Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Andrzej Kubisiak, dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego

Pandemia zmieniła zwyczaje konsumenckie Polaków

Zdecydowana większość Polaków (71 proc.) pozytywnie ocenia sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego i ta ocena pozostaje praktycznie niezmienna w czasie. Co ciekawe, pandemia w...
e-commerce sklep internetowy

Zwiększenie sprzedaży w sklepie – skuteczne porady

Okazuje się, że to nie cena jest głównym czynnikiem wpływającym na sprzedaż. Użyteczność strony, przebieg procesu zakupowego, sposób w jaki klient trafił do sklepu...
kurier

Przesyłki kurierskie dla e-commerce – poznaj korzystne rozwiązania dla sklepów internetowych

Pandemia wywołała ogromny wzrost popytu na zakupy internetowe. Branża e-commerce stanęła przed wielką szansą, ale i przed wyzwaniem dopasowania szybkości działania i cen dostaw...
e-commerce sklep internetowy

Zakupy świąteczne 2020: Żywność i produkty do domu kupimy w sklepach stacjonarnych, a smartfony,...

W tym roku na prezenty, żywność, podróże oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1 318 zł, czyli o 29 proc. mniej niż wydaliśmy rok temu....
centrum handlowe, sklep, handel

Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce

Rynek nieruchomości handlowych w Polsce pozostaje w fazie dynamicznego wzrostu, dzięki rozwojowi segmentu parków handlowych (powyżej 5000 mkw. GLA) i obiektów typu convenience (parki...
Giełdowy debiut Allegro może być największym w historii. Grupa zapowiada dalszy rozwój programu Smart! i Allegro Pay

Giełdowy debiut Allegro może być największym w historii. Grupa zapowiada dalszy rozwój programu Smart!...

Grupa Allegro, gigant polskiego e-commerce, ogłosiła zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej swoich akcji, która będzie skierowana do inwestorów instytucjonalnych i detalicznych. Według ekspertów jej giełdowy...
luksus samochód ferrari

37 mld złotych – rekordowa wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce

Po raz kolejny powiększyło się grono polskich konsumentów dóbr luksusowych, czyli przede wszystkim osób bogatych, o zarobkach brutto przekraczających 50 tys. zł miesięcznie. W...
e-commerce sklep internetowy

Już co 10. Polak wydaje ponad 500 zł miesięcznie na zakupy online

Większość, czyli 60 proc., internetowych konsumentów w Polsce robi tą drogą zakupy kilka razy w miesiącu, jak wynika z nowego raportu polskiej firmy Advox...
handel sklep

Ceny w sklepach znowu mocno wystrzeliły w górę. W październiku skoczyły rdr. o 26,1...

Jak wynika z analizy ofert cenowych prawie 41 tys. sklepów, w październiku codzienne zakupy były droższe średnio o przeszło 26% rok do roku. Podwyżki...
sklep zakupy

GfK: Polacy ograniczyli zakupy kosmetyków. Na popularności tracą też produkty eko

Kupując kosmetyki, polscy konsumenci wybierają głównie oferty korzystne cenowo. Największą popularnością cieszą się więc artykuły kupowane na promocjach lub oznakowane logo marek własnych. Wartość rynku...
lockdown restauracja

Sytuacja gastronomii coraz trudniejsza

W opinii ekspertów firmy PMR Restrukturyzacje, przedłużająca się pandemia, bardzo mocno uszczupliła zapasy finansowe polskich przedsiębiorców. Ograniczone budżety, w połączeniu z rosnącą inflacją i...
e-commerce sklep internetowy

E-commerce święci triumfy w pandemicznej rzeczywistości

E-commerce to bez wątpienia jedna z najlepiej radzących sobie podczas pandemii branż. W ubiegłym roku polski rynek sprzedaży internetowej zanotował rekordowy wzrost rzędu 26...
allegro

Marija Milasevic komentuje wyniki finansowe Allegro za I kwartał 2021 r.

E-commerce jest kategorią, która najbardziej zyskała na pandemii COVID-19. Konsumenci zmuszeni do przebywania w domu zaczęli dokonywać większości zakupów online. Podczas ścisłego lockdownu zakupy...
Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International

Sektor handlowy wciąż przyciąga deweloperów – podsumowanie III kw. 2021 r. na rynku nieruchomości...

W 2021 r. odnotowano wzmożoną działalność deweloperską w sektorze handlowym – z danych Colliers wynika, że na koniec III kwartału w budowie znajdowało się...
Polskie małe i średnie firmy toczą w sieci nierówną walkę z globalnymi gigantami. Potrzebne są nowe regulacje rynku

Polskie małe i średnie firmy toczą w sieci nierówną walkę z globalnymi gigantami. Potrzebne...

– Pandemia zmieniła polski rynek e-commerce pod względem wartości, która teraz jest szacowana na ok. 100 mld zł, jak i wielkości, ponieważ do końca roku powstało prawie 11 tys. nowych...
materiały budowlane

Dlaczego markety budowlane są najchętniej wybieranym dostawcą dla klientów indywidualnych i małych firm?

W większych i mniejszych miastach otwiera się coraz większa liczba sklepów budowlanych. Miejsca te są coraz chętniej wybierane nie tylko przez klientów indywidualnych w...
Paweł Majtkowski – analityk eToro

Taniejące surowce nie przekładają się na spadki cen czekolady w sklepach

Surowce potrzebne do produkcji czekolady – kakao, cukier, mleko, aluminium i masa drzewna, w ciągu ostatniego roku staniały o 9 proc. To jednak nie...
Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik

Wojciech Buczkowski: Ceny elektroniki rosną przez pandemię

Chiny są regionem, w którym znajduje się większość fabryk wytwarzających procesory, karty pamięci, panele ekranów – ale też składających elementy w gotowe urządzenia. Dlatego...
Fabrice Paumelle

Sektor nowoczesnego handlu przechodzi ciężki test, fundamentalne zmiany stają się faktem

Rok 2020 na rynku nieruchomości handlowych w Polsce, ale również w skali globalnej, został zdominowany przez pandemię COVID-19. Branża modowa oraz rozrywkowo-gastronomiczna w największym...
e commerce 2021

GUS o detalu i e-handlu w styczniu – eksperci komentują

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wzrósł w styczniu do 9,8 proc. z 9,1 proc. w grudniu - podał GUS. Poniżej komentarze eksperckie do...
logistyka magazynowa

Szybki rozwój e-commerce wymusi zmiany w sektorze logistyki

O sukcesie e-commerce w dużej mierze decyduje logistyka – w ocenie około połowy ankietowanych sprzedawców B2B najważniejsze dla ich klientów są szybkość dostaw...
Krzysztof Kołaszewski, członek zarządu Bobby Burger

Jak branża gastronomiczna chroni się przed koronawirusem?

Na samym początku pandemii branża gastronomiczna mocno ucierpiała. Trudno było zadbać o klienta, ponieważ brakowało odpowiednich wytycznych z sanepidu albo były one bardzo niejasne. Środki...
logistyka magazynowa

W końcówce 2021 r. eksport i import zanotuje ogromny skok wartości

Według ostatniej publikacji danych Głównego Urzędu Statystycznego w 2021 r. wartość obrotów towarowych polskiego eksportu w okresie od stycznia do października br. wyniosła 1059,1...
magazyn logistyka

Schyłek hurtownictwa. Czy rynek pośredników odchodzi do lamusa?

Handel elektroniczny przeobraża się na naszych oczach. Coraz więcej firm rezygnuje z hurtowników, by sprzedawać bezpośrednio do odbiorcy końcowego. Koń trojański, którym jest sprzedaż...
Patriotyzm konsumencki Polaków może być kołem ratunkowym dla gospodarki. Ponad połowa jest skłonna zapłacić więcej za krajowe produkty

Patriotyzm konsumencki Polaków może być kołem ratunkowym dla gospodarki. Ponad połowa jest skłonna zapłacić...

Pandemia sprawiła, że co piąty Polak częściej niż dotychczas decydował się na zakup żywności wyprodukowanej w kraju – wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Deloitte wskazuje natomiast, że 53...
paypal

Co czwarta firma w Polsce rozwinęła się dzięki sprzedaży transgranicznej [raport PayPal]

Blisko 9 na 10 sprzedawców z Polski (86%) sprzedaje swoje produkty i usługi za granicę, co stanowi już 1/3 ich całkowitego obrotu. Chociaż czują,...
handel galeria sklep

Pandemia kształtuje odpowiedzialne postawy wśród konsumentów

Jak pandemia wpłynęła na postawy konsumenckie oraz proces zakupowy? Sprawdziło to Accenture wspólnie z FashionBiznes.pl i Fundacją Kupuj Odpowiedzialnie w drugim już wspólnie stworzonym...
black friday

Black Friday i Cyber Monday – uważaj na promocje. Możesz wpaść w długi

Z prognoz analityków wynika, że tegoroczny Black Friday, pomimo pandemii, będzie rekordowy pod względem sprzedaży, która może wzrosnąć nawet o 20 proc.* ...
wino winiarnia

Polacy pokochali wino w pandemii. Rynek rośnie lecz cena wciąż najważniejsza

Rynek wina w Polsce rośnie i w tym roku może osiągnąć poziom 3,5 mld zł. W czasie pandemii Covid-19, Polacy coraz chętniej sięgali po...
gazetka promocyjna

KANTAR: Ponad 80 proc. badanych uważa, że gazetki z promocjami powinny zaczynać się od...

Jak wynika z badania pracowni KANTAR, obecnie prawie każdy konsument robi przynajmniej część zakupów w sklepach, których oferty widział w gazetkach. Ponad 90% shopperów,...
Paweł Majtkowski – analityk eToro

Święta Wielkanocne o 24 proc. droższe niż rok temu

Święta w tym roku będą przeciętnie o 24 proc. droższe niż rok temu. Szczególnie po kieszeni dostaną miłośnicy ciast, bo mocno podrożały cukier, jajka...
galeria koronawirus sklep

Brak skarg na konieczność pracy w niedzielę. Pracownicy bardziej obawiają się starty pracy niż...

Grudzień „jak za dawnych lat”. Nigdy nie było skarg pracowników na to, że muszą pracować w niedzielę. Grudzień 2020 to czas, kiedy właściwie „do normalności”...
goldfish in cart – e-commerce concept

Branża e-commerce rośnie jak nigdy wcześniej

Branża e-commerce należy do najdynamiczniej rozwijających się nie tylko z powodu zwiększonej popularności zakupów on-line, ale też częstych zmian trendów i kierunków rozwoju. ...
Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

Barometr nastrojów konsumenckich – luty 2022

W lutym br. firma GfK odnotowała w Polsce nieznaczną poprawę wskaźnika nastrojów konsumenckich. Wciąż utrzymuje się on jednak na niskim poziomie i niewiele wskazuje...
sklep handel

Ponad 90% Polaków chce zrobić tegoroczne zakupy wielkanocne w sklepach stacjonarnych

Ponad 60% konsumentów planuje zrobić świąteczne zakupy na dwa tygodnie lub tydzień przed Wielkanocą. Z kolei 12% rodaków już teraz nabywa tego typu produkty....
PLN pieniądz

Podwyżki 2021 – jak nowe podatki i opłaty wpłynęły na ceny

Nowy rok będzie jeszcze bardziej wymagający dla budżetów polskich gospodarstw domowych. Potencjalnemu wyjściu z pandemii towarzyszyć będzie wzrost cen, opłati podatków. Przeciętna rodzina każdego...
e commerce handel

Hybrydowe zakupy spożywcze błyskawicznie zdobywają popularność

Nie musimy szukać dalej niż na własnym podwórku, by dostrzec gwałtowny rozkwit popularności zakupów spożywczych online: dziś już 85% Polaków zamawia produkty spożywcze w...
salesforce H&M

Salesforce: do 2024 r. 54% przychodów z handlu będzie generowanych w kanałach cyfrowych

W obliczu presji inflacyjnej, trwającej pandemii i stale zmieniających się zachowań klientów, przedsiębiorstwa handlowe i ich partnerzy w dziedzinie sprzedaży, obsługi klienta i marketingu...
Jak wybrać agencję social media

29% sprzedaży polskich firm pochodzi z platform społecznościowych

Media społecznościowe to nie tylko narzędzie do podglądania życia innych ludzi. Przynajmniej już nie. Teraz staje się również istotnym narzędziem handlu online, ponieważ w...
System PIM – dlaczego warto z niego korzystać

System PIM – dlaczego warto z niego korzystać?

Żyjemy w czasach, w których sprzedaż zarówno dla sektora B2C, jak i B2B, bazuje na tzw. customer experience. Dlatego tak ważna jest optymalizacja informacji...