Grupa MOL wchodzi na rynek smarów i olejów w Polsce

raporty praca biuro
  • W ramach swojej ekspansji geograficznej, Grupa MOL wchodzi na polski rynek z ofertą blisko 900 nowych produktów – smarów i olejów.
  • W ofercie polskich dystrybutorów pojawią się m.in. oleje do pojazdów ciężarowych, maszyn rolniczych i budowlanych, samochodów osobowych i motocykli, a także środki smarowe stosowane w przemyśle.
  • Smary i oleje MOL spełniają najnowsze specyfikacje jakościowe, jednocześnie spełniając lub przewyższając obowiązujące standardy przemysłowe. Produkty te posiadają aprobaty wiodących producentów pojazdów, silników i maszyn, co jest potwierdzeniem ich jakości i wydajności.
  • Nowe produkty MOL będą dostępne poprzez sieć dystrybutorów w całej Polsce oraz w ramach sieci Slovnaft Partner składającej się z 80 partnerskich stacji paliw w południowej Polsce.

Warszawa, 21 czerwca 2018 r. – Węgierski koncern naftowy MOL wzmacnia swoją obecność w Polsce, wprowadzając na rynek portfolio blisko 900 nowych produktów pod markami MOL, MOL Dynamic i MOL Essence. Dzięki współpracy z siecią wiodących dystrybutorów w branży, oferta smarów i olejów MOL jest już dostępna na terenie całego kraju.

MOL Lubricants, spółka zależna należąca do Grupy MOL, należy do największych producentów i kluczowych dostawców środków smarowych w Europie Środkowo – Wschodniej. Firma jest właścicielem dwóch zakładów produkcyjnych oraz laboratoriów na Węgrzech i w Chorwacji, a także posiada 11 biur sprzedaży i 9 centrów logistycznych w całym regionie.

Obszar działalności MOL Lubricants skupia się na krajach Europy Środkowo-Wschodniej, ale eksport obejmuje również inne kraje europejskie, takie jak Niemcy i Włochy, a także kraje Europy Wschodniej, takie jak Ukraina czy Rosja. Firma jest także aktywna w tak odległych krajach jak Tajwan, Chiny i Wyspy Cooka. Koncern jest wiodącym dostawcą wysokiej jakości markowych środków smarowych samochodowych i przemysłowych oraz powiązanych z nimi usług na rynku węgierskim, słowackim i chorwackim. Poprzez swoją rozbudowaną sieć dystrybutorów jest obecny w niemal 50 krajach na całym świecie, a średnie przychody Grupy z ogólnej sprzedaży markowych środków smarowych wynoszą ok. 130 mln EUR rocznie. Importerem produktów MOL Lubricants jest Spółka Slovnaft Polska należąca do Grupy MOL.

„Dotychczas oferta MOL Lubricants nie była obecna na polskim rynku. Polska dystrybucja naszych produktów to kolejny krok w drodze do wzmocnienia naszej pozycji w regionie. Jako kluczowy producent olejów i smarów jesteśmy obecni na większości rynków europejskich. Polska gospodarka należy do największych w tej części Europy, dlatego wejście na ten rynek było dla nas oczywistym krokiem dla strategicznego wzmocnienia pozycji naszej firmy w Europie Środkowo – Wschodniej.” – powiedział Szabolcs Vida, dyrektor generalny MOL Lubricants.

Historia MOL Lubricants sięga roku 1907, kiedy jeszcze pod nazwą Vacuum Oil Comapany rozpoczęła produkcję w węgierskim mieście Almasfuzito. W swojej ponad stuletniej historii zdążyła rozwinąć zaplecze technologiczne, umożliwiające ciągłe doskonalenie produkcji środków smarowych, tworząc bazę dla ekspansji w regionie.

Pozytywne nastawienie do inwestycji w Polski rynek olejów smarowych potwierdza najnowszy raport POPiHN. Według ekspertów, rynek olejów smarowych osiągnął w 2017 r. wielkość 227 tys. ton, czyli odnotował wzrost 1,62% rdr. Sprzedaż samych olejów silnikowych w Polsce wyniosła 108 tys. ton, z czego sprzedaż olejów silnikowych do pojazdów ciężarowych wzrosła o 7,7% rdr.