Show-biznes pomaga potrzebującym

Wywiad kamera telewizja

Pokazują się na czerwonych dywanach nie tylko dlatego, że są znani i lubiani. Dzięki swojej popularności zwracają uwagę na istotne problemy. Polskie gwiazdy show-biznesu coraz częściej chcą pomagać.

„»Gwiazdy Dobroczynności« to ludzie, którzy wykorzystują swoją popularność, aby pomagać potrzebującym. Ich postawa i dobre serca są najpiękniejszym przykładem tego, że wystarczy odrobina woli, czasu i zainteresowania, aby zmienić czyjeś życie” – mówi serwisowi infoWire.pl Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Osoby medialne udzielają swojego wizerunku w kampaniach społecznych, zakładają własne fundacje i stowarzyszenia oraz zostają wolontariuszami i darczyńcami organizacji charytatywnych – w ten sposób działają na rzecz innych.

Martyna Wojciechowska, dziennikarka i podróżniczka, od lat wspiera inicjatywy ekologiczne, między innymi „Ratuj rysie” czy „Nie mów do mnie misiu”. „Pomaganie innym nadaje sens mojemu życiu i mojej pracy. Dobrze, że popularność mogę przełożyć na realizację szczytnych celów” – podkreśla podróżniczka.

Andrzej Piaseczny działa na rzecz zwiększania świadomości społeczeństwa na temat języka migowego. W tym celu promował akcję „Porozmawiaj ze mną”. „Osoby obdarzone szczęściem losu – a ja w dziedzinie zawodowej jestem szczęściarzem – są zobowiązane do tego, żeby oddawać więcej, niż dostają. Jeżeli tego nie robią, marnują swoją przyszłość” – mówi piosenkarz.

Paweł Małaszyński odwiedza w Klinice Onkologii i Hematologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Dziecięcego Szpitala Klinicznego im. L. Zamenhofa w Białymstoku podopiecznych Fundacji „Pomóż Im”. Niedawno wziął udział w sesji do kalendarza „Bohater kontra bohater”. Dochód z jego sprzedaży jest przeznaczony na cele charytatywne. „Pomaganie daje mi pozytywny oddech – płuca mocniej nabierają powietrza. To niesamowite uczucie móc pokolorować komuś świat. Jeżeli macie taką możliwość, róbcie to jak najczęściej” – zachęca aktor.