Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

glownekonf_921814587_xht_580_small

Kreatywna rekrutacja: Tak to robią najlepsi!

Pracodawcy sięgają po coraz bardziej ambitne metody pozyskiwania pracowników. Do nowoczesnych kanałów rekrutacji możemy zaliczyć już nie tylko social media, czy kreatywne billboardy, ale coraz...
glownekonf_360247336.png_580_small

Content na wagę złota

Social media dziś Na przestrzeni ostatniej dekady sposób komunikacji między ludźmi uległ zmianie. Social media stały się wszechobecne i ich rola urosła do rangi drugiej...
Katarzyna Czuchaj-Łagód z agencji badawczej Mobile Institute

Płeć ma coraz mniejszy wpływ na preferencje zakupowe. Twórcy reklam nie nadążają za zmianami...

Kobiety, zwłaszcza młode, coraz częściej kupują produkty, które wedle powszechnego mniemania należą do tzw. męskich kategorii – samochody, dobre alkohole czy elektronikę. Panowie natomiast...
search-engine-optimization-586422_1280

Specjalista ds. SEO – profesja przyszłości

SEO, czyli Search Engine Optimization, to obecnie jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się form marketingu internetowego. Z roku na rok rośnie liczba firm, które...
zareklamuj_nas

Przyznano nagrody w I edycji konkursu „zaREklamuj swój biznes”, zorganizowanej przez HTC i T-Mobile.

Ile czasu trzeba poświęcić, aby zarobić 5 tysięcy euro? Dokładnie 15 sekund. Trzeba jeszcze, co prawda, wykazać się kreatywnością i wyczuciem, aby zmieścić w tym...
mobilny marketing

Marketing mobilny – nowe możliwości, nowe wyzwania

Marketing mobilny jest gałęzią marketingu w coraz większym stopniu podlegającą silnemu rozwojowi. W praktyce w Polsce obszar kreacji odbiorcy zawęża się do użytkowników smartfonów...
Krzysztof Kajda

Kontrowersyjne przepisy o reklamowaniu żywności przy programach dla dzieci

Konfederacja Lewiatan jest przeciwna wprowadzeniu ograniczeń dotyczących reklamowania żywności przy programach dla dzieci. Nowe przepisy objęłyby dzieci do 16 roku życia, a nie jak...
Wojciech Borowski,

Zmiany w agencjach działających na rynku reklamowym

Sytuacja na rynku reklamowym wymusza zmiany w działających na nim agencjach. Przestają one być podwykonawcami, których zadaniem jest prosta promocja danego produktu czy usługi, a stają...
Social Media i wybrane kanały społecznościowe

Social Media i wybrane kanały społecznościowe

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych....
Wojciech Zieliński,

Zmiany w mobilnej wyszukiwarce Google. Stracić mogą firmy, których strony nie są dostosowane do...

Od dzisiaj Google wprowadza zmiany w swojej mobilnej wyszukiwarce. Preferowane będą strony z wersjami na tablet czy smartfon. Na zmianach skorzystają użytkownicy, którzy coraz częściej łączą...
reklama prada

Ustawa krajobrazowa zapewni miastom estetykę?

Plakaty, banery, wielkoformatowe bilbordy – polską przestrzeń publiczną pożerają reklamy. W dbaniu o estetyczny wygląd miast miała pomóc ustawa krajobrazowa. Niestety, kształt, w jakim...
fitness

Fitness marketing w internecie

Jak reklamować klub fitness lub siłownię, by precyzyjnie trafiać do grup docelowych? Dlaczego przy planowaniu kampanii online warto zwracać uwagę na trendy sezonowe? Jakie...
rp_9fbfb0a6f1_396212789-sulima-trendy.png

Firmy muszą zmienić podejście do komunikacji online. Internauci chcą natychmiastowej reakcji i więcej treści...

Interakcja za pomocą mediów społecznościowych i forów, najlepiej w czasie rzeczywistym – bez tego nie może się obejść nowoczesna komunikacja z klientem. Marketerzy muszą również uwzględniać fakt, że...
Zdjęcie_3

Pokolenie Z – technologię ma we krwi

Dorastają pod wpływem Facebooka, smartfonów i talent shows, a ich placem zabaw jest Internet. Wiedzę czerpią z Internetu i są nastawieni na szybkie wyszukiwanie...
rp_b67e060efb_1478513547-firmy-pujszo.png

M. Pujszo: Polskie firmy nie potrafią się promować. Brakuje im ciekawych pomysłów

  Polskim przedsiębiorcom brakuje kreatywności w promocji – uważa Mariusz Pujszo. Jego zdaniem są oni nadmiernie przywiązani do klasycznych metod i nie mają pomysłu na to, jak...
rp_499ff94927_618292295-think-social-ok.png

Social media dają szansę stworzenia własnej marki. Trzeba jednak umieć mądrze wykorzystać ich potencjał

Powszechny dostęp do internetu i mediów społecznościowych daje szansę na stworzenie własnej marki. Niesie jednak za sobą także ryzyko. Nieodpowiednie zdjęcia na prywatnym profilu w portalu...
rp_8cf92541e6_1381749121-orange-konsument.png

Obsługa klientów przenosi się do portali społecznościowych. Coraz popularniejsze stają się filmy produktowe na...

Obsługa klientów odbywa się coraz częściej z wykorzystaniem nowoczesnych form kontaktu, głównie serwisów społecznościowych i aplikacji mobilnych. Konsumenci polubili też krótkie filmiki produktowo-poradnikowe dostępne m.in. na...
rp_0df1b0396c_915542051-provident-reklama-OK.png

Provident chce opracowania kodeksu etyki reklamowej dla sektora finansowego. Firma jako pierwsza z branży...

Provident przystąpił do Rady Reklamy. Największa polska firma pożyczkowa liczy na to, że za nią pójdą kolejne przedsiębiorstwa z sektora finansowego, by wspólnie przygotować kodeks...
rp_b3f5abfdfa_808820216-immersion-rynek.png

Wirtualna rzeczywistość wkracza na rynek reklamy. Duże zmiany spodziewane w przyszłym roku

Wirtualna rzeczywistość zyskała na znaczeniu wraz z głośnym ostatnio zakupem za 2 mld dolarów firmy Oculus przez Facebooka. Nowa komunikacja z klientem przy wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości ma przypominać rewolucję technologiczną,...
Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures FIZ

Internet Ventures inwestuje w platformę 4screens

Internet Ventures FIZ, fundusz z Grupy MCI Management (MCI), którego współudziałowcem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy (KFK), podpisał umowę inwestycyjną z NOPATTERN, właścicielem 4screens, platformy...
zakupy komputer Internet

E-poradnik Programu Onet Autorzy

W ramach Programu Onet Autorzy wydano e-booka dla wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu dziennikarstwa internetowego. Do pracy przy publikacji zostali...
rp_d62aedb797_864660762-starlink-reklama-prognozy.png

Rynek reklamowy przyspieszy. Głównie dzięki wydatkom handlu i firm farmaceutycznych

Rynek reklamowy w 2015 roku może rosnąć najszybciej od 2010 roku, co wynika głównie z lepszego stanu gospodarki, sytuacji na rynku pracy i wyższych wydatków na konsumpcję....
rp_e88ea70563_250907495-clear-channel-news-OK.png

Klienci galerii handlowych atrakcyjną grupą dla reklamodawców. Dzięki digitalom Clear Channel Poland łatwiej do...

Klienci odwiedzający galerie handlowe to coraz ważniejsza grupa dla marketingowców. Polacy średnio spędzają w nich już 2 godziny, robiąc zakupy lub tylko spędzając tam wolny czas....
rp_0057e4166e_1466207767-next-zakrzewska.png

Elektronika noszona może stać się atrakcyjna dla reklamodawców

  Krokomierze, czujniki pulsu, smartwatche – elektroniczne urządzenia do noszenia (tzw. wearables) stały się coraz popularniejsze. Choć rynek wciąż jest nieduży, to marketerzy i firmy uważnie mu się...
rp_bb6276fe5d_932441686-new-age-reklama.png

Coraz więcej reklam w kinach. Firmy wybierają już nie tylko spoty na ekranach

Reklama w kinach staje się coraz popularniejsza. W ubiegłym roku – według Kantar Media – wydatki reklamodawców sięgnęły 1,6 mld zł i były o 65 proc. wyższe...
Monitoring social media: Polacy często szukają rad w internecie.

Monitoring social media: Polacy często szukają rad w internecie.

Jak wynika z monitoringu social media, zwroty typu „czy ktoś mógłby mi pomóc” pojawiają się w sieci średnio 1,2 tys. razy dziennie. To szansa...
rp_f7dcebd530_470403396-tvn-ceny-tlum.png

Prezes TVN: Na rynku reklamowym ceny będą rosły. Dla TVN-u 2015 rok będzie okresem...

Koniec kryzysu na rynku medialnym. Ceny telewizyjnych reklam zaczęły rosnąć pod koniec 2014 roku i w tym roku ten trend powinien się utrzymać. Prezes TVN...
rp_c3e37297b7_465460170-IMM-pytania.png

Polacy często szukają rad w internecie. To okazja dla firm

Internauci chętnie radzą się innych użytkowników sieci. Pytają o porady przy zakupie kosmetyku czy sprzętu elektronicznego. Radzą się w sprawie wyboru operatora komórkowego, trendów w wystroju wnętrz czy...
rp_34c88a8e37_779645996-blog-zarabianie.png

Zawód bloger. Ciekawym i systematycznym pisaniem da się zarobić na życie

Z pisania blogów można się utrzymywać. Nie wystarczy jednak sam pomysł i coś ciekawego do powiedzenia. Trzeba poświęcić się tej działalności, pisać systematycznie, a tekst...
rp_681e699c9d_225832089-kita-dakar.png

Sukces Polaków w Rajdzie Dakar zachęci nowych sponsorów. Może wymusić też zmianę strategii obecnych

Sukces Rafała Sonika w tegorocznym Rajdzie Dakar to szansa na popularyzację i przyciągnięcie nowych sponsorów do sportów motorowych w Polsce. Dotychczasowi sponsorzy muszą jednak przemyśleć swoją strategię...
rp_b16f3420e3_1054953421-starlink-tv.png

Rynek reklamy telewizyjnej rośnie o 5,6 proc. Reklamodawców przyciągają stacje tematyczne

Rośnie rynek reklamy telewizyjnej. W 2014 roku był wart 3,8 mld zł – wynika z danych domu mediowego Starlink. Tradycyjne spoty to wciąż znacząca większość rynku,...
rp_1cb7f1d7d8_1349701417-sulima-rynek.png

Firmy stawiają na komunikację z klientem w sieci. Budżety na ten cel są coraz...

Firmy chcą być coraz bardziej obecne w internecie i social media, niekiedy kosztem tradycyjnych kampanii reklamowych. Stawiają przede wszystkim na interakcję z konsumentem – do skutecznej komunikacji...
CEO Magazyn Reklama

Ile kosztuje reklama online w branży budowlanej – prognoza na 2015 rok

Mimo stopniowego ożywienia na rynku budowlanym, ceny materiałów nadal pozostają na rekordowo niskim poziomie. Mniejsze zyski mogłyby stanowić motor napędowy do podwyżek, jednak duża...
rp_80bc6b30e7_imm-still.png

Początek roku motywuje do zmiany trybu życia na zdrowszy. Fitness i diety dominują w...

Praca nad sylwetką i formą to na początku roku jeden z najpopularniejszych tematów internetowych publikacji. Polacy zaczynają realizować noworoczne postanowienie zmiany trybu życia na zdrowszy i chętnie...
rp_ccad766849_2071113060-starcom-superbowl.png

W niedzielę 115 mln widzów obejrzy w telewizji Super Bowl. Koszt emisji półminutowego spotu...

Nawet 115 mln widzów obejrzy w nocy z niedzieli na poniedziałek polskiego czasu telewizyjną relację z Super Bowl, czyli finału rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego NFL. To niemal...
rp_82d09bf2d8_1138107768-IMM-sieci-handlowe.png

Sieci handlowe wydają na reklamę coraz więcej. W ubiegłym roku ponad miliard złotych

Wydatki sieci handlowych na promocję w mediach w 2014 r. były o ponad 100 mln zł wyższe niż rok wcześniej i przekroczyły miliard złotych. Jak co roku nakłady...
rp_32637d68df_170623451-mindshare-reklama.png

Rynek reklamowy na wyraźnym plusie

O 3-4 proc. wzrósł rynek reklamy w ubiegłym roku – ocenia dom mediowy Mindshare Polska. W tym roku dynamika wzrostu może być nieco wyższa. Wbrew...
rp_3d43a933d3_544589675-azoty-szczecin-hala.png

Sport ma wypromować Grupę Azoty. Zespół siatkarek z Polic będzie grał w Azoty Arenie

Grupa Azoty chce poprzez sport promować swoją markę na światowych rynkach. Dzięki wartej 2,1 mln zł umowie otwarta w sierpniu ubiegłego roku hala sportowo-widowiskowa w Szczecinie...
rp_1758196a92_642581857-sparc-media-tlum.png

Do 2019 r. wydatki na reklamę online mają stanowić 20 proc. budżetów marketingowych

Znaczenie reklamy internetowej rośnie. Wartość tego rynku w Polsce jest szacowana na 1,2 mld zł. Już teraz firmy przeznaczają ok. 17 proc. budżetów marketingowych na...
Newsy Polacy chętnie dyskutują o prezentach w sieci. Najczęściej o książkach

Newsy Polacy chętnie dyskutują o prezentach w sieci. Najczęściej o książkach

Internet to coraz częściej miejsce wyboru i zakupu prezentów świątecznych. Polacy szukają w sieci nie tylko informacji o wybranym produkcie, lecz także porad dotyczących prezentów, korzystnych cen i pomysłów....