Serwis Blip.pl polska alternatywa dla Twittera zostanie zamknięty z dniem 31 sierpnia

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Blip.pl to połączenie mikrobloga z komunikowaniem w kręgu znajomych. Nazwa serwisu to skrót od słów Bardzo Lubię Informować Przyjaciół. Blip.pl pozwala na równoczesne prowadzenie mikrobloga, rozmów na czacie oraz na nawiązywanie nowych znajomości. Użytkownicy za pośrednictwem komputera lub telefonu komórkowego mogą dzielić się krótkimi informacjami (do 160 znaków), a także wysyłać zdjęcia oraz pliki audio i wideo.

Blip.pl zaczynał w 2007 roku bardzo obiecująco, jako polska alternatywa dla Twittera. W 2009 roku liczba wiadomości wysłanych w ramach serwisu przekroczyła 10 milionów, a rok później zarejestrowanych w nim było już ponad 80 tysięcy osób, w tym wielu polityków i znanych osobistości ze świata mediów. Nic więc dziwnego, że dość szybko został wykupiony przez firmę GG Network.

Choć w Polsce portale społecznościowe cieszą się wciąż rosnącą popularnością (Facebook ma ponad 14,5 miliona użytkowników, a NK.pl – ponad 8 milionów), to sytuacja mikroblogów jest dość specyficzna. Serwisowi Blip.pl bardzo trudno jest pokonać konkurencję w postaci międzynarodowego Twittera, z którego w Polsce korzysta ponad 2 miliony użytkowników – i na pewno nie jest to możliwe bez dużych nakładów promocyjnych – mówi Anna Kukawska, PR & Event Manager Grupy 365 NET.

Aktualnie można jeszcze umieszczać wpisy z poziomu strony Blip.pl, jednak wyłączono już możliwość zakładania kont i umieszczania postów poprzez zewnętrzne źródła. Wpis na stronie głównej serwisu zachęca internautów do przenoszenia zawartości kont, zachowaniem historii dotychczasowych wpisów i nazwy użytkownika, do serwisu Wykop.pl, który jest własnością Grupy Allegro, współpracującej z GG Network.

Jak potwierdził rzecznik prasowy GG Network – Jarosław Rybus, firma chce skupić swoje działania na rozwoju swojej kluczowej usługi, czyli GG. Komunikator ten był kiedyś niekwestionowanym liderem na rynku, a dziś, jak wynika z badań przeprowadzonych przez Megapanel, zajmuje dopiero 12. miejsce wśród wydawców internetowych w Polsce.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Wiadomości

Ranking najbardziej medialnych polskich przedsiębiorców 2024 roku

Zygmunt Solorz-Żak, Rafał Brzoska i Sebastian Kulczyk to liderzy...

Aplikacje mobilne jako narzędzie marketingowe – personalizacja, AI i grywalizacja

Dynamiczny rozwój technologii sprawił, że marketing zyskał nowy wymiar....

Bezpieczeństwo narodowe kontra wolność słowa: Spór o TikToka w USA nabiera tempa

Trwa napięta walka o przyszłość TikToka w Stanach Zjednoczonych,...

EUIPO: Europejczycy korzystają z nielegalnych treści online 10 razy w miesiącu

Według najnowszego raportu EUIPO piractwo internetowe wśród europejskich...

EY: Konsumenci redukują wydatki na usługi cyfrowe i anulują subskrypcje

Badanie EY – Decoding the digital home – wskazuje,...

Czy portal X pomoże Trumpowi? Big Tech wobec wyborów w USA

Dane dotyczące liczby wpisów na portalu X (byłym Twitterze)...

EY: 61% konsumentów obawia się kradzieży tożsamości podczas korzystania z aplikacji

Wyniki najnowszej edycji badania – EY Future Consumer Index...

Grupa PMPG Polskie Media z nowym kierunkiem rozwoju na lata 2024-2026

PMPG Polskie Media, holding mediowy notowany na głównym parkiecie...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie