19.4 C
Warsaw
środa, Lipiec 17, 2019
Rynek kinowy w Polsce bije kolejne rekordy. W 2016 roku 52 mln razy odwiedziliśmy kina. To o ponad 7 mln więcej niż w najlepszym dotychczas 2015 roku. Połowa najchętniej oglądanych filmów to polskie produkcje, sprzedano na nie 13 mln biletów. Polski rynek kinowy jest średnio nasycony, a na jedno kino przypada znacznie więcej...
Blisko 440 mln zł wydały na reklamę w II kwartale instytucje finansowe w Polsce. To wprawdzie o 5 proc. mniej niż rok wcześniej, ale dwa razy więcej niż w trzech pierwszych miesiącach 2014 roku. Połowę tej kwoty na kampanie marketingowe przeznaczyło 10 banków, które są największymi reklamodawcami. – Niezmiennie od początku roku liderem zestawienia przygotowywanego przez Instytut Monitorowania...
Kojące wonie, uspokajające kolory, relaksująca muzyka – to wszystko sprawia, że czujemy się przyjemnie i komfortowo. Nic dziwnego, że sklepy i punkty usługowe, aby zachęcić do swoich produktów, już od dawna łechcą nasze zmysły zapachem, obrazem i dźwiękiem. Co najbardziej sprawdza się w marketingu sensorycznym? „Marketing sensoryczny to działania ukierunkowane...
Marka Biedronka w ciągu ostatnich 12 miesięcy była liderem działań z zakresu public relations. To już trzeci rok z rzędu. Zadecydowały o tym aktywne działania public relations, częstotliwość, jakość oraz zasięg opublikowanych informacji, które ukazały się dzięki komunikatom prasowym, przedsięwzięciom z zakresu społecznej odpowiedzialności. Aby podobny efekt uzyskać dzięki reklamom, sieć musiałaby kupić powierzchnię i czas...
W 2018 roku najaktywniejszą marką w telewizji był Lidl, który zaliczył spory, 21% wzrost zakupu GRP w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na trzech kolejnych pozycjach uplasowały się Plus, Orange oraz T-Mobile i to właśnie branża telekomunikacyjna wygenerowała największy, bo aż 44%, udział w zestawieniu TOP10 – wynika z analizy...
Pracodawcy sięgają po coraz bardziej ambitne metody pozyskiwania pracowników. Do nowoczesnych kanałów rekrutacji możemy zaliczyć już nie tylko social media, czy kreatywne billboardy, ale coraz częściej gry, a nawet astrologię biznesu. Kandydaci chętnie dzielą się swoimi wrażeniami po rozmowie kwalifikacyjnej na portalach opinii. Zapytaliśmy Wojciecha Kozickiego, przedstawiciela GoWork.pl, o najciekawsze...
Kapituła Programu AdRetail Inspirio (AdRI) sprawdziła kilka tysięcy gazetek sieci dyskontów, supermarketów, hipermarketów i convenience, opublikowanych w I półroczu br. Większość z 8-osobowego składu wskazała, że dostępne na rynku publikacje są mało czytelne. Wynika to z nadmiaru prezentowanych blisko siebie produktów. Nagminnym błędem jest też pokazywanie towarów z różnych...
Internet Ventures FIZ, fundusz z Grupy MCI Management (MCI), którego współudziałowcem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy (KFK), podpisał umowę inwestycyjną z NOPATTERN, właścicielem 4screens, platformy do tworzenia interaktywnych aplikacji, które umożliwiają interakcję z użytkownikiem/widzem w czasie rzeczywistym na wielu urządzeniach. Inwestycja w kwocie kilku milionów złotych umożliwia MCI objęcie mniejszościowych...
Reklamy wideo i w aplikacjach mobilnych rosną najszybciej na rynku reklamy internetowej. Jednak wciąż większość przychodów portali generują reklamy graficzne oraz tradycyjny marketing. Portale korzystają na spadkach wpływów z reklam w telewizji i liczą na jeszcze lepsze wyniki w tym roku. Wirtualna Polska chce dalej rozwijać aplikacje mobilne.  – Wideo jest siłą pociągową, oprócz obszaru mobile....
Reklama w kinach staje się coraz popularniejsza. W ubiegłym roku – według Kantar Media – wydatki reklamodawców sięgnęły 1,6 mld zł i były o 65 proc. wyższe niż w 2013 roku. Najczęściej tę formę promocji wybierają dystrybutorzy filmowi, branża FMCG, firmy telekomunikacyjne, motoryzacyjne i banki. Reklama w kinie to już nie tylko spoty wyświetlane na ekranie,...
Wyeksponowanie produktów na półkach i ich odpowiednie ułożenie mogą nawet podwoić sprzedaż. Klienci dokonują decyzji zakupowych w określony sposób – częściej sięgają po produkty na wysokości wzroku, zwracają uwagę na oświetlenie i dobór kolorów. Istotnym czynnikiem jest dla nich cena – jej brak przy wyeksponowanym produkcie może znacząco wpłynąć na spadek sprzedaży. W...
Wydawcy reklamowi są coraz bardziej natarczywi. Chcąc uzyskać deklarowaną liczbę wyświetleń czy odpowiedni współczynnik klikalności (CTR), zasypują użytkowników coraz to bardziej inwazyjnymi formami reklamy. Dłużni nie pozostali jednak sami odbiorcy, którzy bronią się przed nimi przez programy blokujące. Na precyzyjne dotarcie do Klientów w internecie pozwala Programmatic.Czym jest Programmatic?...
Już podczas zakupów Amazon przewiduje, czy klient kupi wybraną książkę. To magia, a może czytanie w myślach? Nie, to dogłębna znajomość użytkownika wykorzystana przez inteligentne i „uczące się” algorytmy danych, służące do symulowania różnych scenariuszy, w zależności od pozostawionego przez nich „internetowego” śladu aktywności. Przewidzenie decyzji klienta w zakresie zakupów...
Firmy coraz częściej inwestują w kampanie lojalnościowe budujące emocjonalną więź z klientem. Dobrze przeprowadzona akcja przekłada się na nawet kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Ponad 70 proc. osób, które czują, że ich lojalność jest wynagradzana, deklaruje chęć polecenia danej marki swoim znajomym i rodzinie. Częściej też odwiedzają oni jej sklepy i wydają w nich więcej pieniędzy....
W pierwszym kwartale 2015 roku firmy z branży farmaceutycznej przeznaczyły na promocję ponad 262 miliony złotych. Kwota ta była o 5% wyższa w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku - wynika z analiz największego niezależnego domu mediowego Codemedia. W pierwszym kwartale zdecydowanie największa pula wydatków została przeznaczona na promocję...
E-mail Marketing nadal zajmuje pierwsze miejsce w komunikacji marketingowej – wynika z danych zebranych przez SARE w XV Badaniu wykorzystania poczty elektronicznej. Analizując odpowiedzi i podsumowując badanie, możemy zaprzeczyć plotkom, że ta forma dodarcia do konsumenta czasy świetności ma już za sobą. W ubiegłym roku Piotr Bucki, bloger, dziennikarz i...
Rok 2017 w branży reklamy online będzie stał pod znakiem rozwoju narzędzi i technologii zwiększających wygodę korzystania ze stron internetowych. Wydawcy internetowi pracują nad zmniejszeniem latencji, czyli czasu potrzebnego na ładowanie witryn – oceniają eksperci z firmy Yieldbird. Objawieniem w branży reklamy programatycznej w ubiegłym roku stała się technologia...
Konsumenci czterokrotnie chętniej czerpią informacje o produkcie z materiałów video niż opisu tekstowego. 90 proc. osób kupujących w sieci przyznaje, że video wpływa na ich decyzje zakupowe. Jak przewiduje agencja mediowa Zenith, wydatki na reklamę video w Polsce wzrosną w tym roku o 33 proc. Jednak żeby takie działania przyniosły...
W pierwszym kwartale 2015 roku wydatki sektora finansów na reklamę wyniosły ponad 104 miliony złotych. To o ponad 50 milionów mniej niż w ostatnim kwartle 2014 roku i o prawie 11 w stosunku do okresu styczeń - marzec 2014 - wynika z analiz największego niezależnego domu mediowego Codemedia. W pierwszym...
Połączenie biometrii i badań behawioralnych pozwala sprawdzić, jak klienci odbierają dany produkt czy usługę na podstawie zachowań organizmu. Ruchy gałki ocznej, mikroruchy mięśni twarzy czy bioelektryczna czynność mózgu zdradzają emocje i reakcje na konkretne bodźce. W ten sposób można sprawdzić, czy klientom spodobał się nowy spot reklamowy albo czy przestrzeń w galerii...
Młodzi konsumenci, czyli przedstawiciele pokolenia millenialsów i pokolenia Z, są odporni na tradycyjne formy reklamy, wyczuleni na fałszywe przekazy i postrzegają świat inaczej, niż poprzednie generacje. Dotarcie do nich i zbudowanie ich zaangażowania jest wyzwaniem dla marketerów. Coraz większą rolę w interakcjach z młodymi konsumentami odgrywają influencerzy, czyli osobowości świata internetu, które przekładają język marketingowy...
W gąszczu klasycznych imprez biegowych, zawody survivalowe wyróżniają się niebanalną formułą i atrakcyjną oprawą. Nic więc dziwnego, że z roku na rok przybywa firm zainteresowanych sponsoringiem tego typu wydarzeń. Według szacunków firmy badawczej Pentagon Research wartość sponsoringu sportowego wynosi dziś ok. 4 mld zł. Wciąż najmniejsza część tej sumy, bo mniej...
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które wejdzie w życie w maju 2018 r., aby móc wysyłać newsletter do klientów, firma potrzebuje ich zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych. Co istotne, musi ona zostać udzielona dobrowolnie i nieprzypadkowo. „Bardzo ważne jest to, żebyśmy pamiętali,...
Buty to kluczowy element garderoby – na to przynajmniej wskazuje gorąca dyskusja na ten temat w sieci. Tylko w ciągu trzech tygodni pojawiło się ponad 82 tys. wzmianek na temat obuwia, a hasła dotyczące butów mogły zostać wyświetlone nawet 268 mln razy – wynika z badania IMM. Najczęściej w obuwniczej komunikacji korzystamy...
Apteki nie wykorzystują potencjału mediów społecznościowych – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. Od początku roku pojawiło się blisko 4 tys. pytań o najlepsze czy najtańsze apteki. Tylko co piąte doczekało się odpowiedzi w ciągu pierwszych 36 godzin po publikacji. 80 proc. szans na nawiązanie kontaktu z pacjentem w mediach społecznościowych pozostaje bez reakcji. To...
​Polski rynek mediów i rozrywki w ciągu kolejnych 5 lat​ ​zwiększy swoją wartość o niemal 3 mld dol. Rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rozwijał się w średniorocznym tempie 3,5%, by w 2022 r. osiągnąć wartość 13,4 mld dol. wobec 10,6 mld na koniec 2018 r. Największe wzrosty w...
Do Rio de Janeiro pojedzie prawie setka polskich paraolimpijczyków. Zmagania sportowców będzie można obserwować od 7 do 18 września. W ostatnich tygodniach w internecie i mediach społecznościowych widać rosnące zainteresowanie przygotowaniami do rywalizacji – wynika z danych IMM. Największa liczba publikacji dotyczyła Natalii Partyki, ale to Rafał Wilk, dwukrotny mistrz paraolimpijski...
Jesteś marketerem? Szukasz niepowtarzalnego ujęcia filmowego na stronę internetową? Nie chcesz zbankrutować przygotowując bożonarodzeniową akcję onlinową? To narzędzie jest więc dla Ciebie! Dzięki platformie UnStock możesz pożegnać się z kosztownymi i prawnie skomplikowanymi kampaniami video. Przygotowanie oryginalnej kampanii to powszechny koszmar marketerów. Napięty budżet i terminy, znalezienie agencji, która dostarczy...
Stereotypowo uznaje się, że odpowiedź brzmi „tak”, ale wciąż brak jednoznacznych argumentów, że tak jest. Być może jest to kwestia źle postawionego pytania. Może należy raczej zapytać „w jaki sposób mobile wpływa na sprzedaż?”. Otóż mobile, w odróżnieniu od desktopu, ma spektakularne możliwości informowania konsumentów o atrakcyjnych ofertach w...
Koniec kryzysu na rynku medialnym. Ceny telewizyjnych reklam zaczęły rosnąć pod koniec 2014 roku i w tym roku ten trend powinien się utrzymać. Prezes TVN oczekuje zarówno wzrostu przychodów, jak i zysku Grupy. W zeszłym roku przychody TVN-u sięgały 1,6 mld zł i były o 3,6 proc. wyższe niż rok wcześniej. EBITDA spółki, czyli...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

155082video

Wyrok w sprawie Banku Millennium – sąd potwierdził nieważność umowy kredytu...

Sąd Apelacyjny w Warszawie 10 lipca 2019 roku oddalił apelację Banku Millenium od wyroku Sądu Okręgowego, w którym stwierdzono nieważność umowy kredytu indeksowanego. To sprawa...

KOMENTARZE WALUTOWE

Roman Ziruk - Ebury

Inflacja w Polsce nadżera rosnące płace

Płace w kraju cały czas dynamicznie rosną, jednak wyższa inflacja sprawia, że pracownicy mogą odczuć mniejszą zmianę w portfelach niż w ubiegłym roku. Wczorajsze...
Bartosz Sawicki, Dyrektor Departamentu Analiz w Domu Maklerskim TMS Brokers

Euro wygląda słabo, kurs funta wręcz katastrofalne

Euro po słabych odczytach ZEW znalazło się pod presją a zwyżka, która jeszcze przed 1,13 wytraciła impet załamała się. Notowania cofnęły się do 1,12,...

GIEŁDA I INWESTYCJE

GPW (1)

Debiut certyfikatów strukturyzowanych na akcje Jeronimo Martins

16 lipca na GPW zadebiutowały certyfikaty strukturyzowane wyemitowane przez Raiffeisen Centrobank Instrumentem bazowym dla nowych certyfikatów są akcje Jeronimo Martins 16 lipca tego...

TRENDY BIZNESOWE

Nastroje w europejskim w handlu detalicznym

Według prognoz analityków GfK w bieżącym roku, w 27 krajach Unii Europejskiej w handlu detalicznym wystąpi nominalny wzrost obrotów o 2,0%. Największe wzrosty prognozowane...
sąd prawo

Firma podejrzewana o udział w karuzeli VAT wygrywa z fiskusem w...

Aż pięciokrotnie organ podatkowy przedłużał spółce z Nowego Sącza termin zwrotu VAT, tyle że jeden z terminów wydłużył już po jego upływie. Wojewódzki Sąd...
Robert Nogacki Kancelaria Prawna Skarbiec

Wyrok TSUE C-12718 – podatnicy VAT mogą odzyskać nadpłacone środki

8 maja 2019 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał kolejny wyrok, który może potwierdzić nieprawidłową implementację dyrektywy 2006/112 w sprawie podatku VAT do polskiego...
galeria

Sytuacja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec I półrocza...

W I półroczu deweloperzy oddali do użytku 215 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, a rynek odnotował sześć debiutów międzynarodowych marek. Firma doradcza JLL podsumowała sytuację...
Roman Ziruk - Ebury

Inflacja w Polsce nadżera rosnące płace

Płace w kraju cały czas dynamicznie rosną, jednak wyższa inflacja sprawia, że pracownicy mogą odczuć mniejszą zmianę w portfelach niż w ubiegłym roku. Wczorajsze...