiego rynku (73 proc.)
– Czytniki e-booków zdecydowanie przyjęły się na polskim rynku. Jest to rynek bardzo wymagający, ponieważ wszystkim nam, także Prestigio, przyszło konkurować z potentatem rynku, czyli Kindle&HASH39;em – tłumaczy Andrzej Zalewski. – Firma oprócz urządzenia oferuje klientom ciekawy system abonamentowy dostarczania kontentu.
Przedstawiciel firmy Asbis uzupełnia jednak, że Prestigio w swoich urządzeniach także posiada pakiet książek i publikacji (obecnie ponad milion, z czego kilkadziesiąt tysięcy w języku polskim).
– Mimo że czytnik Kindle nie ma oficjalnej dystrybucji w Polsce, to jest on bardzo popularny i zyskuje wielu zwolenników – podkreśla Zalewski.
Według niego Polska jest krajem, który podąża za trendami, a moda na czytniki Kindle przyszła do kraju zza zachodniej granicy i mocno się rozprzestrzeniła, na co wpływa także łatwość użytkowania takich czytników. Dystrybutor urządzeń mobilnych Asbis wierzy w swoją przyszłość na rynku.
– Staramy się dostarczać klientowi ciekawe rozwiązania oraz zaawansowane technologicznie urządzenia w bardzo przystępnych cenach. To wyróżnia nas na rynku – podsumowuje Andrzej Zalewski.
Asbis Polska wchodzi w skład Asbis Group, międzynarodowego dystrybutora sprzętu IT (Intel, Seagate, Kingston, NEC i innych) w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce. Firma jest wyłącznym dystrybutorem marek własnych – Prestigio oraz Canyon.