REKLAMA
TARGI, SZKOLENIA, KONFERENCJE T-Mobile wystartował z Akademią Innowacji dla firm

T-Mobile wystartował z Akademią Innowacji dla firm

W czwartek 8 listopada 2018 roku T-Mobile zorganizował niestandardowe spotkanie dla firm. Podczas webinarium mieli oni okazję dowiedzieć się więcej o wykorzystaniu big data w biznesie i marketingu. W wydarzeniu, które poprowadził Jarosław Kuźniar, wzięli udział przedsiębiorcy Michał Szafrański, Borys Szyc i Piotr Łój, którzy opowiedzieli o kulisach swojej działalności biznesowej, jak również Michał Krauze z T-Mobile, który przedstawił możliwości wykorzystania olbrzymich zbiorów danych dla firm.

Akademia Innowacji, do której zaprosił przedsiębiorców T-Mobile, stanowi nowy format. Od dotychczasowych webinariów skupionych wokół specjalistycznej wiedzy przekazywanej przez ekspertów odróżnia ją bardziej interaktywny charakter. Widzowie i uczestnicy mogli bowiem zadawać swoje pytania, aby rozjaśnić wszystkie wątpliwości z dziedziny marketingu, big data czy zarządzania przedsiębiorstwem. Czego można było dowiedzieć się podczas transmisji?

Polska wchodzi w epokę teatru online

Pierwszym z gości był Borys Szyc, który opowiedział o realizowanym projekcie TheMuBa – cyfrowym teatrze, umożliwiającym obejrzenie spektaklu przez internet. Nowa platforma uzupełnia ofertę portali i aplikacji, które dotychczas proponowały głównie filmy i seriale. Co więcej, stała się ona sporym udogodnieniem dla osób, które na tradycyjny spektakl z różnych powodów nie mogą się wybrać. Pomysł został przyjęty entuzjastycznie – okazało się, że zgromadził również widzów obcojęzycznych, stanowiących 30 proc. widowni. W rezultacie planowane jest więc wprowadzenie angielskich napisów do przedstawień, a przedsiębiorcy mogli przekonać się, jak wyglądały początki firmy Borysa Szyca.

Wirtualna rzeczywistość daje nowe możliwości dla biznesu

Na spotkaniu obecny był także Piotr Łój z fundacji Virtual Reality. Dzięki technologii VR fundacja pomaga m.in. chorym dzieciom czy seniorom, przenosząc ich w miejsca, które są dla nich niedostępne w świecie rzeczywistym. Dzięki temu walczy z wykluczeniem wśród tych, którzy nie mogą opuścić miejsca przebywania. Piotr Łój opowiedział także o możliwościach wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w biznesie. VR to obecnie jedyne medium, które sprawia wrażenie, że człowiek jest obecny w środku prezentowanych mu wydarzeń. Ponadto narzędzia do przedstawiania wirtualnej rzeczywistości mają moc zastępowania świata zewnętrznego tym wykreowanym. Dzięki temu rozwiązaniu przedsiębiorcy są w stanie dosłownie przenieść klienta do stworzonej przez siebie przestrzeni i pokazać mu dany produkt lub usługę. Przykładowo takie narzędzie świetnie może sprawdzić się w branży nieruchomości.

Edukacja finansowa jako pomysł na życie

Nie zabrakło również Michała Szafrańskiego, znanego blogera ekonomicznego oraz autora bestsellera o oszczędzaniu pieniędzy Finansowy ninja. Uczestnicy webinarium dowiedzieli się, w jaki sposób komunikuje się on z klientami i jak buduje z nimi relację. Spersonalizowane newslettery stawiające na tekst podobnie jak tradycyjne maile okazały się w jego przypadku strzałem w dziesiątkę – otwiera je aż jedna trzecia otrzymujących wiadomości. W utrzymaniu zaangażowania pomagają ponadto narzędzia marketing automation, dzięki którym np. w godzinę po zamówieniu książki kupujący znajdzie w skrzynce mailowej jej pierwszy rozdział, jeszcze zanim kurier dotrze do niego z paczką. Następnie, po dobie, może liczyć także na kolejną dawkę treści na wszelki wypadek, gdyby firma kurierska nie zdążyła dostarczyć mu przesyłki. Zdaniem Michała Szafrańskiego lepiej pozycjonowane są treści wartościowe niż te projektowane pod wymagania SEO, a umiejętność analizy danych gromadzonych m.in. przez Google Analitics jest kluczowa. Jakie jeszcze rozwiązania przynoszą korzyści przedsiębiorcy? Wbrew pozorom czerpie on z wielu niewymagających ogromnych inwestycji narzędzi. Są to np. reklamy na Facebooku, czy monitoring wzmianek o firmie pojawiąjących się w internecie.

Big data to nie tylko dane, ale przede wszystkim ich analiza

Michał Krauze
Michał Krauze, Head of Business and Innovation T-Mobile Polska

Zgromadzeni na spotkaniu przedsiębiorcy udowadniali, że wykorzystanie big data daje duże możliwości rozwoju biznesu. Jednak – jak zaznaczył Michał Krauze, Head of Business and Innovation T-Mobile Polska – to analiza tych danych i wyciąganie z nich wniosków są kluczowe. Wiele rodzimych firm gromadzi duże ilości danych, mimo to nie wszystkie potrafią je odpowiednio wykorzystać. Natomiast na analizie big data przedsiębiorstwa mogą tylko zyskać. Wielkie zbiory danych to tak naprawdę ogromna dawka informacji, które pozwalają na efektywniejsze zarządzanie procesami w firmie, czy nawet spełnianie oczekiwań klientów. Technologia umożliwia przedsiębiorcom zyskanie precyzyjnej wiedzy na temat tego, kim dokładnie jest ich klient i czego oczekuje. Dzięki temu firmy mogą spersonalizować ofertę, przewidzieć potrzeby konsumentów i sprawić, żeby kupujący wracali do nich częściej. Nie ma wątpliwości, że big data to zjawisko niezbędne przedsiębiorstwom, które chcą nadążyć za dynamicznie rozwijającym się otoczeniem.

Exit mobile version