Sprzedaż Fiat Chrysler Automobiles (FCA) we wrześniu 2016 roku w Europie

2016 Jeep® Renegade ‘Dawn of Justice’ Special Edition.
  • Trwa dobra passa w sprzedaży samochodów Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w Europie: dzięki 90 900 sprzedanym samochodom, FCA zamknęła wrzesień br. ze wzrostem 14,2%, wartością znacznie przekraczającą wynik uzyskany przez cały rynek (+7,3%).
  • W ciągu roku w regionie sprzedano 768 000 samochodów Grupy FCA, osiągając wzrost o 15,3% względem dynamiki rynku równej 7,7%.
  • Dobre wyniki, wyższe od tych uzyskanych przez rynek, odnotowały wszystkie marki FCA: Alfa Romeo +39 %, Jeep +21 %, Lancia +14,7 % i Fiat +10,8 %.
  • Modele 500 i Panda ponownie zdominowały segment A, z udziałem w rynku bliskim 30%.
  • Doskonałe wyniki sprzedaży 500L (od dwóch lat najlepiej sprzedające się auto w swoim segmencie) z 26% udziałem w rynku oraz 500X (jeden z 5 najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie), którego sprzedaż wzrosła o 65,8% w stosunku do 2015 roku.
  • Trwa dobra passa w marce Jeepa. M.in. dzięki modelowi Renegade, w ciągu roku sprzedaż Jeepa wzrosła o 22,1%.
  • Doskonały rezultat jest też udziałem Alfy Romeo, która dzięki Giulii zamknęła wrzesień znaczącym wzrostem sprzedaży.

We wrześniu br. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) jeszcze raz uzyskała zdecydowanie lepszy wynik niż średnia rynku. W Europie28, plus kraje należące do EFTA, dzięki prawie 90 900 sprzedanym samochodom, FCA odnotowała wzrost o 14,2% w stosunku do +7,3% uzyskanych przez rynek, z udziałem w rynku równym 6,1%, +0,4 punktu procentowego w porównaniu do zeszłego roku.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku FCA sprzedała prawie 768 000 samochodów, 15,3% więcej w porównaniu do zeszłego roku (na rynku wzrost wyniósł 7,7%), z udziałem w rynku równym 6,6%, większym o 0,4 punktu procentowego.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zwiększyła sprzedaż we wszystkich głównych krajach zarówno we wrześniu, jak i narastająco w ciągu roku. Na uwagę zasługują rezultaty uzyskane we Włoszech (+20,8% we wrześniu i +20,3% w ciągu roku), w Niemczech (+29,4% we wrześniu i +10,4% narastająco), we Francji (odpowiednio +8,4% i +11,3%) i w Hiszpanii (+37,2% we wrześniu i +24,4% w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku, w Polsce +13,7% we wrześniu i +13,1% narastająco).

Marka Fiat sprzedała we wrześniu ponad 67 000 samochodów, 10,8% więcej w stosunku do analogicznego miesiąca 2015 roku, z udziałem w rynku równym 4,5% w porównaniu do 4,3% sprzed roku.
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku, Fiat sprzedał prawie 580 700 samochodów (15,4% więcej w stosunku do tego samego okresu zeszłego roku, również w tym przypadku z wynikiem wyższym od średniej rynku), a udział w rynku wyniósł 5%, ze wzrostem o 0,3 punktu procentowego.

Wśród rezultatów marki na uwagę zasługują liczne wzrosty sprzedaży zarówno we wrześniu (we Włoszech +16%, w Niemczech +35,9%, we Francji +2,3% i w Hiszpanii +35,5%), jak i narastająco w ciągu roku: +19,7 % we Włoszech, +12,1% w Niemczech, +14% we Francji, +27% w Hiszpanii, w Polsce +18,4% we wrześniu i +17,4% narastająco.

Nowy Fiat 500 – 2015Marka Fiat zdominowała sprzedaż segmentu A. Modele 500 i Panda były na pierwszym i drugim miejscu najlepiej sprzedających się samochodów we wrześniu i w ciągu roku, przy wspólnym udziale w rynku 29,5% narastająco w ciągu roku. Sprzedaż Fiata 500 wzrosła w 2016 roku o 2,4% w stosunku do zeszłego roku, a Pandy o 12%. Równie pozytywny jest wynik Fiata 500L, który był najczęściej sprzedawanym samochodem w swoim segmencie zarówno we wrześniu, jak i narastająco w ciągu roku: ilość sprzedanych w 2016 roku Europie Fiatów 500L wyniosła prawie 66 000, z udziałem w segmencie równym 26%. Fiat 500X, który stałe zagościł na czołowych pozycjach swojego segmentu, jest dopełnieniem wyników rodziny 500. We wrześniu zostało sprzedanych 9700 samochodów (o 10,5% więcej w stosunku do zeszłego roku) i narastająco w ciągu roku 83 000 (+65,8%). Stale rośnie sprzedaż Fiata Tipo (w Polsce od początku sprzedaży Klienci zakupili 1769 sztuk), na uwagę zasługuje też rezultat osiągnięty przez Fiata 124 Spider, zaliczanego do czołowej piątki swojego segmentu, z udziałem w rynku równym 10%.

LANCIA YPSILON produkcja Poland – TychyMarka Lancia/Chrysler sprzedała we wrześniu 5400 samochodów, 14,7% więcej w stosunku do zeszłego roku. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku Lancia sprzedała 52 800 samochodów (+9,2% w stosunku do 2015 roku) z udziałem w rynku 0,5% (+0,1 punktu procentowego). Sprzedaż Lancii odnotowała niewielki wzrost we Włoszech, na rynku odniesienia dla marki: +18,4% we wrześniu i +18% narastająco w ciągu roku. Należy zaznaczyć, że we wrześniu sprzedaż Lancia Ypsilon zwiększyła się o 16,7% w stosunku do zeszłego roku, umacniając pozycję lidera w swoim segmencie we Włoszech.

Alfa Romeo GiuliaWe wrześniu zarejestrowano w Europie prawie 7000 samochodów Alfa Romeo (39% więcej w stosunku do zeszłego roku) z udziałem w rynku równym 0,5%, przy wzroście o 0,1 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku.

W pierwszych dziewięciu miesiącach roku ilość sprzedanych w Europie Alf Romeo wyniosła 48 500 egzemplarzy (+11,5% w stosunku do 2015 roku) z udziałem w rynku wynoszącym 0,4%.

Sprzedaż marki wzrosła na prawie wszystkich głównych rynkach europejskich: we Włoszech (+47,3% we wrześniu i +14,4% narastająco), w Niemczech odpowiednio +110,4% i +26,1%), we Francji (+39,7% we wrześniu i +7,4% w ciągu roku) i w Hiszpanii (+68,9% we wrześniu i +11,1% narastająco w ciągu roku, w Polsce +21,7% we wrześniu i +1,2% narastająco).

W górę wyniki Alfy Romeo podciągnęła sprzedaż Giulietty (ze wzrostem 3,1% narastająco w ciągu roku) i bez wątpienia Giulia, której sprzedaż szybko wzrasta na wszystkich głównych rynkach europejskich.

2016 Jeep® Renegade ‘Dawn of Justice’ Special Edition.Marka Jeep zamknęła wrzesień kolejnym, odczuwalnym wzrostem sprzedaży: prawie 10400 sprzedanych samochodów (+21%) i udziałem w rynku zwiększonym o 0,1 punktu procentowego do 0,7%. Narastająco w ciągu roku Jeep sprzedał prawie 80 300 aut, co przełożyło się na 22,1% wzrost i udział w rynku zwiększony z 0,6% (w zeszłym roku) do 0,7%. Wzrost wyników marki odnotowano na prawie wszystkich głównych rynkach europejskich, wszędzie z wartościami nieznacznie wyższymi od średniej: we Włoszech +46,1% w miesiącu i 37,7% narastająco, w Wielkiej Brytanii (odpowiednio +18,8% -najlepszy miesiąc w historii- i +39,7%), we Francji (+36,8% we wrześniu i +18,1% w 2016 roku) i w Hiszpanii (+43,3% w miesiącu i +34% narastająco, w Polsce +4,2% we wrześniu i +8,3% narastająco).

Model Jeep Renegade stale utrzymuje się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie w Europie: we wrześniu zostało sprzedanych około 7600 aut tego modelu, narastająco w ciągu roku, prawie 41,7% więcej w stosunku do analogicznego miesiąca zeszłego roku. W Polsce od stycznia do września 2016 sprzedano 1142  Renegade’y (wzrost o 56% w stosunku do analogicznego okresu 2015).

Luksusowa marka Maserati sprzedała we wrześniu 927 samochodów i 5459 w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku.