13.9 C
Warsaw
wtorek, Październik 15, 2019
Sklepy stacjonarne nie są zainteresowane tzw. „Czarnym Piątkiem”, bo przygotowują się do grudniowych promocji. Ich nieuwagę, podobnie jak rok temu, wykorzysta Internet, oferując atrakcyjne rabaty, głównie na odzież oraz elektronikę. Dla klientów liczy się zaoszczędzona kwota i marka, a nie wartość procentowa zniżki. Nadchodzi tzw. Black Friday, który w tym...
Polski rynek e-handlu co roku notuje dwucyfrowe wzrosty liczby transakcji. W tym roku wartość całego rynku może sięgnąć 45 mld zł – szacuje PwC. To efekt większej częstotliwości transakcji i pozyskiwania nowych klientów. Jednocześnie 67 proc. Polaków przyznaje, że gdyby koszty dostawy były niższe, kupowaliby częściej. Platforma zakupowa Allegro wprowadziła...
W badaniu „The Meaningful Shift” zrealizowanym przez Havas, przebadano wewnętrzny konflikt współczesnych kupujących – jednoczesne zamiłowanie do zakupów i posiadania, z chęcią działania na rzecz środowiska i przyszłości ludzi. Raport Havas pokazuje, że konsumenci starają się znaleźć równowagę między poczuciem winy a przyjemnością oraz chcą kupować w sposób bardziej...
Najnowsze badania przeprowadzone przez instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops wskazują, że bezpieczeństwo oraz czas dostawy to kluczowe kryteria przy wyborze sklepów internetowych. Poczta Polska oraz Trusted Shops, firmy specjalizujące się w usługach dla branży e-commerce opracowały rozwiązania, które odpowiadają na główne obawy kupujących online. Bezpieczeństwo przede wszystkim Jak...
E-commerce staje się coraz ważniejszą częścią polskiego handlu detalicznego i hurtowego. Spółka TIM, do której należy sieć sklepów elektrotechnicznych, w ciągu roku zwiększyła sprzedaż przez ten kanał z 55 do 62 proc. ogółu obrotów. Spółka inwestuje w rozwój wirtualnego sklepu. Właśnie uruchomiła wersję mobilną na iPhone, która uzupełniła już istniejącą dla telefonów z systemem Android. TIM deklaruje,...
Jak wynika z raportu „E-commerce 2018”, już blisko 55 proc. polskich internautów, czyli ok. 14 mln osób kupuje w sieci, a wartość rodzimego rynku handlu on-line na koniec tego roku może wynieść nawet 50 mld zł. Zakupy w sklepach internetowych są szybkie i wygodne, dlatego decyduje się na nie...
Firmy z branży sprzedaży bezpośredniej od kilku lat bardzo dobrze radzą sobie na polskim rynku. W 2017 roku odnotowały blisko 5-proc. wzrost obrotów – do 3,3 mld zł, a liczba współpracujących z nimi osób wzrosła o 2 proc. i zbliża się do miliona. Jeszcze kilka lat temu w ten sposób Polacy kupowali głównie kosmetyki,...
Firmy dostosowują się do nowego typu klientów – wymagających, niecierpliwych i mało lojalnych. Dla klientów 2.0 mniejsze znaczenie ma cena, uwagę przywiązują natomiast do jakości obsługi. Jeśli nie zostaną dobrze obsłużeniu, to pójdą do konkurencji. Aby dostosować się do rosnących wymogów klienta, sklepy muszą inwestować w wielokanałową komunikację i sprawną obsługę. – Klient 2.0...
4 stycznia 2018 r. Grupa Muszkieterów nabyła francuskie i hiszpańskie placówki sieci Bricorama oraz jej azjatyckie biuro zakupowe. Transakcja została zatwierdzona przez Francuski Urząd ds. Konkurencji. Dzięki przejęciu Muszkieterowie zajmują trzecią pozycję na francuskim rynku DIY. ITM Equipement de la Maison, jednostka Grupy Muszkieterów ma obecnie w portfelu 506 sklepów...
Zakupy w sklepach internetowych nie będą już taniały. Mimo to ten kanał sprzedaży w dalszym ciągu ma się rozwijać w tempie 20-25 proc. rocznie. Przedsiębiorcy będą musieli szukać nowych sposobów, by wyróżnić się i przyciągnąć klientów. To może oznaczać problemy dla tych, którzy nie znajdą innowacyjnych pomysłów. Na branżę wpłyną też nowe wymogi prawne, które wchodzą w życie...
W Ameryce Łacińskiej od kilku tygodni producenci stosują wzmożone środki ochronne przed skażeniem bananowców. I informują, że już teraz koszty produkcji wzrosły o 0,15 USD na kartonie. Według części ekspertów, w tej sytuacji, a także w dłuższej perspektywie zmniejszenie podaży jest realne i może skutkować podwyżkami. Jednak importerzy uspokajają,...
– Hala Koszyki jest pierwszą halą kulinarną w Polsce i – co widać po naszej frekwencji – istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na miejsca tego typu – mówi jej menadżer Paweł Konarski. Zrewitalizowany obiekt historyczny szybko stał się kultowym miejscem na mapie Warszawy. W ubiegłym roku Halę Koszyki odwiedziło blisko 3 mln gości....
Handel w internecie szybko zbywalnymi produktami, czyli żywnością czy produktami do sprzątania, prania i mycia, nie stanowi nawet pół procent całości polskiego e-handlu. To znacznie mniej niż europejska średnia. Niedowartościowanie tego rynku pozwala prognozować jego szybki rozwój w przyszłości. – Rynek sprzedaży online jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się sektorem polskiego handlu. Szacuje się, że w 2014 roku osiągnie wartość około...
Sposób dostawy, który oferujesz w swoim e-sklepie, ma znaczenie – w końcu może zadecydować o powodzeniu bądź zaniechaniu transakcji przez klienta. Dlaczego dostawy są tak ważnym aspektem prowadzenia działalności online? Czego tak naprawdę oczekują klienci? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielają eksperci z firmy Sendit S.A. – największego...
Jak wynika z raportu, sporządzonego przez specjalistów z aplikacji mobilnej Qpony, smart shopperzy stanowią aż 89 procent polskich konsumentów. Jednak wciąż są źle definiowani. W związku z tym, marketerzy popełniają szereg błędów. Przede wszystkim pomijają kanały komunikacji, z których korzystają tego typu klienci. Jak wyjaśnia ekspert, socjolodzy wyróżniają trzy typy...
Rosnąca zamożność społeczeństwa i dobre nastroje konsumentów sprawiają, że handel dynamicznie się rozwija. Ponad 1/3 Polaków uważa, że to branża, w której warto rozpocząć własny biznes – wynika z badania TNS dla Grupy Muszkieterów. 40 proc. osób myślących o założeniu własnej firmy obawia się jednak walki z konkurencją. Rozwiązaniem dla nich staje się franczyza, czyli prowadzenie...
Prezenty warto kupować już w listopadzie, bo są wtedy tańsze, czy licząc na promocje, czekać z nimi aż do grudnia? Jak wynika z drugiej edycji „Świątecznego barometru cenowego”, przygotowanego przez ekspertów Deloitte, wszystko zależy od kategorii produktów, które chcemy kupić. Analiza ofert 800 sklepów internetowych przeprowadzona przez Deloitte we...
Urząd m.st. Warszawy oraz JLL wdrażają program pilotażowy, który ma zwiększyć atrakcyjność centrum w oczach potencjalnych najemców oraz klientów. Zmiany miałyby się rozpocząć od ul. Marszałkowskiej i Al.Jerozolimskich Fragment ulicy Marszałkowskiej oraz Al. Jerozolimskich – to tutaj zostanie wdrożony program pilotażowy, mający na celu rozwój handlu śródmiejskiego w Warszawie. Strategia...
Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku aż 36 mld zł. Na tym dynamicznym wzroście skorzystać chcą dwaj wiodący gracze z sektora płatności elektronicznych – Dotpay i eCard, którzy ogłosili połączenie sił. W perspektywie najbliższych miesięcy w wyniku tej integracji ma powstać podmiot, który stanie się liderem w zakresie płatności w sektorze e-commerce.– Po...
Większość formatów reklamowych oferowanych przez Facebooka wspiera działania w kanałach cyfrowych, kierując odbiorców na stronę www reklamodawcy i zwiększając konwersję. W zeszłym tygodniu serwis ogłosił, że testuje nowy format skierowany do firm, prowadzących sklepy stacjonarne. Czy szykuje się rewolucja? Catvertiser wziął pod lupę te zmiany - sprawdźcie, czego można...
Według analiz Spicy Mobile już ponad 40 proc. polskich użytkowników korzysta z różnego rodzaju aplikacji zakupowych. W czołówce rankingu tych najchętniej uruchamianych w zeszłym roku uplasowały się: OLX.pl, Allegro, Rossmann PL oraz… chiński gigant AliExpress Shopping App. O rosnącej popularności platform, które nie tylko stanowią ważny element strategii marketingowych...
Kapituła Programu AdRetail Inspirio (AdRI) sprawdziła kilka tysięcy gazetek sieci dyskontów, supermarketów, hipermarketów i convenience, opublikowanych w I półroczu br. Większość z 8-osobowego składu wskazała, że dostępne na rynku publikacje są mało czytelne. Wynika to z nadmiaru prezentowanych blisko siebie produktów. Nagminnym błędem jest też pokazywanie towarów z różnych...
Rodzimy rynek e-handlu ma już dwie dekady. Gdy przypomnimy sobie jego początki, łatwo dostrzeżemy jak trudno było kiedyś zrobić zakupy online w miejscu innym niż Allegro... Dziś działa w naszym kraju kilkadziesiąt tysięcy e-sklepów, które w swoim asortymencie oferują właściwie wszystko. W 2017 roku 54 proc. polskich internautów kupowało online...
Tłok, stres i pośpiech coraz częściej towarzyszą sobotnim zakupom. Dlatego też konsumenci poszukują rozwiązań łagodzących niedogodności, których jedną z przyczyn jest zakaz handlu w niedzielę. Jak pokazują badania, receptą na sobotnie trudności stały się zakupy od poniedziałku do piątku. Równocześnie dynamicznie rośnie liczba osób, kupujących w sieci – już...
Zakaz handlu w niedzielę budzi wiele kontrowersji: ma zarówno zagorzałych zwolenników, jak i stanowczych krytyków. PAYBACK, który na bieżąco śledzi postawy i zachowania konsumentów w Polsce, w swoim najnowszym badaniu PAYBACK Opinion Poll sprawdził, co polscy konsumenci sądzą na temat niehandlowych niedziel i jak wprowadzone dotychczas zmiany wpłynęły na...
Z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że cudzoziemcy w II kwartale br. wydali w Polsce 10,9 mld zł, o 5,5% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najwięcej wydały osoby przekraczające granicę z Niemcami oraz Ukrainą. Ukraińcy okazali się jednak najbardziej rozrzutni. Podczas jednej wizyty w Polsce obywatel Ukrainy zostawił...
Największą bolączką klientów B2B jest brak czasu, dlatego coraz częściej wybierają szybkie i wygodne zakupy w internecie – wynika z raportu Proces zakupowy w B2B: wyzwania, trendy, inspiracje opracowanego przez e-point SA i Mobile Institute. Dla klientów i sprzedawców nadaj jednak najbardziej liczą się relacje. Online oznacza wygodnie 69% ankietowanych kupuje produkty...
Wydatki sieci handlowych na promocję w mediach w 2014 r. były o ponad 100 mln zł wyższe niż rok wcześniej i przekroczyły miliard złotych. Jak co roku nakłady bardzo wzrosły w ostatnim kwartale – o 30 proc. względem III kwartału ub.r. W dalszym ciągu najwięcej na reklamę wydaje Lidl, a zaraz za nim są Biedronka...
Jak wynika z badania „Quo vadis polski konsumencie” przeprowadzonego na zlecenie Agencji Freebee, młodość rządzi się swoimi prawami – również w obszarze robienia zakupów. Kierując swoją ofertę do nabywców poniżej 24 roku życia warto zatem dokładnie przyjrzeć się ich zachowaniom i dostosować się do specyfiki ich działań, gdyż motywacje...
Z życia wzięte. Bo najważniejsze są fundamenty. Pokażę Ci, na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę przy wyborze hostingodawcy, aby uniknąć błędów, o których zapewne wcześniej nie myślałeś. Na konkretach, z życia wziętych, bez marketingowej ściemy. Dlaczego? Naszym zdaniem nie ma nic gorszego, niż wprowadzanie klienta w błąd i obiecywanie gruszek...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

160750video

Za obietnice wyborcze zapłacą wszyscy. Dodatkowe obciążenia biznesu zaszkodzą wzrostowi gospodarczemu

Większe wydatki z publicznej kasy mogą napędzać inflację. Z kolei obciążenia dla firm mogą sprawić, że niektóre z nich zaczną uciekać z Polski, np....

KOMENTARZE WALUTOWE

Enrique Diaz-Alvarez – Ebury

Optymizm związany z Brexitem wsparł funta

Ostatnie dni przyniosły umocnienie polskiego złotego oraz pozostałych walut rynków wschodzących. Jakie czynniki w najbliższym czasie mogą mieć wpływ na zachowanie rynku walutowego? Przez...
Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Wybory nie szokują rynków

Wynik wyborów parlamentarnych w Polsce to oczywiście ważna informacja, ale z punktu widzenia rynku walutowego nie jest aż tak istotna. Tym bardziej że wszystko...

GIEŁDA I INWESTYCJE

Bartosz Sawicki, Dyrektor Departamentu Analiz w Domu Maklerskim TMS Brokers

Przegląd wydarzeń następnego tygodnia 14.10 – 18.10

W najbliższych kilkudziesięciu godzinach przed inwestorami szereg rozstrzygnięć, które mocno wpłyną na nastroje. M.in. mowa o finale 13. rundy negocjacji handlowych, które trwają od...

TRENDY BIZNESOWE

Strategia Lean zwiększa efektywność nawet o 20%

Znaczna część przedsiębiorstw zarządzana jest wciąż w tradycyjny sposób – w zamkniętym gronie dyrektorów najwyższego szczebla tworzone są wizjonerskie plany, narzucane następnie całej organizacji....
urząd skarbowy 2

13 października 2019 r. zaczął funkcjonować Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych

13 października 2019 roku weszły w życie przepisy ustawy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy (Ustawa AML), na podstawie których zaczął działać Centralny Rejestr Beneficjentów...
Robert Nogacki Kancelaria Prawna Skarbiec

Odstąpienie od umowy najmu poza kosztami podatkowymi

Tematyka podatkowego rozliczenia umów najmu zawiera szereg ciekawych zagadnień. Jednym z nich jest problematyka kwalifikacji wydatków związanych z odstąpieniem od umowy najmu do kosztów...
Sascha Stockem, prezes zarządu Nethansa

Czego polskie firmy mogą nauczyć się od Amazona?

W zeszłym roku Amazon pochwalił się obrotami rzędu 277 mld dolarów brutto. eBay to „tylko” 89,83 mld dolarów. Skoro popełniono już błędy, wyciągnięto wnioski,...
Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Wybory nie szokują rynków

Wynik wyborów parlamentarnych w Polsce to oczywiście ważna informacja, ale z punktu widzenia rynku walutowego nie jest aż tak istotna. Tym bardziej że wszystko...