Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku aż 36 mld zł. Na tym dynamicznym wzroście skorzystać chcą dwaj wiodący gracze z sektora płatności elektronicznych – Dotpay i eCard, którzy ogłosili połączenie sił. W perspektywie najbliższych miesięcy w wyniku tej integracji ma powstać...
E-handel, jeden z najszybciej rozwijających się sektorów rynku, w coraz większym stopniu wpływa na dynamikę i kierunki rozwoju krajowego rynku magazynowego i handlowego. Rodzimy Kowalski przeprowadza rocznie dwie transakcje w sieci, prawie 10 razy mniej niz statystyczny Smith, ale...
Święta Bożego Narodzenia to w kulturze polskiej jedno z najważniejszych wydarzeń roku. W czasie ich trwania dużo uwagi poświęcamy konsumpcyjnym aspektom „Gwiazdki”. Kupowanie prezentów swoim bliskim jest obowiązkowym elementem świątecznej tradycji. Raport „Ważne wydarzenia w życiu Polaków”, zrealizowany na...
Wynikające z rozwoju technologicznego zmiany zachowań zakupowych w coraz większym stopniu dotyczą branży FMCG. W 2018 roku znaczenie dla asortymentu sklepów ogólnospożywczych i wielobranżowych będzie miała także rosnąca świadomość żywieniowa i lokalny patriotyzm konsumentów. Początkowo przez Internet kupowano przede wszystkim książki,...
E-commerce to dynamicznie rozwijająca się branża polskiej gospodarki, której wartość do 2020 roku ma wzrosnąć do 63 mld zł. Dziś niemal każdy może bardzo niskim kosztem stworzyć własny sklep internetowy i samodzielnie prowadzić skuteczne kampanie marketingowe, aby dotrzeć do...
Od 1 stycznia 2023 roku zaczęła obowiązywać dyrektywa Omnibus, która m.in. ma na celu zwiększenie transparentności na rynku e-handlu. Obowiązek informacji o weryfikacji opinii w sklepie internetowym jest jedną z nowych zmian, a mimo to może budzić pytania sprzedawców....
Fraud płatniczy jest często określany mianem jednego z najpoważniejszych zagrożeń, z jakim muszą się  dziś mierzyć firmy przyjmujące płatności online na całym świecie. Z najnowszego raportu firm EY i Nethone pt. „Bezpieczny handel w internecie” wynika, że większość przedsiębiorstw na...
Wyjście na zagraniczne rynki, personalizacja produktów, headless e-commerce, wzrost znaczenia omnichannel - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-commerce. Jakie będą trendy w 2022? Handel internetowy w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco przyspieszył. Jak wynika...
Eobuwie.pl wychodzi poza internet i otwiera się na klientów stacjonarnych. Na początku lutego marka otworzyła we Wrocławiu swój pierwszy salon, w którym sprzedaż odbywa się z pomocą najnowocześniejszych technologii, a za sklepowe półki służą tablety. Marka planuje podobne otwarcia w największych miastach Polski. Salony...
Pokolenie millenilasów napędza rynek e-commerce. Szacuje się, że jego wartość przekroczyła 36 mld zł. Dynamika wzrostu sprzedaży w zależności od segmentu może sięgnąć blisko 100 proc. Mocno zyskuje sprzedaż elektroniki, AGD, a także artykułów spożywczych i odzieży. Klienci stopniowo przechodzą...
PKP Intercity zanotowało w pierwszych dwóch miesiącach tego roku 85-proc. wzrost sprzedaży biletów online. Najczęściej transakcje dotyczą przejazdów pociągami Pendolino. Mimo że kasy dworcowe pozostają głównym miejscem zakupu biletów, to przewoźnik spodziewa się, że liczba kupujących w sieci pasażerów będzie systematycznie rosła. Do...
Rynek DIY, czyli Do-It-Yourself (zrób to sam), wart jest blisko 52 mld zł i w zeszłym roku wzrósł o ponad 5 proc. – wynika z danych PMR. Szybki rozwój tego rynku to efekt m.in. dobrej sytuacji w branży mieszkaniowej. Sieć Bricomarché chce wykorzystać tę...
Branża e-commerce przeznaczyła na promocje w 2016 roku prawie 222,2 mln zł, o około 16,9 mln zł mniej niż w 2015 roku. Lider sektora - Grupa Allegro zmniejszyła inwestycje w reklamę aż o 45% w porównaniu rok do roku....
Aż 90% ubezpieczycieli obawia się utraty części udziałów w rynku na rzecz coraz prężnie działających firm technologicznych – wynika z raportu firmy doradczej PwC „Jak ubezpieczeniowe firmy technologiczne zmieniają branżę”. Według szacunków PwC inwestycje w ubezpieczeniowe start-upy (tzw. insurtech)...
Po pół roku działania polskiej wersji serwisu Amazona wnioski nie są szczególnie dobre dla światowego giganta. Zdecydowanie przegrywa bowiem z polskim Allegro. Brak odpowiedniego opakowania marketingowego i niezbyt konkurencyjny system prowizyjny budzi zastrzeżenia ekspertów, a polski klient przebywa na...
W 2016 r. sklepom udało się uniknąć nowego podatku handlowego, ale i bez dodatkowych obciążeń fiskalnych w handlu nie jest łatwo. Niskie marże i silna konkurencja sprawiają, że handel detaliczny zalega powyżej 60 dni swoim kontrahentom i bankom na...
Co sądzą Polacy o reklamie alkoholu,  sprzedaży w Internecie lub reglamentacji obszarów jego sprzedaży? Ogólnopolskie badania opinii społecznej na temat opinii Polaków o promocji i sprzedaży alkoholu* oraz najnowsze doniesienia z branży winiarskiej  zostały przedstawione na corocznej konferencji prasowej...
Millennials aby kupić, musi najpierw polubić dany produkt lub usługę – to główny wniosek z raportu NAJPIERW POKOCHAJĄ, POTEM KUPIĄ. Czy marki w Polsce są gotowe na emocjonalnych millennialsów? opracowanego przez firmę PAYBACK we współpracy z Bain & Company. Millennialsi, zwani...
Carrefour Polska jako pierwsza sieć spożywcza w Polsce wprowadza na swojej stronie internetowej Carrefour.pl koncept Marketplace. W dniu swojej premiery Marketplace od Carrefour ma 70 dostawców zewnętrznych, oferujących ponad 70 000 produktów, podzielonych na 5 kategorii: Elektronika, Dom i...
W 2015 roku obroty polskiego m-commerce wzrosły o 109% W 2016 roku polski e-klient wyda średnio 128 euro poprzez urządzenia mobilne Z tabletów i smartfonów na zakupach online korzysta więcej Polaków (16%) niż Włochów (5%) lub Hiszpanów (10%) Polski...
Dzieci mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe rodziców. Najmłodsi współdecydują już nie tylko o swoich podstawowych potrzebach, lecz także o istotnych sprawach rodzinnych dotyczących na przykład zakupu mebli czy wakacji. Jak wynika z raportu „Kids’ Power”, przeprowadzonego przez agencję badawczą IQS, wzrasta również...
Poczta Polska, narodowy operator pocztowy oraz home.pl, lider rynku usług hostingowych w Polsce opracowali wspólną platformę, która pomoże polskim przedsiębiorcom zaistnieć w sieci oraz odnieść sukces. Dlaczego? Bo e-commerce to przyszłość dla jednoosobowych działalności gospodarczych. Potwierdzają to wyniki badania...
70% e-przedsiębiorców za największą barierę uznaje wysokie koszty prowadzenia działalności. Pod tym względem dropshipping dużo ułatwia. Wystarczy zbierać zamówienia i liczyć pieniądze? Tak, pod warunkiem, że się wie, jak na to zapracować. Przedstawiamy atuty i wady tego modelu sprzedaży...
W Polsce użytkownicy m-commerce to mała grupa hiperaktywnych użytkowników e-commerce, kuponów i programów lojalnościowych. Rozwój płatności mobilnych w Polsce zależy od tego, czy trendy z tej grupy osób rozprzestrzenią się na większą skalę. Dlatego kluczowe jest, żeby zrozumieć, kim są te osoby, w jaki sposób korzystają z rozwiązań finansowych...
Czynnikiem decydującym o wyniku sprzedaży są wrażenia klientów towarzyszące zakupom. Tylko pod warunkiem że proces zakupowy będzie wygodny, szybki i bezpieczny, klient zdecyduje się na ponowną transakcję. To wymaga od firm przede wszystkim inwestycji w wielokanałowość i sprawną wymianę informacji między poszczególnymi kanałami...
Według prognoz ekspertów obroty e-sklepów w Polsce między 25 a 28 listopada osiągną blisko 468 mln zł. Polski handel online zajmuje pierwsze miejsce wśród krajów europejskich pod względem wzrostu obrotów (34%) w porównaniu z 2015 rokiem. ,,Czarny piątek”...
Z badania przeprowadzonego przez firmę Harris Interactive dla FedEx Express wynika, że zdecydowana większość polskich firm-eksporterów z sektora MŚP generuje przychody dzięki gospodarce cyfrowej. 81% z nich wskazuje również na ważną rolę firm logistycznych, które pomagają im w ekspansji...
Black Friday na dobre wpisał się w handlowy kalendarz w Polsce. Z badania „Zakupy świąteczne 2018” firmy doradczej Deloitte wynika, że już 3 na 4 Polaków deklaruje zakupy w tym dniu. Ponad jedna piąta badanych (22 proc.) planowała, że wyda...
Z końcem maja 2016 Mall.pl wprowadził gwarantowaną, terminową wysyłkę do Klienta i wypłaca 50 zł wszystkim kupującym, do których przesyłka nie zostanie wysłana na czas. – Strategia na rok 2016 koncentruje się na systematycznym umacnianiu relacji z Klientami i ulepszaniu procesu...
Najważniejszy sukces 2016 Wskazałabym tutaj sukces handlu transgranicznego w związku z wejściem ustawy o prawach konsumentów sieci. Coraz więcej Polaków kupuje już w zagranicznych e-sklepach korzystając z międzykrajowej dostawy i możliwości zwrotu towaru bez podania przyczyny. Polskim sukcesem jest...
Raport podkreśla strategie, dzięki którym firmy B2B mogą z powodzeniem konkurować w dziedzinie dynamicznie rozwijającego się transgranicznego handlu elektronicznego Klienci B2B coraz częściej oczekują sprawnego, skalowalnego doświadczenia, podobnego do tego, oferowanego klientom indywidualnym w ramach B2C DHL...
Za nami najlepszy rok w historii polskiego rynku magazynowego – z popytem na poziomie aż 3,9 mln mkw. Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku powierzchni magazynowo-przemysłowych w Polsce w 2017 r. „Całkowita powierzchnia wynajęta w ramach nowych umów i ekspansji...
Już od marca 2018 w życie wchodzi rozporządzenie Sejmu zakazujące handlu w niedziele. Na początku zakaz będzie obejmował pierwszą i ostatnią niedzielę w miesiącu. Nowe prawo będzie wyzwaniem zarówno dla konsumentów przyzwyczajonych do robienia zakupów tego dnia, jak i...
Jakie są obecnie główne trendy w handlu elektronicznym – w perspektywie globalnej i w Polsce? Cyfrowy handel znajduje się w trendzie wzrostowym. W 2016 roku penetracja e-Commerce w Polsce wyniosła 56%, co przybliżyło nas do krajów Europy Zachodniej, gdzie handel...
Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego w dropshippingu, musisz mieć na uwadze, że satysfakcja Twoich klientów nie zależy wyłącznie od Ciebie. Na jakość świadczonych usług w dużej mierze będzie wpływała wiarygodność i rzetelność hurtowni, które wybierzesz do współpracy. W...
Rozwój polskiego sektora e-commerce jest powszechnie znanym faktem. Szczęśliwie dwucyfrowy wzrost każdego roku sprawia, że konsumenci mają coraz szerszy wybór towarów i usług, które mogą kupić przez Internet. Samo poruszanie się po wirtualnych sklepach także staje się coraz wygodniejsze...
Rewolucja w sektorze handlowym trwa w najlepsze. Choć jej początek przypada na okres upowszechnienia się internetu to obecnie jesteśmy świadkami kolejnych, narastających zmian w zachowaniach i przyzwyczajeniach konsumentów. To właśnie one wymuszają na sprzedawcach wykorzystanie nowych platform i narzędzi...
Czym wyróżnia się rynek e-commerce w Polsce? Jakie różnice można zauważyć w porównaniu z innymi krajami europejskimi? Stéphane Treppoz: Polski rynek e-commerce jest jeszcze młody i znajduje się w fazie intensywnego wzrostu. W tym roku wzrost ten osiągnął 15%. Coraz...
Najczęściej pytają o opinię znajomych lub przeglądają fora internetowe a zakupów dokonują w sklepach stacjonarnych – wskazują wyniki badania „Millenialsi a kosmetyki” przeprowadzonego we współpracy Mint Media z Uxeria. Pokolenie zmiany Pokolenie Y, czyli tzw. millenialsi, to osoby urodzone pomiędzy 1980...
Amazon to spółka akcyjna, która prowadzi największy na świecie sklep internetowy będący platformą sprzedażową dla kupujących i sprzedawców z całego świata. Nic dziwnego, że tak rozwinięta baza potencjalnych klientów przyciąga przedsiębiorców z branży e-commerce, jak magnes. Niestety sprzedawcy mają...