Milenialsi – to oni królują na rynku e-commerce

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Trzy czwarte (75 proc.) milenialsów (osób urodzonych w latach 80-tych i 90-tych) kupuje w internecie – jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie KIR i Związku Banków Polskich[1]. E-sklepy dwoją się i troją, by dotrzeć do tej licznej, acz wymagającej gruby konsumentów. Kim są i czego potrzebują kupujący z pokolenia milenialsów?

Coraz częściej u osób młodych zakupy online stają się pierwszym wyborem. Nie wymagają wyjścia z domu i czasochłonnego przemierzania alejek centrów handlowych. W ciągu jednej godziny znajdziemy w sklepie internetowym znacznie więcej interesujących produktów, niż odwiedzając kolejne sklepy stacjonarne. Rozwój e-commerce nikogo zatem nie dziwi. Jest szybciej, wygodniej i często także taniej.

Czym kierują się milenialsi?

Milenialsi chętnie korzystają z mediów społecznościowych, a w wyborze stron kierują się rekomendacjami. Częściej niż pozostali e-nabywcy zwracają swoje zakupy i mają wyższe wymagania jeśli chodzi o łatwość korzystania z danej strony. Młodzi użytkownicy są świadomi sytuacji rynkowej i cenią sobie szeroki wybór produktów. Jak wynika z raportu Barometer E-shopper 2018 przygotowanego na zlecenie DPDgroup, aż 45 proc. z nich dokonuje zakupów na zagranicznych stronach internetowych.

To właśnie milenialsi najczęściej są tzw. „nowymi nabywcami” (aż 52 proc. tej grupy). To świadomi nabywcy – lubią programy lojalnościowe, cenią łatwość procesu zakupowego i bezpieczeństwo transakcji  – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Młodzi kupują mobilnie

Przedstawiciele pokolenia milenialsów do załatwiania swoich codziennych zadań najczęściej wykorzystują smartfon. Jak wynika z badania Barometer E-shopper 2018 aż 62 proc. milenialsów robi zakupy za pośrednictwem smartfona, co jest wynikiem  o 13 p.p. wyższym niż dwa lata wcześniej. E-commerce zaś szybko odpowiada na oczekiwania milenialsów, gdyż nowe technologie oferują e-sklepom niemal nieograniczone możliwości – od tworzenia aplikacji i responsywnych stron internetowych, poprzez kreowanie i podtrzymywanie pozytywnego wizerunku online, aż po inwestowanie w kampanie reklamowe w mediach społecznościowych.

Jakość usług przede wszystkim

Dla milenialsów bardzo istotna jest jakość usług kurierskich. Oczekują oni szybkiego doręczenia przesyłki z możliwością określenia godziny wizyty kuriera. Szczególnie ważna jest dla nich możliwość wyboru spośród różnych opcji dostarczenia zamówionej paczki. Są otwarci na alternatywne warianty usług – click and collect (zamów online, odbierz w sklepie), odbiór w punkcie nadań i odbiorów czy w automacie.

[1] Badanie zostało zrealizowane w marcu 2019 r. na ogólnopolskiej próbie 1009 osób w wieku powyżej 15 lat.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Polska przestała być tanią lokalizacją dla inwestycji w sektorze SSC/ BPO

Polski sektor nowoczesnych usług dla biznesu przestał być dla...

USA, Chiny, Wielka Brytania – rynki czekają na kluczowe posiedzenia banków centralnych

W nadchodzących dniach czeka nas kumulacja posiedzeń banków centralnych....

EY: Inwestorzy stawiają na nieruchomości premium i sektor PRS w 2025 roku

Wolumen inwestycji na polskim rynku nieruchomości w 2024 roku...

Inflacja niższa od oczekiwań – czy szczyt przypadnie na marzec?

Inflacja konsumencka w lutym 2025 r. wyniosła 4,9 proc....
Wiadomości

Niepewność na rynkach napędza hossę złota. NBP zwiększa rezerwy do rekordowych poziomów

Rynek złota w pierwszych miesiącach roku wykazuje niezwykłą dynamikę,...

USA, Chiny, Wielka Brytania – rynki czekają na kluczowe posiedzenia banków centralnych

W nadchodzących dniach czeka nas kumulacja posiedzeń banków centralnych....

EY: Inwestorzy stawiają na nieruchomości premium i sektor PRS w 2025 roku

Wolumen inwestycji na polskim rynku nieruchomości w 2024 roku...

Nie możemy już ufać sztucznej inteligencji. Rosyjska dezinformacja obecna jest już nawet w narzędziach AI

W dobie dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji coraz więcej uwagi...

„Przepaść” – ceny na rynku deweloperskim odjeżdżają od cen na rynku wtórnym

„Przepaść” – rosną różnice w cenach między rynkiem wtórnym,...

Rekordowa aktywność najemców na krakowskim rynku biurowym

IT i finanse napędzają popyt – główne sektory...

Polska przestała być tanią lokalizacją dla inwestycji w sektorze SSC/ BPO

Polski sektor nowoczesnych usług dla biznesu przestał być dla...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie