3 C
Warszawa
poniedziałek, 30 marca, 2020

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Sklepy tradycyjne coraz odważniej stawiają na komunikację mobilną – wynika z raportu „Komunikacja mobilna w biznesie” opracowanego przez Ipsos Polska dla SMSAPI. Coraz więcej z nich wysyła do klientów SMS-y oraz e-maile i korzysta z mediów społecznościowych. Za tą aktywnością idzie również zwiększenie nakładów na prowadzenie tego typu działań...
Dziś już coraz rzadziej się mówi, że sklepy tradycyjne są zagrożone przez e-commerce. Coraz popularniejsza jest za to idea, tzw. connected stores, łączących zalety sklepu tradycyjnego z możliwościami jakie daje handel w kanałach cyfrowych. Raport „Retail 360 / Connected Stores. Transforming store fleet through technology”, przygotowany przez Deloitte Digital...
Próchnik chce rozwijać sprzedaż internetową. Jak podkreśla prezes spółki, zainteresowanie zakupami odzieży wysokiej klasy przez internet przerosło jego oczekiwania. Rosnąca aktywność konsumpcyjna Polaków pozwala oczekiwać wzrostu sprzedaży. Zamiast na nowe lokalizacje Próchnik chce postawić raczej na wzrost sprzedaży na tej samej powierzchni. W grudniu sprzedaż detaliczna była wyższa o 1,8 proc. niż...
Według części ekspertów, za 5-10 lat znikną z rynku sklepy, które nie zdołają dostarczyć klientom żywności w ciągu 1-2 godzin. Polacy będą zamawiać produkty w drodze do pracy i odbierać je po powrocie do domu, tak jak robią to już Amerykanie. Realizację masowych, szybkich i tanich dostaw umożliwi ekonomia...
W ostatnich pięciu latach wydatki Polaków na usługi gastronomiczne wzrosły o ponad 20%. Według prognoz Oxford Economics, przez najbliższą dekadę dynamika ta będzie się utrzymywała, a nawet możemy obserwować jej nasilenie w efekcie pozytywnego splotu kluczowych czynników ekonomicznych, bogacenia się społeczeństwa oraz zmieniających się upodobań i hierarchii potrzeb konsumpcyjnych...
Chcesz założyć własny biznes? Jak to zrobić bez kapitału czy własnego magazynu? Nowe możliwości daje sprzedaż w modelu dropshippingowym. Wyspecjalizowane platformy działają tak, że właściciel sklepu nie musi nawet mieć własnej firmy. Dowiedz się, jak to funkcjonuje. Dropshipping to stosunkowo nowy model sprzedaży. Początkowo był sposobem na to, by usprawnić...
25 lutego sieć sklepów ALDI rozpoczęła świętowanie 10-lecia obecności marki na polskim rynku. Właśnie w lutym 2008 roku powstały pierwsze sklepy ALDI w Polsce. Otwarto równocześnie aż osiem sklepów; w Bielsku-Białej, Brzegu, Głogowie, Jeleniej Górze, Poznaniu, Sulechowie, Tarnowskich Górach i Żorach. Dziś sieć liczy 124 sklepy, zlokalizowane głównie w...
Do końca 2023 roku użytkownikami smartfonów w krajach rozwiniętych będzie ponad 90 proc. dorosłych osób. Roczna sprzedaż telefonów w 2023 wyniesie 1,85 miliarda sztuk. Ale rosnąć będzie nie tylko ich ilość, ale też jakość. Jak przewiduje 17. edycja raportu „Global TMT Predictions 2018”, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, w...
Na zakup prezentów świątecznych przeznaczymy w tym roku najczęściej od 200 do 400 zł. Nieco ponad 50 proc. Polaków planuje zrobić zakupy w galeriach handlowych, niemal tyle samo w sklepach on-line – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent. Według pytanych idealny prezent to taki,...
Już za chwilę Black Friday, Cyber Monday i Mikołajki, czyli sezon najlepszych w roku okazji, rabatów i przecen. Tych największych szukać warto w Internecie, na zagranicznych platformach typu AliExpress, eBay, Amazon, Wish lub GearBest. Świąteczne przedsprzedaże, atrakcyjne zniżki w sklepach internetowych i stacjonarnych, to także okazje dla złodziei danych....
Sklepy częściej zezwalają na skanowanie niż na fotografowanie cen i etykiet. Na jedno i drugie najbardziej otwarte są dyskonty. Następne za nimi są hipermarkety. Z kolei robienie zdjęć jest najmniej akceptowane w supermarketach, a skanowanie – w drogeriach. Natomiast format RTV AGD ma środkowe miejsca w zestawieniach. Klientom, którzy...
Postęp technologiczny, upowszechnienie digitalizacji oraz rozwój wielotorowej komunikacji wraz z rosnącą świadomością konsumentów, wyznaczają obecnie kierunek, w jakim zmierza branża handlowa. Co za tym idzie, w roku 2018 sieci handlowe będą stawiać na: m-commerce, personalizację treści, omnichannel oraz na nietypowe koncepty sprzedażowe. Wszystko po to, by jeszcze bardziej zbliżyć...
Pomimo rosnących zarobków Polaków, cena ciągle jest dla wielu z nas głównym kryterium decydującym o zakupie danego produktu. Stąd też sieci handlowe od wielu lat inwestują w marki własne, mające konkurować z asortymentem zewnętrznych producentów właśnie ceną. Marki własne, jako osobna kategoria produktowa, znajdują się obecnie w momencie kluczowym...
Klienci mają coraz większe wymagania względem komputerów. Te z wysokiej klasy procesorami, rozbudowaną pamięcią RAM, pamięcią flash i hybrydowymi dyskami twardymi sprzedają się coraz lepiej. Rośnie też rynek komputerów premium i przeznaczonych dla graczy. Spada za to sprzedaż komputerów stacjonarnych, desktopów i laptopów, za którą w dużej mierze odpowiada ekspansja smartfonów. Do urządzeń mobilnych wprowadzane...
Łącznie aż 68% badanych art. chemicznych i kosmetycznych mamy droższych niż nasi zachodni sąsiedzi. Dotyczy to zwłaszcza popularnego żelu pod prysznic – prawie 100% różnicy, balsamu do ciała – ponad 60%, a także chusteczek nawilżanych dla niemowląt – blisko 60%. Za to opłaca nam się kupować znany płyn do...
Xiaomi, międzynarodowa firma technologiczna, rozpoczęła współpracę z JBTS. Polska spółka odpowiedzialna będzie za dystrybucję urządzeń ekosystemowych producenta. Jest to trzeci oficjalny dystrybutor Xiaomi w Polsce. Działalność JBTS dla Xiaomi obejmie sprzedaż wyselekcjnowoanych produktów ekosystemowych oraz rozwój nowych kanałów sprzedaży. Ponadto firma będzie prowadziła autoryzwaną sprzedaż online w sklepie xiaomi365.pl i...
W Europie standardem jest raczej swobodny handel w niedziele, niż jakiekolwiek ograniczenia, a polskie regulacje w tym zakresie, są w docelowym kształcie wyjątkowo restrykcyjne - to podstawowe wnioski z raportu Związku Przedsiębiorców i Pracodawców dotyczącego handlu w niedziele w Europie. Postulaty ograniczania handlu w niedziele nie są w Polsce...
W pierwszych dziesięciu miesiącach br. kostka masła 250g w promocji była droższa niż w analogicznym okresie ub.r. Minimalne ceny wzrosły o blisko 26%, średnie – o ponad 12%, a maksymalne – o przeszło 4%. Z kolei opakowanie 200g potaniało. Najniższy koszt zakupu zmniejszył się o ponad 5%, a przeciętny...
Co najmocniej wpływa na wzrost sprzedaży online? Firma Salesforce postanowiła odpowiedzieć na to pytanie analizując dane pobrane bezpośrednio z systemów obsługujących klientów na całym świecie. Przebadano zachowania i zakupy dokonane przez pół miliarda ludzi w okresie przedświątecznym. Co wynika z tych badań? Okres przedświąteczny, który obejmuje m.in. CyberWeek (w tym...
85 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Zmieniają się decydujące czynniki wyboru sklepu internetowego. Choć wciąż najbardziej liczy się cena, to jej znaczenie – w ciągu dwóch lat – zmalało aż o 10 punktów proc. Częściej zwracamy uwagę na wygodę realizacji zakupu, w tym duży wybór metod płatności -...
Criteo, platforma reklamowa otwartego Internetu, przeanalizowała zachowania zakupowe polskich konsumentów podczas Czarnego Piątku 2018 roku. Oto najważniejsze wyniki: Wzrosty sprzedaży na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych podczas Czarnego Piątku w Polsce zaczynają się w czwartek wieczorem (ponad 100% wzrost w porównaniu do zwykłego tygodnia) W Czarny Piątek sklepy odnotowują wysokie...
Niemal czterech na dziesięciu kierowców chciałoby otrzymywać spersonalizowane reklamy po wjeździe na stacje paliw. Prawie co trzecia osoba oczekiwałaby informacji o promocjach alkoholi. Nieco mniejsze zainteresowanie wzbudzają sprzęty i części eksploatacyjne do samochodów (27%), a także oferty gastronomiczne (19%). Kolejne miejsca we wskazaniach respondentów zajęły ogólne ceny paliw (5%),...
Polish Retail Research Forum (PRRF) opublikowało dane podsumowujące rynek centrów handlowych w Polsce w II półroczu 2016. Dane zostały przygotowane przez zespół analityków i obejmują swoim zakresem zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej, w tym nowe obiekty oddane do użytku, podaż w budowie oraz poziom nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową (m2/1 000...
Czternaście dni zamiast dziesięciu na zwrot zakupionego w sieci towaru, łatwiejsza reklamacja wadliwego produktu, nowe możliwości dochodzenia swoich praw – to najważniejsze dla klientów e-sklepów zmiany w nowelizacji ustawy o prawach konsumenta, która zacznie obowiązywać w czerwcu przyszłego roku. Dla właścicieli sklepów nowe przepisy wiążą się przede wszystkim z obowiązkiem informacyjnym, a co za tym idzie również...
Na koniec III kw. 2019 roku w Polsce działało 517 centrów handlowych o łącznej powierzchni 12 143 000 mkw. W budowie znajduje się obecnie 432,5 tys. mkw. Podsumowując III kw. 2019 roku, eksperci Colliers International wybrali 5 najważniejszych wydarzeń na rynku handlowym, które miały miejsce od początku lipca do...
Gdyby ranking producentów wódki zależał wyłącznie od wartości sprzedaży poszczególnych wódek w polskich sklepach małopowierzchniowych, to zdecydowanie wygrałaby grupa Roust, przed firmą Stock i Marie Brizard. Jednak Grupa Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu postanowiły ułożyć ranking największych producentów wódki ze względu na ich strategie dystrybucyjne, cenowe, produktowe...
Rynek e-commerce w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie - w 2014 r. wart był ponad 27 mld PLN, a specjaliści szacują, że pod koniec roku kwota ta osiągnie 33 mld zł. Czy polskie firmy wykorzystują ten potencjał do tego, by zwiększyć sprzedaż? Polska smartfonowa Dzięki postępującej smartfonizacji mobile staje się realną...
Kolejki do sklepowych kas są zmorą większości konsumentów. 61 proc. z nich uważa, że można je skrócić dzięki szybkim płatnościom zbliżeniowym i tyle samo respondentów oczekuje, aby można było płacić kartą w każdym sklepie, bez wyjątku. Dzięki otwartości konsumentów na nowe rozwiązania w handlu i płatnościach, już niedługo Polacy będą też sami skanować produkty...
Zakaz handlu w niedzielę spowoduje spadek sprzedaży, przede wszystkim w centrach handlowych – alarmują eksperci. Część sklepów w niedziele generuje nawet 20 proc. sprzedaży. Stracą przede wszystkim małe sklepy w galeriach handlowych, markety budowlane i meblowe, a także firmy obsługujące handel. Skutki ustawy odczuje też branża magazynowo-logistyczna, a pośrednio także e-commerce. Pracę może stracić...
Black Friday w Polsce nie ma takiego umocowania w kalendarzu świąt jak w USA - u nas to po prostu końcówka listopada. Jednak sprzedawcom, zwłaszcza tym internetowym, udało się od zera w kilka lat wykreować ten dzień na festiwal zakupów. Świetnie zadziałała tu magia marketingu, a zwłaszcza sprawdzony zabieg:...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

luksus

Wygrani i przegrani w branży dóbr konsumenckich w czasach pandemii koronawirusa...

0
Jednym z efektów ubocznych pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 są problemy, z którymi zmaga się branża dóbr konsumenckich. Z uwagi na skokowo zwiększony popyt konsumentów zmuszonych...

KOMENTARZE WALUTOWE

Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Fitch utrzymał długoterminowy rating kredytowy Polski

0
Pomimo wyraźnych problemów na świecie rating polski pozostał niezmieniony. Pamiętając jednak ostatnie osiągnięcia agencji ratingowych i tempo, w którym obniżały one ratingi, należy mieć...
forex

Burzliwy start tygodnia

0
Burzliwy start tygodnia z nasileniem presji na aktywach ryzykownych, gdyż weekend tradycyjnie już przynosi nagromadzenie negatywnych informacji związanych z wirusem. Nadchodzący tydzień prawdopodobnie przyniesie...

GIEŁDA I INWESTYCJE

forex

Świat zmieni podejście do higieny na zawsze. Colgate-Palmolive z rekomendacjami kupna

0
Po trzech dniach solidnego odbicia na Wall Street koniec tygodnia przynosi niewielką korektę. Warto nadmienić, że skala wzrostów amerykańskich indeksów w tym tygodniu wyniosła...

TRENDY BIZNESOWE

Czego potrzebują przedsiębiorcy podczas kryzysu?

0
Do branż turystycznej i gastronomicznej, które dotychczas najbardziej ucierpiały z powodu epidemii koronawirusa, szybko dochodzą kolejne. To przede wszystkim branże usługowe, których działalność odbywa...
Najważniejsze zmiany w ustawie o podatku CIT w 2019 roku_small

Limitowanie z 15e a usługi IT

0
Usługi IT obejmują szeroki katalog usług, począwszy od klasycznych usług zarządzania siecią informatyczną, poprzez usługi serwisowe, skończywszy na udostępnianiu infrastruktury. Z uwagi na brak...
WARSZAWA

Tarcza antykryzysowa: pakiet osłonowy dla przedsiębiorców (projekt ustawy)

0
W ostatnich dniach do konsultacji przesłany został projekt ustawy, w którym przybliżone zostały kolejne szczegóły dotyczące rządowego pakietu osłonowego („tarcza antykryzysowa”) w związku z...
[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z...

0
Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia...
Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Fitch utrzymał długoterminowy rating kredytowy Polski

0
Pomimo wyraźnych problemów na świecie rating polski pozostał niezmieniony. Pamiętając jednak ostatnie osiągnięcia agencji ratingowych i tempo, w którym obniżały one ratingi, należy mieć...