-5.5 C
Warsaw
czwartek, Styczeń 24, 2019
Asortyment sklepu internetowego wbrew pozorom nie jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na sukces biznesu. Właściciele sklepów e-commerce często nie zdają sobie sprawy z tego, jak istotne jest pozycjonowanie strony, przejrzysta nawigacja, page speed i wiele innych czynników, na które zwracają uwagę klienci podczas robienia zakupów online. Aby systematycznie zwiększać zyski...
Do Rio de Janeiro pojedzie prawie setka polskich paraolimpijczyków. Zmagania sportowców będzie można obserwować od 7 do 18 września. W ostatnich tygodniach w internecie i mediach społecznościowych widać rosnące zainteresowanie przygotowaniami do rywalizacji – wynika z danych IMM. Największa liczba publikacji dotyczyła Natalii Partyki, ale to Rafał Wilk, dwukrotny mistrz paraolimpijski...
Odpowiednio dobrane ścieżki dźwiękowe wspomagają sprzedaż w sklepie. Dla właściciela lokalu odtwarzanie muzyki wiąże się jednak z kosztami w postaci opłat dla organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi. Istnieje jednak sposób na znacznie tańsze korzystanie z muzyki – tzw. Royalty Free Music. Na rynku pojawiają się także...
Elektrolity, suplementy przeciw nadmiernemu poceniu i wspomagające odchudzanie – te produkty, na które jest zwiększone zapotrzebowanie latem, są najczęściej promowane w mediach przez firmy farmaceutyczne. Branża wydała w lipcu na reklamę ponad 227 mln zł. To trzykrotnie więcej niż sektor finansowy czy telekomunikacyjny. Liderem wydatków jest jednak branża handlowa z budżetem o wysokości ponad 231...

Rynek e-aptek 2016

W porównaniu do 2015 roku z internetowych aptek korzysta się coraz częściej; na stronach WWW e-aptek jest coraz większy ruch. W tym roku korzystają na tym preparaty ziołowe. Ale w ramach Omnichannel jest jeszcze wiele pracy przed rynkiem. To tylko kilka wybranych obserwacji z  projektu Rynek e-aptek 2016. E-apteki 2016 to wieloźródłowy, syndykatowy projekt opisujący rynek sprzedaży leków i suplementów diety w polskim internecie obejmujący...
Millenialsi, czyli pokolenie Y to największe wyzwanie dla marketerów, sprzedawców i pracodawców. Głównym problemem jest znalezienie właściwego sposobu komunikacji z tą grupą. Jak i czy w ogóle można do nich skutecznie trafić? Kredyt, samochód, mieszkanie… O millenialsach, czyli urodzonych między 1980 a 2000 rokiem, mówi się coraz częściej. Słyszymy na ich...
Kiedy przyjrzeć się osobom kupującym zakupy spożywcze online, można zobaczyć idealny przykład współczesnych, zaawansowanych użytkowników nowych technologii i świadomych odbiorców reklam. Wśród nich można spotkać bardzo wielu prosumentów – konsumentów zaangażowanych we współtworzenie i promowanie produktów ulubionej marki czy jednoczesną produkcje i konsumpcję dóbr i usług i świadomych użytkowników mediów społecznościowych. Osoba kupująca zakupy spożywcze online...
Czasem wystarczy tylko przejrzeć swój newsfeed na Facebooku, a okaże się, że znajdziemy na nim posty z akcjami, które moglibyśmy śmiało zaliczyć do działań z obszaru real time marketing. Ten typ aktywności cieszy się dziś szczególną popularnością,  a marki coraz częściej wchodzą w dialog już nie tylko z nami,...
W Stanach Zjednoczonych influencer marketing, czyli promocję przez liderów opinii, np. blogerów i vlogerów,  w swojej komunikacji wykorzystuje blisko 65 proc. firm. W Polsce, choć mniej popularny, jest coraz częściej wykorzystywany przez marki. Kampanie z udziałem znanych z mediów społecznościowych osób mogą zwiększyć sprzedaż nawet dwu-, trzykrotnie. Przy wyborze influencera firmy powinny zwracać uwagę...
Konsultant, dzwoniąc z ofertą handlową, bez podania źródła numeru telefonu, popełnia przestępstwo. GIODO ma prawo wydać nakaz, aby usunął uchybienie. Niewykonanie go to koszt nawet 50 tys. zł. UOKiK nakłada kary do 10% rocznego obrotu, zaś UKE do 3% przychodu. Sąd może skazać na rok pozbawienia wolności lub grzywnę. ...
Koncepcja rebrandingu marki mBank została uznana za jedną ze 100 najlepszych na świecie w plebiscycie Rebrand 100 Global Awards 2014. Projekt przygotowany przy wsparciu warszawskiej agencji BNA doceniono w kategorii Distinction obok takich marek jak American Airlines, T-Mobile czy Stanley. Rebrand 100 to najbardziej prestiżowy i rozpoznawalny międzynarodowy konkurs oceniający projekty...
Stało się. Liczba odsłon stron internetowych na urządzeniach mobilnych po raz pierwszy w historii wyprzedziła tę generowaną przez internautów desktopowych. Jak wynika z badania GlobalStats przeprowadzonego przez firmę StatCounter, przełomowym miesiącem okazał się październik. To wówczas użytkownicy smartfonów oraz innych urządzeń mobilnych wytworzyli 51,3 proc. odsłon wszystkich stron internetowych,...
Neuronauka zmienia oblicze Big Data – wieszczą eksperci. Dzięki technologii dającej wgląd w świadomość człowieka, badacze danych zyskają dostęp do nowego rodzaju informacji. Wiedza o tym, co w danej chwili widzimy, myślimy, a nawet czujemy, na zawsze zmieni sposób w jaki firmy podejmują decyzje strategiczne. Na wieść o zdobyczach...
Ile czasu trzeba poświęcić, aby zarobić 5 tysięcy euro? Dokładnie 15 sekund. Trzeba jeszcze, co prawda, wykazać się kreatywnością i wyczuciem, aby zmieścić w tym czasie całą specyfikę swojej działalności i jej niepowatarzalny charakter. Wedle założeń konkursu, zgłoszone materiały musiały nie tylko zaprezentować czym zajmuje się firma, ale także zrobić...
Zgodnie z raportem KPMG aż 82 proc. respondentów przyznało, że wdrożenie zaawansowanych mechanizmów z zakresu analityki big data pozwoliło ich firmom na lepsze zrozumienie potrzeb i preferencji klientów oraz uzyskanie nowej perspektywy, która pozwoliła im inaczej myśleć o biznesie. Dane te pokazują jak dynamicznie rozwijają się metodologie wykorzystania analityki danych...
Reklama luksusowa na dobre przeniosła się do mediów cyfrowych. Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Zenith, w tym roku w Internecie pojawi się o 33% więcej reklam segmentu premium w stosunku do 2017. Prognozy na kolejne lata napawają optymizmem. Jak będzie wyglądać luksus online w przyszłości? O tym w artykule...
Co miesiąc na Twitterze powstają wiadomości dotyczące samochodów osobowych, które trafiają średnio do 5 mln odbiorców. Na YouTubie publikowane są eksperckie materiały, które śmiało mogłyby konkurować z telewizyjnymi programami dotyczącymi motoryzacji. Z kolei Facebook publikuje miesięcznie około 107 tys. postów dotyczących czterech kółek. To cenne statystyki dla firm motoryzacyjnych, które szukają...
Google dzięki mechanizmowi aukcji słów kluczowych zarabia co roku miliardy dolarów. Firmy są gotowe płacić wysokie stawki za to, żeby pojawiać się na początku listy wyników wyszukiwania. Są jednak sposoby na poprawienie widoczności własnych treści bez wysokich nakładów na reklamę w wyszukiwarce. – Google doskonale wie, jak czerpać zyski z wyszukiwarki, uzależniając...
Kinder, Milka i Wedel to najbardziej promowane marki czekolady w pierwszym kwartale 2014 r. Najczęściej obecne w dyskusjach internautów są Milka i Wedel – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Wydatki na reklamę zwiększają obecność produktu w świadomości ludzi, co może, ale nie musi, przekładać się na szybkie zwiększenie ich obecności w mediach społecznościowych. – Najwięcej w I kwartale...
Kandydaci startujący w wyborach parlamentarnych nie wykorzystują możliwości, jakie oferuje internet. Z badań przeprowadzonych przez firmę hostingową Zenbox.pl wynika, że jedynie 9 na 24 liderów regionalnych list wyborczych miało własną stronę internetową. W mediach społecznościowych obecny był zaledwie co ósmy kandydat. Brak obecności w sieci tłumaczony jest niewiedzą na temat roli internetu w kampanii...
Piłkarz rozpoczynającej właśnie starania o mistrzostwo Europy reprezentacji Polski nawiązał współpracę z Toyotą. Grzegorz Krychowiak wkrótce zasiądzie za kierownicą hybrydowej RAV4. To kolejny mariaż znanego sportowca i marki motoryzacyjnej. – Wielki sportowiec, gwiazda może dać coś firmie i odwrotnie, firma dzięki wybitnemu zawodnikowi może pokazać wszystko, co ma najlepsze – komentuje Tomasz Zimoch. –...
Siła rekomendacji zyskuje na znaczeniu wśród internautów. Ponad 80 proc. konsumentów korzystających z sieci poleca znajomym produkty, z których są zadowoleni. Sami także chętnie kierujemy się opiniami innych – wynika z badania „Lojalni 2017” przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego. Najczęściej na podstawie rekomendacji kupujemy produkty spożywcze i kosmetyki. Większość z nas bierze udział...
Firmy, które znają oczekiwania swoich klientów, sprzedają więcej. Wszystko dzięki możliwości spersonalizowania udostępnianych treści, a także automatyzacji procesów marketingowych. Pierwsze narzędzie pomoże zbudować relację z odbiorcą, a drugie zwiększy efektywność wykonywanych działań. Każdy użytkownik, który spędził na danej stronie kilka minut i zastanawiał się nad zakupem konkretnego produktu, mógł...
Branża reklamowa nie tylko sprzedaje produkty i kreuje wizerunek firm, lecz także napędza wzrost gospodarczy. Utrzymuje media i portale, wspiera konkurencyjność przedsiębiorstw i ma duże przełożenie na rynek pracy. W dużej mierze przyczynia się do rozwoju innowacyjności – przez dostarczanie cyfrowych narzędzi, rozwijanie kanałów kontaktu i komunikacji z klientami. Przykłady najbardziej kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań z polskiej branży...
Firmowa strona www powinna mieć wersję na urządzenia mobilne, pozwalać właścicielowi na edytowanie treści i zawierać formularz kontaktowy – wynika z analizy serwisu Oferteo.pl. Co ciekawe, w odróżnieniu od wyników poprzednich edycji badania, przedsiębiorcy częściej zlecają wykonawcom przebudowę już istniejącej strony niż zaprojektowanie od początku całkowicie nowej. Nowa wersja starej...
Wchodzimy w erę cyfrowej gospodarki napędzanej przez gigantyczne zbiory danych. Na sukces w nowej rzeczywistości będą mogły liczyć te firmy, które zgłębią sztukę ich monetyzacji. Proces ten polega na wykorzystaniu cyfrowych informacji zawartych w Big Data do sprzedaży, marketingu czy optymalizacji działań biznesowych. Marketerzy na całym świecie sięgają po...
Statystyki mówią same za siebie – tylko 2 proc. osób odwiedzających sklep internetowy dokonuje w nim zakupu. Pozostałe 98% opuszcza go z pustymi „rękoma”. Nic więc dziwnego, że wygenerowanie jak największej konwersji wśród tej grupy klientów to jedno z najważniejszych zadań, jakie stawiają przed sobą managerowie e-commerce, którzy  wraz...
FBI zatrzymało hakerów, którzy manipulowali ruchem sieciowym, aby generować zyski z reklam w internecie. Cyberprzestępcy wykorzystywali do tego nawet 1,7 mln urządzeń użytkowników – tworzyli z nich tzw. botnety, wyłudzając niemal 30 milionów dolarów. Grupa, którą US-CERT nazwał 3ve, rozpowszechniała złośliwe oprogramowanie Kovter oraz Boaxxe za pomocą e-maili oraz odpowiednio...
Żyjemy w czasach cyfrowej transformacji. Jeszcze nigdy nie produkowaliśmy tyle danych, co dzisiaj. Wolumen Big Data w internecie szacuje się obecnie na ponad 8 Zettabajtów danych, a w 2020 r. jego rozmiar ma wzrosnąć do 45. Cyfrowe informacje generowane są już nie tylko przez nasze komputery osobiste, gdy surfujemy...
Do końca przyszłego roku, Google zamierza przeznaczyć 60% wydatków z reklamy cyfrowej na programmatic. Według firmy badawczej Forrester, w ciągu kilku najbliższych lat wydatki na ten model zakupu powierzchni będą stanowiły większość budżetów marketingowych i będzie to oczywisty wybór marketerów. Czym tak naprawdę jest ten model i jaka będzie...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

Agnieszka Piasecka – Ekspert PZWLP

Nowe przepisy podatkowe od 2019r. – jak rozliczać auta służbowe w...

Z początkiem 2019 roku zaczęły obowiązywać nowe przepisy podatkowe, dotyczące samochodów osobowych użytkowanych przez przedsiębiorców. Nowe regulacje wprowadziły istotne zmiany w zakresie wynajmu długoterminowego...

KOMENTARZE WALUTOWE

Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Im dalej Brexit, tym silniejszy funt? Japonia utrzymała stopy procentowe

Brytyjska waluta zyskuje na wartości wraz z oddalaniem się perspektywy opuszczenia przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej. Japonia utrzymała stopy procentowe. Amerykański rynek nieruchomości się...
Konrad Białas

Czekając na przebłysk optymizmu

Rynki finansowe stanęły w miejscu, a inwestorzy zdają się czekać na rozwój wypadków w kluczowych kwestiach, jak rozmowy handlowe, government shutdown, brexit i inne....

GIEŁDA I INWESTYCJE

giełda nowy jork USA

Rynek akcji na świecie w 2019 roku nadal pod presją –...

2019 rok przyniesie zmienność na rynkach akcji a koniunktura na polskim rynku będzie determinowana przez czynniki globalne. Oczekiwane spowolnienie gospodarcze z ewentualną recesją w...

TRENDY BIZNESOWE

Exit interview, czyli jak „ładnie” pożegnać się z pracownikiem i dlaczego...

Wraz z dotarciem do Polski rynku pracownika, pracodawcy skupili się na narzędziach employer brandingowych wspierających proces rekrutacji, mających na celu znalezienie i zatrzymanie najlepszych....
zus

Przedsiębiorcy prosząc ZUS o rozłożenie składek na raty, muszą się liczyć...

W trudnych sytuacjach przedsiębiorcy mogą ubiegać się o rozłożenie na raty płatności składek. Muszą jednak przedstawić dowody uzasadniające wniosek, jak np. dane o kondycji...
W 2019 roku zmieni się sposób rozliczania podatku za poprzedni rok. Fiskus będzie bardziej łaskawy dla spóźnialskich

W 2019 roku zmieni się sposób rozliczania podatku za poprzedni rok....

Krótszy okres oczekiwania na zwrot nadpłaty podatku, możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem nawet po terminie, wyższe kwoty wolne od podatku – to tylko niektóre zmiany...
DPDgroup DPD

Nowa edycja badań rynku zakupów w sieci – Barometr E-shopper 2018

Badanie DPDgroup Barometr E-shopper 2018, przeprowadzone przez instytut badawczy Kantar TNS na próbie niemal 25 tys. internautów w 21 krajach Europy, potwierdziły dotychczasowe tendencje...
Wenezuela (2)

Kres dyktatora. Od przewrotu w Wenezueli mogą dzielić nas godziny

Chociaż zaledwie dwa tygodnie temu wenezuelski prezydent Nicolas Maduro został zaprzysiężony na drugą sześcioletnią kadencję, rośnie szansa, że kryzys gospodarczy, presja społeczności międzynarodowej oraz...