Sprzedaż Fiat Chrysler Automobiles (FCA) we wrześniu 2016 roku w Europie

0
  • Trwa dobra passa w sprzedaży samochodów Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w Europie: dzięki 90 900 sprzedanym samochodom, FCA zamknęła wrzesień br. ze wzrostem 14,2%, wartością znacznie przekraczającą wynik uzyskany przez cały rynek (+7,3%).
  • W ciągu roku w regionie sprzedano 768 000 samochodów Grupy FCA, osiągając wzrost o 15,3% względem dynamiki rynku równej 7,7%.
  • Dobre wyniki, wyższe od tych uzyskanych przez rynek, odnotowały wszystkie marki FCA: Alfa Romeo +39 %, Jeep +21 %, Lancia +14,7 % i Fiat +10,8 %.
  • Modele 500 i Panda ponownie zdominowały segment A, z udziałem w rynku bliskim 30%.
  • Doskonałe wyniki sprzedaży 500L (od dwóch lat najlepiej sprzedające się auto w swoim segmencie) z 26% udziałem w rynku oraz 500X (jeden z 5 najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie), którego sprzedaż wzrosła o 65,8% w stosunku do 2015 roku.
  • Trwa dobra passa w marce Jeepa. M.in. dzięki modelowi Renegade, w ciągu roku sprzedaż Jeepa wzrosła o 22,1%.
  • Doskonały rezultat jest też udziałem Alfy Romeo, która dzięki Giulii zamknęła wrzesień znaczącym wzrostem sprzedaży.

We wrześniu br. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) jeszcze raz uzyskała zdecydowanie lepszy wynik niż średnia rynku. W Europie28, plus kraje należące do EFTA, dzięki prawie 90 900 sprzedanym samochodom, FCA odnotowała wzrost o 14,2% w stosunku do +7,3% uzyskanych przez rynek, z udziałem w rynku równym 6,1%, +0,4 punktu procentowego w porównaniu do zeszłego roku.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku FCA sprzedała prawie 768 000 samochodów, 15,3% więcej w porównaniu do zeszłego roku (na rynku wzrost wyniósł 7,7%), z udziałem w rynku równym 6,6%, większym o 0,4 punktu procentowego.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zwiększyła sprzedaż we wszystkich głównych krajach zarówno we wrześniu, jak i narastająco w ciągu roku. Na uwagę zasługują rezultaty uzyskane we Włoszech (+20,8% we wrześniu i +20,3% w ciągu roku), w Niemczech (+29,4% we wrześniu i +10,4% narastająco), we Francji (odpowiednio +8,4% i +11,3%) i w Hiszpanii (+37,2% we wrześniu i +24,4% w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku, w Polsce +13,7% we wrześniu i +13,1% narastająco).

Czytaj również:  Rośnie sprzedaż samochodów luksusowych w Polsce. Powstają dla nich SPA

Marka Fiat sprzedała we wrześniu ponad 67 000 samochodów, 10,8% więcej w stosunku do analogicznego miesiąca 2015 roku, z udziałem w rynku równym 4,5% w porównaniu do 4,3% sprzed roku.
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku, Fiat sprzedał prawie 580 700 samochodów (15,4% więcej w stosunku do tego samego okresu zeszłego roku, również w tym przypadku z wynikiem wyższym od średniej rynku), a udział w rynku wyniósł 5%, ze wzrostem o 0,3 punktu procentowego.

Wśród rezultatów marki na uwagę zasługują liczne wzrosty sprzedaży zarówno we wrześniu (we Włoszech +16%, w Niemczech +35,9%, we Francji +2,3% i w Hiszpanii +35,5%), jak i narastająco w ciągu roku: +19,7 % we Włoszech, +12,1% w Niemczech, +14% we Francji, +27% w Hiszpanii, w Polsce +18,4% we wrześniu i +17,4% narastająco.