7.8 C
Warszawa
środa, 26 lutego, 2020

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Już 40 proc. polskich internautów co najmniej raz w tygodniu ogląda treści wideo dostępne na platformach VoD. Co trzeci internauta płaci za dostęp do nich – wynika z badania Mindshare Polska. Najpopularniejszą platformą jest Netflix, z którego korzysta 57 proc. internautów, na kolejnych miejscach znalazły się HBO Go i Ipla, ale co ciekawe,...
Sprzedaż muzyki coraz częściej przenosi się do sieci. Dużą popularnością cieszą się portale streamingowe. Dlatego Warner Music Poland planuje ekspansję w internecie i zdigitalizowanie katalogu Polskich Nagrań. – Chcemy, żeby wszyscy mieli dostęp do naszej muzyki bez względu na to, czy to jest płyta CD, winyl czy digital – zapewnia Piotr...
Cyfrowy Polsat zamierza skoncentrować się na podstawowej działalności, którą jest nadawanie programów radiowo-telewizyjnych. Tym prezes firmy tłumaczy sprzedaż spółki RS TV i zakup Polskich Mediów – nadawcy TV4 i TV 6. W związku z powyższymi zmianami Cyfrowy Polsat planuje pewne cięcia kosztów. Na razie nie wiadomo, czy będą się...
Szybki rozwój technologii cyfrowych sprawił, że organy unijne doprowadziły do uzgodnienia tzw. portability, czyli możliwości oglądania wykupionego programu za granicą. Jest to jednak tylko mały krok ku harmonizacji rynku treści audiowizualnych i cyfrowych. Ogromnym wyzwaniem jest chociażby uzgodnienie wspólnego europejskiego prawa autorskiego w sytuacji, kiedy wielcy gracze rynkowi korzystają na sprzedaży...
62 miliony złotych, 120 tys. wolontariuszy, 1700 sztabów oraz olbrzymie wsparcie mediów. W ciągu ostatnich trzech dni o WOŚP pojawiło się ponad 10 tysięcy wzmianek o wartości 28,5 mln złotych. Tegoroczny brak wsparcia TVP najwyraźniej nie przeszkodził Orkiestrze w zyskaniu medialnego rozgłosu – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Analiza...
Wraz ze wzrostem przychodów, skali działalności i rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa zyskują także wrogów. W dobie internetu i mediów społecznościowych wykreowanie szkalującej informacji jest niezwykle proste. O ile w przypadku informacji całkowicie nieprawdziwej firmy wiedzą, jakie podjąć kroki, to w obliczu negatywnego przekazu opartego na wyrwanych z kontekstu faktach często są zupełnie bezradne. – W samym...
Dzienniki ogólnopolskie W czerwcu liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (248). Publicyści często odwoływali się do artykułu „Tajny agent Macierewicza” nt. niejasnych powiązań Antoniego Macierewicza szefa MON-u z agentem SB Robertem Luśnią. Drugie miejsce zajęła Rzeczypospolita (137), a na trzecim uplasował się Fakt (118). Na kolejnych pozycjach znalazły...
Polska szkoła nie daje wystarczającej wiedzy praktycznej w zakresie fizyki, chemii i biologii. Uzupełnieniem tradycyjnej edukacji stają się takie telewizyjne formaty, jak „Anatomia głupoty według Richarda Hammonda”. Program ten w bardzo przystępny sposób, na przykładzie śmiesznych filmów z internetu pokazuje, jak nauka wypełnia codzienne życie. Z raportu o stanie edukacji w 2013 roku, przeprowadzonego przez Instytut Badań...
Prognozy PwC na lata 2016-2020 mówią, że sprzedaż materiałów video do użytku domowego będzie rosnąć. Jak podaje w raporcie Digital Virgo, już dziś możemy zauważyć wzrost zakupu treści w takich segmentach, jak telewizja i gry. Z tej samej analizy wynika, że 65% polskich internautów przynajmniej raz dokonało w Internecie...
Publico24 stworzyło model cyfrowej dystrybucji prasy, oparty na subskrypcji na wzór Netflixa. Dzięki niewielkim nadajnikom rozmieszczonych w miejscach publicznych czytelnik za pomocą aplikacji może bez ograniczeń czytać na telefonie lub tablecie wybraną gazetę czy pojedynczy artykuł. Nie płaci nic, bo koszt pokrywa abonament opłacany przez przedsiębiorcę lub właściciela lokalu, który może...
Viewability (widoczność) to wskaźnik, który powoli staje się podstawową „walutą”, w której rozliczane są reklamy w kampaniach online. Reklamodawcy oczekują jakości i pewności, że użytkownicy zobaczą ich przekaz reklamowy. Aktualnie niespełna 60% reklam w Internecie jest widocznych dla odbiorców, tym samym wydawcy serwisów muszą się dostosować i wprowadzić zmiany,...
Prawie 12 mld zł – taką kwotę na promocję w telewizji, radiu i prasie przeznaczyły w ubiegłym roku branże finansowa, motoryzacyjna, telekomunikacja, farmaceutyczna i handlowa. Dwie ostatnie są zdecydowanymi liderami rankingu – obie wydały na reklamę w mediach tradycyjnych po 4,2 mld zł. Marki nadal najchętniej inwestują w reklamy telewizyjne. Z kolei najmniejsze budżety są...
Zrobił to Facebook, teraz czas na Google’a - właściciel największej wyszukiwarki będzie blokował reklamy kryptowalut. Internetowy gigant odwraca się od ogromnych przychodów, ale może pomóc uzdrowić rynek - pisze Bartosz Grejner, analityk rynkowy Cinkciarz.pl. Alphabet, spółka matka Google’a, zdecydowała, że będzie blokowała reklamy związane z kryptowalutami na swoich platformach,...
Analiza Big Data może dostarczyć cennych informacji na temat zachowań klientów i skuteczności kampanii reklamowych. Szczególnie pożądane przez przedsiębiorców są usługi związane z wydobywaniem danych z treści publikowanych w social media. Pozwala to na porównywanie pozycji marki względem konkurencji, a także badanie odczuć ludzi związanych z wizerunkiem polityków. Dane publikowane w mediach społecznościowych mogą być również...
Ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym stanowi naruszenie fundamentalnych zasad prawa takich jak zasada demokratycznego państwa prawnego, zasada dwuinstancyjności postępowania administracyjnego czy zasada bezstronności. W sytuacji, w której bezstronność organu budzi uzasadnioną wątpliwość, powinien być on wyłączony z toczącego się postępowania. PMPG Polskie Media SA wniosła do premier Ewy Kopacz o...
Stories to format, który jest coraz częściej wykorzystywany w mediach społecznościowych. Według danych Instagrama ze stycznia 2019 wynika, że każdego dnia korzysta z niego aż 500 mln użytkowników. Krótkie historie dostępne w serwisie przez dobę to już nie tylko forma komunikacji między znajomymi, ale coraz prężniej rozwijające się narzędzie...
Filmy, seriale i programy telewizyjne to najpopularniejsze rodzaje treści, za jakie płacą Polacy w sieci: ponad połowa ankietowanych konsumentów zadeklarowała taki zakup w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Wybierając internetowe platformy wideo, Polacy sprawdzają ilość dostępnych tytułów (72 proc.), możliwość obejrzenia ich na komputerze (47 proc.) oraz urządzeniach mobilnych...
Szacuje się, że globalne wydatki na influencer marketing wzrosną z 6 mld USD w 2018 r., do 10 mld USD w 2020 r. Influencer marketing od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Marki coraz częściej planują strategie komunikacji z udziałem blogerów i videoblogerów. Twórcy internetowi są liderami opinii, budują zasięg,...
Gdyby o popularności atrakcji turystycznych miała decydować liczba zameldowań na Facebooku, to niekwestionowanym zwycięzcą byłaby Gubałówka ze 189 561 wizytami. Jeśli w ten sam sposób miałby się rozstrzygnąć odwieczny konflikt: góry czy morze, to tatrzańskie atrakcje zajęłyby wszystkie miejsca na podium. Drugą pozycję zajęły Krupówki ze 157 913 wizytami, a trzecią...
Spółka Inwestorzy.tv S.A. przejęła większościowy pakiet akcji (97,75%) notowanej na rynku NewConnect spółki Inwestycje.pl S.A. Połączenie obu podmiotów nastąpi do końca 2019 roku. 25% akcji Inwestorzy.tv S.A. należą do Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media – wydawcy m.in. tygodników Wprost oraz Do Rzeczy. PMPG Polskie Media S.A. oraz prezes spółki Michał...
Rośnie liczba wpadek najczęściej oglądanych telewizyjnych dzienników informacyjnych w Polsce. W czerwcu 2011 redakcje popełniły ich najwięcej od jedenastu miesięcy. Takie dane opublikowała agencja informacyjna „PRESS‑SERVICE Monitoring Mediów” w czerwcowym raporcie „Cztery Stacje”. W ciągu 30 dni odnotowano łącznie 34 błędy. Za wpadki serwisów informacyjnych analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” uznają...
Dla osób poszukujących zatrudnienia media społecznościowe stanowią dobre źródło wiedzy o ofertach pracy i potencjalnym pracodawcy. Rekruterom pozwalają natomiast znaleźć kandydata w jak największym stopniu spełniającego ich oczekiwania. Aby media społecznościowe spełniły swoje zadanie, ważne jest jednak budowanie wizerunku w sieci, zaangażowanie rekruterów oraz dobra komunikacja wewnętrzna w firmie. Tym bardziej że social media mogą...
Dziennik „Rzeczpospolita”, Radio Zet oraz RMF FM otwierają zestawienie najczęściej cytowanych mediów w 2017 r. W pierwszej dziesiątce znalazł się tylko jeden portal internetowy, Onet.pl. Tegoroczny opracowany przez Instytut Monitorowania Mediów ranking najbardziej opiniotwórczych mediów zdominowały prasa, radio i telewizja, czyli media klasyczne. To trend, który utrzymuje się już od kilku lat i potwierdza,...
W Polsce nasila się zjawisko patostreamingu. Z wulgarnymi, poniżającymi, pełnymi przemocy fizycznej i słownej treściami spotkało się już 37 proc. nastolatków. Choć większość uważa, że takie treści powinny być zakazane, to według ponad jednej trzeciej patotreści pokazują prawdziwe życie – wynika z raportu „Patotreści w internecie”. Ze względu na szerokie rozpowszechnienie patologicznych...
Statystyczny Polak poświęca średnio 4 godziny dziennie na oglądanie treści wideo. Aż 62% korzysta przy tym z urządzeń mobilnych. Jednocześnie, 43% jest zdania, że istnieje zbyt wiele kanałów telewizyjnych, dlatego 3 na 4 respondentów chciałaby posiadać taki pakiet, w którym znajdą się kanały i program wybrane przez nich samodzielnie...
Na naszych oczach przetacza się prawdziwa rewolucja w propagandzie. Farmy trolli, boty, fałszywe informacje czyli tzw. fake newsy – to nowe metody uprawiania polityki i tłumienia sprzeciwu obywateli oraz manipulowania nimi. Znane zarówno w demokratycznej Wielkiej Brytanii , jak i autorytarnej Rosji Putina, stosowane w Ameryce prezydenta D. Trumpa,...
Na świecie 2,8 mld osób korzysta z serwisów społecznościowych. Dynamiczny rozwój social mediów stwarza dużo szans, ale też niesie zagrożenia. Z jednej strony poszerzają horyzonty, z drugiej zamykają użytkowników w kręgu przyjaznych mu informacji, odcinając o newsów o opiniach odmiennych niż mają użytkownik i jego znajomi. Choć serwisy społecznościowe ułatwiają komunikację, to jak zaznaczają eksperci,...
Telewizja Światłowodowa, czyli dystrybuowana przez EVIO Polska usługa interaktywnej telewizji cyfrowej, trafia do abonentów dzięki bliskiej współpracy z dostawcami usług internetowych. Szybka rozbudowa oferty programowej, innowacyjne funkcjonalności usługi IPTV oraz korzystny model współpracy sprawiły, że w ciągu zaledwie dwóch lat w rozwój Telewizji Światłowodowej zaangażowało się 260 operatorów ISP....
Skala piractwa treści w internecie jest ogromna. Komisja Europejska przygotowuje nową dyrektywę o prawach pokrewnych, która pozwoli wydawcom pobierać opłaty za wytworzone przez nich lub posiadane treści. Poprzednia wersja unijnego prawa obejmowała takimi regulacjami jedynie producentów muzyki oraz filmów. Proponowany przez KE zakres praw wydawców jest jednak ograniczony. – W nowej dyrektywie Komisji Europejskiej najważniejsza...
400 tysięcy dolarów – tyle kosztuje roczna kampania fake newsowa. Za 50 tys. dolarów za pomocą fałszywych informacji można zdyskredytować praktycznie dowolnego dziennikarza. Eksperci zauważają, że rynek fake newsów przybiera formę niekontrolowanego biznesu, prowadzonego głównie w mediach społecznościowych. Weryfikację treści i walkę z fałszywymi newsami zapowiadają największe koncerny, w tym Facebook i Google. – W ostatnich...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

forex giełda bańka

Bańka na rynku nieruchomości a wzrost cen mieszkań

0
W ostatnim czasie bodaj najbardziej poruszającym krajowe media tematem, i to nie tylko w ramach problematyki nieruchomościowej, jest kwestia rzekomo coraz mocniej pompowanej bańki...

KOMENTARZE WALUTOWE

Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Odwrót na giełdach

0
Europejskie parkiety tracą już w ciągu tygodnia 10% i nie wygląda to, jakby spadek miał się zatrzymać. Analitycy wskazują jako winnego strach przed przypadkami...
Konrad Białas - Dom Maklerski TMS Brokers S.A.

Żadna przystań nie jest już bezpieczna

„Wtorek odwrotu” się nie powiódł i wczoraj kolejna silna wyprzedaż nawiedziła Wall Street po tym, jak Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom ostrzegło przed niemal...

GIEŁDA I INWESTYCJE

Konrad Białas - Dom Maklerski TMS Brokers S.A.

Żadna przystań nie jest już bezpieczna

0
„Wtorek odwrotu” się nie powiódł i wczoraj kolejna silna wyprzedaż nawiedziła Wall Street po tym, jak Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom ostrzegło przed niemal...

TRENDY BIZNESOWE

Media społecznościowe są od 4 do 8 razy efektywniejsze niż call...

0
Relacje firm z klientami przenoszą się do mediów społecznościowych – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Salesforce. Social media stają się ulubionym kanałem do...
zakłady bukmacherskie sport

Konsekwencje prawne uczestnictwa w nielegalnych grach hazardowych przez internet

0
W dobie internetu i globalizacji powszechne jest oferowanie przez dostawców gier hazardowych z różnych państw swoich usług praktycznie na całym świecie, umożliwiając dostęp do...
zakłady bukmacherskie sport

Konsekwencje prawne uczestnictwa w nielegalnych grach hazardowych przez internet

0
W dobie internetu i globalizacji powszechne jest oferowanie przez dostawców gier hazardowych z różnych państw swoich usług praktycznie na całym świecie, umożliwiając dostęp do...
e-commerce

Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce?

0
Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie. Każde 5 lat dla rozwoju tego sektora gospodarki zmienia go prawie nie do poznania. Rosnąca...
komisja europejska

Komisja Europejska ostrzega – polskie finanse zagrożone

0
Komisja Europejska jest zaniepokojona omijaniem przez Polskę Stabilizującej Reguły Wydatkowej (SRW) – wynika z opublikowanego w środę raportu o stanie polskiej polityki gospodarczej i...