Mitsubishi TRITON L200 model 2019

Jeep Driving Over Rocks in Namibia, Africa

Nowy TRITON/L200 to najnowsze wcielenie modelu, który obchodzi w tym roku 40. urodziny. Nowy TRITON/L200 ma zostać wprowadzony kolejno na rynki państw ASEAN, Oceanii, Bliskiego Wschodu, Europy, Afryki i Ameryki Południowej, a docelowo trafi do sprzedaży w około 150 krajach na całym świecie. Pojazd ma status strategicznego modelu globalnego.

MMC planuje sprzedać w tym roku finansowym około 180 000 sztuk Mitsubishi L200 – nowego i obecnego modelu. TRITON/L200 to globalny model o niezwykłym znaczeniu w strategii firmy i jest – w zestawieniu za ostatni rok fiskalny – drugim z najlepiej sprzedawanych samochodów MMC, po średniej wielkości SUV-ie Outlanderze.

Osamu Masuko
Osamu Masuko

Z okazji światowej premiery, dyrektor generalny Mitsubishi Motors, Osamu Masuko powiedział – „Nowy TRITON/L200 jest jednym z naszych najważniejszych globalnych modeli strategicznych, a jego sukces ma kluczowe znaczenie dla wzmocnienia tempa zrównoważonego rozwoju firmy. Nowa generacja oferuje kolejne usprawnienia w zakresie wytrzymałości, niezawodności i komfortu, opracowywane konsekwentnie w ciągu 40 lat od wprowadzenia tej serii na rynek.”

„Jestem całkowicie pewien, że nowy TRITON/L200 spełni różnorodne potrzeby i życzenia naszych klientów na całym świecie.”

Opis modelu

Mitsubishi L200 2019 (13)Nowy TRITON/L200 został opracowany zgodnie z dewizą „Engineered Beyond Tough”, która nakreśliła kierunek projektu. Nowy model jest znacznie bardziej konkurencyjny, dzięki bardziej wyrazistej stylistyce z najnowszą koncepcją przedniej partii samochodu i motywem „Dynamic Shield” oraz udoskonalonemu systemowi napędu na cztery koła, zapewniającemu lepszą sprawność w terenie, a także najnowszym systemom aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Nowy model oferuje znaczące ulepszenia, wpływające na trwałość i niezawodność, istotne dla użytkowników korzystających zawodowo z samochodów oraz w dziedzinie komfortu i jakości jazdy, na które kładą nacisk użytkownicy prywatni.

1.“Engineered Beyond Tough” – twarda dewiza, twarda konstrukcja

Mitsubishi L200 2019 (8)Nowe Mitsubishi TRITON/L200 zostało zaprojektowane według koncepcji „Rock Solid – twardy jak skała”, która zarówno w środku, jak i na zewnątrz, oznacza wytrzymałość uzyskaną dzięki inżynierskim umiejętnościom i wiedzy, zgodnie z dewizą „Engineered Beyond Tough”.

Widok z przodu

Mitsubishi L200 2019 (9)Przednią partię samochodu zaprojektowano zgodnie z najnowszą wersją koncepcji „Dynamic Shield” (dynamicznej tarczy). Wysoko biegnąca linia maski silnika i solidniejsze już na pierwszy rzut oka, umieszczone wyżej reflektory, nadają nowemu modelowi oglądanemu z przodu mocniejszej i bardziej imponującej postury.

Widok z boku i z tyłu

Mitsubishi L200 2019 (10)Wyrzeźbione na nowo krzywizny nadwozia z kontrastowymi ostrymi liniami, wydłużonymi nadkolami i jaskrawymi akcentami uosabiają siłę i solidność twardej terenówki Mitsubishi Motors, ale również dodają jej nowoczesności. Oświetlenie i elementy zderzaków stają się częścią wytrzymałej konstrukcji, łącząc też wizualnie formę tyłu i przodu pojazdu oraz poszerzając go optycznie.

Wnętrze

Zmodernizowane wnętrze TRITONA/L200 stawia na nowoczesność i solidność, do czego przyczynia się wspólna ramka zespołu przełączników i wylotów powietrza. Miękkie powierzchnie oraz przeszycia na konsoli między fotelami, na podłokietnikach i w rejonie hamulca postojowego dodają wnętrzu luksusowego charakteru.

2. System 4WD zapewnia wyższą sprawność w terenie.

Nowy TRITON/L200 w wersjach z napędem 4WD jest wyposażony w system SuperSelect 4WD, który zapewnia idealną przyczepność i właściwości jezdne na dowolnej nawierzchni lub system EasySelect 4WD, który ułatwia przełączanie trybów jazdy na optymalny w danych warunkach drogowych. Dzięki wprowadzeniu nowych trybów jazdy, oba systemy 4WD zapewniają lepszą sprawność w terenie.

Nowy tryb jazdy terenowej Off-road

Mitsubishi L200 2019 (11)Zarówno system SuperSelect, jak i EasySelect 4WD korzystają z nowego trybu Offroad Z ustawieniaMI GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (kamienie) (tylko w trybie napędu 4LLc). Po włączeniu trybu Off-road, spójnej kontroli podlega moc, przekładnia i hamulce, aby można było sterować stopniem poślizgu kół, a tym samym maksymalizować skuteczność jazdy w terenie i zdolność do wydostawania się z błota lub śniegu.

Kontrola zjazdu ze stromego wzniesienia

Jeep Driving Over Rocks in Namibia, AfricaPrędkość pojazdu jest sterowana elektronicznie, aby umożliwić kierowcy bezpieczniejsze i precyzyjniejsze pokonywanie stromych lub śliskich zjazdów.

3. Aktywne systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy

Nowy TRITON/L200 nadal budowany jest na bardzo wytrzymałej i niezawodnej ramie z zamocowaną na niej kabiną o wysokiej wytrzymałości zderzeniowej, a jednocześnie oferuje wiodące w swojej klasie zaawansowane systemy aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

Systemy zapewniające bezpieczeństwo i komfortową świadomość tego bezpieczeństwa to:

  • o System łagodzenia kolizji czołowych (FCM), który umożliwia wykrycie pojazdów i pieszych znajdujących się przed samochodem;
  • o System ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek bocznych (BSW + LCA), który pomaga w unikaniu bocznych kolizji z innymi pojazdami podczas zmian pasa ruchu poprzez wykrywanie pojazdów znajdujących się bezpośrednio za samochodem lub w jego sąsiedztwie i ostrzega kierowcę dźwiękiem oraz miganiem diody w lusterku zewnętrznym;
  • o Tylny sygnalizator ruchu poprzecznego (RCTA), który w ten sam sposób pomaga uniknąć kolizji podczas cofania;
  • o Ultradźwiękowy system łagodzenia skutków omyłkowego wciśnięcia pedału przyspieszenia (UMS), który zmniejsza skutki kolizji wynikających z niewłaściwego użycia pedału przyspieszenia podczas ruszania lub cofania na parkingach, czy w innych ograniczonych przestrzeniach.

Przydatne wsparcie kierowcy zapewnia też system monitorowania otoczenia samochodu, generujący widok z lotu ptaka obszaru wokół pojazdu, a także sygnały z czujników parkowania.

4. Osiągi i funkcjonalność pickupa

Nowe Mitsubishi TRITON/L200 otrzymało wiele szczegółowych usprawnień, zgodnie z dewizą „Engineered Beyond Tough” przyświecającą pracom konstrukcyjnym, co zaowocowało trwałością i niezawodnością – cechami poszukiwanymi wśród klientów instytucjonalnych oraz komfortem i jakością jazdy cenionymi przez klientów prywatnych. Skuteczność i wyczucie hamowania są lepsze dzięki zastosowaniu większych przednich tarcz i większych tłoczków w zaciskach hamulcowych. Jakość jazdy uległa podwyższeniu dzięki zastosowaniu większych tylnych amortyzatorów, dzięki większej ilości oleju tłumiącego wstrząsy. Zastosowanie 6-biegowej przekładni automatycznej, zamiast 5-biegowej, używanej dotychczas, umożliwiło płynniejsze i intensywniejsze przyspieszenie oraz podniosło jakość pracy przekładni.