18.1 C
Warszawa
wtorek, 14 lipca, 2020

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Black Friday to dzień, który w coraz większym stopniu wpisuje się w przyzwyczajenia klientów szukających okazji i promocyjnych ofert. Pierwotnie kojarzony z działaniami w sklepach stacjonarnych, od kilku lat przenosi się do sieci i w tym momencie jest to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu handlu elektronicznego. Analiza danych...
Z najnowszego raportu instytutu badawczego ABR SESTA na temat asortymentu 2 największych sieci dyskontowych wynika, że w styczniu br. w Biedronce pojawiło się aż 806 nowych artykułów, natomiast w Lidlu – 812. W pierwszej sieci nowe produkty dzielą się blisko po połowie na markę własną i narodową. Z kolei...
Ostatnie lata to okres dynamicznego wzrostu e-handlu. Rynek wart jest ponad 36 mld zł, a w sklepach internetowych kupuje już połowa internautów. Dynamiczny rozwój sektora sprawia, że pojawiają się nowe ryzyka podatkowe, z którymi przedsiębiorcy nie zawsze są w stanie sobie poradzić. Dlatego branży uważnie przyglądają się urzędy skarbowe. Edukacja podatkowa pozwoli wyeliminować...
Handel detaliczny w internecie jest bardzo stabilnie rozwijającym się kanałem sprzedaży rynku detalicznego w Polsce. Jak pokazują nasze prognozy, w tym roku jego wartość przekroczy 30 mld zł, a do końca dekady jeszcze się podwoi, jak pokazuje analiza PMR zaprezentowana w najnowszym raporcie „Handel internetowy w Polsce 2015. Analiza...
Polski rynek odzieżowo-tekstylny należy do jednego z najatrakcyjniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość produkcji sprzedanej sektora w 2016 r. wynosiła blisko 30 mld zł. Polacy w umiarkowany sposób interesują się modą i w większości dokonują przemyślanych zakupów odzieży lub obuwia. 46% nie wydaje na ten cel więcej niż 10% swoich...
Criteo (NASDAQ: CRTO), prezentuje prognozy dla rynku marketingu handlowego. Krajobraz w branży handlowej zmienia się szybko i dynamicznie. Ogromna ilość danych na temat klientów pochodzących z transakcji online i offline stała się podstawowym zasobem dla marek i sprzedawców, który pozwala im zrozumieć i nawiązać kontakt ze współczesnym, „omnichannelowym” klientem....
Co wiadomo o Aliexpress w Polsce? Przede wszystkim to, że ma wejść na nasz rynek w przyszłym roku. Obecnie jego popularność można porównać do Groupona, który już teraz prowadzi aktywne działania marketingowe. Specjalizuje się w telefonach, zegarkach i odzieży. Niebawem istotnie wpłynie na kształt rynku promocji e-commerce, będzie istotnym reklamodawcą i wprowadzi do kalendarza marketingowego Dzień Singla. We wrześniu Komputer Świat podał informację,...
Zmiany podatkowe, które obowiązywać będą od początku nowego roku, dotyczą wprowadzenia podatku od nieruchomości komercyjnych. Są to centra handlowe, domy towarowe, butiki.  Można się domyślać, że skutki finansowe galerie handlowe będą chciały przerzucić na klientów. Nowy podatek dotyczy komercyjnych budynków handlowo-usługowych lub biurowych o wartości początkowej ponad 10 mln zł....
Rodzimy rynek e-handlu ma już dwie dekady. Gdy przypomnimy sobie jego początki, łatwo dostrzeżemy jak trudno było kiedyś zrobić zakupy online w miejscu innym niż Allegro... Dziś działa w naszym kraju kilkadziesiąt tysięcy e-sklepów, które w swoim asortymencie oferują właściwie wszystko. W 2017 roku 54 proc. polskich internautów kupowało online...
Liczba zamożnych i bogatych Polaków w 2016 roku przekroczy 1 milion. Najwięcej takich osób mieszka w woj. mazowieckim, śląskim i dolnośląskim. Na dobra i usługi luksusowe Polacy wydadzą łącznie 16,4 mld zł, co oznacza aż 15% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Niezmiennie największym segmentem tego rynku są samochody...
Najwyższy wzrost cen w 2017 roku w porównaniu do 2016 roku może wystąpić w przypadku olejów i tłuszczów oraz cukru i słodyczy. Analitycy Banku BGŻ BNP Paribas szacują, że przeciętnie za te produkty Polacy będą płacić o ok. 4-6 proc. więcej, w tym za cukier o 10 proc., a...
Jak wynika z raportu „E-commerce 2018”, już blisko 55 proc. polskich internautów, czyli ok. 14 mln osób kupuje w sieci, a wartość rodzimego rynku handlu on-line na koniec tego roku może wynieść nawet 50 mld zł. Zakupy w sklepach internetowych są szybkie i wygodne, dlatego decyduje się na nie...
W 2016 r. rynek spożywczy w Polsce wzrósł o 3,8% r/r, do 253,8 mld zł. W tym samym okresie kanały dyskontowy oraz convenience rosły w ponad dwukrotnie szybszym tempie. Prognozy zaprezentowane w najnowszym raporcie PMR „Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2017” wskazują, że taka tendencja będzie się utrzymywać...
Sprzedaż Allegro odbiła się szerokim echem w świecie mediowym. Głównie ze względu na astronomiczną wartość transakcji, ale warto przeanalizować, jakie wyzwania stoją przed nowym inwestorem. Allegro od dawna komunikowało strategię mobile first, obejmując rolę niemal monopolisty w kategorii shopping w appmarketach . W międzyczasie pojawili się jednak globalni gracze,...
Dziewięciu na dziesięciu dorosłych mieszkańców Polski dokonało w 2015 r. zakupu odzieży (91%), wynika z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez PMR na potrzeby raportu "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016". Respondenci najczęściej kupują ubrania (60%) w markowych sklepach w galeriach handlowych. Porównując wyniki z poprzednich lat, wzrósł odsetek osób traktujących...
Z usług największego w kraju serwisu do zamawiania posiłków przez internet skorzystać może już 90% Polaków mieszkających w dużych i małych miastach. Pyszne.pl umożliwia dostęp online do oferty ponad 5 tysięcy restauracji, w tym 670 w samej Warszawie. Serwis podsumowuje pierwsze półrocze 2016. W zeszłym roku Pyszne.pl nawiązało współpracę z 2 tysiącami...
Społeczeństwo poddało się rozwojowi technologicznemu i chętnie korzysta z udogodnień, wprowadzanych na rynek przez firmy handlowe. Platformy e-commerce cieszą się coraz większym powodzeniem - z roku na rok rośnie zainteresowanie taką formą zakupów. Dla branży sprzedawców materiałów budowlanych jest to również szansa na wzrost poziomu sprzedaży. E-commerce oznacza dla klientów...
W porównaniu do 2015 roku z internetowych aptek korzysta się coraz częściej; na stronach WWW e-aptek jest coraz większy ruch. W tym roku korzystają na tym preparaty ziołowe. Ale w ramach Omnichannel jest jeszcze wiele pracy przed rynkiem. To tylko kilka wybranych obserwacji z  projektu Rynek e-aptek 2016. E-apteki 2016 to wieloźródłowy, syndykatowy projekt opisujący rynek sprzedaży leków i suplementów diety w polskim internecie obejmujący...
Odpowiedź na pytanie o rozwój polskiego e-handlu może być tylko jedno: wypatrujemy zwiększenia prędkości. Zakaz obudzi nie tylko kreatywność marketerów, ale wymusi zmianę nawyków konsumentów, którzy w sposób naturalny zwrócą się w stronę e-handlu, dostępnego bez zakazu nie tylko przez całą dobę, ale i wszędzie tam, gdzie jest zasięg....
Rosnące oczekiwania klientów, coraz niższa lojalność, malejące marże, a przede wszystkim ogromny wybór produktów i sprzedawców internetowych sprawiają, że doświadczenie klienta to obecnie najważniejsze „pole bitwy” w branży e-commerce. Jednocześnie szybkie tempo rozwoju technologicznego i coraz większy wachlarz urządzeń, z jakich korzystamy, aby połączyć się z Internetem są czynnikami...
Latem 2017 r. zespół ShopAlike zapytał 100 ze swoich sklepów partnerskich z 13 europejskich państw o ich zdanie na temat obecnego stanu rynku e-commerce w swoim kraju, jego główne trendy i szanse rozwoju.  Przyjrzyjmy się wynikom badania.   Zadowoleni i optymistyczni Europejczycy Większość analizowanych sklepów jest  umiarkowanie zadowolona  (56%) lub zadowolona...
Jak wynika z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK, w okresie od lutego 2016 do stycznia 2017, mydła w kostce kupiło przynajmniej raz w roku niemal 58 proc. nabywców. Panel Gospodarstw Domowych GfK umożliwia ciągłe monitorowanie zakupów produktów z kategorii FMCG i obserwowanie aktualnych trendów rynkowych. Zaobserwowane zmiany w okresie od...
Dealavo, firma dostarczająca narzędzia do monitorowania i porównywania cen online, tylko w 2015 roku zanotowała 600% wzrost przychodów. W tym roku mają one wzrosnąć czterokrotnie. To nie tylko efekt rosnącego zainteresowania rozwiązaniami Dealavo na polskim rynku, ale także planowanego rozwoju firmy za granicą. Rynek potrzebuje porównań Dealavo to należący do...
W ubiegłym roku wartość całkowitego rynku DIY w Polsce (suma wartości sprzedaży produktów niezbędnych do budowy oraz remontu, produktów dekoracyjnych, artykułów ogrodowych oraz narzędzi, kupowanych zarówno przez klientów indywidualnych i instytucjonalnych) wzrosła o 5,3% do 51,9 mld zł, wynika z danych umieszczonych w raporcie PMR „Rynek DIY w Polsce...
Kapituła Programu AdRetail Inspirio przeanalizowała blisko 3 tys. gazetek promocyjnych, wydanych w I półroczu 2017 roku. Publikacje miały łącznie ponad 27 tys. stron. Ich powierzchnia całkowita wyniosła prawie 15 mln cm kw. Analizie poddano gazetki 4 dyskontów, 15 supermarketów, 7 hipermarketów i 10 sieci convenience. Były one porównywane, w...
Nowy Świat, Marszałkowska i Chmielna w Warszawie, Floriańska w Krakowie, Półwiejska w Poznaniu, Długi Targ w Gdańsku, Świdnicka we Wrocławiu i Krupówki w Zakopanem – to ulice z największym potencjałem handlowym, które znalazły się w najnowszym rankingu CBRE „TOP10 high streets w Polsce”. Wyróżnia je połączenie prestiżowych obiektów handlowo-biurowych...
Mieszkańcy naszego regionu już średnio raz na miesiąc robią zakupy online, przy czym ponad 40% transakcji realizują w zagranicznych sklepach internetowych. Klienci najchętniej kupują przy pomocy komputera, a jedynie 11% z nich preferuje zakupy z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Cena nie jest jedynym czynnikiem wyboru sprzedawcy elektronicznego – ponad połowa...
W przeprowadzonym na potrzeby tego raportu badaniu konsumenckim 8% osób które w 2016 r. kupiły odzież lub obuwie potwierdziło, że czytają blogi lub oglądają vlogi związane z modą. Głównie były to kobiety (68,3%) i osoby w wieku 25-44 lata. Prawie 50% tych osób, znajdowało się w tym przedziale. Niemal...
Reklama telewizyjna dostępna nawet dla mikro-sklepów internetowych, towary dostarczane autonomicznymi autami w ciągu kilku godzin od zamówienia czy rozszerzona rzeczywistość umożliwiająca przymierzanie ubrań w wirtualnych przebieralniach to przykłady udogodnień, które nas czekają? Jakich zmian w handlu internetowym mogą spodziewać się Polacy w ciągu najbliższych pięciu lat? Popularyzacja internetu w połowie...
Według Fullestop w I kw. 2017 r. globalny wskaźnik klientów, którzy nie sfinalizowali transakcji w e-sklepach, wyniósł ponad 75 proc. Każdego roku firmy tracą z tego powodu 4 biliony dolarów. Powodem porzucania zakupów w wirtualnych koszykach są złe doświadczenia w korzystaniu z aplikacji mobilnych sklepów lub internetowych serwisów sprzedażowych....

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

Golebiewski-Szymon-sit-desktop small

Zagraniczne inwestycje pod podwójną kontrolą UOKiK

24 lipca 2020 r. wejdzie w życie nowelizacja ustawy o kontroli niektórych inwestycji. Zmiany zostały wprowadzone na mocy ustawy potocznie nazywanej Tarczą Antykryzysową 4.0....

KOMENTARZE WALUTOWE

Wybory bez wpływu na złotego

Zgodnie z oczekiwaniami inwestorzy byli przygotowani na taki wynik wyborów w Polsce. Zmiany na polskiej walucie są relatywnie niewielkie. Złoty bez emocji Nie mamy jeszcze oficjalnych...
waluty dolar złoty forex

Bez znaczenia – sytuacja na rynku walutowym

Kolejny weekend przynosi kolejne rekordy w liczbie zachorowań na wirusa w USA i kolejny raz inwestorzy ignorują te informacje, wierząc w szybkie postępy w...

GIEŁDA I INWESTYCJE

gpw_sesja_w_warszawie_c_mondaynews

Eksperci: Druga fala pandemii może być dużą szansą dla startupów, szczególnie...

Giełda stwarza szanse pozyskania kapitału, również dla startupów i młodych firm. Jednak znawcy tematu nie są zgodni co do tego, czy NewConnect jest optymalnym...

TRENDY BIZNESOWE

Eksperci: Druga fala pandemii może być dużą szansą dla startupów, szczególnie...

Giełda stwarza szanse pozyskania kapitału, również dla startupów i młodych firm. Jednak znawcy tematu nie są zgodni co do tego, czy NewConnect jest optymalnym...
Agnieszka Durlik, ekspert Krajowej Izby Gospodarczej

Czy postępowania online będą się toczyły także po ustaniu pandemii?

W arbitrażu międzynarodowym rozprawy online są standardem. W czasie pandemii COVID-19 wszystkie duże instytucje arbitrażowe promują właśnie taki sposób prowadzenia postępowań – bez papierowych...
Przez pandemię wydawcy stracili od 50 do nawet 80 proc. przychodów z reklam. Branża liczy na zerowy VAT na prasę

Przez pandemię wydawcy stracili od 50 do nawet 80 proc. przychodów...

Dziennik „The Los Angeles Times” już w kwietniu informował, że stracił ponad 1/3 swoich dochodów z reklam. O załamaniu wpływów z ich sprzedaży pisał też brytyjski „The...
Marek Dworczak, prezes CDRL

CDRL umacnia kanał e-commerce. Spółka podsumowuje sprzedaż w II kwartale 2020...

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, w II kwartale br. wygenerowała 85,22 mln zł przychodów w obu markach, o 21 proc. mniej niż...
Andrzej Kubisiak, dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego

Sytuacja po pandemii zaczyna się poprawiać

Badania płynności finansowej i stanu polskich przedsiębiorstw pokazują, że sytuacja po pandemii zaczyna się poprawiać. W ankietach Polskiego Instytutu Ekonomicznego ponad 20% przedsiębiorców deklaruje nie...