Lancerto uruchomi w tym roku sklep internetowy i 10 nowych salonów

rp_adca62038d_209847956-lancerto-rynek-OK.png

Lancerto, polska marka odzieżowa specjalizująca się w modzie męskiej, jeszcze w tym roku uruchomi sklep internetowy. Spółka zamierza także zmodernizować i uruchomić 10 salonów, głównie w największych miastach. Nie planuje jednak na razie ekspansji zagranicznej ani uruchamiania sklepów franczyzowych.

Chcemy do końca roku otworzyć lub zmodernizować 10 kolejnych salonów, przy czym w I połowie tego roku planujemy otwarcie lub modernizację 6 lokalizacji – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Michał Grochala, ekspert Lancerto. – W tej chwili trwają prace nad otwarcie sklepu internetowego, które nastąpi najprawdopodobniej w IV kw. tego roku. Budujemy też magazyn logistyczny, który będzie miał na celu obsłużenie m.in. tego sklepu internetowego, a także rosnącej sieci sprzedaży.

Lancerto co roku notuje ok. 20-proc. wzrost przychodów. W 2014 r. obroty spółki przekroczyły poziom 40 mln zł, podczas gdy w 2008 r., w pierwszym roku działalności, było to jedynie 8,5 mln zł. Spółka cały czas pracuje także nad zwiększeniem rentowności, chociaż nie ujawnia dokładnych danych dotyczących poziomu marż.

Obecnie spółka posiada 32 salony mody męskiej w 27 miastach. Jeszcze w marcu planowane jest otwarcie nowego sklepu w Elblągu – w tym mieście do tej pory Lancerto nie było obecne. Od początku roku ruszyły już nowe salony w Toruniu, a także w centrum outletowym Factory Ursus w Warszawie.

Cały czas chcemy rozwijać się w tych najlepszych lokalizacjach, czyli w największych miasta, jak Warszawa, Katowice, i innych dużych aglomeracjach. Jeżeli chodzi zaś o mniejsze miasta, to tam również jesteśmy obecni, głównie interesują nas jednak lokalizacje o największej liczbie mieszkańców – informuje Grochala.

Wszystkie salony Lancerto należą do spółki. Firma nie planuje obecnie rozwoju w modelu franczyzowym. Również ekspansja zagraniczna nie mieści się w strategii spółki na najbliższe lata. Jak podkreśla Grochala, polski rynek wciąż oferuje duże możliwości rozwoju i zwiększenia sprzedaży.

Potencjał naszego kraju wiąże się z rosnącym zainteresowaniem elegancką modą męską. Jak tłumaczy ekspert, w tym sezonie szczególnie popularne są klasyczne, dwuczęściowe garnitury. Klienci spółki decydują się zwykle na jednorzędowe marynarki w tradycyjnych kolorach – granacie i szarości. Takie ubrania dają dużą możliwość doboru dodatków.

Lancerto wprowadziło jednak także nową ofertę dla klientów szukających nieco swobodniejszego stylu.

Wprowadzamy kolekcję, która opiera się w dużej mierze na marynarkach mniej formalnych, na spodniach chino, czyli taka propozycja dla klienta, który ceni sobie nieco mniej formalny styl, tzw. smart casual. Nie tak bardzo elegancki, nie tak bardzo wizytowy, jak dwuczęściowy, jednorzędowy garnitur. I tę linię mamy zamiar promować, zresztą ona jest już w tej chwili wprowadzona – wyjaśnia Grochala.

Pomimo planów rozwoju spółka nie planuje na razie debiutu giełdowego. Jak podkreśla Grochala, Lancerto otrzymuje takie propozycje, jednak żadna z nich nie była do tej pory w pełni satysfakcjonująca.

Rozwój ma być zatem finansowany głównie ze środków własnych. Spółka nie ujawnia jednak kosztów inwestycji w nowe salony.

Nasza działalność jest finansowana głównie z rotacji produktów i ze środków, które pozyskujemy dzięki sprzedaży – wyjaśnia ekspert Lancerto.