Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Sklepy internetowe klubów piłkarskich nie spełniają kryteriów dotyczących praw klientów i ochrony kupujących – wynika z badania Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych. Co więcej, wiele z nich stosowało sprzeczne z prawem praktyki handlowe albo wprowadzało kibiców w błąd. Najlepiej w rankingu...
Pandemia wywołała ogromny wzrost popytu na zakupy internetowe. Branża e-commerce stanęła przed wielką szansą, ale i przed wyzwaniem dopasowania szybkości działania i cen dostaw do rosnących wymagań konsumentów. Sprzedający w sieci dostrzegli, że ich sukces w dużej mierze zależy...
Nadchodzi rewolucja w zakupach e-commerce. Już wkrótce tradycyjne katalogi i ulotki, a nawet ekspozycje towarów mogą zostać wyparte przez rozszerzoną rzeczywistość. Może je zastąpić aplikacja zainstalowana na smartfonie, dzięki której jeszcze przed zakupem będziemy mogli obejrzeć, jak dana rzecz wpasuje się w naszą...
Po ok. 200 złotych miesięcznie wydają podczas e-zakupów polscy konsumenci na obuwie (201 zł), odzież (199 zł) oraz artykuły spożywcze (188 zł). To wartości zbliżone do tych sprzed roku – wówczas badani deklarowali wydatki na produkty z wymienionych kategorii...
Według najnowszych danych GUS sprzedaż detaliczna w grudniu była wyższa o 19,8 proc. w porównaniu z listopadem 2020 r.  Miesiąc do miesiąca odnotowano nieznaczny spadek wartości sprzedaży przez internet (o 4,1 proc.), co w efekcie zmniejszyło udział tej sprzedaży z...
Odsetek Polaków robiących zakupy w sieci wzrósł w stosunku do ubiegłego roku o 4 p.p. – tak wynika z najnowszej fali badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Raport przygotowany przez Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej...
Jak wynika z badania zrealizowanego wśród firm z branży produkcji i handlu artykułami spożywczymi, digitalizacja sprzedaży B2B w tym sektorze jest znacznie mniej zaawansowana niż ogółem w badanych przedsiębiorstwach. Wśród wszystkich ankietowanych podmiotów z różnych gałęzi gospodarki, odsetek firm...
Pandemia COVID-19 sprawiła, że duża część wydatków zakupowych Polaków przeniosła się do sieci, ale z drugiej strony – zaostrzyła też konkurencję w e-commerce. W efekcie sprzedawcy muszą inwestować w nowe narzędzia i technologie pozwalające im lepiej docierać do klientów. Ci wręcz oczekują takich rozwiązań jak wideo...
Rok 2018 w handlu to rosnąca baza przedsiębiorstw i startupów skupionych wokół e-commerce. Intensywny wzrost firm w tym obszarze, spowodował dynamiczny rozwój rynku, a wraz z nim marketplace’ów. Rozszerzyły one swoją działalność oferując nie tylko aktywne zarządzanie produktami, ale...
Historia uczy nas, że ludzie zawsze chcieli podróżować i handlować, a ta chęć napędzała globalny wzrost i pozwoliła milionom ludzi podnieść się z ubóstwa. W ciągu ostatnich pięciu dekad populacja ziemi zwiększyła się ponad dwukrotnie. W tym samym czasie,...
Ubiegły rok okazał się rekordowy dla polskiego rynku przemysłowo-logistycznego, a prognozy na 2018 są jeszcze lepsze. Z raportu CBRE „Poland Industrial MarketView” wynika, że obecnie w budowie znajduje się ok. 1,4 mln mkw., z czego na 34% powierzchni magazynowych...
Oficjalne obostrzenia i indywidualne obawy o własne zdrowie spowodowały, że kupujący zaczęli bywać w sklepach rzadziej i spędzać w nich mniej czasu. To przełożyło się na większe jednorazowe wydatki, wybór sklepów położonych blisko domu i przyspieszenie rozwoju e-handlu. Zmieniła się także zawartość koszyka. Częściej wkładamy...
W obliczu zbliżającego się terminu rozpoczęcia obowiązywania Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) temat przetwarzania naszych personaliów rozgrzewa opinię publiczną. Nowe przepisy mają na celu lepsze zabezpieczenie danych osobowych, jednak to od nas samych zależy kto i w jakim stopniu...
Dzięki niej Tinder zredukował czas ładowania aplikacji o ponad połowę, a Pinterest zwiększył przychody z reklam o 44 proc. Mowa o technologii PWA (Progressive Web App). Coraz częściej to właśnie ona wybierana jest do budowy rozwiązań mobilnych. Klient końcowy uzyskuje...
Dostępność przez całą dobę jest jednym z głównych czynników motywujących internautów do robienia zakupów w sieci, wynika z raportu „E- commerce w Polsce 2014. Gemius dla e- Commerce Polska”. Co jeszcze ma decydujące znaczenie? Jak wynika z przywołanego raportu, 46...
Mogą zwiększać ilość jednorazowych zakupów i wpływać na wybór sklepu. Zapewniają oszczędność czasu poprzez częste aktualizacje ofert i zdigitalizowane listy produktów. Specjaliści prognozują, że w niedalekiej przyszłości aplikacje będą stanowić dla nabywcy swoiste call to action, zachęcając do nieplanowanych zakupów....
Aż 75% Polaków planuje zakupy podczas zimowych wyprzedaży. Coraz częściej decydują się jednak odwiedzić sklep internetowy, zamiast stacjonarnego. Co zrobić, by nowy rok rozpoczął się dla e-sklepu w możliwie najlepszy sposób? Specjaliści z Grupy Kwanko przedstawiają 10 przykazań dla...
Z całego zeszłorocznego wzrostu e-commerce tylko 30% może mieć trwałą wartość. Dopiero 3-4 kwartały po zakończeniu pandemii okaże się, kto w branży osiągnął długoterminowy sukces. Natomiast znaczna część graczy nie wytrzyma ostrej walki o klienta. Dlatego e-sklepy już teraz...
Już po raz siódmy w historii serwis Opineo ogłosił roczny ranking najlepiej ocenianych sklepów internetowych. Wyróżnionych zostało 250 e-sklepów w 17 kategoriach. Dla kogo siódemka okazała się szczęśliwa, a kto stracił pozycję lidera — o tym, jak zwykle, zadecydowali...
80 proc. – tyle respondentów w badaniu zrealizowanym przez SW Research na zlecenie SelfMaker zadeklarowało, że korzysta z lockersów, jako formy dostawy zamówień internetowych. Czy to oznacza, że kończą się czasy przesyłek kurierskich? Zdecydowanie nie, ale segment ten jest...
Dealavo, firma dostarczająca narzędzia do monitorowania i porównywania cen online, tylko w 2015 roku zanotowała 600% wzrost przychodów. W tym roku mają one wzrosnąć czterokrotnie. To nie tylko efekt rosnącego zainteresowania rozwiązaniami Dealavo na polskim rynku, ale także planowanego...
Branża e-commerce z roku na rok rośnie w siłę. Szacuje się, że w samej Polsce rynek ten mógł pochwalić się w zeszłym roku wartością rzędu 100 miliardów zł. To prawie czterokrotny wzrost w porównaniu z sytuacją sprzed 5 lat....
Zakazu handlu w niedzielę oznacza zwiększenie obrotów w e-commerce średnio o 15% Według analiz QuarticOn, niedziela już teraz jest bardzo dobrym dniem handlowym w internecie Ustawa o zakazie handlu w niedzielę wchodzi w życie w marcu Zamknięcie sklepów w...
Z końcem maja 2016 Mall.pl wprowadził gwarantowaną, terminową wysyłkę do Klienta i wypłaca 50 zł wszystkim kupującym, do których przesyłka nie zostanie wysłana na czas. – Strategia na rok 2016 koncentruje się na systematycznym umacnianiu relacji z Klientami i ulepszaniu procesu...
Większość Polaków to wymagający konsumenci, którzy są gotowi zapłacić więcej za produkty lepszej jakości – wynika z badania Shopper Study na zlecenie firmy Henkel. Coraz chętniej kupujemy takie towary, które służą dłużej i lepiej. Tylko 20 proc. stanowią klienci oszczędni,...
W wielu krajach Europy kobiety powyżej 45. roku życia są tak samo aktywne na rynku e-commerce, jak młodsze osoby. W Niemczech płeć piękna w wieku 45-54 lata stanowi największą część tego sektora, z wynikiem prawie 8 mln kobiet robiących...
Za nami rok dużych zmian na rynku płatności bezgotówkowych. Przed nami prawdziwa rewolucja, czyli spadek interchange w krajach Unii Europejskiej, a także zmiany w prawie i innowacje w technologii. O tym, co wydarzyło się w 2015 oraz czego możemy...
Na świecie konsumenci w okresie świątecznym wybierają mobile. Ponad 6 na 10 z nich kupi prezent za pomocą smartfona. Z kolei według najnowszego raportu GWI, Holiday Shopping in Europe, Q3 2022, co trzeci z badanych przyznaje, że większość zakupów...
W przedświątecznej gorączce Polacy coraz częściej wybierają wirtualne zakupy. Ruch na stronach e-supermarketów rośnie w okresie przedświątecznym o jedną trzecią. Większy jest również koszyk zakupowy statystycznego klienta. Niektóre produkty – jak bakalie, barszcz czy uszka – notują nawet dziesięciokrotne wzrosty. Dynamicznie rośnie również sprzedaż...
Podczas pandemii duża część handlu przeniosła się do sieci – przy obecnym poziomie e-zakupów ich wartość na koniec roku może przekroczyć 15 mld euro*. Masowo powstają nowe sklepy internetowe - blisko 5,5 tys. w pierwszym półroczu* Te,...
Popyt na zakupy internetowe na raty systematycznie rośnie – wynika z danych PayU. W 2020 roku łączna wartość zakupów opłacanych tą metodą płatności wzrosła o 45%. Najczęściej na raty kupowany jest sprzęt elektroniczny oraz dobra luksusowe, w tym biżuteria...
Badanie DPDgroup Barometr E-shopper 2018, przeprowadzone przez instytut badawczy Kantar TNS na próbie niemal 25 tys. internautów w 21 krajach Europy, potwierdziły dotychczasowe tendencje rynkowe. Zwiększa się odsetek konsumentów, którzy dokonali zakupów w zagranicznych e-sklepach. Na znaczeniu zyskują także...
Po marcowym zamrożeniu wydatków w sieci i kwietniowym boomie zakupowym sytuacja w branży fashion powoli wraca do normy. Na ponad połowę firm sprzedających na platformie Domodi.pl koronawirus miał negatywny wpływ, ale na 26 proc. miał korzystne przełożenie. Zdecydowana większość firm spodziewa się,...
Według międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Ipsos, blisko 50 proc. konsumentów rezygnuje z zakupów online ze względu na obawy związane z bezpieczeństwem dokonywanych transakcji. Jeżeli chodzi o polskich internautów, ten odsetek jest jeszcze większy, bo aż 4 na 5 osób...
Artyści coraz częściej korzystają z opcji internetowych aukcji. Pozwalają im one dotrzeć do kolekcjonerów na całym świecie. Największe portale umożliwiają prowadzenie aukcji na żywo w kilkudziesięciu krajach, zapewniają przy tym szybkie tłumaczenie. Z kolei dla kolekcjonerów licytacje to szansa na zakup w okazyjnej cenie,...
System rezerwacji Going ułatwia sprzedaż i zakup biletów na różnego rodzaju wydarzenia lub na teren obiektu. Zarządzaj rezerwacjami, by pozyskiwać klientów. Tylko system rezerwacji daje gwarancję wejścia na koncert czy mecz, bo bilet jest przypisany do jednej osoby. Czym jest...
Blisko połowa leków kupowanych w internecie może być podrobiona. Coraz częściej proceder ten dotyczy nie tylko suplementów diety, lecz także leków ratujących życie. W Polsce wciąż nie ma rozwiązań prawnych wymierzonych w to zjawisko, a za fałszowanie leków i wprowadzanie ich do sieci dystrybucji...
W styczniu tego roku Amazon otworzył pierwszy sklep swojej marki (Amazon Go), w którym klienci zrobią zakupy bez wsparcia kasjera czy obsługi. O wdrożeniu podobnego systemu myśli Walmart, amerykańska sieć supermarketów. Sklepy typu ‘no check-out’ obecne są już w Chinach...
Badanie “Generacja #sfintechowani - millenialsi i fintech” przeprowadzone przez portal Fintek.pl jasno wskazuje na dużą popularność zakupów online wśród przedstawicieli pokolenia Y. Miażdżąca większość badanych, bo aż 98,5 proc. deklaruje kupowanie w sieci. Dane wskazują również na ogromną rolę,...
Mimo dynamicznego wzrostu e-commerce liczba e-sklepów w Polsce wciąż nie jest imponująca. Działa ich obecnie ok. 20 tys., jednak w kolejnych latach ta liczba może się podwoić. Szansą na pokonanie coraz większej konkurencji i zwiększenie rentowności są rynki zagraniczne. Answear.com, multibrandowy sklep internetowy,...