Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Pandemia zaostrzyła konkurencję w e-handlu. Sprzedawcy szukają wyróżników i stawiają na nowe technologie jak rozszerzona rzeczywistość czy sztuczna inteligencja

Pandemia zaostrzyła konkurencję w e-handlu. Sprzedawcy szukają wyróżników i stawiają na nowe technologie jak...

Pandemia COVID-19 sprawiła, że duża część wydatków zakupowych Polaków przeniosła się do sieci, ale z drugiej strony – zaostrzyła też konkurencję w e-commerce. W efekcie sprzedawcy muszą inwestować...
pieniądze inflacja pensja rechunki

Rosnące obawy konsumentów

Niemal połowa konsumentów w Polsce ze względu na swoją sytuację finansową powstrzymuje się od większych wydatków. Po wzrostach poczucia bezpieczeństwa deklarowanych przez konsumentów jesienią, ponownie...
louis vuitton luksus

Branża mody i dóbr luksusowych odporna na kryzys

Branża mody i dóbr luksusowych, mimo trudnych warunków ekonomicznych i geopolitycznych, wciąż jest atrakcyjnym celem dla inwestorów. Jak wynika z raportu Global Fashion &...
Joanna Uchańska, szef praktyki Life science & Healthcare, partner kancelarii Chałas i Wspólnicy

UOKiK bierze się za sprzedaż wyrobów medycznych na pokazach

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów od lat tropi i nakłada kary za nieuczciwe praktyki handlowe dot. sprzedaży skierowanej m.in. do seniorów, zwłaszcza w...
handel galeria

Dalszy wzrost sprzedaży detalicznej i spadek udziału e-commerce. Posumowanie II kwartału 2021 r. na...

Zasoby powierzchni handlowej powiększyły się w drugim kwartale 2021 r. w ramach wszystkich formatów o 123 000 mkw., a w budowie pozostaje 30 nowych...
amazon

Milion pracowników na pokładzie. Amazon notuje kolejne rekordy

Pandemia na całym świecie winduje wyniki branży e-commerce. Trudno się więc dziwić, że Amazon, światowy lider tego rynku, notuje kolejne rekordy w swej działalności....
biznes strategia szachy

Kilka słów o obiektywizacji sprzedaży

Liczby, cyfry, tabelki, cele i wskaźniki efektywności, czyli świat sprzedaży… Dla jednych są to narzędzia wspierające sprzedaż, dla innych cele same w sobie. O...
galeria krakowska

Najemcy apelują, by racjonalnie planować wydatki marketingowe w galeriach handlowych

Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) wskazuje, że przed Świętami Bożego Narodzenia zarządcy galerii handlowych nie ograniczyli wydatków marketingowych – które są elementem kosztów...
raport

Revolut Money Report: kondycja sektora handlu i usług po roku pandemii na przykładzie wydatków...

Kryzys o kształcie litery “K” polaryzuje usługi na zwycięzców (online) i przegranych (offline) Triumfalny pochód e-commerce, gamingu, mediów cyfrowych i ...osiedlowych sklepików Kina,...
Amazon Kolbaskowo k. Szczecina

Wystartował Amazon.pl

Klienci z Polski mogą od dziś robić zakupy na Amazon.pl, ciesząc się niskimi cenami ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii oraz...
goldfish in cart – e-commerce concept

Jak sprzedawać lepiej i więcej? Quality Assurance w e-commerce

E-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów w Polsce. Każdego roku pojawiają się na rynku kolejne firmy oferujące swoje produkty online. Jak wyróżnić...
Łukasz Kozłowski, główny ekonomista Federacji Przedsiębiorców Polskich, wiceprezes Centrum Analiz Legislacyjnych i Polityki Ekonomicznej (CALPE)

Jak pomóc branży gastronomicznej po pandemii? FPP proponuje posiłki pracownicze

Po spustoszeniu, jakie ciągle sieje koronawirus w naszej gospodarce, będziemy musieli zrobić wszystko, by ułatwić najbardziej poszkodowanym branżom dojście do siebie. Jedną z nich...
magazyn

Systemy WMS w dobie szybkiego rozwoju e-commerce

Odkąd zaczęła się pandemia, świat wokół nas mocno zawirował. Wiele sklepów, które do tej pory działały głównie stacjonarnie, przeniosły część swojego biznesu do sieci....
handel gazetka sklep spożywczy

BADANIE: Konsumenci biorą gazetki głównie ze sklepów i to tylko wtedy, kiedy ich faktycznie...

Niespełna 60% konsumentów pozyskuje gazetki ze sklepów. Przeszło 40% z nich tak robi, bo bierze to, czego w danej chwili potrzebuje. Blisko 30% stawia...
Patryk Rudnicki, młodszy partner Bain & Company

Po zapaści handel na lotniskach czeka rewolucja

Spadek ruchu pasażerskiego mocno uderza w handel detaliczny na lotniskach Operatorzy sklepów lotniskowych muszą dostosować się do potrzeb młodszych, mniej zamożnych, ale dobrze...
black friday

Polacy ostrożnie podchodzą do Black Friday. Ponad 40% nie skorzysta lub jeszcze nie wie,...

Badanie aktualnych nastrojów konsumenckich, wykonane przez UCE RESEARCH i SYNO Poland dla sklepu internetowego Złote Wyprzedaże, wykazało, że dwóch na dziesięciu Polaków nie zamierza...
galeria handlowa

Regeneracja, reinkarnacja, rewolucja? Jaka przyszłość czeka centra handlowe?

Centra handlowe stale zmieniają się goniąc za potrzebami konsumentów – już 28% z nich w Polsce przeszło rozbudowę, w tym część z nich również...
e-commerce sklep internetowy

Prognoza sprzedaży e-commerce na weekend majowy

Początek maja to termin, na który co roku czekają wszyscy Polacy. Zazwyczaj tego typu okresy pobudzają aktywność kupujących, dzięki licznym wyprzedażom i poszukiwaniu prezentów....
torby papierowe

Raport Salesforce Shopping Index za drugi kwartał 2021: galopujący wzrost cen i wydatków konsumentów

Według najnowszych wyników Salesforce Shopping Index za II kwartał 2021 roku globalne przychody z handlu cyfrowego w skali rok do roku wzrosły jedynie o...
biżuteria zegarki luksus

Bain & Co.: W kryzysie na rynku towarów luksusowych najmocniej rośnie sprzedaż zegarków i...

Po rekordowym 2022 roku rynek osobistych dóbr luksusowych utrzymał wysoką dynamikę sprzedaży, odnotowując 9-11 proc. wzrost w I kwartale tego roku, wynika z raportu...
strategie cenowe w e-commerce

Jak Generacja Z zmieni handel? Pokolenie Z to już dwie piąte populacji świata i...

Ukończenie edukacji, pierwszy staż czy nawet stała praca... Konsumenci z Generacji Z właśnie wchodzą w dorosłość. W Polsce do tego pokolenia zalicza się już...
Krzysztof Krauze, prezes Intrum Justitia

Co 5. konsument w Polsce wydaje za dużo

Nadchodzący raport Intrum “European Consumer Payment Report 2023” skupia się na sytuacji finansowej europejskich gospodarstw domowych, na którą coraz bardziej negatywnie wpływają inflacja i...
Amazon wchodzi do Polski. Czy warto jeszcze zakładać własny e-commerce

Amazon wchodzi do Polski. Czy warto jeszcze zakładać własny e-commerce?

Amazon to światowy potentat, na którego pojawienie się na naszym rynku z wytęsknieniem czekało wielu konsumentów. Zupełnie inne nastroje panowały jednak wśród przedsiębiorców zajmujących...
Technologiczna rewolucja w handlu przyspieszyła dzięki pandemii. Skanowanie i płatności w aplikacji mobilnej mają zwiększyć bezpieczeństwo zakupów [DEPESZA]

Technologiczna rewolucja w handlu przyspieszyła dzięki pandemii. Skanowanie i płatności w aplikacji mobilnej mają...

Pandemia sprawiła, że podczas zakupów przykładamy większą wagę do własnego bezpieczeństwa i zachowywania dystansu. Choć w rekordowym tempie rośnie rynek e-commerce, Polacy wciąż kupują także w sklepach...
puszki piwo

Kantar Polska: 31 proc. badanych pije piwo 2-3 razy w tygodniu. Głównie odbywa się...

Badanie Kantar Polska: Polacy zwyczaj piją 2-3 razy w tygodniu i we własnym domu. Według raportu „Smart shopper kategorii Piwo 2022”, niemal co trzecia osoba...
Bartosz Ciołkowski, Mastercard

Startuje projekt Fundacji Impact i Mastercard wspierający polskich przedsiębiorców w ich cyfrowym rozwoju

„E-business vs. lockdown” to program akceleracyjny oraz projekt edukacyjny realizowane w ramach grantu przyznanego Fundacji Impact przez Mastercard Center For Inclusive Growth. Fundacja Impact rozpoczęła...
lockdown restauracja

Jak COVID-19 wpłynął na finanse polskiej gastronomii

Branża gastronomiczna, po wielu obostrzeniach związanych z zamknięciem gospodarki, znów mogła otworzyć swoje drzwi dla gości. Najnowszy raport POSbistro przedstawia jej kondycję i zmiany,...
Dominika Grusznic-Drobińska

Badanie GfK: na co Polacy zwracają uwagę w czasie zakupów?

Pandemia mocno wpłynęła na oczekiwania nabywców wobec marek. Konsumentom zależy dziś przede wszystkim na tym, aby produkty odpowiadały na ich bieżące potrzeby, wyróżniały się...
sklep koronawirus

IV kw. w handlu: Pandemia zmienia nawyki konsumentów. Ale stacjonarne sklepy nadal są popularne

W ostatnim kwartale roku łącznie 53% konsumentów zamierza dokonywać bieżących zakupów w dyskontach lub supermarketach. Na trzeciej pozycji są hipermarkety – 15%. Pomimo pandemii...
sklep handel

Co piąty konsument z Polski zrezygnował z danej marki ze względu na jej nieetyczne...

Sustainable Brands Poland oraz Ipsos przeprowadzili badanie na reprezentatywnej grupie polskich konsumentów w wieku 16-74. Podstawowym celem była diagnoza stanu świadomości polskich konsumentów w...
salesforce H&M

Wydatki na konsumpcję wyraźnie spadają, a inflacja utrzymuje się

Dane dotyczące zakupów w lutym, pochodzące od ponad miliarda konsumentów na całym świecie z wykorzystaniem platformy Salesforce Commerce Cloud, pokazują, że ze względu na mniejszą...
Slim VAT

Pakiet VAT e-commerce, czyli zmiany i nowe obowiązki dla firm w opodatkowaniu VAT w...

Ministerstwo Finansów z końcem października 2020 r. przedstawiło obszerny projekt zmian w ustawie o VAT, którego celem jest wdrożenie unijnych przepisów nowelizujących reguły opodatkowania...
black friday

Black Friday 2022: Promocje kontra inflacja i słaby złoty

Jutro Black Friday – dzień, który symbolicznie rozpoczyna okres przedświątecznej gorączki zakupowej. Szanse na dobre promocje wzmacnia strach sprzedawców przed nadchodzącą recesją i ograniczaniem...
telewizor

GfK: Polski rynek telewizorów złapał zadyszkę

Jak wynika z danych firmy GfK czwarty kwartał 2022 r. przyniósł w Polsce wyraźny, niemal 20 proc. spadek sprzedaży telewizorów w relacji rok do...
black friday

42% Polaków wyda tyle samo w Black Friday mimo pandemii

Black Friday oraz nadchodzący po nim Cyber Monday to szczególne daty w kalendarzu każdego łowcy promocji. W tym roku przypadają odpowiednio na 27 i...
Mariusz Grajda, partner zarządzający firmy doradczej MGW CCG

Czy to koniec kryzysu w centrach handlowych?

Obok gastronomii oraz branży eventowej to centra handlowe najczęściej pojawiały się w zapisach rozporządzeń o cyklicznym zamrażaniu (lub odmrażaniu) gospodarki. Tym samym, biznesy prowadzące...
Trei handlowy handel

W 2022 r. powierzchnia parków handlowych wzrosła o 1/3. W planach inwestorzy mają kolejne...

Parki handlowe cieszą się rosnącą popularnością wśród inwestorów. To efekt zmiany nawyków oraz oczekiwań klientów spowodowanych pandemią i nowymi zakupowymi przyzwyczajeniami, wskazują analitycy Emmerson Evaluation....
ecommerce

W marketplace’ach najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki

W marketplace’ach, czyli internetowych sklepach typu Allegro czy Ceneo, kupuje już 72 proc. Polaków. Zamawiamy tam głównie ubrania (46 proc. użytkowników tych platform)....
koronawirus

COVID-19 jest powodem do niepokoju dla 64 proc. polskich konsumentów

Pandemia oraz stan finansów są dla Polaków najczęstszym powodem obaw i wzrostu opracowanego przez Deloitte indeksu niepokoju. Z najnowszej edycji badania firmy doradczej Global...
alkohol akcyza

Droższe „małpki” w małych sklepach nadal lądują w co trzynastym koszyku

Opłata od „małpek” przyczyniła się do wzrostu cen detalicznych wódek o pojemnościach 100 i 200 mililitrów w handlu tradycyjnym. Od początku stycznia 2021 wyraźnie...