Lipcowy wskaźnik nastroju w handlu tradycyjnym (NHT) wyniósł 54,0 pkt., czyli uplasował się po stronie pozytywnej, chociaż spadł w stosunku do oceny czerwca aż...
IKEA zapowiada ekspansję na polskim rynku. W 2018 roku otworzy trzeci sklep w Warszawie. Nowa placówka to tylko część strategii dla stolicy. Firma zapowiada rozwój kanału...
W Ministerstwie Finansów zakończyły się prekonsultacje dotyczące nowych przepisów prawa podatkowego dla e-commerce. Głównym celem regulacji jest przeciwdziałanie szarej strefie i kontrola opłacania podatku...
Eksperci z Just Run App, podmiotu zajmującego się promocją aplikacji m-commerce, przewidują, że zjawisko „ad fraudów”, czyli wyłudzanie pieniędzy od reklamodawców poprzez dostarczanie fałszywego...
Przeszukiwanie internetu pod kątem informacji o danym produkcie czy usłudze, dzielenie się opiniami na forach, wystawianie ocen i recenzji, znajomość własnych praw i obowiązków....
Północna Izba Gospodarcza wyraża poważne zaniepokojenie sytuacją w sektorze gastronomii. Otrzymujemy dużą ilość wiadomości od restauratorów oraz właścicieli kawiarni, że prowadzenie działalności gospodarczej w...
Polski rynek produktów FMCG posiadających licencjonowaną grafikę z postaciami
z bajek, filmów czy seriali wart jest już ponad 403 miliony złotych i z roku na...
Niemal co drugi Polak kupi prezenty pod choinkę przez Internet. Żywność wybieramy w sklepach stacjonarnych, zaś podróże i elektronikę online.
Jak pokazuje 24. edycja międzynarodowego...
Odsetek internautów, którzy deklarują kupowanie online ustabilizował się i wynosi obecnie 77%, przy czym znacząco więcej osób dokonuje zakupów na stronach polskich (75%) niż...
Opinie branży handlowej są zgodne, że Sektorowa Rama Kwalifikacji Handlu to bardzo potrzebne narzędzie pomocnicze. Z założenia ma usprawnić w firmach różne procesy związane...
Polacy lubią mieć wybór. Nie inaczej jest w przypadku decydowania o sposobie dostarczenia paczki z towarami zakupionymi przez internet. Firma fulfillmentowa IMKER sprawdziła, jaką...
Coraz więcej Polaków deklaruje konieczność korekcji wzroku. Na rosnący odsetek zaburzeń widzenia wpłynęła w dużej mierze pandemia, w czasie której wiele osób zostało zmuszonych...
Polski rynek e-commerce, który jest już wart 40 mld złotych, wchodzi obecnie w fazę dojrzałości. Równolegle ze zmianą zachowań konsumentów zmienia się filozofia prowadzenia...
Ponad 44% Polaków uważa, że rząd powinien jeszcze bardziej zaostrzyć kary wobec osób kradnących w sklepach. Przeciwnego zdania jest przeszło 21% respondentów. Natomiast co...
W branży galerii handlowych kryzysu nie widać. W tym roku powstały lub powstaną w Polsce 22 centra handlowe, łącznie pół miliona metrów kwadratowych powierzchni...
Z danych, prezentowanych w raporcie „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, wynika, że klienci oceniają ogólnodostępne promocje na mocną 4, w skali od...
Zgodnie z prognozami Coface realny wzrost PKB sięgnie w tym roku 3,6 proc. Główną siłą napędową naszej gospodarki pozostaje konsumpcja gospodarstw domowych, która odpowiada...
Status związku wpływa na decyzje zakupowe i towarzystwo, w jakim Polacy robią zakupy spożywcze. Samotni Polacy, zwłaszcza mężczyźni, chętnie korzystają z listy zakupów, co pozwala im kontrolować...
Polscy użytkownicy eBay, jednego z największych portali aukcyjnych na świecie, tylko w pierwszych trzech miesiącach 2018 r. kupili na platformie aż o 30% więcej...
Co to jest działalność nierejestrowana?
Działalność nierejestrowana, działalność nieewidencjonowana i działalność nierejestrowa to tak naprawdę to samo. Jest to forma działalności osoby fizycznej, która pozwala...
Amazon wyrósł do rangi potentata rynku e-commerce dzięki szerokiemu zastosowaniu rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. Firma wykorzystuje mechanizmy uczenia maszynowego w procesie dotarcia do klienta, rozpoznania...
Protekcjonizm handlowy, finansowa „bałkanizacja” (rozdrobnienie) i geopolityka stopniowo dokonują regionalizacji przepływów kapitału, a tym samym zwiększają koszty finansowania handlu
Koniec interwencji banków centralnych...
Zago Capital I, fundusz inwestycyjny założony przez Piotra Zagożdżona i Nadahla Shocaira, zainwestuje 100 mln EUR w biznesy e-commerce działające w segmencie zdrowia i...
Po ok. 200 złotych miesięcznie wydają podczas e-zakupów polscy konsumenci na obuwie (201 zł), odzież (199 zł) oraz artykuły spożywcze (188 zł). To wartości...
Opłata od „małpek” przyczyniła się do wzrostu cen detalicznych wódek o pojemnościach 100 i 200 mililitrów w handlu tradycyjnym. Od początku stycznia 2021 wyraźnie...
Pod koniec czerwca premier Mateusz Morawiecki poinformował o utrzymaniu zerowej stawki VAT na żywność do końca roku, by – jak wówczas wyjaśniał – polskie...
Piąta już edycja badania „FMCG Brands We Shop by BLIX & Kantar” wykazała, że największą grupę aktywnych konsumentów wciąż stanowią osoby rozważne i pragmatyczne....
Biznes internetowy zmierza w kierunku coraz większej personalizacji. Jednak nie oznacza ona wyłącznie imiennego e-mailingu. Polskie firmy mają już do dyspozycji innowacyjne rozwiązania oparte...
W ciągu ostatniego roku, naznaczonego niehandlowymi niedzielami, supermarkety online zanotowały wzrost nawet o 30 proc., podczas gdy sklepy stacjonarne tylko nieznacznie zwiększyły swoją...
Pandemia COVID-19 znalazła odbicie w wydatkach konsumpcyjnych. Wiosną 2020 r. były one niższe o 40 proc. od oczekiwanych i równocześnie o 30 proc. niższe...
55 proc. internetowych konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online – wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal i Ipsos. W pierwszej dwudziestce krajów najczęściej wybieranych przez zagranicznych...
Jak wynika z analizy ofert cenowych prawie 41 tys. sklepów, w październiku codzienne zakupy były droższe średnio o przeszło 26% rok do roku. Podwyżki...
Kapituła Programu AdRetail Inspirio (AdRI) sprawdziła kilka tysięcy gazetek sieci dyskontów, supermarketów, hipermarketów i convenience, opublikowanych w I półroczu br. Większość z 8-osobowego składu...
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) wskazuje, że przed Świętami Bożego Narodzenia zarządcy galerii handlowych nie ograniczyli wydatków marketingowych – które są elementem kosztów...
Powierzchnia handlowa w Polsce nadal będzie rosnąć, choć już teraz nasycenie rynku przekracza europejską średnią. Nowe obiekty handlowe będą się pojawiać głównie w mniejszych miastach i na ścianie...
Rynek e-commerce w Chinach rośnie w tempie ponad 20 proc. rocznie, a w niektórych kategoriach – jak żywność – nawet dwa razy szybciej. Zmiany społeczne powodują, że dynamicznie wzrasta...