PayPal: Nadchodzi era streamingu. Polacy uwielbiają oglądać filmy i seriale online

telewizor
  • Filmy, seriale i programy telewizyjne to najpopularniejsze rodzaje treści, za jakie płacą Polacy w sieci: ponad połowa ankietowanych konsumentów zadeklarowała taki zakup w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
  • Wybierając internetowe platformy wideo, Polacy sprawdzają ilość dostępnych tytułów (72 proc.), możliwość obejrzenia ich na komputerze (47 proc.) oraz urządzeniach mobilnych (42 proc.).
  • Większość Polaków w ciągu ostatnich 3 miesięcy wydała na treści wideo online od 40 do 59 zł, przy wyborze metody płatności kierując się jej szybkością i wygodą użytkowania.
  • Wychodząc naprzeciw tym preferencjom, PayPal jest od teraz dostępny na platformie HBO GO.

Trudno o lepszy dowód na to, że świat staje się naprawdę cyfrowy niż zmiany zachodzące w branży muzycznej, filmowej i telewizyjnej. Obecnie, sam tylko streaming wideo odpowiada za ponad połowę światowego ruchu internetowego[1]. Jako że produkty cyfrowe są coraz ważniejszą częścią e-commerce, PayPal i SuperData przedstawiają wyniki Digital Goods Economy Survey.

Nasi użytkownicy sprzedający i kupujący produkty cyfrowe korzystają przy tym z rozwiązań online. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się dokładniej przyjrzeć temu, co wpływa na ich popularność. Okazuje się, że decyduje o tym przede wszystkim wygoda – 52 proc. konsumentów kupuje filmy i seriale telewizyjne w wersji cyfrowej, ponieważ dzięki temu nie muszą wychodzić z domu. Z kolei dla 63 proc. liczy się to, że nie muszą czekać, aby je obejrzeć – komentuje Marcin Glogowski, Dyrektor Generalny PayPal w Europie Środkowej i Wschodniej.

Różne urządzenia, treści i gatunki

Polacy wpisują się w europejskie i światowe trendy związane ze streamingiem: 72 proc. Europejczyków właśnie tak ogląda swoje ulubione filmy i seriale (w Polsce to 58 proc. odbiorców). Warto zwrócić uwagę na fakt, że Polska znajduje się w pierwszej szóstce krajów Unii Europejskiej pod względem dostępności usług audiowizualnych na żądanie[2]. Według najnowszego badania PwC Polska, polski rynek mediów i rozrywki może osiągnąć wartość nawet 13,4 mld USD do końca 2022 roku – w porównaniu do oczekiwanych 10,6 mld USD na koniec 2018 roku[3].

Czym kierują się Polacy wybierając platformę streamingową? Przede wszystkim zwracają uwagę na ilość dostępnych tytułów (72 proc.), możliwość obejrzenia ich na komputerze (47 proc.) lub urządzeniu mobilnym (42 proc.). Dla 34 proc. istotne jest także, czy dana platforma daje dostęp do wielu filmów i seriali na raz.

Wśród oglądanych przez Polaków seriali telewizyjnych i filmów, najpopularniejsze kategorie to komedie (75 proc. ankietowanych oglądało je w ciągu ostatnich 3 miesięcy), filmy/seriale akcji (64 proc.) i dramaty (52 proc.). Co ciekawe, prawie tyle samo mężczyzn i kobiet ogląda horrory (odpowiednio 39 proc. i 38 proc.).

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnych konsumentów, od teraz PayPal jest dostępny również na platformie HBO GO.

– Kupowanie filmów, seriali czy muzyki online jest jednym z najgorętszych trendów wśród współczesnych przedstawicieli generacji cyfrowej, dlatego tak bardzo cieszymy się ze współpracy z HBO GO – mówi Glogowski. – Metoda płatności ma ogromne znaczenie w przypadku produktów cyfrowych, szczególnie jeśli użytkownik korzysta z urządzenia mobilnego. Płacąc za produkty cyfrowe, czterech na pięciu konsumentów wybiera to rozwiązanie, które jest najprostsze w obsłudze. PayPal pasuje tu doskonale.

***

O badaniu

Badanie przeprowadzono na 25 rynkach i około 25 000 konsumentów na całym świecie (n=1000 dla każdego kraju). Badanie obejmowało wywiad w terenie oraz internetowy kwestionariusz ilościowy. Przeprowadzono je na zlecenie PayPal w 2018 roku przez SuperData Research. Badane kraje: Argentyna, Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Czechy, Francja, Niemcy, Grecja, Hong Kong, Węgry, w Indie, Izrael, Włochy, Japonia, Meksyk, Holandia, Polska, Rosja, RPA, Hiszpania, Szwecja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielka Brytania.

[1] Źródło: Global Internet Phenomena report od Sandvine
[2] Źródło: Yearbook of the European Audiovisual Observatory 2017
[3] Źródło: Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2018-2022