8.9 C
Warsaw
piątek, Listopad 15, 2019

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w pierwszej połowie 2017 roku otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 114 551, 24, za nim plasuje się Polpharma – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Na ostatnim stopniu podium znajduje się przedstawiciel sektora FMCG – Unilever. W porównaniu z...
Pod koniec marca Tinder zapowiedział uruchomienie oficjalnej wersji komputerowej swojej aplikacji. Ma być skierowana przede wszystkim do osób posiadających mniej nowoczesne telefony. W chwili obecnej jest ona w fazie testów w kilku wybranych krajach: Meksyku, Argentynie, Brazylii, Kolumbii, Indonezji, Włoszech, Filipinach i Szwecji. Z tej okazji postanowiliśmy się przyjrzeć ilu jest i kim są użytkownicy Tindera w Polsce?...
O tym dlaczego "Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic" jest potrzebny, co zmieni i jaki będzie miał wpływ na rynek, mówi jeden z jego twórców w ramach organizacji branżowej IAB – Krzysztof Czok, Board Member z sieci reklamowej Społeczności. Pracował pan w zespole roboczym przy IAB, który przygotował kodeks etyki dla...
Ferie zimowe były jednym z hitów polskiego internetu ostatnich tygodni. Pisano o nich w kontekście zarówno warunków pogodowych, jak i pomysłów na spędzenie wolnego czasu. Większość wzmianek ukazała się na portalach o profilu ogólnoinformacyjnym. Cennym źródłem informacji o sposobach organizowania wypoczynku był Facebook. Spośród zbadanych przez IMM tekstów na temat ferii zimowych publikowanych online, aż 77 proc. ukazało się...
Interaktywność może być głównym kierunkiem rozwoju wideo w najbliższych latach. Już teraz Instagram testuje możliwość oznaczania osób i produktów w materiałach filmowych. Zaawansowaną technologią tagowania wideo dysponuje także polska firma, która właśnie uruchamia pierwszy duży projekt. Dzięki tagom wideo, marki mogą notować zwiększoną sprzedaż. Interaktywne wideo może być jednak przydatne również w akcjach...
Google ma obsesję na punkcie wideo 360º. Teraz planuje, że usługa będzie widoczna na telewizorach. YouTube ma ponad miliard użytkowników, a to prawie jedna trzecia wszystkich osób korzystających z globalnej sieci internetowej. Widzowie na całym świecie codziennie oglądają setki milionów godzin filmów, a ponad połowa wszystkich wyświetleń YouTube pochodzi z...
W IRCenter przyjrzeliśmy się #selfie na Instagramie, Facebooku i Twitterze. Porównaliśmy okres od września do grudnia 2015 z październikiem 2016. Selfie mówi o tym: Jak chcielibyśmy się prezentować? Do czego aspirujemy i czym chcemy się pochwalić? Jak zmienia się nasze postrzeganie siebie samych? Jesień to czas mody, podróży i spacerów. Najchętniej podkreślamy wtedy ubranie i zdrowy styl życia. W porównaniu do jesieni zeszłego roku: – rośnie liczba...
Kino Polska TV podpisała 18 września umowę z Michałem Cieśla dotyczącą zakupu przez Kino Polska 80 proc. udziałów spółki TV Okazje za  59,5 tys zł. – TV Okazje jest podmiotem debiutującym na rynku mediów, zajmującym się sprzedażą pozyskiwanych od zewnętrznych dystrybutorów produktów teleshoppingowych za pośrednictwem telewizji, rynków e-commerce oraz sieci detalicznych – poinformowano...
  Słabej jakości monitoring mediów może być dla firmy większym problemem niż korzyścią. Przez błędny system spółka może stracić dużo czasu, usuwając bezwartościowe wzmianki z rezultatów monitoringu. Dodatkowo brak częstej aktualizacji monitoringu uniemożliwia szybkie reagowanie na komunikaty pojawiające się w mediach społecznościowych. Instytut Monitoringu Mediów opracował listę najczęstszych problemów. ‒ Oferta rynkowa narzędzi monitorujących...
Ponad połowa rodziców nie wie, jak bawić się z dziećmi. Te zaś potrzebują ciągłych bodźców i aktywności. Pomocny w szukaniu zabaw może być internet. W wyszukiwarce fraza „weekend z dzieckiem” ma ok. 1,1 mln podpowiedzi – publikacji informacyjnych i poradnikowych o weekendowych aktywnościach, np. warsztatach, kreatywnych zajęciach dla dzieci czy zabawach na świeżym powietrzu – wynika z danych Instytutu...
Od kilku lat trwa debata na temat tego, w jakiej formie użytkownicy czytają gazety i magazyny. Gdy postawimy naprzeciw siebie druk i wydania cyfrowe, to szala przechyla się raz w jedną, raz w drugą stronę nie dając konkretnej odpowiedzi na pytanie „co jest lepsze?”. A co jeśli okazuje się,...
Sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała sposób, w jaki marki docierają online do swoich klientów. Zarówno marketerzy, jak i klienci coraz chętniej wykorzystują AI do realizacji celów sprzedażowych. Wiele wskazuje na to, że niebawem treści wideo będą kształtowane głównie przez sztuczną inteligencję. Czy czeka nas zatem rewolucja w wideo marketingu? Sztuczna inteligencja umożliwia markom podejmowanie decyzji...
Zjawisko fake newsów, napędzane przez upowszechnianie się mediów społecznościowych, to coraz większy problem, którego efektem jest spadek zaufania społecznego – nie tylko do mediów, lecz także do instytucji publicznych. Eksperci zauważają, że fake newsów nie da się oddzielić od faktów, dopóki nie zmienią się nawyki czytelników, przyzwyczajonych do szybkiej i pobieżnej konsumpcji treści. Paradoksalnie,...
O dawna marzymy o tym, żeby choć na chwilę odseparować się od społeczeństwa, uciec do lasu, wyjechać w góry. Ale szczególnie dziś, gdy nasze telefony wszędzie mają zasięg, a nasza tożsamość jest spleciona z życiem online, wydaje się to niemożliwe. A jednak próbujemy. Czego obiecujemy sobie po cyfrowym detoksie...
Dynamiczny rozwój branży call center i usług outsourcingowych w roku 2016 szedł w parze ze wzrostem świadomości sektora i aktywnymi działaniami na rzecz poprawy wizerunku telemarketingu – wynika z analizy medialnej przygotowanej przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB we współpracy z „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Nadal jednak najwięcej publikacji na temat...
Od lat słyszy się, że wraz z rosnącą popularnością Internetu prasa drukowana odnotowuje spadek czytelnictwa. Postanowiliśmy przyjrzeć się obecnej kondycji najpopularniejszych tygodników opinii i przeanalizować je pod kątem angażowania fanów na Facebooku. Staraliśmy się znaleźć odpowiedzi na pytanie, czy wielkość sprzedaży przekłada się na popularność tygodnika w Internecie oraz które tygodniki najlepiej angażują publikowanymi treściami. Sprzedaż nie jest najważniejszym...
Tendencja posiadania firmowego fanpage’a na Facebooku w zastępstwie strony internetowej widoczna jest wśród branż, które działają poza internetem, jak np. firmy z sektora gastronomicznego czy usługowego. Przyczyną jest zapewne łatwość w założeniu, wydawałoby się darmowe prowadzenie, lokalny zasięg i „moda na media społecznościowe”. Jest przynajmniej 6 powodów, dla których warto...
Niska cena, szybka realizacja usługi i wysoki poziom obsługi. Tego oczekują klienci niezależnie od tego, czy robią codzienne zakupy w sklepie, czy zakładają lokatę w banku. Do powyższych wymagań należy dodać jeszcze bezpieczeństwo danych osobowych. Ich ochrona to obecnie jedno z podstawowych praw klienta. Jak wynika z badania SAS...
Jedna trzecia polskich internautów o zdefiniowanych poglądach politycznych udostępnia w mediach społecznościowych niesprawdzone informacje – wynika z badania firmy F-Secure. Niepotwierdzone newsy publikowane są od prawicy do lewicy. Memy najczęściej udostępniają zwolennicy poglądów lewicowych, a centrowcy upodobali sobie niekoniecznie prawdziwe dane liczbowe oraz wykresy. Firma F-Secure, globalny dostawca rozwiązań...
W ostatnich dniach kilka największych i najbardziej popularnych usług internetowych ucierpiało z powodu nieplanowanych przerw w działaniu. Brak dostępu do aplikacji Instagram i WhatsApp, a także serwisu muzycznego Spotify, rozwścieczył liczną grupę użytkowników, którzy w mediach społecznościowych nie szczędzili krytycznych komentarzy pod adresem gigantów cyfrowej rozrywki. W dzisiejszym świecie biznes...
Reklama internetowa rośnie w siłę. Szacuje się, że w ciągu pięciu lat rynek wzrósł o 50 proc. Udział internetu w łącznych wydatkach reklamowych w Polsce w tym roku sięgnie zaś 30 proc. Choć wciąż jeszcze dominuje reklama graficzna, to coraz większą rolę odgrywają media społecznościowe i wideo, w tym GIF-y. Większe znaczenie będzie też odgrywać content marketing...
Blip.pl to połączenie mikrobloga z komunikowaniem w kręgu znajomych. Nazwa serwisu to skrót od słów Bardzo Lubię Informować Przyjaciół. Blip.pl pozwala na równoczesne prowadzenie mikrobloga, rozmów na czacie oraz na nawiązywanie nowych znajomości. Użytkownicy za pośrednictwem komputera lub telefonu komórkowego mogą dzielić się krótkimi informacjami (do 160 znaków), a...
Pozytywne opinie budują wiarygodność firm w oczach potencjalnych klientów. Zdaniem ekspertów Polacy woleliby wystawiać dobre oceny, nie mają jednak motywacji do dzielenia się pozytywnymi doświadczeniami. Do negatywnych komentarzy skłania ich chęć powetowania własnych strat oraz ostrzeżenia innych konsumentów przed nietrafionym wyborem. Podejmujemy decyzje kierując się opiniami, dlatego do dzielenia się nimi  w...
Tradycyjne media nie tylko nie umierają, ale mają się bardzo dobrze – wynika z badania „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” Instytutu Monitorowania Mediów. Z ich informacji chętnie korzystają media elektroniczne. Z 80 tys. publikacji, w których pojawiły się nazwy mediów, niemal połowa była cytowaniem informacji, które pierwotnie ukazały się w innych tytułach. Prawie 80 proc....
Firma Meetrics opublikowała kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Wskaźnik Viewability reklam online w Polsce wzrósł już drugi kwartał z rzędu. Dzięki temu polski rynek awansował o jedną pozycję, z przedostatniego miejsca europejskiej stawki, z wynikiem Viewability na poziomie...
Pod koniec ubiegłego roku średni czas kontaktu z reklamą display skrócił się do 20,7 sekund, a wskaźnik widoczności reklam spadł do 50 proc. – wynika z badania firmy Meetrics. Oznacza to, że połowa budżetów na ten cel była wydawana nieefektywnie. Polska znalazła się pod tym względem na końcu europejskiej stawki. Nieco lepsze...
Przyjęta przez Parlament Europejski dyrektywa ACTA 2 nie musi mieć tak dużego wpływu na polski internet jak przewidywano w czarnych scenariuszach. Każde państwo może dostosować do dyrektywy swoje przepisy tak, by tylko został zrealizowany jej cel. Sprawa nie jest przegrana. Jak zaadaptujemy przepisy, zależy od nas i takie będziemy stosować – podkreśla Krzysztof Szubert...
Ponad 80 proc. pracodawców sprawdza kandydatów do pracy w Internecie. Co trzeci przyznaje, że zrezygnował na podstawie uzyskanych tam informacji z zatrudnienia aplikanta. Dobra reputacja jest czynnikiem decydującym nie tylko o sukcesie rynkowym firmy czy marki, ale i rozwoju osobistej kariery zawodowej. Jedna negatywna informacja może na długo zatrzymać rozwój...
Rząd brytyjski, poprzez swojego rzecznika, poinformował 22 stycznia br., że utworzy nową jednostkę wywiadowczą mającą zapobiegać rozpowszechnianiu tzw. fake newsów przez inne kraje, w tym Rosję. Będzie ona nosiła nazwę „Oddział Bezpieczeństwa Komunikacji Narodowej” (ang. National Security Communications Unit). Ma być odpowiedzialna za zwalczanie dezinformacji prowadzonej przez aktorów państwowych...
Rada nadzorcza Kino Polska TV zdecydowała o zakupie większościowego pakietu udziałów TV Okazje. Kino Polska TV poinformowała, że 5 września 2014 rada nadzorcza spółki podjęła uchwałę w sprawie udzielenia zgody na zakup przez Kino Polska TV 80 proc. udziałów spółki TV Okazje za cenę 59.5 tys zł. Jednocześnie Kino Polska TV udzieli pożyczki...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

Marcin Lipka

W obrotach usługami Polska generuje pokaźną nadwyżkę 100 miliardów

0
Polska nadwyżka w zagranicznej wymianie handlowej sektora usług prawdopodobnie osiągnie w tym roku 100 mld złotych. To niesamowity sukces naszego kraju na przestrzeni ostatniego...

KOMENTARZE WALUTOWE

Konrad Białas - Dom Maklerski TMS Brokers S.A.

Rozwaga przede wszystkim

0
Chociaż na rynku nie brakuje powodów do obaw, ostatnie godziny udało się przetrwać bez świeżych zapalników, co pomaga w stabilizacji sentymentu. USD/JPY odbija od...
Roman Ziruk, analityk Ebury

Złoty kontynuuje wyprzedaż

0
Kurs EUR/PLN jest obecnie najwyższy od ponad trzech tygodni. Krajowa waluta w swej słabości nie jest jednak odosobniona - do euro w ostatnim czasie...

GIEŁDA I INWESTYCJE

Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Polska gospodarka zwalnia, ale będziemy zdrowsi

0
Zgodnie z oczekiwaniami większości instytucji zarówno międzynarodowych, jak i krajowych, polskie PKB nie wzrasta tak szybko, jak przewidywano jeszcze rok temu. Efektem wolniejszego wzrostu...

TRENDY BIZNESOWE

Polska Rada Biznesu przeciw zniesieniu limitu 30-krotności składek na ZUS

0
Przedsiębiorcy zrzeszeni w Polskiej Radzie Biznesu (PRB) podtrzymują sprzeciw wobec próby zniesienia limitu 30-krotności składek na ZUS przez posłów koalicji rządzącej. Rząd wycofał się...
urząd skarbowy

Import towarów: US nie potrafił zaklasyfikować usług, więc zaklasyfikował je na...

0
Naczelnik urzędu celno-skarbowego określił przedsiębiorcy kwotę należnego podatku z tytułu importu towarów, zwiększając podstawę opodatkowania o nabyte przy tym imporcie usługi pośrednictwa. W wyniku...
podatki

To nie jest kraj dla bogatych ludzi

0
Dzięki rozszerzeniu Małego ZUS-u najmniejsi przedsiębiorcy każdego miesiąca zaoszczędzą średnio po kilkaset złotych – stwierdziło dumnie Ministerstwo Przedsiębiorczości, informując o skierowaniu 18 października 2019...
sklep kasa

Zwyczaje zakupowe Polaków. Jak Polacy kupują?

0
W ciągu ostatnich dwóch lat, statystyczny polski konsument diametralnie zmienił motywacje dotyczące swoich decyzji zakupowych. Kiedyś głównym „wabikiem” przyciągającym Polaków do sklepów były promocje....
Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Polska gospodarka zwalnia, ale będziemy zdrowsi

0
Zgodnie z oczekiwaniami większości instytucji zarówno międzynarodowych, jak i krajowych, polskie PKB nie wzrasta tak szybko, jak przewidywano jeszcze rok temu. Efektem wolniejszego wzrostu...