REKLAMA
FIRMY Wyniki Allegro komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński (Unity Group)

Wyniki Allegro komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński (Unity Group)

Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner, Unity Group

Allegro miało w trzecim kwartale 2020 roku 131,7 mln zł straty netto wobec 73,4 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk netto za trzeci kwartał tego roku, oczyszczony o zdarzenia jednorazowe (koszty związane z IPO i refinansowaniem zadłużenia), wyniósł 147,4 mln zł (+94,6 proc. rdr).

Przychody Allegro wzrosły w trzecim kwartale o 49,7 proc. do 928,7 mln zł. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy Allegro w trzecim kwartale 2020 r. wyniosła 8.253 mln zł (+48,7 proc. rdr).

Największy udział w łącznych przychodach miał segment marketplace, czyli prowizje i opłaty pobierane od sprzedających – przychody z tego tytułu wyniosły 771,5 mln zł (+50,2 proc.). Usługi reklamowe przyniosły grupie 78,3 mln zł przychodów (+62,7 proc. rdr), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 37,4 mln zł (+17,6 proc. rdr).

– Znakomite wyniki Allegro to ewidentny rezultat wzrostu popularności e-zakupów. Przewidywaliśmy, podobnie jak Allegro, że pikiem sprzedaży w Internecie w tym roku będzie nie grudzień, a listopad – zamknięte galerie i zaplanowane promocje przyczyniły się do tego wzrostu. Na liczby obrazujące ostatni kwartał przyjdzie nam poczekać, ale odwołując się do zeszłorocznych danych był to dla wielu klientów czas, w którym zrealizowali ok. 25% obrotów rocznych w online – w tym roku będzie podobnie lub lepiej. Największa polska platforma sprzedażowa jest skupiona na B2C, ale wciąż integruje powiązane kanały i usługi. Nie dziwi zatem, że Allegro stanęło do walki o ostatnią milę kontaktu z klientem, co dziś  oznacza paczkomaty. W tej bitwie zmierzy się z gigantami: chińskim AliExpress, amerykańskim Amazonem oraz dzisiejszym liderem InPostem, który sam wchodząc na giełdę, może stać się przedmiotem przejęcia. Własna logistyka pozwala na niezależność, pełniejsze poznania własnego klienta i w przyszłości daje możliwości lepszego użycia sztucznej inteligencji do zrozumienia całości zachowań klienta i optymalizacji marży. Równolegle jednak obserwujemy coraz silniejsze firmy w segmencie B2B. Dla przykładu próba powtórzenia modelu biznesowego B2B przez MerXu pokazuje, że rynek e-commerce B2B doszedł do skali obrotów, w którym jest interesujący. W Unity Group także obserwujemy coraz większe inwestycje naszych klientów w ten obszar – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner, Unity Group.