SEO feat. PR

0

W latach 2011 – 2013 Google trzykrotnie zmodyfikowało algorytmy wyszukiwania. Niemniej jednak, dopiero ostatnia zmiana spowodowała prawdziwą panikę wśród specjalistów SEO, dlatego, iż skupiała się ona głównie na tzw. contencie. Nie wszyscy jednak zareagowali w ten sam sposób. Wśród zainteresowanych znaleźli się i tacy, którzy zaczęli dopatrywać się w niej swojej szansy…

Zmiany w algorytmach nie od dziś budzą postrach wśród specjalistów w branży. Tym razem – niestety – nie chodzi o podejście technologiczne, a o zawartość, czyli o treść którą możemy znaleźć na każdej stronie internetowej. Jest to zatem doskonała okazja dla specjalistów PR, których codziennym zadaniem jest rozwijanie kluczowych i strategicznych wiadomości, zapewnianie wartościowej treści i zarządzanie każdym aspektem współczesnego PR. Co należy brać pod uwagę, aby działać efektywnie? Przede wszystkim trendy SEO.

Najważniejszą z zasad poprawnego PR, który będzie efektywnie wspierał działania SEO jest nieustanne tworzenie nowych treści zorientowanych na użytkowników strony internetowej. Informacje, które zainteresują potencjalnego odbiorcę, bez wątpienia na dłużej zatrzymają go na danej witrynie www. Czas odwiedzin to jeden z sygnałów, dzięki któremu Google dostrzega znaczenie strony.

Kolejną wskazówką jest tworzenie unikalnych treści. Artykuły umieszczane na stronach renomowanych magazynów branżowych generują linki do rodzimej witryny www. Linki te są bezcenne dla rankingu Google.

Ważną kwestią jest również przejrzystość strony internetowej, jej struktura i technika wykonania. Słowa kluczowe powinny zostać zawarte we wszystkich tytułach i tekstach. W celu ułatwienia analizy zawartości dla Google zaleca się również wyeliminowanie dużych obrazów i animacji flash.

Warto pamiętać, iż powielanie treści nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Podobna sytuacja dotyczy rezerwacji miejsc na pseudo portalach prasowych lub katalogach, które zostały stworzone w celu zniekształcenia naturalnych wyników wyszukiwania. Google ignoruje takie wpisy, a czasem celowo obniża pozycje w rankingach stronom, które decydują się na podobne zabiegi.

Czytaj również:  Sztuczna inteligencja będzie kontrolować ludzi. Chiński rząd wprowadza system oceniania obywateli i przewidywania przestępstw

Wybór agencji PR nie jest łatwy – komentuje Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NETPrzede wszystkim należy upewnić się, że każda ze stron ma podobne aspiracje, tak samo rozumie zarówno treść, jak i aspekty technologiczne. Podsumowując – partner firmy, czyli agencja ma za zadanie nie tylko znać obecne trendy, ale również wiedzieć jak wykorzystać je w praktyce. SEO – PR to rokujący kierunek rozwoju.– dodaje.