SkyCash z biletami NFC w Krakowie

SkyCash

Pasażerowie komunikacji miejskiej w Krakowie mogą już kupować bilety w technologii NFC, zbliżając telefon do umieszczonych w pojazdach naklejek. Unikalne w skali kraju rozwiązanie to wspólna inicjatywa SkyCash, Orange Polska oraz Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.

Kraków został pierwszym polskim miastem, w którym można dokonać błyskawicznego zakupu biletów komunikacji miejskiej w technologii zbliżeniowej. W autobusach i tramwajach zamieszczono specjalne naklejki, które przedstawiają najpopularniejsze bilety zakodowane w postaci tagów NFC. Żeby zainicjować zakup, wystarczy zbliżyć do naklejki telefon z zainstalowaną aplikacją SkyCash, a następnie zatwierdzić transakcję kodem PIN. Z pozwalającego zaoszczędzić czas rozwiązania mogą też korzystać posiadacze komórek, które nie obsługują standardu NFC. Należy wtedy zeskanować jeden z umieszczonych na naklejce kodów QR. Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem operatora płatności mobilnych SkyCash, Orange Polska oraz Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.

Integracja z technologią zbliżeniową i kodami QR pozwoliła ponadto na znaczne uproszczenie procesu pobierania aplikacji SkyCash. Jeżeli pasażer, który nie jest jeszcze użytkownikiem systemu, zbliży telefon do plakatu lub zeskanuje fotokod, otrzyma link do programu. Bezpośrednio po rejestracji, także z poziomu telefonu, można podłączyć kartę płatniczą, która pozwala kupować bilety w ramach dostępnych na niej środków, bez konieczności pamiętania o regularnym zasilaniu konta.

– Zbliżeniowe kupowanie biletów eliminuje potrzebę uruchamiania aplikacji przed dokonaniem transakcji, zapewniając tym samym oszczędność czasu i jeszcze większą swobodę podczas korzystania ze środków komunikacji miejskiej – powiedział Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu SkyCash Poland S.A – Poza Krakowem nasz system działa w kilkudziesięciu miastach na terenie całej Polski. Mamy nadzieję, że już wkrótce także w nich będzie można korzystać z tego wygodnego rozwiązania – dodaje Mazurkiewicz.

Za projekt Bilety „NFC w komunikacji miejskiej w Krakowie” Orange Polska został uhonorowany Nagrodą Innowacyjności w Transporcie oraz tytułem Ambasadora Innowacyjności 2013. Nagroda została wręczona podczas gali II Forum Innowacji Transportowych w Warszawie.