Kim jest polski kierowca?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Jako kierowcy jesteśmy zbyt pewni siebie – tak można podsumować wyniki „Badania postaw posiadaczy samochodów”. I choć coraz bardziej zdajemy sobie sprawę z zagrożeń na drodze, to nie rozwijamy umiejętności bezpiecznej jazdy.

Jeśli kierowca ma duże doświadczenie, może przekraczać dopuszczalną prędkość – tak sądzi większość badanych. Nic dziwnego, że pomysł zmniejszenia ograniczenia prędkości w terenie zabudowanym za dobry uważa aż 41% respondentów, a poza terenem zabudowanym – nawet 61% ankietowanych. Problem w tym, że do powstania większości szkód zgłaszanych ubezpieczycielom prowadzi nadmierna prędkość. W ubiegłym roku 13% badanych zostało ukaranych za szybką jazdę. Byli to głównie mężczyźni.

Najczęściej przestrzegamy przepisów w obecności pasażera. „2/3 ankietowanych przyznało, że czuje się odpowiedzialne za osobę, z którą podróżuje, więc jedzie ostrożniej. Tylko w nielicznych przypadkach obecność pasażera wpływa niekorzystnie na kierowcę: dekoncentruje, a nawet stresuje” – mówi serwisowi infoWire.pl Arkadiusz Bruliński z Ergo Hestii. Szczególną odpowiedzialność odczuwamy, przewożąc dziecko.3/4 badanych deklaruje, że zawsze umieszcza je w foteliku lub zapina mu pasy bezpieczeństwa. Niestety, aż1/3 ankietowanych przyznała, że przynajmniej raz na jakiś czas nie zapina pasów bezpieczeństwa, a 4% – że nie zapina ich nigdy.

Polski system szkolenia kierowców nie uczy zachowywania pokory na drodze i szacunku wobec innych uczestników ruchu. Poza tym kursanci często nie wiedzą, jak zachowuje się auto po przekroczeniu prędkości lub w trakcie hamowania awaryjnego. „To powoduje, że większość świeżo upieczonych kierowców przecenia swoje możliwości. Dlatego tak ważny jest udział w kursie bezpiecznej jazdy” – podkreśla rozmówca.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

EY: Polskie banki muszą postawić na technologie i dywersyfikację przychodów

Wzrost presji regulacyjnej, niepewność prawna oraz zmiany w układzie...

Nowy impuls fiskalny w Niemczech: jak wydatki na obronę i infrastrukturę napędzą gospodarkę

Uwolnienie wydatków na obronę i infrastrukturę: jak i dlaczego...

Polskie firmy coraz śmielej wdrażają AI – które branże zyskują najwięcej?

Najnowsza edycja badania EY - Jak polskie firmy wdrażają...

Rynek maszyn rolniczych w lutym 2025: wzrost rejestracji nowych ciągników i przyczep

670 – tyle nowych ciągników zarejestrowanych zostało w lutym...
Wiadomości

Nowy impuls fiskalny w Niemczech: jak wydatki na obronę i infrastrukturę napędzą gospodarkę

Uwolnienie wydatków na obronę i infrastrukturę: jak i dlaczego...

EY: Polskie banki muszą postawić na technologie i dywersyfikację przychodów

Wzrost presji regulacyjnej, niepewność prawna oraz zmiany w układzie...

Polskie firmy coraz śmielej wdrażają AI – które branże zyskują najwięcej?

Najnowsza edycja badania EY - Jak polskie firmy wdrażają...

Rynek maszyn rolniczych w lutym 2025: wzrost rejestracji nowych ciągników i przyczep

670 – tyle nowych ciągników zarejestrowanych zostało w lutym...

Branża motoryzacyjna pozytywnie o planie KE, ale apeluje o równowagę technologiczną

5 marca 2025 roku na stronie Komisji Europejskiej pojawił...

EY: Szara strefa zmniejsza się, ale nadal generuje dużą lukę podatkową

Szara strefa, która stanowiła ok. 11,8% światowego PKB w...

Czego najbardziej boją się Polacy? Najnowszy raport o lękach i obawach

Jak wynika z najnowszej edycji raportu pt. „Bieżące lęki...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie