Microsoft zapowiada innowacyjne rozwiązania oraz nowe możliwości dla swoich Partnerów w trakcie tegorocznej edycji konferencji Worldwide Partner Conference.

Worldwide Partner Conference 2015

Podczas odbywającej się w dniach 12-16 lipca konferencji skierowanej do partnerów technologicznych firmy – Worldwide Partner Conference 2015, Microsoft zaprezentował nowości w zakresie strategii współpracy z kanałem partnerskim. Zapowiedziano też szereg innowacji technologicznych, które są wyrazem strategii wykorzystania technologii do podnoszenia produktywności oraz usprawniania procesów biznesowych, jak również budowania inteligentnych rozwiązań w chmurze.

Infografika IDC Badania dotyczące rynku partnerów technologicznych
Infografika IDC Badania dotyczące rynku partnerów technologicznych

Mobilność i chmura – priorytety kierunków inwestycji dla sieci partnerskiej.

Partnerzy podejmują znaczące inwestycje w transformację do chmury i Microsoft chce ich w tym procesie wspierać. W tym celu prezentujemy kilka zmian w obszarze współpracy z kanałem partnerskim, które mają uczynić ten proces łatwiejszym.

Jednym z przykładów jest rozszerzenie programu Cloud Solution Provider (CSP), który ma za zadanie wspomóc partnerów technologicznych firmy w tworzeniu i rozwijaniu rozwiązań w oparciu o chmurę Microsoftu. Ogłoszony podczas konferencji start nowej wersji programu zakłada rozszerzenie listy rynków, na których będzie działał program CSP do 131. Dodatkowo, oprócz pakietu usług Office 365, Program CSP zostanie wzbogacony o flagowe rozwiązania oparte na chmurze, takie jak Azure oraz CRM Online, infrastrukturę do zdalnego zarządzania stacjami klienckimi (Intune) oraz środowisko do administrowania urządzeniami mobilnymi przedsiębiorstw (Enterprise Mobility Suite).

Link: https://blogs.office.com/2015/07/13/news-from-wpc-invested-in-partner-growth/

Zwrot w kierunku chmury.

Według prognoz IDC, do 2018 roku rynek związany z chmurą osiągnie pułap 200 miliardów USD, a tempo jego wzrostu będzie pięciokrotnie większe niż całego rynku IT. Potencjał wynikający z tego trendu może być jednak w pełni realizowany dopiero wtedy, kiedy firmy będą w stanie lepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów. Istotny jest fakt, że priorytety klientów zmieniają się równie szybko, jak technologia, która powinna je obsługiwać. Dynamiczna odpowiedź na wyzwania rynku jest więc kluczem do wspólnego sukcesu przedsiębiorców i partnerów technologicznych.

IDC szacuje także, że w samym roku 2015 wydatki na IT osiągną poziom 2,1 biliona USD. Inwestycje w środowisko działające w oparciu o chmurę (aplikacje mobilne, Big Data, sieci społecznościowe), zanotują wzrost na poziomie 13 procent w skali roku na przestrzeni najbliższych pięciu lat, kiedy pozostałe sektory rynku czeka stagnacja.

Link: https://mspartner.microsoft.com/en/base/Blog/mpn/article/wpc15-day3

Podejście partnerskie jako klucz do lepszego reagowania na potrzeby rynku.

Rola kanału partnerskiego jest jednym z fundamentów funkcjonowania i ważnym elementem polityki firmy Microsoft. Badanie przeprowadzone na rzecz Microsoft przez IDC wskazuje wyraźnie na ogromne zapotrzebowanie na partnerów technologicznych. Preferencje dokonywania wyboru i zakupu nowych technologii – w tym również rozwiązań chmurowych, za pośrednictwem firm partnerskich wyraziło aż 86 procent ankietowanych przedstawicieli biznesu. Klienci chcą kontaktować się z zaufanym partnerem lokalnym, który będzie jednocześnie w stanie zaangażować się w bliską relację i przeprowadzić firmę przez wszystkie procesy związane z adopcją odpowiednich rozwiązań. Wśród czynników przemawiających za tym typem współpracy, przedsiębiorcy wskazują najczęściej na:

  • Kompleksowe wsparcie dotyczące nie tylko samego procesu migracji, ale także całej infrastruktury IT w firmie.
  • Kontakt osobisty, zwłaszcza na początku procesu zakupowego. Wielu partnerów technologicznych jest w stanie błyskawicznie odpowiadać na lokalne potrzeby kontrahentów, zwłaszcza jeżeli myślimy o sektorze MŚP.
  • Uproszczenie modelu inwestycji poprzez outsourcing części technologii oraz usług. Wiele firm stara się maksymalnie uprościć swoje inwestycje w technologię i poszukuje dostawców, którzy zostaną ich partnerami przejmując na siebie część odpowiedzialności za realizację szeregu procesów.
  • Wybór zaufanego doradcy. Przedsiębiorcy szukają specjalistów, którzy będą w stanie wesprzeć ich nie tylko doświadczeniem związanym z technologią, ale często także wiedzą dotyczącą konkretnej, nierzadko niszowej branży, w której funkcjonują.

Odpowiedni poziom obsługi zyskuje na znaczeniu nad ceną.

Analiza przeprowadzona przez IDC pokazuje także, że klienci coraz częściej są zainteresowani odpowiednim poziomem obsługi, który nierzadko przedkładają nad cenę rozwiązania. 72 procent respondentów stwierdziło, że są w stanie zapłacić więcej za dobrą obsługę klienta, podczas gdy tylko 28 procent powiedziało, że zrezygnowaliby z obsługi na wysokim poziomie na rzecz niższej ceny. Trend ten wyraźnie pokazuje wzrost znaczenia „wartości dodanej”, dzięki której partnerzy są oni w stanie oferować swoim klientom strategię współpracy oferującą długofalowe korzyści.

Dodatkowe informacje znajdują się na stronie: http://news.microsoft.com/wpc2015/

Tworzenie nowej generacji inteligentnych narzędzi wspomagających produktywność, analizę i projektowanie.

Cortana Analytics Suite: dane przekształcone w realne działanie.

Cortana Analytics Suite to zestaw usług i narzędzi, dający użytkownikom możliwość sprawniejszego działania w oparciu o posiadane dane. Mechanizm pakietu tworzą wiodące rozwiązania technologiczne, m.in. takie jak uczenie maszynowe, technologia postrzegania w oparciu o wizję, analiza twarzy i mowy, rozszerzenia zakresu słownika, a także rozszerzone możliwości przewidywania. Zastosowane funkcjonalności, połączone z możliwościami nieograniczonego składowania i analizowania dużych ilości danych (Big Data) w chmurze, otwierają przed przedsiębiorcami wyjątkową okazję do usprawnienia funkcjonowania organizacji na podstawie przewidywanych scenariuszy biznesowych. Pakiet Cortana Analytics Suite zintegruje się z technologią osobistego asystenta, Microsoft Cortana, tworząc wygodne środowisko w naturalny sposób wspomagające działania biznesowe. Oprogramowanie pojawi się na rynku jeszcze tej jesieni i będzie dostępne w formie miesięcznych subskrypcji.

Link: http://azure.microsoft.com/blog/2015/07/13/announcing-cortana-analytics-suite-and-new-partner-investments-at-wpc-2015

Projekt GigJam: produktywność odkryta na nowo.

Kolejnym krokiem Microsoft w kierunku redefiniowania produktywności i realizacji procesów biznesowych jest wprowadzenie systemu współpracy umożliwiającego wygodniejszą i sprawniejszą komunikację oraz wykonywanie poszczególnych zadań. Filozofia działania usługi opiera się na niwelowaniu barier pomiędzy poszczególnymi aplikacjami i urządzeniami, oddając do dyspozycji użytkowników spójne środowisko (działające w modelu SaaS), które ma jeden cel – doprowadzić realizację zadań do końca w jak najszybszym czasie, przy jednoczesnym śledzeniu postępu i maksymalnym skróceniu czasu potrzebnego na wykonywane obowiązki.

Microsoft HoloLens: komputer jeszcze bardziej osobisty.

Zmiana doświadczenia użytkowania komputerów to jeden z kamieni milowych obecnej rewolucji technologicznej. W trakcje trwania konferencji Microsoft zaprezentował HoloLens – urządzenie działające na platformie Windows 10 w oparciu o rozszerzoną rzeczywistość, które nie tylko zmieni znany dotychczas schemat wykorzystania komputerów, ale przede wszystkim otworzy przed użytkownikami zupełnie nowy wachlarz możliwości tworzenia, wizualizacji i komunikacji w trakcie pracy. Dzięki wykorzystaniu technologii rozszerzonej rzeczywistości, już dzisiaj możemy śmiało mówić o rewolucji dla branż, w których wiele procesów opartych jest na projektowaniu, takich jak architektura, wzornictwo przemysłowe, ale także branża budowlana.