1.6 C
Warsaw
piątek, Listopad 22, 2019

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Media społecznościowe, w tym przede wszystkim Facebook, stają się ważnym kanałem komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Nie zawsze jednak prowadzona jest ona w sposób umiejętny. Odbiorców najbardziej drażni nieporadność językowa publikowanych postów, nietrafione żarty oraz zamieszczanie stockowych fotografii. – Wiele osób zajmujących się prowadzeniem profili firm na Facebooku zakłada, że polubienie, udostępnienie czy komentarz to najlepszy...
Czy to koniec call center, jakie znamy? Od maja 2018 w życie wchodzi RODO - to tajemniczo brzmiące hasło w praktyce oznacza prawo do „bycia zapomnianym”. Każdy, absolutnie każdy będzie mógł zażądać trwałego usunięcia wszystkich swoich danych z baz kontaktów a na firmy, które nie dostosują się do tego...

Rynek e-aptek 2016

0
W porównaniu do 2015 roku z internetowych aptek korzysta się coraz częściej; na stronach WWW e-aptek jest coraz większy ruch. W tym roku korzystają na tym preparaty ziołowe. Ale w ramach Omnichannel jest jeszcze wiele pracy przed rynkiem. To tylko kilka wybranych obserwacji z  projektu Rynek e-aptek 2016. E-apteki 2016 to wieloźródłowy, syndykatowy projekt opisujący rynek sprzedaży leków i suplementów diety w polskim internecie obejmujący...
W miniony piątek, 20 listopada w siedzibie Google Polska zakończył się Google Rising Stars. Przedstawiciele agencji Result Media odebrali gratulacje oraz dyplom ukończenia tego prestiżowego programu Google. Program prowadzony był od kwietnia, a do udziału zaproszonych zostało 26 agencji – certyfikowanych partnerów Google. Natomiast z tej grupy do drugiego etapu...
Bycie precyzyjnym to cecha pożądana zarówno w relacjach biznesowych, jak i prywatnych. Coraz częściej mówimy o niej również w kontekście marketingu. Jakie korzyści dla naszej marki niesie spersonalizowany przekaz i równie trafny dobór kanału komunikacji? Czym dokładnie jest, znany już dobrze za oceanem – marketing precyzyjny? Istota precyzji w marketingu Według...
Rośnie liczba osób korzystających z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam w Internecie. Z raportu OnAudience.com wynika, że nad Wisłą blokuje się aż 42 proc. emisji, co daje Polsce pozycję lidera w globalnym rankingu. Po piętach depczą nam m.in. Wielka Brytania, Norwegia, Dania i Irlandia. W państwach, gdzie z takich wtyczek...
Ze względu na mocne strony, programmatic jest uważany za reklamową technologię przyszłości. Wszystko wskazuje na to, że ten model, który w ostatnich latach stał się bardzo popularny, nie zniknie z reklamowego ekosystemu w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Co więcej, z każdym rokiem będzie ewaluować, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania...
Nowa ustawa hazardowa, która wejdzie w życie 1-go lipca 2017 roku ma uderzyć w szarą strefę. Strony, które umożliwiają nielegalny hazard mają być blokowane. Zniknie też zakaz reklamy zakładów bukmacherskich. Pierwszy raz w historii nowej Polski zakłady bukmacherskie będą mogły reklamować swoje usługi. I choć będą obowiązywać w tym zakresie...
Snapchat nie przestaje śledzić najnowszych trendów w mediach społecznościowych, dlatego zmienia się z prędkością światła. Jeżeli 2015 był rokiem Instagrama, 2016 to prawdopodobnie rok Snapchata. Do kogo będzie należał 2017? Okaże się już wkrótce.  Dzięki wzrostowi 400% odsłon wideo od zeszłego roku, Snapchat zwiększył zaangażowanie publiczności. Coraz częściej odbiorcami się...
Zintegrowanie różnych kanałów i źródeł informacji o klientach pozwala tworzyć spersonalizowane kampanie marketingowe, a dzięki temu optymalizować sprzedaż i przychody. To tzw. marketing automation, najważniejszy obecnie trend w branży marketingowej. Wpisuje się w niego krakowska spółka Synerise, która stworzyła innowacyjną platformę marketingu wielokanałowego. W ciągu czterech lat jej wycena sięgnęła 50 mln zł, a...
Prawdziwe przebudzenie mocy nastąpiło w social mediach dzięki premierze ostatniego epizodu „Gwiezdnych Wojen”. Kolejny odcinek sagi był z niecierpliwością oczekiwany przez fanów na całym świecie. W social mediach i w internecie film cieszył się ogromnym zainteresowaniem jeszcze przed premierą. Na jego popularności postanowili także zarobić reklamodawcy. – Był to prawdziwy real time marketing. Marki...
Współczesne firmy mają do dyspozycji szeroki wachlarz narzędzi pozwalających rozwijać i promować biznes. Nie każdy może zdawać sobie z tego sprawę,  ale w wielu przypadkach ich pomysłodawcami i twórcami są… Polacy. Prezentujemy wybrane rozwiązania marketingowe, które w mniejszym lub większym stopniu zrewolucjonizowały pracę marketerów. Umiejętne korzystanie z nowych technologii i...
XXXI Letnie Igrzyska Olimpijskie przeszły do historii. 235 reprezentantów Polski wywalczyło w sumie 11 medali. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował medialność wydarzenia oraz medalistów. Najbardziej zyskali sponsorzy Anity Włodarczyk. Na temat rywalizacji w Rio de Janeiro ukazało się 62 tys. informacji w mediach tradycyjnych w dniach 5 do 21 sierpnia 2016...
W latach osiemdziesiątych dwudziestego wieku, zaledwie garść koncernów, takich jak Coca-Cola czy IBM, rządziło światową sceną rynku. Jednak odkąd Internet zaczął obniżać bariery stojące na drodze do wejścia na rynek nowych marek, liczba firm będących w stanie osiągnąć taki wpływowy poziom znacznie wzrasta. Dzisiaj, budowanie globalnej marki wymaga dużo więcej,...
Do korzystania z promocji przyznaje się aż 97% Polaków, a 44% z nich to Promo Hunters, czyli osoby aktywnie poszukujące korzystnych ofert – wynika z 1. edycji raportu „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” przygotowanego na zlecenie MyShop.mobi, dostawcy aplikacji mobilnej łączącej sklepy z klientami i umożliwiającej...
Cisza wyborcza wyzwoliła kreatywność internautów. W social media głośno komentowano ceny „produktów” na wyborczym bazarku. Na temat samego hashtagu #bazarek pojawiło się aż 4,5 tys. wzmianek – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.  Na bazarku nie brakowało polędwiczek, ciastek, muszek, zlewów, swetrów, jabłek czy chlebów razowych. Największą popularnością na...
Są niepokorni i bardzo kreatywni. Ich nazwiska przywołują na myśl ekspercką wiedzę i doświadczenie dzielenia się informacjami na temat budowania marki. Brand marketing przez wszystkie przypadki odmienią Natalia Hatalska, Paweł Tkaczyk oraz Michał Wawrzyniak. Dokładnie trzy słoneczne miesiące dzielą nas od GOLDEN MARKETING CONFERENCE - wydarzenia, które rozpali zmysły i...
Według prognoz GroupM, globalne wydatki na reklamę internetową osiągną w 2017 roku poziom 547 miliardów dolarów. To prawie o 4,4% więcej niż w poprzednim roku. Jakie zmiany czekają branże w 2017 roku? Oto prognozy ekspertów z firm marketingowych. Jeszcze więcej danych o odbiorcach „W 2017 roku marketerzy skupią jeszcze większą uwagę...
Z początkiem nowego roku analitycy Haitong Bank przeanalizowali rynek mediów w Polsce i wyróżnili tematy, które według nich będą miały największe znaczenie dla mediów krajowych przez najbliższe 12 miesięcy. Przede wszystkim wskazują na słabą dynamikę rynku reklamowego, mimo dobrych obecnie wskaźników makroekonomicznych. Wśród kluczowych tematów wymieniają wprowadzenie wspólnego standardu widoczności...
Natrętni telemarketerzy call center potrafią niekiedy skutecznie uprzykrzyć codzienność. Gdy z nimi rozmawiamy zastanawiamy się, skąd mają nasz numer. Niestety wiele osób bagatelizuje ten problem nie zdając sobie sprawy, że mogło dojść do naruszenia prawa ochrony danych osobowych. Czy jest sposób, aby ograniczyć częstotliwość niechcianych rozmów lub całkowicie się...
Awin, globalna sieć reklamy efektywnościowej, przygotowała raport, podsumowujący sytuację w marketingu afiliacyjnym i prezentujący stan rozwoju branży w 2017 roku. Doświadczenia płynące ze współpracy z ponad 6000 reklamodawców i ponad 100 000 aktywnych wydawców z całego świata, pozwalają na zidentyfikowanie głównych charakterystyk 11 lokalnych rynków, na których działa sieć,...
W przeprowadzonym na potrzeby tego raportu badaniu konsumenckim 8% osób które w 2016 r. kupiły odzież lub obuwie potwierdziło, że czytają blogi lub oglądają vlogi związane z modą. Głównie były to kobiety (68,3%) i osoby w wieku 25-44 lata. Prawie 50% tych osób, znajdowało się w tym przedziale. Niemal...
Kobiety, zwłaszcza młode, coraz częściej kupują produkty, które wedle powszechnego mniemania należą do tzw. męskich kategorii – samochody, dobre alkohole czy elektronikę. Panowie natomiast częściej skupiają się na własnym wyglądzie, stąd wskazują na zainteresowanie modą czy zdrowym stylem życia. Z raportu „Gender Factor – męskie branże w kobiecych rękach” wynika,...
Kapituła Programu AdRetail Inspirio przeanalizowała blisko 3 tys. gazetek promocyjnych, wydanych w I półroczu 2017 roku. Publikacje miały łącznie ponad 27 tys. stron. Ich powierzchnia całkowita wyniosła prawie 15 mln cm kw. Analizie poddano gazetki 4 dyskontów, 15 supermarketów, 7 hipermarketów i 10 sieci convenience. Były one porównywane, w...
Kim jest i czego szuka w sieci osoba mająca częsty kontakt z marką Volvo? Co ciekawi użytkowników zainteresowanych firmą Dior lub Apple? Na te pytania postanowiła odpowiedzieć firma Cloud Technologies specjalizująca się w Big Data marketingu. Firma przeanalizowała ponad 21 mld anonimowych profili internautów z całego świata, sprawdzając jacy...
Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez Instytut Gallupa na grupie ponad 100 tys. respondentów, klienci branż B2B są dziś znacznie mniej lojalni niż jeszcze kilka lat temu. Aż 71 proc. z nich jest gotowych zmienić dostawcę w każdej chwili. Podobnie sytuacja wygląda w segmencie B2C i tzw. produktów szybkozbywalnych....
W maju 2016 NapoleonCat opracował ranking polskich profili na Instagramie. Wówczas w czołówce znajdowały się konta sportowców, celebrytów oraz blogerów i vlogerów. Czy ta tendencja nadal się utrzymuje? Jak wygląda polski Instagram w październiku?  Kto zyskał, a kto stracił na popularności? TOP10 polskich profili na Instagramie Z Instagrama w Polsce korzysta...
Czasem wystarczy tylko przejrzeć swój newsfeed na Facebooku, a okaże się, że znajdziemy na nim posty z akcjami, które moglibyśmy śmiało zaliczyć do działań z obszaru real time marketing. Ten typ aktywności cieszy się dziś szczególną popularnością,  a marki coraz częściej wchodzą w dialog już nie tylko z nami,...
Sponsoring sportowy ma niepodważalny wpływ na rozpoznawalność i zasięg marki. Jak się jednak okazuje, nie tylko sponsorowanie największych dyscyplin sportowych, takich jak piłka nożna czy siatkówka, przynosi najlepsze efekty . Firmy coraz częściej zwracają się w stronę sportów niszowych, dostrzegając w nich potencjał dla promocji swojej marki. Według Raportu Deloitte...
Banki spółdzielcze w przeciwieństwie do banków komercyjnych nie promują się dzięki znanym twarzom, stawiają raczej na swoich pracowników, twierdzą, że najlepszą reklamą jest ich działalność – dogłębna znajomość każdego klienta, rozpoznawanie jego potrzeb i oczekiwań oraz szybka reakcja na nie, a także elastyczność oraz brak anonimowości. Jednym z celów strategicznych...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

bitcoin kryptowaluty

Trudne czasy przed bitcoinem

0
Cena bitcoina w czwartkowe popołudnie spadła do ok. 7,8 tys. dolarów. To najniższy poziom od blisko miesiąca, a jednocześnie spadek o ok. 100 dol....

KOMENTARZE WALUTOWE

Konrad Białas - Dom Maklerski TMS Brokers S.A.

Przegląd wydarzeń następnego tygodnia 25.11-29.11

0
Dojdzie w końcu do porozumienia handlowego USA-Chiny czy nie? Niepewność blokuje decyzje inwestycyjne a rynki ogarnia zmęczenie tematem. Z drugiej strony dane makro nie...
Roman Ziruk, analityk Ebury

Kurs EUR/PLN pozostaje blisko istotnej granicy

0
Polski złoty pozostaje dość słaby. Koniec tygodnia krajowa waluta zakończy najpewniej w okolicy psychologicznego poziomu 4,30 w parze z euro. Złotemu nie pomaga przerwanie ostatniego...

GIEŁDA I INWESTYCJE

bank UBS

Badanie UBS Investor Watch – zamożni inwestorzy ostrożni, jeżeli chodzi o...

0
Według badania UBS Investor Watch, zamożni inwestorzy są ostrożni, jeżeli chodzi o rok 2020, ale optymistyczni, jeżeli chodzi o nadchodzącą dekadę. Ponad 80% respondentów...

TRENDY BIZNESOWE

Największy internetowy salon samochodowy świata powstał w Polsce. Pozwala porównać ponad...

0
Większość Polaków nadal kupuje samochody w salonach stacjonarnych, jednak już nawet 30 proc. klientów jest skłonnych rozważyć zakup auta online. Co więcej, 2/3 klientów wykorzystuje...
dokumenty archiwum administracja

Podmioty, które mogą uzyskać informacje z akt podatkowych objętych tajemnicą skarbową

0
Ordynacja podatkowa zawiera szeroki katalog podmiotów, które w pewnych sytuacjach mogą uzyskać dostęp do informacji z akt podatkowych objętych tajemnicą skarbową oraz podmiotów, które...
wódka alkohol

Za alkohol najwięcej płacą niepijący. Alkohol jest za tani i zbyt...

0
Blisko 30 tys. osób umiera co roku w Polsce z powodu bezpośrednich i pośrednich skutków nadużywania alkoholu. Podejrzani o popełnianie przestępstw w większości są...
black friday

Młodzi Polacy coraz sceptyczniej podchodzą do Black Friday

0
Z badania serwisu DING i Hiper-Com Poland wynika, że 43% młodych Polaków czeka na oferty w ramach Black Friday. 36% nie oczekuje ich, a...
forex giełda bańka

Płace i zatrudnienie rośnie, ale spowolnienie już puka do polskich drzwi

0
Wśród opublikowanych w tym tygodniu danych makroekonomicznych warto wyróżnić przede wszystkim wyniki z rynku pracy. Choć nie okazały się tak dobre jak tego oczekiwano,...