REKLAMAtłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl
MARKETING Priorytety i innowacje w czasie pandemii COVID-19 według marketerów

Priorytety i innowacje w czasie pandemii COVID-19 według marketerów

Isobar opublikował wyniki ekskluzywnego badania zrealizowanego wśród ponad 1350 szefów marketingu z całego świata. W specjalnej ankiecie oceniają oni ewolucję customer experience, która dokonała się w czasie pandemii COVID-19.

Badanie Isobar Creative Experience Survey wykazało, że 64% CMO „całkowicie lub umiarkowanie” zmieniło swoją strategię CX w odpowiedzi na kryzys COVID-19, a 1 na 5 „całkowicie” zmieniło swoje podejście. Wśród tych CMO, którzy zmienili swoją strategię, inwestycje w innowacyjne nowe produkty i usługi są najbardziej popularną strategią wśród przedsiębiorstw każdej wielkości i skali, przyjętą przez 45% wszystkich CMO i 49% CMO większych organizacji.

Z raportu wynika, że jesteśmy świadkami ciągłego rozwoju „Creative Experience” oraz zupełnie nowego podejścia do doświadczeń klientów. Publikacja opisuje pierwszą falę „Customer Experience” (CX) jako skupiającą się na usuwaniu barier, w świecie, w którym przez jedno kliknięcie (lub brak kliknięcia) marki mogą stać się coraz bardziej niezauważalne – i coraz bardziej niewidoczne.

Najważniejsze wnioski z raportu:

  • CMOs stawiają na innowacyjne wykorzystanie technologii (58%), kluczowego składnika budującego zróżnicowane doświadczenia klientów;
  • Commerce i e-commerce stały się wyraźnymi priorytetami;
  • 39% CMOs poświęciło commerce’owi więcej uwagi, a 36% wdrożyło podejście Direct-to-Consumer;
  • Kreatywne podejście (36%), innowacje (35%) i zdolności do tworzenia nowych produktów (33%) to 3 najważniejsze wymagania CMOs wobec agencji dostarczającej strategii CX;
  • Sztuczna inteligencja jest obecnie najczęściej wykorzystywaną nową technologią przez około 36% CMO, a jej udział w CMO dużych firm wzrasta do 50%;
  • Interfejsy głosowe i oparte na czacie wybierane są przez 29% i 28% szefów marketingu;
  • Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość również wkraczają do głównego nurtu (28 i 27%).

W czasie pandemii byliśmy i jesteśmy świadkami rozwoju niesamowitej kreatywności. Również w naszej ankiecie szefowie marketingu deklarują zaangażowanie i chęć zadbania o rozwój innowacyjności i kreatywności w swoich firmach. – Jean Lin, CEO, Creative, dentsu & Isobar Global Chairman

Raport stworzony przez zespół globalnych ekspertów Isobar w dziedzinie kreatywności i innowacji, zapewnia wgląd w strategiczny kierunek rozwoju współczesnej branży marketingowej oraz identyfikuje kluczowe narzędzia i technologie. Raport zawiera również studia przypadków globalnych klientów Isobar, m.in.: Cisco, KFC i Cadillac.

Exit mobile version