REKLAMAtłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl

    home.pl podbija Europę

    Rumunia, Bułgaria i Węgry to kraje, w których największy w Polsce dostawca usług internetowych już prowadzi sprzedaż. W kolejnych miesiącach home.pl wejdzie do Czech i na Słowację. Zagraniczna ekspansja popularnego hostingodawcy nabiera tempa.

    Docelowo firma chce do 2025 roku prowadzić sprzedaż i wspierać ebiznes na co najmniej 15 europejskich rynkach. Na miejsce zagranicznego debiutu home.pl wybrał Rumunię. Sprzedaż ruszyła tam w połowie 2019 roku, a oferta firmy spotkała się ze sporym zainteresowaniem tamtejszych klientów.

    – Zaczęliśmy od Rumunii, co było następstwem analizy potencjału rynku małych i średnich firm w zakresie informatyzacji i wykorzystania nowoczesnych technologii internetowych – mówi Marcin Kuśmierz, prezes home.pl.

    Zagranicą home.pl posługuje się marką IONOS należącą do globalnej grupy United Internet, której home.pl jest częścią. IONOS to rozpoznawalny w świecie brand, który obecny jest m.in. w Austrii, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Meksyku i Stanach Zjednoczonych. Teraz do tej grupy dołączyły – prócz wspomnianej Rumunii – także Węgry i Bułgaria. Za wprowadzenie tam biznesu i jego rozwój odpowiada właśnie home.pl.

    – Bułgaria i Węgry to kraje z wysokim wzrostem PKB i potencjałem w zakresie transformacji cyfrowej. W obu przypadkach strategie rządowe aktywnie wspierają rozwój sektora nowych technologii, a małe i średnie firmy są ich głównymi beneficjentami. Chcemy być ich partnerem w zakresie wykorzystania nowych technologii informatycznych – komentuje Marcin Kuśmierz.

    Na Węgrzech i w Bułgarii funkcjonuje ponad 1,1 mln małych i średnich firm. Kraje te są znane dzięki technologicznym start-upom o globalnym zasięgu. Pochodzą stamtąd m.in. pCloud, AImotive czy Prezi.

    Na każdym z nowych, zagranicznych rynków marka IONOS już na starcie posiada najszerszy katalog rozwiązań biznesowych w chmurze. W ofercie – prócz szeregu aplikacji takich jak antywirusy, G Suite i Office 365 – znajdują się także domeny i hostingi, certyfikaty SSL i kreatory stron WWW. Oprócz usług własnych firma posiada w portfolio produkty kilkudziesięciu międzynarodowych dostawców oprogramowania w chmurze m.in. Dropbox, Google czy Microsoft. Wkrótce udostępni też cyfrowe materiały edukacyjne i konsultacje dla rodzimego biznesu.

    – Na zagranicznych rynkach oferujemy wsparcie techniczne w lokalnych językach i rozwiązania dopasowane do potrzeb i realiów tam panujących – mówi Marcin Kuśmierz.

    Po doświadczeniach pierwszych trzech zagranicznych przyjdzie czas na kolejne. W planach firma ma rozpoczęcie świadczenia usług w Czechach i na Słowacji. Stanie się to prawdopodobnie w drugim kwartale bieżącego roku.

    Oferta home.pl skierowana do klientów w Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech dostępna jest w serwisach internetowych: ionos.ro, ionos.bg i ionos.hu.

    Exit mobile version