Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Rynek e-handlu jest już wart 30 mld zł. Do gry wchodzi nowe pokolenie, które...

Polski sektor handlu w internecie rośnie bardzo dynamicznie i jest już wart 30 mld zł. W tym roku dynamika stabilnych dwucyfrowych wzrostów ma się utrzymywać. Przyczyni...
IKEA rośnie w Warszawie. Otworzy nowy sklep na Woli oraz pierwszy na świecie punkt usługowy IKEA dla Firm

IKEA rośnie w Warszawie. Otworzy nowy sklep na Woli oraz pierwszy na świecie punkt...

IKEA zapowiada ekspansję na polskim rynku. W 2018 roku otworzy trzeci sklep w Warszawie. Nowa placówka to tylko część strategii dla stolicy. Firma zapowiada rozwój kanału...
E.Leclerc

Grupa E.Leclerc Polska przedstawiła wyniki za 2018 rok

E.Leclerc zanotował wzrost sprzedaży w 2018 roku. Wzrost sprzedaży w tym okresie wyniósł 3,89 proc. Dobre wyniki zostały osiągnięte mimo obowiązującego od marca ur....
święta

eBay: Co trzeci Polak dostaje co najmniej jeden niechciany prezent na Święta

Z najnowszego badania eBay przeprowadzonego przez Kantar TNS wynika, że co trzeci Polak otrzymał w ubiegłym roku co najmniej jeden niechciany podarunek na Święta....
ludzie

Rosnąca klasa średnia zmieni zwyczaje konsumenckie na świecie

Do 2030 r. klasa średnia w skali globalnej powiększy się o 2 miliardy ludzi. Spowoduje to znaczące zmiany w portfoliach przedsiębiorstw, a także w...
święta e-commerce

Mastercard SpendingPulse: Prognozy świątecznych wydatków

Konsumenci wracają do zakupów w sklepach stacjonarnych – przewiduje się wzrost o 1,5 proc., porównując rok do roku. Wyższe będą wydatki na biżuterię...
e-commerce

Podsumowanie roku w e-commerce

2015 był kolejnym pełnym sukcesów rokiem dla polskiego rynku e-commerce. Nawet pomimo czynników makroekonomicznych, należał on do najszybciej rosnących w Europie. Gdy wzrost polskiego...
Answear.com

MCI Management inwestuje w sklep internetowy Answear.com

MCI.TechVentures, fundusz z Grupy MCI inwestujący w spółki technologiczne na etapie wzrostu i ekspansji, zrealizował inwestycję w Wearco sp. z o.o., spółkę prowadzącą Answear.com,...
Polacy coraz chętniej kupują online za granicą. Popularność zyskują chińskie sklepy, na czele z AliExpress

Polacy coraz chętniej kupują online za granicą. Popularność zyskują chińskie sklepy, na czele z...

Polscy internauci mają coraz większe zaufanie do transgranicznych zakupów w sieci. Co czwarty kupujący online zrobił zakupy w zagranicznym e-sklepie – wynika z badania Gemius. Popularność zyskują...
Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już...

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków....
Prawo e-commerce: Jak zwrócić lub zareklamować towar, jeśli kupiliśmy go online, a w dodatku na kredyt?

Prawo e-commerce: Jak zwrócić lub zareklamować towar, jeśli kupiliśmy go online, a w dodatku...

Już co najmniej połowa Polaków robi zakupy przez internet. E-commerce oszczędza czas potrzebny na wybranie towaru i pieniądze dzięki konkurencji cenowej z tradycyjnymi sklepami....
biznes prezes

Przyszłość handlu: co po Covidzie?

Pandemia przyspieszyła ewolucję handlu, zwiększyła znaczenie elektronicznego kanału sprzedaży i innowacji w procesie zakupowym, ale wciąż nie wiadomo, które z tych zmian są...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: Ponad połowa Polaków preferuje polskie i lokalne produkty

Wybuch pandemii COVID-19 bezpośrednio wpłynął na bardziej świadome wybory konsumentów oraz preferencje dotyczące lokalnych produktów. Jak wynika z badania „Corona Mood” przeprowadzonego przez GfK,...
ecommerce ebuy

W marcu e-commerce dostał świąteczny prezent wart miliony – niehandlowe niedziele

W marcu 3 niehandlowe niedziele zapewniły branży e-commerce 13% całości przychodów Kwiecień może pobić ten wynik, tylko w ostatnią niedzielę sklepy będą otwarte ...
e-commerce

Jak wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość (AR) w e-commerce?

To nowoczesne technologie odpowiadają za to, że konsumenci, oprócz dokonywania zakupów w internecie, mogą także z fotograficzną dokładnością zobaczyć i zapoznać się z produktem...
zakupy internetowe

E-commerce w natarciu

Wygoda, oszczędność czasu, dostępność 24/7, a może po prostu konkurencyjność cenowa i rosnąca świadomość konsumencka? Każdy z tych czynników bez wątpienia ma udział we...
rp_13fb6c9975_1174356417-coca-cola-tlum.png

Coca-Cola: w polskim handlu rośnie znaczenie małych sklepów „za rogiem” i związanych z nimi...

  Coca-Cola chce dostosować swój system dystrybucji do zmieniających się wyborów konsumentów dotyczących kanałów sprzedaży. Po erze dominacji hipermarketów i triumfu dyskontów w polskim handlu rośnie znaczenie...
Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej izby Gospodarczej w Szczecinie

Północna Izba Gospodarcza apeluje o uwolnienie handlu w niedzielę. Zamiast obostrzeń, czas na liberalizację...

W 2021 roku handlowych niedzieli jest tylko siedem. Dwie zupełnie przepadły, bo przypadały na czas lockdownu galerii handlowych oraz sklepów, które mogłyby z tej...
Andrzej Maria Faliński, ekspert rynku handlowego

Zagraniczne firmy z branży FMCG wydały ponad dwukrotnie więcej na inwestycje niż polskie firmy

Skuteczność firm z branży FMCG istotnie oddziałuje na polskie społeczeństwo oraz naszą gospodarkę. Najlepszą miarą jest efektywność inwestycji firm. Zagraniczni inwestorzy stanowią 50-53% rynku...
rp_b60ba21764_414925546-wielkanoc-polacy.png

Polacy w tym roku stawiają na rozsądne przedświąteczne zakupy. Wydadzą na nie do 500...

Polacy wcześniej rozpoczęli przygotowania do Świąt Wielkanocnych, by rozłożyć wydatki w czasie. Jak wynika z badań Payback Opinion Poll, taką strategię przyjęło aż 70 proc. respondentów. Większości osób...
pieniądze zakupy

Nastroje konsumentów: Pandemia coraz mniej straszna. Polacy zamierzają więcej wydawać w sklepach

Najnowsze kwartalne badanie nastrojów konsumenckich pokazuje, że obecnie 40% Polaków planuje ograniczyć wydatki zakupowe. W tym zakresie nastąpił niewielki spadek w porównaniu do wyników...
Alex Ootes

Amazon uruchamia Amazon.pl

Amazon ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl. Serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby...
goldfish in cart – e-commerce concept

ZPP prezentuje wyniki badania polskiego rynku e-commerce

Na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców przygotowane zostało badanie firm dotyczące prowadzenia sprzedaży on-line. Badanie zostało wykonane w lutym 2021 roku, tym samym uwzględnia...
Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor

Gastronomia znów na kwarantannie. Restrykcje prowadzą do masowej likwidacji firm i rekordowych zaległości

Wraz ze wzrostem liczby zachorowań w ostatnich tygodniach rząd wprowadza kolejne obostrzenia w działalności przedsiębiorców. Tym razem restrykcje, wstępnie przez dwa tygodnie, dotykają m.in....
rp_82d09bf2d8_1138107768-IMM-sieci-handlowe.png

Sieci handlowe wydają na reklamę coraz więcej. W ubiegłym roku ponad miliard złotych

Wydatki sieci handlowych na promocję w mediach w 2014 r. były o ponad 100 mln zł wyższe niż rok wcześniej i przekroczyły miliard złotych. Jak co roku nakłady...
prezes szef pracownik

Magiczna liczba trzy i realne obietnice, czyli jak zabrać się do sprzedaży?

Działasz na rynku od dłuższego czasu? A może od niedawna prowadzisz swój biznes lub dopiero rozkręcasz innowacyjny start up? Niezależnie do tego aby przetrwać...
e-commerce sklep internetowy

Już co 10. Polak wydaje ponad 500 zł miesięcznie na zakupy online

Większość, czyli 60 proc., internetowych konsumentów w Polsce robi tą drogą zakupy kilka razy w miesiącu, jak wynika z nowego raportu polskiej firmy Advox...
Artur Stańczuk, senior manager w Bain & Company

Bain & Company przewiduje konsolidację na ryku q-commerce

Rosnąca konkurencja pomiędzy firmami oferującymi usługę e-zakupów spożywczych z natychmiastową dostawą oraz niewielka skala działania poszczególnych podmiotów oznacza, że sektorowi q-commerce trudno będzie osiągnąć...
telefon ecommerce

Kupujemy mniej – jak inflacja wpłynęła na listy zakupowe Polaków

Temat inflacji w Polsce spędza sen z powiek nie tylko ekspertów, ale przede wszystkim zwykłych konsumentów, którzy najmocniej odczuwają różnicę w cenach podczas codziennych...
Maciej Tygielski, szef sprzedaży w Grupie AdRetail

Geofencing zmieni system promocji i komunikacji w handlu detalicznym

Marketerzy wciąż nie znają dobrze tego pojęcia. Jednak w przyszłym roku będą mieli wiele okazji do tego, żeby lepiej je zrozumieć. W 2020 roku nastąpi...
wino prawo

Branża winiarska walczy o e-handel

Pytanie powinno brzmieć: nie CZY, tylko KIEDY? - branża winiarska o legalnym handlu winem przez Internet. Ostanie dwa, pandemiczne lata pokazały jedno: przedsiębiorcy, którzy nie...
Polacy coraz chętniej decydują się na telekomunikacyjne pakiety. Korzysta z nich już 10 mln osób

Polacy coraz chętniej decydują się na telekomunikacyjne pakiety. Korzysta z nich już 10 mln...

Pakiety łączące różne usługi telekomunikacyjne dostępne u jednego dostawcy cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej na takie rozwiązanie zdecydowało...
Krzysztof Kajda

Zakaz handlu w niedziele – przedsiębiorcy przeciwni dodatkowym zaostrzeniom

Dzisiaj Sejm miał zająć się nowelizacją ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele, ale została ona zdjęta z porządku obrad. Poprawki zmierzają do uszczelnienia obowiązujących przepisów....
prospoleczna_siec__roku_statuetki_materialy_prasowe_blixawards

Prospołeczne sieci handlowe roku wybrane

Lidl, Dino, Kaufland, Żabka, Selgros, Castorama, IKEA, Media Expert, Rossmann i Pepco to, według konsumentów, najbardziej prospołeczne marki handlowe w kraju. Nagroda w ich...
święta galeria

Marketing sensoryczny – świąteczne oddziaływanie na zmysły

Z raportu firmy Deloitte “Zakupy Świąteczne 2018” jasno wynika, że Polakom żyje się coraz lepiej. Optymizm naszych rodaków odzwierciedlają badania – aż 34% ankietowanych...
Pandemia zwiększyła patriotyzm zakupowy Polaków. Konsumenci jeszcze chętniej sięgają po rodzime produkty

Pandemia zwiększyła patriotyzm zakupowy Polaków. Konsumenci jeszcze chętniej sięgają po rodzime produkty

Konsumenci częściej zwracają uwagę na pochodzenie produktów i chętniej wybierają te krajowe. Chcą w ten sposób pomóc polskim firmom i wesprzeć gospodarkę. Skłonność ta wynika także z przekonania...
Katarzyna Iwanich - prezes zarządu Insightland z grupy Hexe Capital

GUS o e-handlu w listopadzie – komentarze ekspertów

Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2022 r. w porównaniu z październikiem br. odnotowano zdecydowanie wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących...
Biedronka otworzy w Polsce kolejne 100 nowych sklepów i zapowiada nową aplikację mobilną [DEPESZA]

Era „handlowej fortyfikacji”. W sklepach gwałtownie rośnie liczba kradzieży

Galopująca inflacja i będący pokłosiem pandemii oraz wojny w Ukrainie kryzys gospodarczy powodują istną „fortyfikację” punktów sprzedaży detalicznej. Zarówno w Polsce, jak i Europie czy za Oceanem....
rp_8c365d3890_327353708-sephora-rynek.png

Polacy są głodni luksusowych marek. Duży potencjał wzrostu ma rynek kosmetyków premium

Rynek kosmetyków premium w Polsce to dziś 11-12 proc. rynku kosmetyków. Potencjał rozwoju jest bardzo duży, bo we Francji kosmetyki selektywne to nawet jedna trzecia całego...
Wzrost cen w tym roku może być silniejszy od prognozowanego. Przedsiębiorcy testują na razie możliwości konsumentów

Wzrost cen w tym roku może być silniejszy od prognozowanego. Przedsiębiorcy testują na razie...

Dzięki środkom z programu Rodzina 500 plus konsumenci ruszyli na zakupy. Widać to nie tylko po lepszych danych o sprzedaży detalicznej, lecz także po cenach. W grudniu...