Jak wynika z cyklicznego badania M/platform, styczniowy wskaźnik nastroju handlu tradycyjnego (NHT) wyniósł jedynie 15,2 pkt. Jest to najniższy poziom od początku badań. Był...
Jak wynika z obserwacji sieci handlowych, większe możliwości finansowe już zmieniły preferencje zakupowe konsumentów – kupują oni bardziej świadomie i stawiają częściej na zdrową żywność. Aż 2/3 badanych...
Z mediów społecznościowych regularnie korzysta 63 proc. internautów. Ze względu na rosnący zasięg handel internetowy staje się coraz bardziej social. Ponad 40 proc. internautów...
Coraz większą rolę w handlu będą odgrywać technologie, które z jednej strony usprawnią proces zakupowy, z drugiej spowodują lepszą personalizację ofert dla poszczególnych konsumentów. Sprzedawcy będą też więcej...
W grudniu ub.r. spośród 17 analizowanych kategorii produktów codziennego użytku aż 7 zdrożało dwucyfrowo rdr. Do tego 5 grup artykułów wykazało jednocyfrowe podwyżki rdr....
Powierzchnia handlowa w Polsce nadal będzie rosnąć, choć już teraz nasycenie rynku przekracza europejską średnią. Nowe obiekty handlowe będą się pojawiać głównie w mniejszych miastach i na ścianie...
Ponad 60% polskich konsumentów robi większe zakupy spożywcze (powyżej 100 zł) w dyskontach. Podobny odsetek wybiera też centra handlowe ze względu na ich ofertę...
Porównując wyniki z I kwartału ub. i tego roku, widać, że sieci handlowe zwiększyły zakres promocji sushi w gazetkach o 181%. W sklepach convenience,...
Kryzys o kształcie litery “K” polaryzuje usługi na zwycięzców (online) i przegranych (offline)
Triumfalny pochód e-commerce, gamingu, mediów cyfrowych i ...osiedlowych sklepików
Kina,...
Upatrzona w niemieckim sklepie konsola do gier, która miał być prezentem urodzinowym, nie dotarła na czas. Perfumy z Francji nie przypominają z wyglądu tych...
Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród dealerów samochodowych przez EY Polska i DCG Dealer Consulting, 50% firm dealerskich spodziewa się pogorszenia sytuacji finansowej swoich...
Według ekspertów, listopadowe i nawet grudniowe podwyżki cen w sklepach nie były jeszcze szczytem drożyzny. W najbliższych miesiącach codzienne zakupy wciąż będą coraz bardziej...
Zakup świątecznych prezentów Polacy najczęściej zostawiają na ostatnią chwilę, a badania pokazują, że największe zyski sklepy stacjonarne i online odnotowują tuż przed samą Wigilią. Wygląda...
Konfederacja Lewiatan i Związek Pracodawców Aptecznych PharmaNET protestują przeciwko działaniom samorządu aptekarskiego, zmierzającym do likwidacji legalnie działających w Polsce aptek internetowych oraz pozbawienia pacjentów...
Aż 90% ubezpieczycieli obawia się utraty części udziałów w rynku na rzecz coraz prężnie działających firm technologicznych – wynika z raportu firmy doradczej PwC...
54 proc. kupujących każdego dnia wchodzi w interakcje ze algorytmami tzw. sztucznej inteligencji m.in. za pośrednictwem wirtualnych agentów, skanerów biometrycznych, wirtualnej jazdy próbnej, interaktywnych...
Sprzedaż w sezonie świątecznym może stanowić aż dwie trzecie rocznego dochodu małej firmy. W swoim najnowszym raporcie, PayPal przedstawia wskazówki, jak przedłużyć świąteczny...
Rynek płatności e-commerce rośnie w zawrotnym tempie. Obserwowaliśmy mozolne początki, w tym zakaz wykorzystania internetu do celów komercyjnych, później jedynie kontakt telefoniczny ze sprzedawcą,...
Pierwszy lockdown wywołany pandemią stał się wyjątkowo skutecznym paliwem napędowym dla przedsiębiorców z branży e-commerce. Analitycy byli zgodni — koronawirus przyspieszył zmiany rynkowe oraz...
Handel elektroniczny przeobraża się na naszych oczach. Coraz więcej firm rezygnuje z hurtowników, by sprzedawać bezpośrednio do odbiorcy końcowego. Koń trojański, którym jest sprzedaż...
Nic nie wskazuje na to, by kolejny rok miał być niesprzyjający dla branży e-commerce, która dzięki pandemii koronawirusa rośnie w galopującym tempie. Wraz z...
Sklep miejscem inspiracji i nawiązania kontaktów towarzyskich? Nie tylko tak może być, ale wręcz powinno, jeśli przedsiębiorcy chcą zatrzymać klientów w sklepach stacjonarnych. Ich...
W styczniu tego roku w porównaniu do ub.r. ruch w wielkopowierzchniowych sklepach spożywczych spadł o 36%. Z kolei liczba unikalnych klientów zmniejszyła się o...
Ponad połowa polskich e-konsumentów twierdzi, że specjalnie czeka z zakupami na Black Friday, a ponad ⅓ zaplanowała już zakupy podczas tegorocznej edycji, jak wynika...
Wyrok Sądu Najwyższego, który zapadł całkiem niedawno, jest przełomowym wyrokiem dla całej branży centrów handlowych – a w szczególności dla najemców w galeriach handlowych....
Agencja Mienia Wojskowego uruchomiła sklep internetowy, w którym można kupić używane kombinezony pilotów (“by poczuć się jak Tom Cruise”) czy tarcze trenerskie (“bo lepiej...
Zmiany demograficzne i dynamiczny styl życia konsumentów wpływają na kształt rynku detalicznego.
Dogodna lokalizacja i szybkość realizacji zakupów to priorytety dla nowego...
Zakaz handlu w niedziele, obowiązujący od 1 marca 2018 r., od początku budził wiele emocji. Choć od jego wprowadzenia minęło zaledwie kilka miesięcy, pojawiły...
Z analiz Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) i firmy doradczej EY wynika, że polskie sieci handlowe są jednymi z kluczowych najemców galerii i z...
Długo wyczekiwana przez branżę centrów handlowych decyzja o zakończeniu lockdownu i odmrożeniu handlu jest dla wielu przedstawicieli z branży handlowej jedyną szansą, by rozpocząć...
Branża centrów handlowych solidarnie włącza się we wszystkie możliwe działania zapobiegające rozwojowi pandemii i jej konsekwencjom, promując szczepienia oraz zasady sanitarne DDM – dystans,...
Z usług największego w kraju serwisu do zamawiania posiłków przez internet skorzystać może już 90% Polaków mieszkających w dużych i małych miastach. Pyszne.pl umożliwia...
W grudniu 2023 r. wskaźnik nastrojów konsumenckich w Polsce nieznacznie spadł, do poziomu -3 jednostek. Jednak na przestrzeni całego roku wskaźnik znacząco wzrósł. W...
Nadchodzący raport Intrum “European Consumer Payment Report 2023” skupia się na sytuacji finansowej europejskich gospodarstw domowych, na którą coraz bardziej negatywnie wpływają inflacja i...
Odpowiednie rozmieszczenie produktów na półkach, czytelne oznakowanie działów, promocje, miły dla oka wystrój wnętrza, a nawet relaksująca muzyka, przyjemny zapach i określony kolor mają ogromny wpływ...