1.6 C
Warsaw
piątek, Listopad 22, 2019

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Tendencja posiadania firmowego fanpage’a na Facebooku w zastępstwie strony internetowej widoczna jest wśród branż, które działają poza internetem, jak np. firmy z sektora gastronomicznego czy usługowego. Przyczyną jest zapewne łatwość w założeniu, wydawałoby się darmowe prowadzenie, lokalny zasięg i „moda na media społecznościowe”. Jest przynajmniej 6 powodów, dla których warto...
Marta Czartoryska-Żak, VP Chief Marketing Officer w Grupie WP zdobyła Grand Prix w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2014 w kategorii zgłoszenie indywidualne firmy. Celem plebiscytu jest nagradzanie najwybitniejszych polskich zespołów marketingowych oraz szefów marketingu, którzy osiągają ponadprzeciętne wyniki w Polsce, jak również na rynkach międzynarodowych, wyróżniają się skutecznością swoich działań,...
W zeszłym roku Związek Pracodawców Branży Internetowej (IAB) wprowadził reklamy typu ads.txt, które mają na celu zapobieganiu nieautoryzowanej sprzedaży zasobów reklamowych (arbitraż) oraz wyeliminowanie problemu jakim jest domain spoofing.  Implementacja ads.txt jest dość prosta. Wydawcy umieszczają na swoich serwerach internetowych plik tekstowy, który zawiera listę wszystkich firm upoważnionych do...
Silniki dieslowskie znajdują się pod ostrzałem, ze względu na produkowane przez nie zanieczyszczenia. Regulacje wprowadzane przez polityków mogą doprowadzić do tego, że będą zmuszone zniknąć z rynku. Zanieczyszczenia produkowane przez silniki dieslowskie szczególnie odczuwalne są w miastach, gdzie w ciągach komunikacyjnych znacznie przykładają się do powiększania zjawiska smogu. Niektóre kraje europejskie,...
Mail to kluczowe narzędzie łączące CRMy klientów z ekosystem reklamy digitalowej. Analityka danych w oparciu o mail przynosi największe korzyści dla biznesu. Jednocześnie masowe mailingi umierają gwałtowną śmiercią – młodzież z pokolenia Z i Y prawie w ogóle z nich nie korzysta. W dyskusjach marketerów można usłyszeć zdania, że „maile nie sprzedają”. I słusznie – tradycyjne newslettery niedługo wymrą. Tylko co...
Sponsoring sportowy ma niepodważalny wpływ na rozpoznawalność i zasięg marki. Jak się jednak okazuje, nie tylko sponsorowanie największych dyscyplin sportowych, takich jak piłka nożna czy siatkówka, przynosi najlepsze efekty . Firmy coraz częściej zwracają się w stronę sportów niszowych, dostrzegając w nich potencjał dla promocji swojej marki. Według Raportu Deloitte...
Rok 2018 był bardzo udany dla branży public relations, która w nadchodzącym roku spodziewa się jeszcze większych wzrostów, sięgających 10–11 proc. Najprawdopodobniej będzie to jednak na dłuższy czas ostatnie okienko tak dobrej koniunktury – ocenia Grzegorz Szczepański, prezes Związku Firm PR. Jak podkreśla, zmarnowaną szansą dla sektora publicznego okazały się obchody 100-lecia...
Z mediów społecznościowych regularnie korzysta 63 proc. internautów. Ze względu na rosnący zasięg handel internetowy staje się coraz bardziej social. Ponad 40 proc. internautów polubiło i śledzi w serwisach społecznościowych ulubione marki, a to często przekłada się na większą skłonność do zakupu. Social media znacznie skracają też sam proces kupowania. Klient...
W ciągu ostatniego roku o 17 pkt proc. wzrosła liczba Polaków, którzy korzystają z programów lojalnościowych – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Uczestnictwo w takich inicjatywach deklaruje już ponad połowa Polaków. Na rynku programów lojalnościowych zachodzą duże zmiany, a potrzeby i oczekiwania klientów rosną. Dlatego firmy i marki muszą dostarczać im finansowych korzyści, tworzyć...
Dobre perspektywy przed rynkiem dystrybucji prasy. Dla Kolportera ubiegły rok był najlepszy od ośmiu lat mimo odnotowanego na rynku spadku sprzedaży o 2 proc. – Cyfryzacja mediów nie powinna zagrażać tradycyjnej prasie – ocenia rzecznik spółki. E-wydania stanowią niewiele ponad 3 proc. całkowitej sprzedaży największych gazet. – Potencjał rynku dystrybucji prasy jest...
SpeedUp Venture Capital Group właśnie zainwestowała w sześć nowych spółek, działających na rynku nowych technologii w zakresie: e-commerce, e-turystyki, mobile, social media i e-zdrowia. Zbiorcza kwota inwestycji to trzy miliony pięćset tysięcy złotych. Właśnie zainwestowaliśmy w sześć starannie wyselekcjonowanych projektów: FusionSheep, RekomendMe, Lookmash.com, TimeSelf, Pastylka.pl, Ortopedio – mówi Bartłomiej Gola,...
Szukasz pomysłu na zwiększanie świadomości marki? Postaw na gadżety reklamowe – to nadal skuteczna forma promocji, dzięki której zbudujesz pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa i sprawisz, że na długo zapadnie w pamięci. Dobrym pomysłem są między innymi kubki termiczne z nadrukiem. Sprawdź dlaczego. Na rynku dostępnych jest wiele gadżetów reklamowych, za pomocą...
Spektakularne wyniki sportowców, jak wygrana Łukasza Kubota w deblu w Australian Open, przyciągają uwagę marketingowców. Osiągnięcie sukcesu to jednak dopiero początek,  bo tu liczy się powtarzalność. Marketingowcy są natomiast coraz bardziej świadomi możliwości, jakie oferują im najpopularniejsze dyscypliny sportowe. Marketingowcy sportowi mogą pomóc zawodnikom zdobyć sponsorów, utrzymać popularność, zaplanować karierę. Ale najpierw potrzebny jest sportowy...
Na portalach społecznościowych toczą się gorące dyskusje na temat zbliżającego się referendum w sprawie JOW-ów, czyli jednomandatowych okręgów wyborczych. Duża część zabarwionych emocjonalnie opinii internautów ma wydźwięk pozytywny, natomiast krytycznie wypowiadają się o roli mass mediów w debacie na temat zasadności wprowadzania JOW-ów w Polsce. Z analiz Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że zaplanowane na 6 września...
Wykreowanie innowacyjnego pomysłu nie zawsze wystarczy, aby odnieść sukces. Często potrzeba także znacznych środków finansowych, aby go wdrożyć. Istotną rolę w procesie komercjalizacji odgrywają działania marketingowe. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju ogłosiło konkurs „Innowacja plus” – na najlepszą promocję projektów B+R, które uzyskały dofinansowanie z Programu Innowacyjna Gospodarka. Termin nadsyłania...
Według analityków eMarketer, korzystając ze smartfonów ludzie spędzają nawet 90 procent czasu używając aplikacji mobilnych zainstalowanych na smartfonach. Liczba ich pobrań w AppStore i Google Play stale rośnie i jak ustalili eksperci z firmy Statista do 2021 roku osiągnie poziom 258 miliardów. To przełoży się na znaczący wzrost przychodów...
Każdy specjalista ds. marketingu internetowego spotkał się już ze zjawiskiem farmy fanów, które jest wszem i wobec dyskredytowane. Jednak czemu właściwie takie rozwiązania są nieetyczne i nieprofesjonalne? Co właściwie jest złego w "hodowli" fanów? Użytkownik Facebooka trafia na fan page o charakterze czysto rozrywkowym, staje się jego fanem i czesto...
Firma STS otrzymała pozew skierowany przeciwko niej przez BPN, czyli dom mediowy Brand Connection. Chodzi o brak uiszczenia należnych płatności i nagłe zerwanie umowy. BPN obsługiwał bukmachera przez kilka miesięcy w 2018 roku. STS twierdzi, że owszem, ale robił to całkowicie nieprofesjonalnie.   Niecałe cztery miesiące – tyle trwała współpraca między...
Czy to koniec call center, jakie znamy? Od maja 2018 w życie wchodzi RODO - to tajemniczo brzmiące hasło w praktyce oznacza prawo do „bycia zapomnianym”. Każdy, absolutnie każdy będzie mógł zażądać trwałego usunięcia wszystkich swoich danych z baz kontaktów a na firmy, które nie dostosują się do tego...
Zainteresuj, nie reklamuj. Podpowiadamy, co zrobić, by przyciągnąć nowych klientów do twojego sklepu. Przyda się zwłaszcza początkującym e-przedsiębiorcom. Dlaczego? Na przykład dobry email marketing może generować nawet kilkadziesiąt procent sprzedaży.  Dlaczego ktoś miałby kupować właśnie w twoim e-sklepie? Masz niskie ceny? Szeroki wybór? Wysoką jakość produktów? Wyspecjalizowaną ofertę? To w...
Wideo online będzie głównym motorem napędowym rynku reklamy online w 2019 r. Co do kosztów emisji, to zauważalne będzie odejście od standardowego modelu na rzecz rozliczeń CPV, gwarantujących płatność dopiero po pełnym obejrzeniu naszych spotów wideo. Fakt, że użytkownicy chętniej konsumują treści wideo w online nie oznacza śmierci tekstu czy...
Firmy farmaceutyczne, branża spożywcza i sieci handlowe wydały najwięcej na reklamę w mediach tradycyjnych w I półroczu 2014 r. Każdy z tych sektorów przeznaczył na promocję ponad 1 mld zł. Wielki budżet kampanii reklamowej jednak nie zawsze przekładał się na oczekiwany skutek. Tańsze, ale dobrze dobrane narzędzia pozwalają na osiągnięcie podobnej liczby wzmianek nawet...
Co czeka marketerów w 2017 roku? Jaką strategię powinni w tym czasie przyjąć, aby pozostawić swoją konkurencję daleko w tyle? Marek Włodarczyk, Country Manager Optivo, an Episerver Company, odpowiada szczegółowo na te pytania. Poddaje przy tym dokładnej analizie 6 zagadnień, które będą mieć wpływ na działania omnichannel marketingowe w...
Kary za nieuczciwą i nierzetelną reklamę suplementów diety mają wynosić 20 mln zł. Takie suplementy produkują zwykle małe firmy, taka kara doprowadzi je do bankructwa. Takie kary zawiera projekt nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. W projekcie zaproponowano także wprowadzenie opłat za wprowadzenie do obrotu nowych suplementów diety. - Kara...
Przy okazji Euro2016 wizerunek piłkarzy i kadry wykorzystywany jest zdecydowanie częściej niż zwykle. W ostatnich latach jednak zmieniło się bardzo wiele. Wizerunek naszej kadry i jego wartość dla reklamodawców jest mocno skorelowany z wynikami na boisku. – Proszę zauważyć, że mecze reprezentacji ogląda w szczytowym momencie między 10 a...
Prawdziwe przebudzenie mocy nastąpiło w social mediach dzięki premierze ostatniego epizodu „Gwiezdnych Wojen”. Kolejny odcinek sagi był z niecierpliwością oczekiwany przez fanów na całym świecie. W social mediach i w internecie film cieszył się ogromnym zainteresowaniem jeszcze przed premierą. Na jego popularności postanowili także zarobić reklamodawcy. – Był to prawdziwy real time marketing. Marki...
Media społecznościowe, w tym przede wszystkim Facebook, stają się ważnym kanałem komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Nie zawsze jednak prowadzona jest ona w sposób umiejętny. Odbiorców najbardziej drażni nieporadność językowa publikowanych postów, nietrafione żarty oraz zamieszczanie stockowych fotografii. – Wiele osób zajmujących się prowadzeniem profili firm na Facebooku zakłada, że polubienie, udostępnienie czy komentarz to najlepszy...
Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów – wraz ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR – prowadzi pracę nad specjalistycznym kompendium wiedzy w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. PSML nazywa tego typu zakupy jako subiektywne – ze względu na nieobiektywne, niemierzalne kryteria wyborów dostawcy i partnera. – Głównym celem współpracy jest wypracowanie modelowego procesu...
Od 9 do 11 maja Kraków będzie stolicą e-biznesu. To właśnie do tego miasta Małopolskie Studenckie Forum Business Centre Club oraz SKN Synergy zapraszają Cię na E-biznes Festiwal. Trzy dni bezpłatnych szkoleń i prelekcji z zakresu trzech „e” – e-biznesu, e-commerce i e-marketingu. Ogrom wiedzy i umiejętności, które pozwolą...
Social media dziś Na przestrzeni ostatniej dekady sposób komunikacji między ludźmi uległ zmianie. Social media stały się wszechobecne i ich rola urosła do rangi drugiej najpopularniejszej formy wymiany myśli i doświadczeń. Tegoroczne badanie Wave 8 pokazuje wyraźny trend w komunikacji, świadczący o dojrzewaniu polskich internautów, określany jako one2few zamiast one2many....

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

bitcoin kryptowaluty

Trudne czasy przed bitcoinem

0
Cena bitcoina w czwartkowe popołudnie spadła do ok. 7,8 tys. dolarów. To najniższy poziom od blisko miesiąca, a jednocześnie spadek o ok. 100 dol....

KOMENTARZE WALUTOWE

Konrad Białas - Dom Maklerski TMS Brokers S.A.

Przegląd wydarzeń następnego tygodnia 25.11-29.11

0
Dojdzie w końcu do porozumienia handlowego USA-Chiny czy nie? Niepewność blokuje decyzje inwestycyjne a rynki ogarnia zmęczenie tematem. Z drugiej strony dane makro nie...
Roman Ziruk, analityk Ebury

Kurs EUR/PLN pozostaje blisko istotnej granicy

0
Polski złoty pozostaje dość słaby. Koniec tygodnia krajowa waluta zakończy najpewniej w okolicy psychologicznego poziomu 4,30 w parze z euro. Złotemu nie pomaga przerwanie ostatniego...

GIEŁDA I INWESTYCJE

bank UBS

Badanie UBS Investor Watch – zamożni inwestorzy ostrożni, jeżeli chodzi o...

0
Według badania UBS Investor Watch, zamożni inwestorzy są ostrożni, jeżeli chodzi o rok 2020, ale optymistyczni, jeżeli chodzi o nadchodzącą dekadę. Ponad 80% respondentów...

TRENDY BIZNESOWE

Największy internetowy salon samochodowy świata powstał w Polsce. Pozwala porównać ponad...

0
Większość Polaków nadal kupuje samochody w salonach stacjonarnych, jednak już nawet 30 proc. klientów jest skłonnych rozważyć zakup auta online. Co więcej, 2/3 klientów wykorzystuje...
dokumenty archiwum administracja

Podmioty, które mogą uzyskać informacje z akt podatkowych objętych tajemnicą skarbową

0
Ordynacja podatkowa zawiera szeroki katalog podmiotów, które w pewnych sytuacjach mogą uzyskać dostęp do informacji z akt podatkowych objętych tajemnicą skarbową oraz podmiotów, które...
wódka alkohol

Za alkohol najwięcej płacą niepijący. Alkohol jest za tani i zbyt...

0
Blisko 30 tys. osób umiera co roku w Polsce z powodu bezpośrednich i pośrednich skutków nadużywania alkoholu. Podejrzani o popełnianie przestępstw w większości są...
black friday

Młodzi Polacy coraz sceptyczniej podchodzą do Black Friday

0
Z badania serwisu DING i Hiper-Com Poland wynika, że 43% młodych Polaków czeka na oferty w ramach Black Friday. 36% nie oczekuje ich, a...
forex giełda bańka

Płace i zatrudnienie rośnie, ale spowolnienie już puka do polskich drzwi

0
Wśród opublikowanych w tym tygodniu danych makroekonomicznych warto wyróżnić przede wszystkim wyniki z rynku pracy. Choć nie okazały się tak dobre jak tego oczekiwano,...