19.7 C
Warsaw
czwartek, Czerwiec 20, 2019
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Wyjątkowy Prezent, aż 75 proc. zapytanych Polaków dokonuje zakupu świątecznych upominków w galeriach handlowych. Co drugi respondent wyda w tym roku na jeden prezent maksymalnie do 100 zł. Wśród wymarzonych podarunków ankietowani wskazują najczęściej karty podarunkowe, elektronikę, kosmetyki i perfumy. Z kolei...
62% Polaków jest przeciwko wprowadzeniu całkowitego zakazu handlu w niedziele. Na szczęście dla nich zalecenie rządu jest takie, żeby zakaz nie dotyczył centrów logistycznych, stacji benzynowych oraz małych sklepów, ale z wyłączeniem tych franczyzowych. Co do sklepów internetowych, będą one mogły prowadzić w niedziele działalność. Nie wiadomo jednak, czy...
Deweloperzy weryfikują swoje strategie rozwoju. Rozwija się rynek centrów convenience i projektów wielofunkcyjnych. W 2019 r. może przybyć 430 000 mkw. nowej powierzchni handlowej w całym kraju. Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec I kwartału tego roku. Podaż – deweloperzy poszukują nowych opcji rozwoju „Rynek...
PrestaShop jest najpopularniejszym silnikiem e-commerce w Polsce – wykorzystuje go 52 proc. właścicieli sklepów i programistów e-commerce. 39 proc. wskazań zanotował z kolei WooCommerce. W sumie, jak wynika z badań - oba te rozwiązania mają ponad 90 procent rynku! Dla właścicieli sklepów i developerów e-commerce w Polsce przede wszystkim...
Tradycyjne, wspierające powtarzalność zakupów programy lojalnościowe są coraz mniej atrakcyjne dla konsumentów, ponieważ korzyści są odroczone w czasie. Rośnie natomiast popularność takich akcji, które oferują od razu wymierne profity, np. serwisów cashbackowych oferujących zwrot części wydatków. Polacy chętniej wybierają programy, przy których nie muszą pamiętać o zaoferowanych promocjach i które nie wymagają przywiązania tylko do...
Ogólnopolski Dzień Darmowej Dostawy odbędzie się 1 grudnia. Kolejne sklepy internetowe przyłączają się do akcji, podczas której będą oferować klientom produkty bez doliczania kosztów dostawy. Na bieżąco aktualizowana lista e-sklepów znajduje się na oficjalnej stronie akcji www.dziendarmowejdostawy.pl  Zakupy przez Internet cieszą się coraz większą popularnością. Jak wynika z danych firmy...
Cudzoziemcy w III kwartale br. wydali w Polsce 11,7 mld zł, o 7,7% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku – wynika z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego. Najwięcej wydały osoby przekraczające granicę z Niemcami, Ukraińcy są jednak bardziej rozrzutni. Podczas jednej wizyty w Polsce wydali średnio 721 zł,...
W zeszłym roku Polacy wydali na zakupy online ponad 6 mld euro*. Po skokowym wzroście popularności internetowych zakupów, już prawie 53 proc. osób kupuje w sieci. W tym roku wartość wirtualnego handlu ma szansę przekroczyć próg 4 proc. sprzedaży detalicznej**. Branża e-commerce rośnie w siłę, ale dobra koniunktura nie...
Filozofię Okazjonera można sprowadzić do jednego zdania: „Bądź pierwszy i kupuj najtaniej”. Ten Polski startup poinformuje Cię, kiedy produkt, na który polujesz w sieci zostanie przeceniony. Oznacza to koniec ciągłego odwiedzania sklepów internetowych w celu monitorowania zniżek — ten żmudny proces nareszcie doczekał się automatyzacji. „Właściciele wyszukiwarek cenowych go nienawidzą”...
Według raportu firmy badawczej PWC 55% Polaków kupuje towary bądź usługi przez internet. Co więcej, spośród pozostałych, którzy dokonują transakcji offline, aż 43% sprawdza przed podjęciem ostatecznej decyzji opinie w sieci na temat poszukiwanego produktu lub usługi. Odpowiedź na pytanie, czy firmom są potrzebne internetowe opinie, jest więc oczywista....
Tylko 1 proc. produktów szybkozbywalnych, w tym żywności, konsumenci kupują przez internet. W ciągu najbliższych 2–3 lat wzrost ma być jednak co najmniej dwukrotny. Konsumenci produktów FMCG są przywiązani do sklepów stacjonarnych, bo obawiają się gorszej jakości i dodatkowych opłat – wynika z raportu Nielsena „Shopper omnichannelowy na rynku FMCG”. Zdaniem ekspertów Banku...
Analiza gazetek z lat 2017-2018 wykazała, że liczba promowanych artykułów w dyskontach wzrosła o blisko 40%. Najbardziej zwiększyła ją Biedronka. Z kolei Lidl i Netto miały skoki na podobnym poziomie. Ten ostatni najmocniej postawił na marki narodowe. Jak co roku najważniejszą kategorią były słodycze i przekąski słone. Kolejne miejsca...
Pisze się je zazwyczaj w porze kolacji, mają od 2 do nawet 20 tysięcy znaków, a sklepy internetowe zyskują dzięki nim zaufanie klientów. Mowa o opiniach konsumenckich. Opineo.pl postanowiło sprawdzić, dlaczego internauci wystawiają recenzje i co zazwyczaj się w nich zawiera. Wyniki badań mogą zaskakiwać. Opinie konsumenckie to bardzo ważne...
11 i 18 marca to pierwsze niedziele, w które konsumenci nie będą mogli zrobić zakupów. W tym roku sklepy zamknięte będą jeszcze przez 21 niedziel. Może to oznaczać spadek obrotów w sklepach, co z kolei może się przełożyć na próby renegocjowania umów najmu lokali i stawek czynszów. Umożliwią im to przepisy Kodeksu cywilnego ws. nadzwyczajnej zmiany...
Imponujące wyniki na rynku magazynowo-produkcyjnym w III kwartale 2016 r. Wolumen podaży zbliża się do 11 mln mkw. Wysoka dynamika popytu - wzrost na poziomie 76% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zdecydowana reakcja deweloperów – budują dużo i przygotowują pierwsze projekty na nowych rynkach wynika z raport...
MCI.TechVentures, fundusz z Grupy MCI inwestujący w spółki technologiczne na etapie wzrostu i ekspansji, zrealizował inwestycję w Wearco sp. z o.o., spółkę prowadzącą Answear.com, największy w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej multibrandowy sklep odzieżowy online, oferujący ponad 200 najpopularniejszych światowych marek odzieży, obuwia i akcesoriów. Fundusz MCI.TechVentures obejmując mniejszościowy pakiet udziałów...
Agencja badawcza Transparency Market Research (TMR) szacuje, że wartość rozwiązań Internetu Rzeczy (IoT) dedykowanych branży handlowej, na koniec 2018 wyniesie 22,66 mld dolarów. Według ekspertów z TMR, wydatki na te rozwiązania będą o 16% większe niż w ubiegłym roku. Długoterminowe prognozy są jeszcze bardziej optymistyczne. Do 2025 wartość Internetu...
W święta, czy to Wielkanoc, czy Boże Narodzenie, konsumenci są przygotowani na zwiększone wydatki. Jednak w tym roku wielkanocne zakupy nie powinny nadwerężyć domowych budżetów. Jajka są tańsze niż rok temu, a ceny większości pozostałych produktów pozostaną na podobnym poziomie. – Koszty koszyka dóbr trafiających na wielkanocne stoły wiążą się z różnicami regionalnymi....
Stało się faktem, że e-commerce stał się jednym z istotniejszych elementów napędzających gospodarki krajów UE. Z każdym rokiem coraz więcej firm i konsumentów wykorzystuje Internet do nabywania dóbr. Stanowi to naturalną ewolucję integracji europejskiej oraz wolnego rynku szukającego sposobów minimalizacji wszelkich barier i ograniczeń w handlu. Jest to także...
Dynamika sprzedaży dóbr luksusowych zwalnia. Eksperci firmy doradczej Deloitte, autorzy raportu „Global Powers of Luxury Goods 2018 Shaping the future of the luxury industry” przyczyny spowolnienia dostrzegają w problemach producentów z dostosowaniem się do zmian demograficznych. Coraz bardziej znaczącą grupą odbiorców dóbr luksusowych są przedstawiciele pokolenia X i Y,...
Według opublikowanego przez Colliers International raportu dotyczącego sektora logistycznego i handlowego pt. „Survival of the fittest” („Przetrwają najsilniejsi”) odpowiedź na tytułowe pytanie brzmi „nie”. W krótkiej i średniej perspektywie sprzedaż internetowa i kanał tradycyjny mogą nadal koegzystować w regionie CEE-6. Dalszy solidny wzrost sprzedaży tradycyjnej – według szacunków rzędu 71,5...
Po latach szybkich zmian w dziedzinie handlu internetowego, na użytkowników czekają kolejne rewolucje związane tym razem z rozwojem rynku smartfonów. W sieci sprzedaje się teraz wszystko, od luksusowych samochodów po świeże ryby, a handel tradycyjny coraz bardziej przenika się ze swoją internetową odmianą. To tylko niektóre wnioski płynące z pierwszego...
Jak ocenia dr Maria Andrzej Faliński, jeden z członków Kapituły Programu AdRetail Inspirio, 52% zadeklarowanych użytkowników gazetek promocyjnych sieci handlowych to duży odsetek w naszym społeczeństwie. Ekspert rynku detalicznego podkreśla również, że stosunkowo niedługo mamy do czynienia z nowoczesnym rynkiem. Fakt, że większość konsumentów dokonuje świadomych wyborów zakupowych świadczy...
Jak wynika z obserwacji sieci handlowych, większe możliwości finansowe już zmieniły preferencje zakupowe konsumentów – kupują oni bardziej świadomie i stawiają częściej na zdrową żywność. Aż 2/3 badanych wskazuje stosunek jakości do ceny jako istotną przesłankę przy wyborze produktu. Do końca czerwca w ramach rządowego programu „Rodzina 500 plus” gospodarstwa domowe otrzymały ponad 4,1...
W ubiegłym roku ukraińscy konsumenci dołożyli do naszego obrotu detalicznego aż 7,48 mld zł, co oznacza spadek o niemal 3% w porównaniu do 2017 r. W samym IV kwartale 2018 r. Ukraińcy wydali 2 mld zł – wynika z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego. Więcej niż nasi wschodni sąsiedzi...
Liderzy rynku dyskontowego stosują wręcz te same strategie zarządzania standami w swoich placówkach. Różni je tylko kolejność udziałów 3 najważniejszych grup towarowych. Podczas gdy w Biedronce kosmetyki mają najwięcej ekspozycji – 27%, w Lidlu zajmują 22%. Z kolei dla niemieckiej sieci najważniejsze są słodycze – 31%. Portugalski konkurent przeznacza...
Jak działa centrum handlowe w Polsce? Jak radzą sobie jego najemcy? Jak bardzo zróżnicowane są czynsze i obroty, w zależności od kategorii najemców? Firma CBRE opublikowała drugą edycję raportu „Retail Index 2.0”, który analizuje kluczowe wskaźniki, służące do oceny efektywności typowego centrum handlowego w Polsce, a także prezentuje unikatowe...
Selgros, jedna z trzech działających w Polsce sieci hurtowni spożywczych typu cash & carry, rozwija swój sklep internetowy. Firma stawia na dostawy z dowozem do lokali gastronomicznych, oczekując, że będzie ją to wyróżniało na rynku. Otwierając pierwszą hurtownie w latach 90., Selgros Cash & Carry zakładał, że stworzy ich docelowo pięć. Obecnie otworzył ich...
Firma Criteo (NASDAQ: CRTO)  opublikowała raport, który pokazuje, jak ludzie robili świąteczne zakupy w 2017 r. i czego w związku z tym można się spodziewać w tym roku. Choć mówienie o świętach Bożego Narodzenia w środku sezonu wakacyjnego niektórym może wydawać się dziwne, z marketingowego punktu widzenia to najwyższy...
46% Polaków popiera zakaz handlu w niedzielę. Nowa regulacja może jednak znacząco wpłynąć na rynek pracy. Czy w supermarketach szykują się zwolnienia 30 tys. osób? 85% Polaków czasami chodzi na zakupy w niedzielę. 21% robi to regularnie. Rodzimi detaliści uważają, że czas z tym skończyć. Ci, którzy popierają wprowadzenie zakazu...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

Marcin Roszkowski, prezes Instytutu Jagiellońskiegovideo

USA odgrywają coraz większą rolę w obronności i gospodarce Polski

Prezydent Polski Andrzej Duda odwiedził ostatnio Donalda Trumpa w Białym Domu, prezydenckim pałacu Stanów Zjednoczonych. Przy okazji wizyty podkreślił, że polski rząd poważnie podchodzi...

KOMENTARZE WALUTOWE

Konrad Białas - Dom Maklerski TMS Brokers S.A.

Powell kontra gospodarka, Draghi i Trump

Przed nami bez wątpienia najbardziej wyczekiwana decyzja FOMC w tym roku, a jej istotność została spotęgowana przez wczorajsze komentarze szefa EBC Draghiego oraz prezydenta...
Konrad Białas - Dom Maklerski TMS Brokers S.A.

Dogrywka Draghiego

Szerszy rynek pozostaje w uśpieniu przed jutrzejszą decyzją FOMC. W międzyczasie uwaga zwrócona jest ku portugalskiej Sintrze, gdzie prezes EBC Mario Draghi będzie miał...

GIEŁDA I INWESTYCJE

raporty praca biuro

ZWZ Izby Domów Maklerskich podsumowało rok działalności

18 czerwca 2019 roku odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Izby Domów Maklerskich. Podsumowano działalność Izby w 2018 roku oraz zdefiniowano wyzwania, które stoją przed...

TRENDY BIZNESOWE

Skuteczny mentoring w firmie

Skuteczny mentor powinien pomagać swojemu mentee w stawaniu się takim, jakim chciałby się stać – najczęściej w kontekście zawodowym. Mentoring można uznać za uzupełniającą...
vat

Obowiązkowy split payment – co to oznacza w praktyce?

Komisja Europejska wyraziła zgodę na wprowadzenie obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności w VAT (tzw. split payment) w Polsce w niektórych branżach. Tak zwana decyzja derogacyjna...
Robert Nogacki Kancelaria Prawna Skarbiec

Podatek u źródła (WHT) a rzeczywisty właściciel i rzeczywista działalność gospodarcza

Celem wprowadzenia koncepcji rzeczywistego właściciela było ograniczenie możliwości wykorzystania umów o unikaniu podwójnego opodatkowania (UPO) w przypadkach, gdzie odbiorca płatności, będący jednocześnie stroną umowy,...
Bartosz Jussak, prawnik z kancelarii Zięba & Partnersvideo

Nowe regulacje dot. sprzedaży konsumenckiej treści cyfrowych i usług cyfrowych w...

Obok dyrektywy w sprawie prawa autorskiego i praw pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym (tzw. ACTA 2), przyjęto ostatnio dwie inne unijne dyrektywy, które również...

Polska oddala się od najbogatszych krajów UE. Przez ostatnie 10 lat...

Produkt krajowy brutto na osobę wzrósł we wszystkich krajach z wyjątkiem Grecji, ale wzrost ten dla stu kilkunastu milionów obywateli najbogatszych krajów wspólnoty i kontynentu był nominalnie...