Simpact inwestuje 1 mln zł w kobiecy AdTech’owy startup E-Contenta

Simpact_E-Contenta_Team

E-Contenta, platforma dystrybucji treści reklamowych wpierana przez technologię AI, ogłosiła dziś inwestycję w wysokości miliona złotych od polskiego funduszu inwestycyjnego Simpact.

Simpact_E-Contenta_TeamWspółpracując z markami takimi jak Whiskas czy PepsiCo a także z agencjami medialnymi MGroup i OMD, E-Contenta udostępnia platformę, która wspiera firmy w realizacji strategii content marketingowej poprzez inteligentną dystrybucję treści w formie reklam natywnych. Składające się z płatnych reklam pasujących do wyglądu, stylu i funkcji danego medium, natywne reklamy mają na celu skłonić czytelnika do konkretnego działania jakim jest na przykład wejście na stronę danej firmy lub przeczytanie wpisu na korporacyjnym blogu. W porównaniu do tradycyjnych reklam typu display czy baner, reklama natywna jest bardziej skuteczna ponieważ jest dopasowana do preferencji użytkownika i jest nieinwazyjna.

„Dlaczego mielibyśmy nie dbać o świat cyfrowy tak jak dbamy o powietrze, którym oddychamy?”, pyta Zoia Andreeva, CEO i założycielka E-Contenta. „Tak jak powietrze pełne zanieczyszczeń, również Internet jest dziś przepełniony nieistotnymi informacjami i denerwującymi reklamami. E-Contenta zachęca firmy by minimalizowały przekaz z rodzaju „kup jeden, otrzymasz drugi gratis”. Pomagamy swoim klientom w zrewolucjonizowaniu ich strategii marketingowych, zachęcamy by zmienili swoje podejście, zrezygnowali z natarczywych reklam i skupili się na budowaniu długoterminowej relacji ze swoją grupą docelową poprzez udostępnianie wartościowych, edukacyjnych materiałów. W ostatecznym rozrachunku, wszyscy skorzystamy z czystszego środowiska cyfrowego.”

Inwestycja Simpact dostarczy kapitał niezbędny na rozwój biznesu oraz światowej klasy zespół doradczy. Ogłoszono już plany otworzenia nowej siedziby E-Contenta w Warszawie oraz zatrudnienia nowych członków zespołu odpowiedzialnych za digital marketing oraz rozwój software. Znaczna część środków zostanie wykorzystana na  prace badawczo-rozwojowe, które mają na celu wdrożenie nowych algorytmów śledzących i targetujących do systemu.

Działanie platformy opiera się w głównej mierze na algorytmach sztucznej inteligencji, które zapewniają zautomatyzowane dopasowanie wysokiej jakości, merytorycznych treści marketingowych do preferencji indywidualnego użytkownika. Narzędzie zostało stworzone w taki sposób by wyświetlać reklamę tylko tym użytkownikom, których profil odpowiada przynajmniej w 75% grupie docelowej danej firmy. Dodatkowo E-Contenta planuje stworzyć super intuicyjny, automatyczny, bazujący na technologii UX system raportowania wyników podjętych działań. Zwiększy to przejrzystość i wydajność procesu zarządzania kampanią.

„Udział w kilku programach akceleracyjnych, w których rozwijaliśmy nasz pomysł i tworzyliśmy ofertę, budowa platformy oraz jej wdrożenie najpierw na Ukrainie, następnie w Rosji i USA zajęły nam trzy lata.” powiedziała Zoia Andreeva. „Poszukując nowych możliwości przyspieszenia naszego rozwoju w Europie oraz przeniesienia naszej działalności i technologii na wyższy poziom, Simpact okazał się być dla nas idealnym partnerem. Ich wiedza z zakresu nowych technologii oraz zaangażowanie w projekty z pozytywnym wpływem społecznym są tożsame z naszymi fundamentalnymi wartościami w E-Contenta. Bardzo cieszę się ze współpracy z Simpact i jestem pewna, że będzie ona owocna zarówno dla naszego zespołu jak i dla naszych klientów.”

„E-Contenta jest niezwykle obiecującą firmą w sektorze digital marketingu. W stosunkowo niedługim czasie udało im się zbudować prężnie działającą organizację, którą wyróżnia kompetentny zespół oraz przełomowa technologia, zapewniająca wymierną wartość dodaną dla klientów spółki.” -powiedział Krzysztof Grochowski, CEO w Simpact. „Podczas gdy rynek reklamowy dynamicznie się zmienia, ewoluując w kierunku kanałów cyfrowych, oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat reklama natywna osiągnie znaczący udział w rynku. Jesteśmy pewni, że wspierając E-Contenta, przyczyniamy się do zmiany branży digital marketingu na lepsze. Z niecierpliwością czekamy na rozwój projektu i rezultaty naszego zaangażowania.”