8.9 C
Warsaw
piątek, Listopad 15, 2019

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Pod koniec marca Tinder zapowiedział uruchomienie oficjalnej wersji komputerowej swojej aplikacji. Ma być skierowana przede wszystkim do osób posiadających mniej nowoczesne telefony. W chwili obecnej jest ona w fazie testów w kilku wybranych krajach: Meksyku, Argentynie, Brazylii, Kolumbii, Indonezji, Włoszech, Filipinach i Szwecji. Z tej okazji postanowiliśmy się przyjrzeć ilu jest i kim są użytkownicy Tindera w Polsce?...
Z początkiem nowego roku analitycy Haitong Bank przeanalizowali rynek mediów w Polsce i wyróżnili tematy, które według nich będą miały największe znaczenie dla mediów krajowych przez najbliższe 12 miesięcy. Przede wszystkim wskazują na słabą dynamikę rynku reklamowego, mimo dobrych obecnie wskaźników makroekonomicznych. Wśród kluczowych tematów wymieniają wprowadzenie wspólnego standardu widoczności...
W maju 2016 NapoleonCat opracował ranking polskich profili na Instagramie. Wówczas w czołówce znajdowały się konta sportowców, celebrytów oraz blogerów i vlogerów. Czy ta tendencja nadal się utrzymuje? Jak wygląda polski Instagram w październiku?  Kto zyskał, a kto stracił na popularności? TOP10 polskich profili na Instagramie Z Instagrama w Polsce korzysta...
Ponieważ powoli wchodzimy w rok 2018, analitycy Haitong Bank przejrzeli się operatorom telekomunikacyjnym w Polsce i wyróżnili najważniejsze – według nich – tematy, które mogą napędzać rynek. Zdaniem analityków, duże znaczenie dla sektora w nadchodzącym roku będzie miało przejęcie Netii przez Cyfrowy Polsat, które może spowodować dalsze fuzje i...
12-13 października 2016 roku w Hotelu Westin w Warszawie odbyła się 9. edycja Warsaw International Media Summit, wydarzenia poświęconego tematyce najnowszych strategii i trendów obowiązujących na rynku telekomunikacyjnym i mediów. W Kongresie uczestniczyło ponad 350 gości, a wśród nich m.in. prezesi kluczowych firm sektora telekomunikacyjnego i mediów, regulatora, główni...
W ostatnich tygodniach cała Polska żyła sprawą smogu. Media na każdym kroku informowały nas o wzrastającym stężeniu zanieczyszczenia powietrza w całym kraju. Oczywiście temat stał się także numerem jeden w sieci. Jak wygląda internetowa dyskusja na temat smogu? Prezentują to statystyki zebrane przez Mint Media na podstawie danych z...
Ponad połowa Polaków dziennie poświęca od 15 do 45 minut na czytanie informacji. Najczęściej szukają ich w internecie. Robi tak 83 proc. respondentów. 30 proc. szuka wiadomości w codziennej prasie, a 21 proc. w tygodnikach i miesięcznikach. Z raportu Upday „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne” wynika, że tradycyjna poranna prasówka...
Najbardziej aktywną reklamowo marką w telewizji w 2016 roku by Lidl (GRP 70 143). Zeszłoroczny lider zestawienia marek, które przekroczyły 20 000 GRP – Orange – spadł o dwie pozycje. Wyprzedził go jego branżowy konkurent – T-mobile, który zdecydowanie zwiększył swoją aktywność w minionym roku (+76%) – wynika z analizy domu...
Według doniesień prasowych Ministerstwo Cyfryzacji pracuje nad projektem nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a jednym z głównych celów tej inicjatywy ma być walka ze zjawiskiem rozpowszechniania nieprawdziwych informacji w sieci. Niedawno w internecie pojawił się projekt nowelizacji ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą...
Szybkość przepływu informacji, na jaką pozwalają nowe technologie, w dziedzinie marketingu i dystrybucji filmu, stała się zarazem zbawieniem i klątwą. Łatwość z jaką możemy teraz zidentyfikować i geograficznie zlokalizować wybraną grupę docelową pomaga w szybkiej wycenie kosztów eksploatacji filmu, ale nie ma żadnego wpływu na treść lub jakość samego...
60 proc. wolnego czasu polskie dzieci spędzają w internecie. Organizatorzy programu Drużyna Energii postanowili wykorzystać popularność mediów społecznościowych do promowania sportu wśród uczniów. Ambasadorzy akcji, m.in. siatkarz Krzysztof Ignaczak i piłkarz Marek Citko, mają nadzieję, że zmotywują w ten sposób dzieci do aktywności fizycznej i walki z otyłością. Finał programu Drużyna Energii już 24...
Dzienniki ogólnopolskie W czerwcu liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (248). Publicyści często odwoływali się do artykułu „Tajny agent Macierewicza” nt. niejasnych powiązań Antoniego Macierewicza szefa MON-u z agentem SB Robertem Luśnią. Drugie miejsce zajęła Rzeczypospolita (137), a na trzecim uplasował się Fakt (118). Na kolejnych pozycjach znalazły...
W ciągu miesiąca jednemu internaucie wyświetla się w przeglądarce ponad 1700 masowych banerów reklamowych. Takie wyliczenia przedstawia comScore. Z reguły internauta nie zapamiętuje żadnego z nich. Socjologowie nowych mediów określają to zjawisko mianem „ślepoty banerowej” (ang. banner blindness). Choć kliknięcia w masowe banery reklamowe mierzone są już nie tyle...
Dzienniki ogólnopolskie W styczniu liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Rzeczpospolita (227).  W  prasie często odwoływano się do artykułu opublikowanego na stronie internetowej Rzeczpospolitej pt. „Wysoka pensja Kijowskiego w KOD”. Autorzy ujawnili, że z kont Komitetu Obrony Demokracji przelewano pieniądze na konta firmy informatycznej należącej do Mateusza Kijowskiego i jego...
Dzienniki ogólnopolskie W roku 2016 liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (2563). Publicyści odwoływali się m.in. do tekstu pt. „Pierwsza dama tańczy sama” pióra Małgorzaty I. Niemczyńskiej, opublikowanego w tej gazecie 9 kwietnia. Dziennikarze dyskutowali na temat złamania zasady niewkraczania w życie prywatne osób na najwyższych stanowiskach....
W ubiegłym tygodniu media społecznościowe poinformowały nas o kolejnych nowościach. Instagram zapowiedział transmisje na żywo w Instagram Stories oraz znikające wiadomości w Instagram Direct. Facebook zaś umożliwi znalezienie najbliższej sieci WiFi. Zmiany analizuje NapoleonCat. Instagram Stories O nieoficjalnych testach transmisji na żywo w Instagram Stories słyszeliśmy już pod koniec października....
Dla konsumentów nie ma obecnie liczących się lekarzy wśród liderów opinii. Trzy najczęściej wskazywani liderzy opinii w dziedzinie zdrowia, chorób i leków nie mają wykształcenia medycznego, są to: Anna Lewandowska, Ewa Chodakowska i Jerzy Zięba. Wśród licencjonowanych specjalistów autorytetem cieszą się lekarze rodzinni, ginekolodzy i pediatrzy. W ramach projektu „e-apteki 2017” przeprowadziliśmy badanie kwestionariuszowe na n=1035 internautach...
Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w pierwszej połowie 2017 roku otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 114 551, 24, za nim plasuje się Polpharma – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Na ostatnim stopniu podium znajduje się przedstawiciel sektora FMCG – Unilever. W porównaniu z...
Prezentujemy ranking cytowań mediów we wrześniu przygotowany przez analityków NEWTON Media. Liderem cytowań wśród dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (218), za nią: Rzeczpospolita (170) oraz Fakt (114). Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazł się Polska The Times (12), na drugim Głos Wielkopolski (11), a na trzecim Gazeta Krakowska...
Jeśli do tej pory kojarzyłeś Snapchata głównie jako tę tajemniczą aplikację, którą interesują się głównie gimnazjaliści, najwyższa pora uzupełnić wiadomości: Snapchat w błyskawicznym tempie zmienia nie tylko siebie, ale także naturę komunikacji i sposób, w jaki postrzegane są social media. W ciągu zaledwie pięciu lat Snapchat zyskał oszałamiającą popularność...
Jak wynika z raportu Forrester, reklamodawcy do 2023 wydadzą na reklamę online aż 102,8 mld dolarów. Przewiduje się również, że udział wideo online za pięć lat wzrośnie z 21,2% do 34,3 % i tym samym wyprzedzi telewizję. Dane z raportów dotyczących treści wideo w Internecie analizuje Anna Kacprzyk, Digital...
Od kilku tygodni świat żyje wyborami prezydenckim, które miały miejsce w miniony wtorek w Stanach Zjednoczonych. Zwycięstwo Donalda Trumpa było dużym zaskoczeniem, tym bardziej, że wszystkie opublikowane w przedwyborczy poniedziałek sondaże wskazywały na zwycięstwo Hillary Clinton. Chcieliśmy się dowiedzieć, jaki kształt przybrała w Polsce debata wokół wyborów prezydenckich. Postanowiliśmy przyjrzeć się temu co, kiedy i gdzie pisano o kandydatach...
W ciągu ostatnich kilku lat rynek social mediów nie odnotował żadnych spektakularnych zmian, w postaci pojawienia się nowych usług czy nowych graczy. Polska firma Shumee chce wejść w ten zabetonowany układ i udowodnić, że istnieją jeszcze na nim pewne wyraźne nisze, związane z sondowaniem opinii. Plany rozwojowe platformy zakładają przekroczenie 1 mln użytkowników w zaledwie...
Z analizy instytutu badawczego ABR SESTA wynika, że w gazetkach alkoholowych prym wiodą wódki. Mniej reklamuje się piwa i wina. Według ekspertów, tę strategię narzucają sprzedawcom firmy produkujące trunki. Mogą one chcieć wykorzystać to, że Polacy mają więcej pieniędzy, dzięki programowi rządowemu i podwyżkom pensji. Jak zauważa dr Maria Andrzej...
Telewizja Światłowodowa, czyli dystrybuowana przez EVIO Polska usługa interaktywnej telewizji cyfrowej, trafia do abonentów dzięki bliskiej współpracy z dostawcami usług internetowych. Szybka rozbudowa oferty programowej, innowacyjne funkcjonalności usługi IPTV oraz korzystny model współpracy sprawiły, że w ciągu zaledwie dwóch lat w rozwój Telewizji Światłowodowej zaangażowało się 260 operatorów ISP....
Liczba użytkowników Internetu blokujących reklamy online systematycznie rośnie - jak wydawcy chcą walczyć z AdBlockiem? Co zmieni się na rynku reklamy internetowej?
Wraz ze zbliżającą się zimą zbliża się smog, a wraz ze smogiem alerty w mediach społecznościowych i podwyższony poziom dyskusji na temat zanieczyszczenia powietrza. Postanowiliśmy sprawdzić, od kiedy temat ten stał się przedmiotem debaty publicznej, kim są najbardziej aktywni uczestnicy dyskusji oraz jakie marki w tym kontekście są najbardziej popularne wśród internautów.  Smog w social media Problem zanieczyszczenia powietrza w Polsce dotyczy...
Scripps Networks Interactive Inc. (SNI) to amerykańska korporacja medialna, która jest właścicielem 6 stacji telewizyjnych w USA, zajmujących się programami typu „lifestyle”: HGTV, Food Network, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Great American Country. Zarządza również wszystkimi serwisami internetowymi tychże stacji. Firma od jakiegoś czasu stawia na ekspansję międzynarodową. W związku z tym, w 2015 roku zakupiła w całości...
Grupa Wirtualna Polska przejmuje 51% udziałów w Domodi sp. z o.o. Podpisana jednocześnie umowa inwestycyjna zapewnia dalsze zaangażowanie założycieli w zarządzanie i rozwój spółki, która jest operatorem serwisów Domodi.pl oraz Homebook.pl. Domodi.pl to specjalistyczny marketplace modowy, który od startu komercyjnego w 2012 r. osiągnął wiodącą pozycję w swoim segmencie. Sukces modowego...
Na polskim rynku działają zarówno zagraniczni wydawcy znani w tej części Europy, jak i mocni krajowi gracze. Dzięki temu rynek jest zróżnicowany, a polski kapitał porównywalny z zagranicznym. Według ekspertów repolonizacja internetu nam nie grozi. Nowym trendem może być większa adaptacja płatnych treści przez użytkowników, zwłaszcza w zakresie VOD. Ciągle problemem pozostaje kwestia hejtu w sieci....

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

Marcin Lipka

W obrotach usługami Polska generuje pokaźną nadwyżkę 100 miliardów

0
Polska nadwyżka w zagranicznej wymianie handlowej sektora usług prawdopodobnie osiągnie w tym roku 100 mld złotych. To niesamowity sukces naszego kraju na przestrzeni ostatniego...

KOMENTARZE WALUTOWE

Konrad Białas - Dom Maklerski TMS Brokers S.A.

Rozwaga przede wszystkim

0
Chociaż na rynku nie brakuje powodów do obaw, ostatnie godziny udało się przetrwać bez świeżych zapalników, co pomaga w stabilizacji sentymentu. USD/JPY odbija od...
Roman Ziruk, analityk Ebury

Złoty kontynuuje wyprzedaż

0
Kurs EUR/PLN jest obecnie najwyższy od ponad trzech tygodni. Krajowa waluta w swej słabości nie jest jednak odosobniona - do euro w ostatnim czasie...

GIEŁDA I INWESTYCJE

giełda nowy jork USA

Firmy kontrolowane przez miliarderów przynoszą zwroty na poziomie prawie dwukrotnej średniej...

0
W ciągu ostatnich 15 lat do końca 2018 r. spółki kontrolowane przez miliarderów notowane na giełdzie przyniosły zwrot na poziomie 17,8%, w porównaniu z...

TRENDY BIZNESOWE

Polska Rada Biznesu przeciw zniesieniu limitu 30-krotności składek na ZUS

0
Przedsiębiorcy zrzeszeni w Polskiej Radzie Biznesu (PRB) podtrzymują sprzeciw wobec próby zniesienia limitu 30-krotności składek na ZUS przez posłów koalicji rządzącej. Rząd wycofał się...
urząd skarbowy

Import towarów: US nie potrafił zaklasyfikować usług, więc zaklasyfikował je na...

0
Naczelnik urzędu celno-skarbowego określił przedsiębiorcy kwotę należnego podatku z tytułu importu towarów, zwiększając podstawę opodatkowania o nabyte przy tym imporcie usługi pośrednictwa. W wyniku...
podatki

To nie jest kraj dla bogatych ludzi

0
Dzięki rozszerzeniu Małego ZUS-u najmniejsi przedsiębiorcy każdego miesiąca zaoszczędzą średnio po kilkaset złotych – stwierdziło dumnie Ministerstwo Przedsiębiorczości, informując o skierowaniu 18 października 2019...
sklep kasa

Zwyczaje zakupowe Polaków. Jak Polacy kupują?

0
W ciągu ostatnich dwóch lat, statystyczny polski konsument diametralnie zmienił motywacje dotyczące swoich decyzji zakupowych. Kiedyś głównym „wabikiem” przyciągającym Polaków do sklepów były promocje....
163459

„Twardy” brexit może nam zabrać nawet 35 tysięcy miejsc pracy

0
Toczący się od trzech lat proces brexitu spędza sen z powiek przedsiębiorcom. Szczególnie tym, którzy zajmują się eksportem produktów do Wielkiej Brytanii. Od początku...