E-commerce to jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarczych. Jak wynika z tegorocznego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej, blisko 72% internautów deklaruje zakupy w polskich sklepach internetowych. Duża w tym zasługa usprawnień, które ułatwiają proces kupowania w sieci. Nowe kanały sprzedaży wymagają stosowania nowoczesnych rozwiązań. Dowiedz się, jak wybrać bramkę płatności, która podniesie poziom oferowanych usług w Twoim e-commerce.
Spis treści:
Znaczenie skutecznej bramki płatniczej
Funkcjonowanie e-commerce nie byłoby możliwe bez zastosowania szeregu rozwiązań i narzędzi. Jednym z nich jest bramka płatnicza – system umożliwiający internetowe rozliczenie pomiędzy klientem a sprzedawcą. Wybór takiej bramki jest konieczny, choćby dlatego, że bez niej pozbawiasz klientów możliwości wygodnych płatności. Co więcej, właściwie dopasowane rozwiązanie potrafi usprawnić funkcjonowanie działalności i przyspieszyć czas obsługi.
Bramki płatnicze znacząco przyspieszają procedurę rozliczania. Dawniej wysłanie towaru do klienta wiązało się z oczekiwaniem na uzyskanie płatności. Po dokonaniu tradycyjnego przelewu oba banki musiały go zaksięgować – dopiero wtedy pieniądze trafiały na konto odbiorcy. Bramka płatnicza pośredniczy w tym procesie. W chwili wysłania przelewu system otrzymuje informację i przekazuje ją sprzedawcy. Ten natomiast może wysłać towar niezwłocznie po uzyskaniu potwierdzenia płatności.
Ze własnym rozwiązaniem na rynek e-commerce postanowił wejść mBank. W 2019 roku uruchomił platformę płatności Paynow. System pozwala na wygodne akceptowanie różnych metod płatności online. Do tego, jest łatwy w obsłudze i upraszcza zarządzanie finansami firmowymi. Paynow jest połączony z systemem bankowości transakcyjnej – zarówno dla klientów małych, jak i dużych przedsiębiorstw, korzystających z wyspecjalizowanego serwisu mBank Company Net.
Dlaczego warto wybrać Paynow? Poznaj zalety
Istnieją dwa typy bramek płatniczych – pierwsze to gotowe platformy, drugie – rozwiązania przygotowywane na konkretny przypadek. Skuteczna bramka płatnicza dla e-commerce powinna być przede wszystkim usprawnieniem. W końcu angażowanie dodatkowych pracowników do przygotowania i obsługi skryptu kosztuje. Ponadto ważnym aspektem jest jej responsywność i możliwość dopasowania do potrzeb Twojego e-commerce. Przy wyborze rozwiązania należy więc zwrócić uwagę na prostotę integracji oraz duży wybór możliwości rozliczenia. Jednocześnie warto skupić się na obsłudze i wsparciu technicznym – tak ważnym w obliczu nagłych problemów.
W przypadku Paynow zyskujesz jedno i drugie. mBank oferuje dostęp do usługi zintegrowanej z systemem mBank CompanyNet oraz pełne wsparcie technologiczne z możliwością konsultacji. Wśród obsługiwanych metod transakcji są płatności pay-by-link, BLIK oraz z użyciem tradycyjnych kart płatniczych. W sumie Paynow obsługuje transakcje z blisko 20 banków. Duży wybór i wygoda przekładają się na pozytywne doświadczenie klientów.
Paynow to pierwsza w Polsce bramka płatnicza funkcjonująca w chmurze. Oznacza to, że niezależnie od tego, czy w danym okresie Twoje przedsiębiorstwo przyjmie kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy wpłat od klientów, bramka płatnicza będzie funkcjonować dokładnie tak samo. To wszystko dzięki elastyczności modelu chmurowego i możliwości zwiększania mocy obliczeniowej bez konieczności inwestycji w rozwój infrastruktury sprzętowej.
Bramkę płatniczą Paynow możesz szybko zintegrować z popularnymi platformami sprzedażowymi:
- WooCommerce,
- PrestaShop,
- Opencart,
- Magento,
- Sote,
- Shoplo,
- Redcart,
- shopGold,
- Sky-Shop,
- Codarius.
Wybór bramki płatniczej to również prowizja – ta, jeśli jest odpowiednio niska, może przynieść korzyść zarówno właścicielowi e-commerce, jak i klientom. Niższe opłaty ze strony banku oznaczają bardziej konkurencyjne ceny – nawet w stosunku do innych metod płatności. To przyciąga kupujących i skłania ich do wyboru najkorzystniejszej opcji. W efekcie otrzymują wygodne i proste rozwiązanie, a przy okazji oszczędzają czas spędzony na zakupach. W przypadku Paynow prowizja wynosi 0,95% od każdej płatności – bez opłat aktywacyjnych i abonamentowych. Wszystko możesz kontrolować w wygodnym panelu bieżących rozliczeń.
Duże znaczenie w kontekście funkcjonowania bramki płatności ma troska o bezpieczeństwo danych użytkowników. To istotny czynnik wpływający na ostateczną decyzję o zakupie w wybranym sklepie. Na płatność z użyciem szybkiego przelewu decyduje się dziś już blisko 70% nabywców[1]. Utrzymanie najwyższych standardów bezpieczeństwa to konieczność. W internetowych płatnościach wykorzystuje się m.in. szyfrowane połączenia SSL, certyfikaty SSL oraz PCI DSS.
Bramka płatności Paynow – kto może skorzystać?
Paynow to rozwiązanie kierowane do właścicieli e-commerce i firm posiadających aktywny rachunek bankowy w mBanku. Żeby móc skorzystać z usługi, musisz być właścicielem sklepu internetowego, prowadzonego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Co zrobić, by skorzystać z usługi? Wystarczy, że skontaktujesz się ze swoim doradcą. Wybierz firmę, dla której planujesz uruchomić usługę, a następnie wskaż kategorię produktów w swoim sklepie internetowym. Wypełnij rubrykę z informacjami kontaktowymi do jednego z pracowników – na wypadek problemów technicznych. Po uzupełnieniu wniosku prześlij go do banku. W zależności od stopnia skomplikowania, usługa może zostać aktywowana nawet w ciągu jednego dnia roboczego.
[1] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/06/Raport-e-commerce-2020.pdf